Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez naiLo » 4 lis 2011, 15:33

Dzisiaj w Mojej Mazdzie 5 wymienione zostały płyny i filtry. Ponieważ autko kupiłem niedawno dla pewności zdjęta została też miska. Smok był czysty może ze 4 dziurki przytkane. Oczywiście motorek zalany Dexelia DPF. Przebieg jaki widnieje na liczniku to 122tyś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2011, 20:59
Posty: 80 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD 110KM 2006r.

Postprzez Hubix » 21 lis 2011, 23:06

Panowie, szykuje mi się wymiana oleju.

Jakieś 10 tys. temu wymieniłem podkładki pod wtryskami bo lekko dymiło, a 20 tys temu czyszczony smok (był czysty i tak)

No i zapytanie mam, działam profilaktycznie.

Czy endoskop:

http://allegro.pl/endoskop-voltcraft-bs ... 08221.html

Wejdzie do otworu w misie ?

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Norby » 22 lis 2011, 08:40

Z opisu wynika, że średnica "oka" to 14mm trzeba tylko zmierzyć otwór spustowy w misce.

Mogę tylko dodać po pomiarze otworu w misce , że nie da się wcisnąć tej końcówki. Otwór ma średnicę 12,4 mm a oczko 14 mm.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez banasr » 26 lis 2011, 12:06

Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez BloodyGT » 30 lis 2011, 14:28

wczoraj zmienilem olej w mojej M6,wyczyscilem tez smoka.Po odkreceniu miski zobaczylem smoka w idealnym stanie,zero brudu :P Jednak w misce znalazlem stary sylikon,zreszta cala miska byla oblepiona sylikonem....oczyscilem wszystko,wypolerowalem,nowy sylikon i teraz wszystko wyglada jak powinno <czarodziej>
Dzieki za ten temat ;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:34
Posty: 48
Skąd: Bristol-United Kingdom
Auto: Była:
Mazda 6 2003R 2.0 Disel 136 TS2
Jest:
Mazda 6 2010R 2.2 Disel 163 TS

Postprzez Kety » 4 gru 2011, 00:18

Witam dieslowska brac :)
Czy ktos juz kupil jakis endoskop i badal nim smoka? Mam zamiar kupic sobie taki bo nie chce mi sie sciagac miski...PS, czy istnieje jakas zaleznosc ze bardziej wysilone silniki czesciej sie zacieraja? Tzn, wersje 136koni czesciej niz 121koni czy to nie ma nic do rzeczy?!
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Hubix » 5 gru 2011, 00:44

Ja kupiłem endoskop 10mm i na dniach zmieniam olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez mądry » 5 gru 2011, 07:53

kolego Hubix, strzel jakieś foty z operacji podglądania smoka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Riki » 6 gru 2011, 00:20

Kety napisał(a):, czy istnieje jakas zaleznosc ze bardziej wysilone silniki czesciej sie zacieraja? Tzn, wersje 136koni czesciej niz 121koni czy to nie ma nic do rzeczy?!


Nie ma to nic do rzeczy. Aczkolwiek jeśli ktoś ma jednostkę wysiloną (tuning etc.) radziłbym zejść nieco z interwałem chociażby do 10.000km bo jak wiadomo sporo ludzi wymienia olej w dieslach co 15 a i 20tys.km.

Hubix – podrzuć jakieś foto. Zabawa endoskopem fajna rzecz :) w FORTE używamy stale.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Kety » 31 gru 2011, 11:38

Witam panowie. Naczytalem sie troche i zaczalem sie bac o motor wiec zabralem sie za wymiane podkladek i ogladanie smoka. Zaopatrzylem sie w stetoskop z internetu. Glowka 10mm, podswietlanie, podlaczany do kompa przez USB.
1. Smoka zobaczylem, wyglada ok...ale tu uwaga, nie polecam stetoskopu bo ma za slabe doswietlanie...w misce jest ciemno jak...w czarnej dziurze :D mysle zeby dorobic jeszcze jakies dodatkowe swiatelko, np diode na kablu ale to moze kiedys.
2. Podkladki pod wtryskami byly oryginalne kwiatuszki, pewnie nigdy nie wymieniane (przebieg ory 260tys). Wtryski wyszly bez wiekszych problemow...dwa z nich mialy duzo nagaru...puszczaly juz podkladi.
3. Zawory maja troche wiecej luzu niz powinny wiec zrobilem regulacje.
4. Tu jest problem. Mam ory podkladki z rantem...w fotorelacji dobrzyn22 pisze: w sprzedaży są dostępne podkładki,które mają tzw. rant,który prawidłowo powinien być skierowany ku górze(w poradniku jest błędnie napisane,że odwrotnie)
Ja wczoraj pytalem xANDy-ego i powiedzial ze pytal w serwisie mazdy a tam powiedzieli ze ma byc rantem w dol...

dzisiaj mam je zakladac i teraz mam dylemat...rantem w gore czy w dol!? Pomozcie koledzy :D
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez szoszon1983 » 31 gru 2011, 16:59

przenoszę do odpowiedniego tematu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez mpvKA » 14 sty 2012, 00:06

