Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy
Dzisiaj w Mojej Mazdzie 5 wymienione zostały płyny i filtry. Ponieważ autko kupiłem niedawno dla pewności zdjęta została też miska. Smok był czysty może ze 4 dziurki przytkane. Oczywiście motorek zalany Dexelia DPF. Przebieg jaki widnieje na liczniku to 122tyś.
Panowie, szykuje mi się wymiana oleju.
Jakieś 10 tys. temu wymieniłem podkładki pod wtryskami bo lekko dymiło, a 20 tys temu czyszczony smok (był czysty i tak)
No i zapytanie mam, działam profilaktycznie.
Czy endoskop:
http://allegro.pl/endoskop-voltcraft-bs ... 08221.html
Wejdzie do otworu w misie ?
pzdr
Jakieś 10 tys. temu wymieniłem podkładki pod wtryskami bo lekko dymiło, a 20 tys temu czyszczony smok (był czysty i tak)
No i zapytanie mam, działam profilaktycznie.
Czy endoskop:

Wejdzie do otworu w misie ?
pzdr
No to ten powinien wejść
http://allegro.pl/endoskop-z-usb-mini-kamera-inspekcyjna-10mm-avi-i1949304881.html 
a tu w sklepie internetowym
http://www.cyfrowe24.com/endoskop-warsztatowy-usb-dtive002-mini-p-47.html?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2011-11&utm_content=47#nclid=d99dc3c7ad112bfd7aea4cec68819a06


a tu w sklepie internetowym
http://www.cyfrowe24.com/endoskop-warsztatowy-usb-dtive002-mini-p-47.html?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2011-11&utm_content=47#nclid=d99dc3c7ad112bfd7aea4cec68819a06

- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
wczoraj zmienilem olej w mojej M6,wyczyscilem tez smoka.Po odkreceniu miski zobaczylem smoka w idealnym stanie,zero brudu
Jednak w misce znalazlem stary sylikon,zreszta cala miska byla oblepiona sylikonem....oczyscilem wszystko,wypolerowalem,nowy sylikon i teraz wszystko wyglada jak powinno
Dzieki za ten temat

