Wymiana rolki i napinacza paska klinowego/zamienniki?
w mojej mazdzie pasek piszczy i szumi jak cholera. Wydaje mi sie ze będę musiał wszystko wymienić, ale to dopiero w poniedziałek. muszę zrobic jakies 500 km na tym pisku :/ jak myslicie wytrzyma to wszystko ? a jak nie to co moze sie stac jak np pasek peknie albo jakas rolka całkowicie nawali ?
- Od: 5 wrz 2011, 23:20
- Posty: 5
- Skąd: głogów
- Auto: Mazda 6 rocznik 2003
disel 121 KM
marchew6260 napisał(a): Chcę wymienić pasek osprzętu silnika (wielorowkowy) oraz pozostałe elementy tzn rolkę prowadzącą (kierunkową) oraz napinacz (lub jeśli jest to możliwe to samą rolkę napinacza). Ktoś wie i może mi podpowiedzieć czy można tylko rolkę kupić?
Ja właśnie w ubiegłym tygodniu wymieniłem komplet, co do rolek to u mnie rolka prowadząca była metalowa i wymieniłem w niej tylko łożysko (popularny rozmiar, był już podawany na forum) co do napinacza to aso mazdy twierdzi ze trzeba wymienić kompletny napinacz , jednak w intercarsie można kupić sama rolkę, ale żeby było śmiesznie to w wyszukiwarce pod mazda nie ma tej rolki ale jak wbijesz forda mondeo MK3 z 2.0 benzyna to rolka jest dostępna i jest nawet napisane ze pasuje do mazdy 6
Ale wymieniasz tylko rolkę napinacza, a sam napinacz pozostaje stary. Nie wydaje ci się ze napinacz nie będzie już spełniał w 100% swojego zadania?
Wiecie może, której firmy pasek wieloklinowy wybrać?
Contitech (100zł), Dayco(60zł) czy może oryginał (166zł)?
Contitech (100zł), Dayco(60zł) czy może oryginał (166zł)?
Witam wszystkich a moderatora prosze o niewywalanie posta :–), zdecydowałem się zapytać, bo większość postów jest o samochodach z silnikami diesla
W mojej nieszczęsnej Maździnie czas już wymienić rolki od paska (wszystko wydało się podczas wymiany paska – luzy i bicia)
Przebrnąłem przez wszystkie posty w tym wątku ale dalej nie mam pewności co zakupić
mazda 6 2,0 benzyna 147 km rok 2006 (klima , alternator etc )
Jakie łozysko zakupić do rolki napinacza a jakie do prowadzącej ?
Jeśli z jakiś powodów operacja wymiany łożysk jest niemożliwa ( ktos pisał, ze da się tylkow dieslu) to jakie rolki mogą pełnić rolę zamienników ( marka i model samochodu)
Proszę o informację syntetyczną, gdyż szczątkowe dane w różnych postach nie dają pewności czy aby wszysko poprawnie zrozumiałem.
Urlopowy wyjazd za pasem , więc proszę o szybką odpowiedź
W mojej nieszczęsnej Maździnie czas już wymienić rolki od paska (wszystko wydało się podczas wymiany paska – luzy i bicia)
Przebrnąłem przez wszystkie posty w tym wątku ale dalej nie mam pewności co zakupić
mazda 6 2,0 benzyna 147 km rok 2006 (klima , alternator etc )
Jakie łozysko zakupić do rolki napinacza a jakie do prowadzącej ?
Jeśli z jakiś powodów operacja wymiany łożysk jest niemożliwa ( ktos pisał, ze da się tylkow dieslu) to jakie rolki mogą pełnić rolę zamienników ( marka i model samochodu)
Proszę o informację syntetyczną, gdyż szczątkowe dane w różnych postach nie dają pewności czy aby wszysko poprawnie zrozumiałem.
Urlopowy wyjazd za pasem , więc proszę o szybką odpowiedź
-
mariobr1
mariobr1 napisał(a):moderatora prosze o niewywalanie posta :–)
jak nie ma wyraźnych powodów do wywalania, to czemu miałbym to robić
dział OK, pytanie też

proszę o szybką odpowiedź
każdy o taką prosi
U mnie Od jakiegos czasu wystepuja takie same objawy wymienilem juz lozyska w ralce napinajacej i prowadzacej jutro Mazda jedzie do mechanika w celu wymiany sprzegla alternatora
- Od: 28 lut 2012, 12:05
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km
2003r
a napinacz ?
pozdr.
E
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam
Zmieniałem rozrząd, i przy okazji pasek wielorowokowy.
Mechanik zaznaczył iż do wymiany mam:
-Rolkę napinającą oraz rolkę prowadzącą pasek wielorowkowy.