Witam wszystkich.
Od dosłownie kilku dni jestem nowym użytkownikiem pięknej czarnej MPV z 2003 z silnikiem diesla 2.0. Po wymianie rozrządu dziś dostałem auto z powrotem (1780zł ori części + usługa + wymiana płynu chłodniczego Dynagel). O smoku trochę już się naczytałem, więc następnym krokiem jest wymiana tych podkładek, czyszczenie smoka, wymiana oleju i filtrów (olej, powietrze, paliwo), czy coś jeszcze powinienem zrobić.? Jaki to może być koszt? I najważniejsze pytanie, jako że w temacie samochodów żadnym specjalistą nie jestem, bardziej budownictwo, bardzo bardzo proszę powiedzcie mi czy problem smoka i podkładek/uszczelek dotyczy MPV 2003 diesel? Jaki jest silnik w mojej madzi DITD czy CITD?
Dzięki bardzo, będzie więcej czasu, uaktualnie swoje dane w stopce itd. ale nawet nie wiem jak rozróżnić te dwa silniki. Jeszcze raz dzięki

edit:
179 tyś przebiegu i żadnej pewności że tak jest
Początkujący
 
Od: 13 sty 2012, 23:54
Posty: 15
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD
+++ BLACKBEAUTY +++
2003r

Postprzez Grzyby » 14 sty 2012, 00:15

Masz CiTD, identyczny jak w szóstkach (w MPV nigdy nie było DiTD)
mpvKA napisał(a):czy problem smoka i podkładek/uszczelek dotyczy MPV 2003 diesel? Ja

Tak. Niestety.
Ale nie ma stresu – zrób to i ciesz się autem. Nie ma się co stresować :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mpvKA » 14 sty 2012, 16:56

OK, dzięk, 23 sytcznia jestem umówiony na wymianę, zrobię te podkładki, smoka i olej. To priorytet, nie wiem tylko czy filtr paliwa i powietrza też KONIECZNIE wymienić jak najszybciej czy może to poczekać np. do marca. Zrobiłbym też wtedy klimatyzację
Początkujący
 
Od: 13 sty 2012, 23:54
Posty: 15
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD
+++ BLACKBEAUTY +++
2003r

Postprzez Grzyby » 14 sty 2012, 19:23

Możesz poczekać z tymi filtrami. One nie mają bezpośredniego wpływu na silnik (tak jak np. podkładki)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez grek3 » 14 sty 2012, 22:25

Ja dodam od siebie że oprócz wcześniej wymienionych objawów uszkodzonych uszczelek wtryskiwaczy takich jak

1. kopcenie z wlewu oleju
2. zabite sitko smoka pompy olejowej
3. szybko gasnącej kontrolki oleju
4. jest jeszcze specyficzny zapach w kabinie pojazdu (ni to spaliny ni olej ni ropa) i jedynie ten objaw zauważyłem w swoim autku przed awarią silnika ale niestety nie doszukałem się tego wątku wówczas no i 10000zł nie moje <glupek2>
Ostatnio edytowano 23 sie 2012, 11:17 przez grek3, łącznie edytowano 2 razy
Nawigacja GPS http://gps.wroclaw.pl
Początkujący
 
Od: 25 paź 2011, 09:20
Posty: 6
Auto: Mazda 6 cdti 2.0 121 żrebaczków 2007r

Postprzez mpvKA » 15 sty 2012, 02:16

grek3 napisał(a):3. szybko gasnącej kontrolki oleju


To ma gasnąć szybko, natychmiast po odpaleniu czy np po ok 1 – 1,5 sek

grek3 " Mazda 6 cdti 2.0 121 kucy 2007r silnik zatarty przy 72000km " coś strasznego, przykro...
Początkujący
 
Od: 13 sty 2012, 23:54
Posty: 15
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD
+++ BLACKBEAUTY +++
2003r

Postprzez Kety » 15 sty 2012, 11:33

grek3 " Mazda 6 cdti 2.0 121 kucy 2007r silnik zatarty przy 72000km "
To straszne. Moja ma juz 260tys km, bylo czuc dziwny zapach po otwarciu maski...mysle ze to polaczenie zapachu oleju, spalin...moze to takze webasto ktore tam pracuje i wydala spaliny.
U mnie byl przedmuch na dwoch wtryskiwaczach. Podkladki byly ory kwiatuszki wiec pewnie nikt nie wymienial. Wtryskiwacze przeczyscilem bo mialy pelno nagaru na koncowkach i wogole byly czarne od zaschnietej smoly. Dalem nowe podkladki, wyregulowalem zawory, nowa uszczelka i wszystko pracuje jak trzeba. Nie dmucha a spalanie srednie spadlo z 6 do 5,5l :D
Wszystko byloby cacy gdyby nie to ze napiecie ladowania wynosi 15,6v. Wymienilem raz alternator...potem jeszcze sam regulator i nadal dupa. Jesli ktos ma jakies wskazowki to niech pisze na priv albo w temacie zlego ladowania 6ki.
A wracajac do sprawy smoka, to odziwo przy moim przebiegu, niewymienianych podkladkach i przedmuchach smok byl czysty :D
Ciekawe od czego to zalezy...moze od rodzaju oleju, stylu jazdy? Temp na zewnatrz przekladajaca sie troche na temp silnika? Auto jezdzilo zawsze w norwegii a tu jest zimniej przez caly rok...hmm a moze mam tylko szczescie w tym przypadku
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Marcinmazda6 » 15 sty 2012, 16:22

Witam
Katy mam pytanie , a na jakim oleju jeździsz ?
Marcinmazda6
 

Postprzez Kety » 15 sty 2012, 17:27

Nie wiem jak wczesniejszy wlasciciel ale ja leje zawsze pelny syntetyk 5w30. Mazda zaleca lac olej 5w30 o jakosci conajmniej API CF / ACEA B1 lub B3. Wczesniej lalem Mobil SXR a teraz tu mam dostep do brytyjskiego oleju Comma wiec taki leje. Nie wazne jaka marka, wazne sa parametry oleju
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6