Dzieki za ten temat
- Od: 11 wrz 2011, 19:34
- Posty: 48
- Skąd: Bristol-United Kingdom
- Auto: Była:
Mazda 6 2003R 2.0 Disel 136 TS2
Jest:
Mazda 6 2010R 2.2 Disel 163 TS
Witam dieslowska brac 
Czy ktos juz kupil jakis endoskop i badal nim smoka? Mam zamiar kupic sobie taki bo nie chce mi sie sciagac miski...PS, czy istnieje jakas zaleznosc ze bardziej wysilone silniki czesciej sie zacieraja? Tzn, wersje 136koni czesciej niz 121koni czy to nie ma nic do rzeczy?!
Czy ktos juz kupil jakis endoskop i badal nim smoka? Mam zamiar kupic sobie taki bo nie chce mi sie sciagac miski...PS, czy istnieje jakas zaleznosc ze bardziej wysilone silniki czesciej sie zacieraja? Tzn, wersje 136koni czesciej niz 121koni czy to nie ma nic do rzeczy?!
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Kety napisał(a):, czy istnieje jakas zaleznosc ze bardziej wysilone silniki czesciej sie zacieraja? Tzn, wersje 136koni czesciej niz 121koni czy to nie ma nic do rzeczy?!
Nie ma to nic do rzeczy. Aczkolwiek jeśli ktoś ma jednostkę wysiloną (tuning etc.) radziłbym zejść nieco z interwałem chociażby do 10.000km bo jak wiadomo sporo ludzi wymienia olej w dieslach co 15 a i 20tys.km.
Hubix – podrzuć jakieś foto. Zabawa endoskopem fajna rzecz
Witam panowie. Naczytalem sie troche i zaczalem sie bac o motor wiec zabralem sie za wymiane podkladek i ogladanie smoka. Zaopatrzylem sie w stetoskop z internetu. Glowka 10mm, podswietlanie, podlaczany do kompa przez USB.
1. Smoka zobaczylem, wyglada ok...ale tu uwaga, nie polecam stetoskopu bo ma za slabe doswietlanie...w misce jest ciemno jak...w czarnej dziurze
mysle zeby dorobic jeszcze jakies dodatkowe swiatelko, np diode na kablu ale to moze kiedys.
2. Podkladki pod wtryskami byly oryginalne kwiatuszki, pewnie nigdy nie wymieniane (przebieg ory 260tys). Wtryski wyszly bez wiekszych problemow...dwa z nich mialy duzo nagaru...puszczaly juz podkladi.
3. Zawory maja troche wiecej luzu niz powinny wiec zrobilem regulacje.
4. Tu jest problem. Mam ory podkladki z rantem...w fotorelacji dobrzyn22 pisze: w sprzedaży są dostępne podkładki,które mają tzw. rant,który prawidłowo powinien być skierowany ku górze(w poradniku jest błędnie napisane,że odwrotnie)
Ja wczoraj pytalem xANDy-ego i powiedzial ze pytal w serwisie mazdy a tam powiedzieli ze ma byc rantem w dol...
dzisiaj mam je zakladac i teraz mam dylemat...rantem w gore czy w dol!? Pomozcie koledzy
1. Smoka zobaczylem, wyglada ok...ale tu uwaga, nie polecam stetoskopu bo ma za slabe doswietlanie...w misce jest ciemno jak...w czarnej dziurze
2. Podkladki pod wtryskami byly oryginalne kwiatuszki, pewnie nigdy nie wymieniane (przebieg ory 260tys). Wtryski wyszly bez wiekszych problemow...dwa z nich mialy duzo nagaru...puszczaly juz podkladi.
3. Zawory maja troche wiecej luzu niz powinny wiec zrobilem regulacje.
4. Tu jest problem. Mam ory podkladki z rantem...w fotorelacji dobrzyn22 pisze: w sprzedaży są dostępne podkładki,które mają tzw. rant,który prawidłowo powinien być skierowany ku górze(w poradniku jest błędnie napisane,że odwrotnie)
Ja wczoraj pytalem xANDy-ego i powiedzial ze pytal w serwisie mazdy a tam powiedzieli ze ma byc rantem w dol...
dzisiaj mam je zakladac i teraz mam dylemat...rantem w gore czy w dol!? Pomozcie koledzy
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
- Od: 7 paź 2007, 12:20
- Posty: 195
- Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
- Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM
Witam wszystkich.
Od dosłownie kilku dni jestem nowym użytkownikiem pięknej czarnej MPV z 2003 z silnikiem diesla 2.0. Po wymianie rozrządu dziś dostałem auto z powrotem (1780zł ori części + usługa + wymiana płynu chłodniczego Dynagel). O smoku trochę już się naczytałem, więc następnym krokiem jest wymiana tych podkładek, czyszczenie smoka, wymiana oleju i filtrów (olej, powietrze, paliwo), czy coś jeszcze powinienem zrobić.? Jaki to może być koszt? I najważniejsze pytanie, jako że w temacie samochodów żadnym specjalistą nie jestem, bardziej budownictwo, bardzo bardzo proszę powiedzcie mi czy problem smoka i podkładek/uszczelek dotyczy MPV 2003 diesel? Jaki jest silnik w mojej madzi DITD czy CITD?
Dzięki bardzo, będzie więcej czasu, uaktualnie swoje dane w stopce itd. ale nawet nie wiem jak rozróżnić te dwa silniki. Jeszcze raz dzięki
edit:
179 tyś przebiegu i żadnej pewności że tak jest
Od dosłownie kilku dni jestem nowym użytkownikiem pięknej czarnej MPV z 2003 z silnikiem diesla 2.0. Po wymianie rozrządu dziś dostałem auto z powrotem (1780zł ori części + usługa + wymiana płynu chłodniczego Dynagel). O smoku trochę już się naczytałem, więc następnym krokiem jest wymiana tych podkładek, czyszczenie smoka, wymiana oleju i filtrów (olej, powietrze, paliwo), czy coś jeszcze powinienem zrobić.? Jaki to może być koszt? I najważniejsze pytanie, jako że w temacie samochodów żadnym specjalistą nie jestem, bardziej budownictwo, bardzo bardzo proszę powiedzcie mi czy problem smoka i podkładek/uszczelek dotyczy MPV 2003 diesel? Jaki jest silnik w mojej madzi DITD czy CITD?
Dzięki bardzo, będzie więcej czasu, uaktualnie swoje dane w stopce itd. ale nawet nie wiem jak rozróżnić te dwa silniki. Jeszcze raz dzięki
edit:
179 tyś przebiegu i żadnej pewności że tak jest
- Od: 13 sty 2012, 23:54
- Posty: 15
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD
+++ BLACKBEAUTY +++
2003r
Masz CiTD, identyczny jak w szóstkach (w MPV nigdy nie było DiTD)
Tak. Niestety.
Ale nie ma stresu – zrób to i ciesz się autem. Nie ma się co stresować
mpvKA napisał(a):czy problem smoka i podkładek/uszczelek dotyczy MPV 2003 diesel? Ja
Tak. Niestety.
Ale nie ma stresu – zrób to i ciesz się autem. Nie ma się co stresować
OK, dzięk, 23 sytcznia jestem umówiony na wymianę, zrobię te podkładki, smoka i olej. To priorytet, nie wiem tylko czy filtr paliwa i powietrza też KONIECZNIE wymienić jak najszybciej czy może to poczekać np. do marca. Zrobiłbym też wtedy klimatyzację
- Od: 13 sty 2012, 23:54
- Posty: 15
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD
+++ BLACKBEAUTY +++
2003r
Możesz poczekać z tymi filtrami. One nie mają bezpośredniego wpływu na silnik (tak jak np. podkładki)
Ja dodam od siebie że oprócz wcześniej wymienionych objawów uszkodzonych uszczelek wtryskiwaczy takich jak
1. kopcenie z wlewu oleju
2. zabite sitko smoka pompy olejowej
3. szybko gasnącej kontrolki oleju
4. jest jeszcze specyficzny zapach w kabinie pojazdu (ni to spaliny ni olej ni ropa) i jedynie ten objaw zauważyłem w swoim autku przed awarią silnika ale niestety nie doszukałem się tego wątku wówczas no i 10000zł nie moje