Czy wystarczy i czy się da w tych rolkach wymienić same łożyska ?
pzdr
Zmieniałem rozrząd, i przy okazji pasek wielorowokowy.
Mechanik zaznaczył iż do wymiany mam:
-Rolkę napinającą oraz rolkę prowadzącą pasek wielorowkowy.
Czy wystarczy i czy się da w tych rolkach wymienić same łożyska ?
pzdr
hmm gdzieś o tym było, że ktoś wymieniał( z powodzeniem) same łożyska...jak znajdę to podrzucę link
EDIT( jakie to oczywiste
) :
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=38223
EDIT( jakie to oczywiste
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=38223
Hubix napisał(a):Rolkę napinającą oraz rolkę prowadzącą pasek wielorowkowy.
wystarczy zmienić łożyska, jak dobrze pamietam o tej godzinie to
w rolce prowadzącej masz 6303 2 szt
w rolce napinacza 6203 1szt
pod warunkiem że rolki proste bo już rozne widziałem

kov89 tu poruszamy temat paska napędu osprzętu a nie rozrządu.
U mnie oryginalny pasek szumiał. Mechanik podczas wymiany rozrządu zalecił aby również wymienić pasek wielorowkowy.
Kupiłem DAYCO wzmacniany za 43zł Szumi jeszcze bardziej jak stary oryginał. Szum zagłusza pracę silnika, serio
Zalecił również wymianę rolki prowadzącej i napinającej. Kupiłem już łożyska firmy FAG.
Dam znać czy pomogło czy ten pasek to taki bubel.
U mnie oryginalny pasek szumiał. Mechanik podczas wymiany rozrządu zalecił aby również wymienić pasek wielorowkowy.
Kupiłem DAYCO wzmacniany za 43zł Szumi jeszcze bardziej jak stary oryginał. Szum zagłusza pracę silnika, serio
Zalecił również wymianę rolki prowadzącej i napinającej. Kupiłem już łożyska firmy FAG.
Dam znać czy pomogło czy ten pasek to taki bubel.
mariobr1 napisał(a):Witam wszystkich a moderatora prosze o niewywalanie posta :–), zdecydowałem się zapytać, bo większość postów jest o samochodach z silnikami diesla
W mojej nieszczęsnej Maździnie czas już wymienić rolki od paska (wszystko wydało się podczas wymiany paska – luzy i bicia)
Przebrnąłem przez wszystkie posty w tym wątku ale dalej nie mam pewności co zakupić
mazda 6 2,0 benzyna 147 km rok 2006 (klima , alternator etc )
Jakie łozysko zakupić do rolki napinacza a jakie do prowadzącej ?
Jeśli z jakiś powodów operacja wymiany łożysk jest niemożliwa ( ktos pisał, ze da się tylkow dieslu) to jakie rolki mogą pełnić rolę zamienników ( marka i model samochodu)
Proszę o informację syntetyczną, gdyż szczątkowe dane w różnych postach nie dają pewności czy aby wszysko poprawnie zrozumiałem.
Urlopowy wyjazd za pasem , więc proszę o szybką odpowiedź
Podbije post kolegi, bo sam mam teraz taki dylemat, odpowie ktoś?
- Od: 22 lip 2012, 14:58
- Posty: 274
- Skąd: Łdz
- Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM
Witam mam podobny problem . Rano gdy silnik jest zimny występuje takie świergolenie. Rolka napinająca podskakuje. Wszystko uspokaja się gdy wcisnę sprzęgło nawet gdy silnik jest zimny. . Mam pytanie co mogło pójść sptzęgiełko roka prowadząca czy też napinacz. Gdy silnik już trochę popracuje nie słychać żadnych odgłosów. Z góry dziękuję za odpowiedź.
- Od: 2 wrz 2008, 20:56
- Posty: 8
- Skąd: Gdzieś w Bieszczadach
- Auto: M 6 GY 136KM
Witam
U mnie pojawiło sie piszczenie na zimnym silniku, poszedłem za radą chłopakow z forum i wymieniłem łożyska na rolkach paska no ale nie pomogło, a czym dłuzej postoi na mrozie bez ruchu to piszczenie jest głosniejsze i dłuże trwa. Może ktos doradzi gdzie dalej szukac będe bardzo wdzieczny za rady
U mnie pojawiło sie piszczenie na zimnym silniku, poszedłem za radą chłopakow z forum i wymieniłem łożyska na rolkach paska no ale nie pomogło, a czym dłuzej postoi na mrozie bez ruchu to piszczenie jest głosniejsze i dłuże trwa. Może ktos doradzi gdzie dalej szukac będe bardzo wdzieczny za rady
- Od: 24 kwi 2009, 19:41
- Posty: 82
- Skąd: Holandia/Lublin
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6