Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez gesekfus » 10 sie 2012, 23:54

przez Myjk » dzisiaj, 10:00
zatankowałeś jakieś bagno na stacji

Shell....
być może dolewka oleju też zrobiła swoje

ACEA A3/B3, A3/B4,C3,API SN/CF
Wymienili olej i zlali gówniane paliwo zanim zaczęli przepalanie? Bo jak nie, to przepalanie było jałowe, co więcej jeszcze dobili filtr.

nia ma nic o zmianie oleju ani paliwa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez szoszon1983 » 11 sie 2012, 21:17

Myjk napisał(a):Poliftowa? To chyba musiałeś non stop powyżej 3 t. o./m jechać. ;)


przedliftowa=brak 6tki, a prędkości do 190km/h gdzie się dało.

Uparliście się na to słabe paliwo z Holandii.... jeśli już paliwo ma cokolwiek z tym wspólnego, to ja bym obstawiał jedną z przygranicznych stacji jeszcze w Polsce.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez gesekfus » 11 sie 2012, 23:27

niezle predkosci!!;]
w zeszlym roku na autobanie tez pocisnalem;]

jezeli to nie paliwo z shella w Holandii to z Lotosa w Polsce (Trzemeszno)?

tu chodzi o to czy i jakie paliwo moglo miec wplyw na zablokowanie dpfu, gdyz tankowalem nie w stacjach bez marki, tylko w Lotosie i w Shellu.
ale jesli to zasmiecanie powiedz jak to sam usune wpis...
Ostatnio edytowano 12 sie 2012, 07:01 przez gesekfus, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez smile » 11 sie 2012, 23:52

delikatnie mówiąc, zaśmiecacie wątek..... Ktoś może posprzątać?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez szoszon1983 » 12 sie 2012, 10:07

smile napisał(a):delikatnie mówiąc, zaśmiecacie wątek..... Ktoś może posprzątać?


nie takie znowu zaśmiecanie, bo kolega ma problem z DPFem i generalnie próbujemy ustalić przyczynę, ewentualnie ustalić możliwe rozwiązanie problemu.

Olej, który zalałeś nie spełnia normy mazdy. Ma on normę C3, a mazda wymaga najwyższej C1 (pod względem niskiej zawartości siarki i popiołów), jeśli rzeczywiście auto spala Ci olej, może jeszcze to kiepskie paliwo, to może być przyczyna.

Kolega mechanik właśnie mi mówił, że z jego doświadczenia to zabicie DPFa częściej wiąże się problemami z turbo lub wtryskami-auto po prostu kopci i produkuje więcej sadzy, niż filtr może wypalić, czasami nadmiar sadzy wypala się w niekontrolowany sposób i filtr się topi...

Co do paliwa w Polsce, to ja podczas ostatniej wizyty miałem problem z zejściem poniżej 7,5l/100km, gdzie przy tym samym stylu jazdy na co dzień wyrabiam się poniżej 7l.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez smile » 12 sie 2012, 10:23

Wystarczy:
1. zmienić olej na właściwy ( np. Dexelie DPF ) a nie jakiś szajs zalewać
2. podłączyć się pod IDS-a i odczytać błędy, odczytać zapełnienie filtra DPF, skasować olejówkę
3. zlać szajs z baku ( skoro podejrzewacie kiepskie paliwo... ) i nalać dobrej, klarownej ropki
4. przeprowadzić wymuszoną regenerację DPFu
5. skalibrować wtryskiwacze

Jeżeli zapełnienie DPFa jest graniczne, można się wspomóc Forte DPF...
Dodatkowo skoro była kiepska ropa, do świeżej można dodać Forte ADFC.

Olej Dexelia + filtr max 200 zł, Forte DPF + ADFC ok 150 zł, Podłączenie pod kompa + wypalania ok 100-150 zł...

Dopóki nie zrobisz jak napisałem, problemu nie rozwiążesz.... Powodzenia.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez gesekfus » 12 sie 2012, 13:59

Problem w tym, ze jestem a Anglii... Gdzie tu zdobyc Forte? Zapytam jeszcze mechanika.
Mam jeszcze pytanie jesli chodzi o sam dpf. Jesli nawet jest zablokowany, to czy wyciagniecie go i nagrzanie np. tlenowka nie wypali sadzy? albo jak ktos radzil wyczyszczenie myjka cisnieniowa, zalanie kretem lub soda kaustyczna i ponowne wymycie nie wyczysci go??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez marex » 12 sie 2012, 14:07

Kretem to ty udrażniaj zatkany kibel, jak już chcesz korzystać z chemii to środek do czyszczenia kominków wspominane było o tym na forum VW i OPLA i dalej nie chce mi się szukać (topi sadzę i żywice chociaż dpf nie będzie zaklejony żywicą, a kret może być zbyt drastycznym środkiem.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Myjk » 12 sie 2012, 15:14

gesekfus napisał(a):Shell....