Ostatnio edytowano 23 sie 2012, 11:17 przez grek3, łącznie edytowano 2 razy
Nawigacja GPS http://gps.wroclaw.pl
- Od: 25 paź 2011, 09:20
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 cdti 2.0 121 żrebaczków 2007r
grek3 napisał(a):3. szybko gasnącej kontrolki oleju
To ma gasnąć szybko, natychmiast po odpaleniu czy np po ok 1 – 1,5 sek
grek3 " Mazda 6 cdti 2.0 121 kucy 2007r silnik zatarty przy 72000km " coś strasznego, przykro...
- Od: 13 sty 2012, 23:54
- Posty: 15
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD
+++ BLACKBEAUTY +++
2003r
grek3 " Mazda 6 cdti 2.0 121 kucy 2007r silnik zatarty przy 72000km "
To straszne. Moja ma juz 260tys km, bylo czuc dziwny zapach po otwarciu maski...mysle ze to polaczenie zapachu oleju, spalin...moze to takze webasto ktore tam pracuje i wydala spaliny.
U mnie byl przedmuch na dwoch wtryskiwaczach. Podkladki byly ory kwiatuszki wiec pewnie nikt nie wymienial. Wtryskiwacze przeczyscilem bo mialy pelno nagaru na koncowkach i wogole byly czarne od zaschnietej smoly. Dalem nowe podkladki, wyregulowalem zawory, nowa uszczelka i wszystko pracuje jak trzeba. Nie dmucha a spalanie srednie spadlo z 6 do 5,5l
Wszystko byloby cacy gdyby nie to ze napiecie ladowania wynosi 15,6v. Wymienilem raz alternator...potem jeszcze sam regulator i nadal dupa. Jesli ktos ma jakies wskazowki to niech pisze na priv albo w temacie zlego ladowania 6ki.
A wracajac do sprawy smoka, to odziwo przy moim przebiegu, niewymienianych podkladkach i przedmuchach smok byl czysty
Ciekawe od czego to zalezy...moze od rodzaju oleju, stylu jazdy? Temp na zewnatrz przekladajaca sie troche na temp silnika? Auto jezdzilo zawsze w norwegii a tu jest zimniej przez caly rok...hmm a moze mam tylko szczescie w tym przypadku
To straszne. Moja ma juz 260tys km, bylo czuc dziwny zapach po otwarciu maski...mysle ze to polaczenie zapachu oleju, spalin...moze to takze webasto ktore tam pracuje i wydala spaliny.
U mnie byl przedmuch na dwoch wtryskiwaczach. Podkladki byly ory kwiatuszki wiec pewnie nikt nie wymienial. Wtryskiwacze przeczyscilem bo mialy pelno nagaru na koncowkach i wogole byly czarne od zaschnietej smoly. Dalem nowe podkladki, wyregulowalem zawory, nowa uszczelka i wszystko pracuje jak trzeba. Nie dmucha a spalanie srednie spadlo z 6 do 5,5l
Wszystko byloby cacy gdyby nie to ze napiecie ladowania wynosi 15,6v. Wymienilem raz alternator...potem jeszcze sam regulator i nadal dupa. Jesli ktos ma jakies wskazowki to niech pisze na priv albo w temacie zlego ladowania 6ki.
A wracajac do sprawy smoka, to odziwo przy moim przebiegu, niewymienianych podkladkach i przedmuchach smok byl czysty
Ciekawe od czego to zalezy...moze od rodzaju oleju, stylu jazdy? Temp na zewnatrz przekladajaca sie troche na temp silnika? Auto jezdzilo zawsze w norwegii a tu jest zimniej przez caly rok...hmm a moze mam tylko szczescie w tym przypadku
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Nie wiem jak wczesniejszy wlasciciel ale ja leje zawsze pelny syntetyk 5w30. Mazda zaleca lac olej 5w30 o jakosci conajmniej API CF / ACEA B1 lub B3. Wczesniej lalem Mobil SXR a teraz tu mam dostep do brytyjskiego oleju Comma wiec taki leje. Nie wazne jaka marka, wazne sa parametry oleju
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6