No cóż, będąc we Włoszech też zatankowałem na Shellu i auto dostało, na szczęście tylko i wyłącznie, czkawki na obrotach jałowych (miałem też problem z uruchomieniem auta). To samo było na trasie, chyba w Austrii zakupiłem jakiś syf i mi silnik szarpał.

gesekfus napisał(a):ACEA A3/B3, A3/B4,C3,API SN/CF

Dexelia DPF zalecana do CiTD ma klasę C1. Zalałeś więc dodatkowo zły olej.
Poprzednio jaki miałeś zalany?

szoszon1983 napisał(a):przedliftowa=brak 6tki, a prędkości do 190km/h gdzie się dało.

No to nic dziwnego. W polifcie ciężko jest uzyskać ubywanie oleju, chyba że non-stop się tak jeździ.

szoszon1983 napisał(a):Uparliście się na to słabe paliwo z Holandii.... jeśli już paliwo ma cokolwiek z tym wspólnego, to ja bym obstawiał jedną z przygranicznych stacji jeszcze w Polsce.

gesekfus napisał(a):jezeli to nie paliwo z shella w Holandii to z Lotosa w Polsce (Trzemeszno)?

Nie, wątpię. Filtr szybciej daje znać o sobie. Z moich doświadczeń paliwo w PL jest dobrej jakości. Chyba, że się tankuje gdzieś w polu po taniości. 100 tkm przejechałem wyłącznie na polskim paliwie i nie miałem nigdy kłopotów. Raz wyjechałem do Włoch i dwa razy zatankowałem jakiś syf. Ostatnio do Francji jechaliśmy kumpla Mitsubishi 1.8D i też na stacji łyknęliśmy jakieś badziewie. 80km przejechane po tankowaniu, kontrolka MIL wywaliła...

szoszon1983 napisał(a):Olej, który zalałeś nie spełnia normy mazdy. Ma on normę C3, a mazda wymaga najwyższej C1 (pod względem niskiej zawartości siarki i popiołów), jeśli rzeczywiście auto spala Ci olej, może jeszcze to kiepskie paliwo, to może być przyczyna

Dolewka oleju była już po zapaleniu się (miganiu) kontrolki DPF. Dlatego wg mnie problem to jednak paliwo zmieszane z olejem po frytkach. Dodany później olej i dystans tylko przypieczętował dzieła zniszczenia.

gesekfus napisał(a): Jesli nawet jest zablokowany, to czy wyciagniecie go i nagrzanie np. tlenowka nie wypali sadzy?

Czemu NIE CZYTASZ CO SIĘ DO CIEBIE PISZE? Już dwie osoby (w tym ja) przytoczyły Ci dokładną procedurę działania, a Ty dalej swoje.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gesekfus » 12 sie 2012, 21:48

przez Myjk » dzisiaj, 15:14
Czemu NIE CZYTASZ CO SIĘ DO CIEBIE PISZE?

czytam a to z tlenowka to tylko takie pytanie;]
przez Myjk » 9 sie 2012, 09:41
przepal filtr serwisowo w ASO

ale czy idsem mozna to zrobic? zrozum ze jestem w Anglii i nie rozumiem bo w serwisie mazdy powiedzieli ze nie da sie. A mechanik powiedzial mi ze wyciagnie dpfa przeczysci myjka i wtedy podlaczy do idsa. Jutro mu powiem by zrobil jak smile napisal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez Myjk » 12 sie 2012, 23:20

gesekfus napisał(a): bo w serwisie mazdy powiedzieli ze nie da sie

Jak nie zlali oleju do frytek z baku i nie zmienili oleju o złej normie na właściwy przed wypalaniem serwisowym, to pewnie że "się nie da".
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez albercik01 » 13 sie 2012, 23:03

Mam pytanie troche z innej beczki ... co by sie stalo gdyby "olej DPF" zalano do benzyniaka bez DPFu ?
albercik01
 

Postprzez gesekfus » 13 sie 2012, 23:17

mechanik dzis mi powiedzial, ze wymyl dpf'a, nastepnie podlaczyl idsa, skasowal bledy, przeprowadzil wymuszona regeneracje i sie udalo. Niezlego dyma puscil ale sie przeczyscilo.
Teraz ma pojezdzic nim do soboty by zobaczyc czy znow jakis blad nie wyskoczy.
Jeszcze zlecilem mu wymiane oleju, gdyz zrobil to na starym, tak samo i nie zmienial ropy.
Co ciekawe bylo az 5 bledow dpf'a, z czego jeden podobno dotyczyl braku plynu w zbiorniczku. Jak to ujal mechanik, kolo glownego zbiornika paliwa jest maly 4-ro litrowy zbiorniczek w ktorym jest tez ropa i w momencie wypalania dpf'a w czasie normalnej jazdy wlasnie z tamtad jest pobierana dodatkowe paliwo do nagrzania filtra. I ten zbiorniczek mial byc pusty.
Czytalem troche watki o dpf'ie i nic takiego nie wyczytalem...
Dodatkowo zapytalem o przyczyne ubywania oleju, a on na to ze samochody z przebiegiem ponad 120000mil raczej juz nie trzymaja poziomu.
Teraz dobijcie mnie bo i tak nic z tego nie rozumiem.
Zrobil inaczej niz radziliscie i dalo rade. Ale czy to na stale? czy nie wywali dpf'a znow za pare mil?
P.S. ma mi poszukac ile tu kosztuje FORTE i kupic te do dpf'u
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez Myjk » 14 sie 2012, 00:39

gesekfus napisał(a):Jak to ujal mechanik, kolo glownego zbiornika paliwa jest maly 4-ro litrowy zbiorniczek w ktorym jest tez ropa i w momencie wypalania dpf'a w czasie normalnej jazdy wlasnie z tamtad jest pobierana dodatkowe paliwo do nagrzania filtra. I ten zbiorniczek mial byc pusty.

Dobiję Cię :P i napiszę, że trafiłeś do kowala a nie do mechanika. Koleś wszystko rozwiązuje siłą, zero użycia mózgu. :| Co gorsza, nie ma zielonego pojęcia o czym gada. Zbiorniczki, owszem, są w Mazdach, ale tylko w "trójkach" z silnikiem 1.6 od PSA. W zbiorniku tym nie znajduje się ON, tylko płyn katalityczny EOLYS.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gesekfus » 14 sie 2012, 06:42

jego kolega czy tez wspolpracownik ma IDS i niby on wyczytal ze w mojej mazdzie jest ten zbiorniczek i ze jest on pusty. Ale ze udalo mu sie przeczyscic dpf'a? to chyba dobrze. Dzis ma wymienic olej i 'pojezdzic' nim do weekendu. Mam nadzieje ze nic nie nawali.......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez smile » 14 sie 2012, 07:43

gesekfus napisał(a):jego kolega czy tez wspolpracownik ma IDS i niby on wyczytal ze w mojej mazdzie jest ten zbiorniczek i ze jest on pusty.


IDS nie ma takich możliwości, aby odczytać obecność takiego zbiorniczka. Zresztą zbiorniczek na płyn katalityczny też tu nie pasuje, bo owy płyn jest dozowany do baku paliwa a nie do samego procesu wypalania DPF-u... i nie ma pojemności 4 litrów, tylko ok. 2.
W UK to chyba jedynie TDI fałweja są znane...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez szoszon1983 » 14 sie 2012, 12:47

gesekfus, forte mozesz kupić na ebay'u
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez gesekfus » 21 sie 2012, 06:56

no i odebralem swoj samochód. Jak na razie jest dobrze, jeździ sie normalnie.
Mechanik zrobil jak napisalem wczesniej; wyciągnął dpf'a, wymył myjką, włożył, przeprowadził wymuszone wypalanie IDSem, i poszło, następnie wymienił olej i przez tydzień pojeździł dla sprawdzenia.
Zalałem do pełna dobrego paliwka i ostrożnie jeżdżę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez Wojtek » 21 sie 2012, 10:19

gesekfus napisał(a):wyciągnął dpf'a, wymył myjką,

:|
hm... wazne, ze wszystko dziala...

ps. i tak bym nie ufal temu mechanikowi... jak juz koledzy wyzej napisali...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Myjk » 21 sie 2012, 10:38

gesekfus napisał(a):wyciągnął dpf'a, wymył myjką,

heheh, a chociaż ciepłą wodą? :P Taki tryb czyszczenia to się przeprowadza głównie na DPF (FAP) przepalanych z płynem katalitycznym -- bo osad z ceru, efekt uboczny szybszego procesu przepalania, tylko w sposób "mechaniczny" da się wyczyścić (żadne wypalanie serwisowe nie pomoże).
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6