Spryskiwacze reflektorów – cieknący płyn

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez M&M » 5 lut 2008, 12:25

Mam problem ze spryskiwaczami reflektorów w mazdzie 6 , otóż po nalaniu płynu przez dysze spryskiwaczy zaczyna wyciekać (sączyć się) samoczynnie płyn, jeśli zejdzie do ok połowy pojemności zbiornika to przestaje. Co może być przyczyną? Bardzo proszę o rady. :(
Ostatnio edytowano 5 lut 2008, 19:45 przez M&M, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2008, 11:10
Posty: 35
Skąd: Gostyń

Postprzez Pajko » 5 lut 2008, 12:40

M&M witaj na forum , prosilbym jednak abys zapoznal sie z regulaminem forum jak i dzialu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez tomekrvf » 5 lut 2008, 23:20

Wygląda na to że nie masz na przewodzie ze zbiornika zaworu jednokierunkowego (zwrotnego). Numer katalogowy G113-51-401 cena 180PLN
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 6 lut 2008, 00:42

tomekrvf napisał(a):cena 180PLN
Ooo!! taniocha hahaha
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Maciej Loret » 6 lut 2008, 08:22

tomekrvf napisał(a):Wygląda na to że nie masz na przewodzie ze zbiornika zaworu jednokierunkowego (zwrotnego).


Nie wiem jak działa układ spryskiwania świateł.
Ale zaworek zwrotny zwykle zabezpiecza przed ewentualnym powrotem medium "pod prąd", a tu ewidentie cieknie "z prądem"......
Jeśli (w uproszczeniu) układ jest taki: zbiorniczek płynu, pompka, dysze spryskiwaczy, to może raczej nieszczelność uszczelnień w pomce?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez M&M » 6 lut 2008, 08:41

Maciej Loret napisał(a):Ale zaworek zwrotny zwykle zabezpiecza przed ewentualnym powrotem medium "pod prąd", a tu ewidentie cieknie "z prądem"......


Też tak właśnie myśle ale tomekrvf pisze że jednak jakiś zaworek "zwrotny" istnieje – może to jest jakiś elektrozaworek który się otwiera w momencie załączenia pompy??
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2008, 11:10
Posty: 35
Skąd: Gostyń

Postprzez Maciej Loret » 6 lut 2008, 10:09

M&M napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Ale zaworek zwrotny zwykle zabezpiecza przed ewentualnym powrotem medium "pod prąd", a tu ewidentie cieknie "z prądem"......


Też tak właśnie myśle ale tomekrvf pisze że jednak jakiś zaworek "zwrotny" istnieje – może to jest jakiś elektrozaworek który się otwiera w momencie załączenia pompy??


To wtedy nie byłby nazywany "zwrotnym"...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Pawnik » 6 lut 2008, 10:39

Panowie filozofujecie ( zwłaszcza kolega Maciej ;) ) Xandy ma rację. To jest taki trójnik rozdzielający jeden wąż idący ze zbiornika od pompki spryskiwaczy reflektorów na dwa oddzielne do każdego reflektora. Trójnik ten pełni funkcję zaworu zapobiegajacemu wyciekowi płynu i zwiększa ciśnienie na końcówkach sprysków.
Ostatnio edytowano 6 lut 2008, 10:41 przez Pawnik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez M&M » 6 lut 2008, 10:40

Maciej Loret napisał(a):To wtedy nie byłby nazywany "zwrotnym"...


To w takim razie jak on działa ? jeśli pompa musiała by przez niego podać płyn a on byłby w tym kierunku zamknięty (bo jeśli zwrotny to jednokierunkowy)...
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2008, 11:10
Posty: 35
Skąd: Gostyń

Postprzez Pawnik » 6 lut 2008, 10:42

M&M napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):To wtedy nie byłby nazywany "zwrotnym"...


To w takim razie jak on działa ? jeśli pompa musiała by przez niego podać płyn a on byłby w tym kierunku zamknięty...

ciśnienie pompy go otwiera, brak ciśnienia zamyka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Maciej Loret » 6 lut 2008, 10:46

Pawnik napisał(a):ciśnienie pompy go otwiera, brak ciśnienia zamyka


Czyli klapa. Tylko jeśli ona tam jest, to by sugerowało, że ktoś przewidywał ewentualność przecieku na pompie...
To typowe rozwiązanie w autach?

Pawnik napisał(a):Panowie filozofujecie ( zwłaszcza kolega Maciej oczko )


Zgoda... Fakt jednak faktem, że pompka w tym układzie nie była/jest przewidywana jako szczelna... albo, zawór zwrotny zabezpiecza pompkę przed odkręceniem wirnika, jeśli jest montowany na gwint...

Pawnik napisał(a): Xandy ma rację.


To jest dopiero filozofia... :D

Pawnik napisał(a):Trójnik ten pełni funkcję zaworu zapobiegajacemu wyciekowi płynu i zwiększa ciśnienie na końcówkach sprysków.


Trójnik zwieksza ciśnienie?
Ostatnio edytowano 6 lut 2008, 10:54 przez Maciej Loret, łącznie edytowano 2 razy
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez M&M » 6 lut 2008, 10:47

Pawnik napisał(a):ciśnienie pompy go otwiera, brak ciśnienia zamyka


Dzięki teraz już wiem o co chodzi i wiem gdzie ten trójnik – musze go przejżeć. <spoko>
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2008, 11:10
Posty: 35
Skąd: Gostyń

Postprzez Pawnik » 6 lut 2008, 10:54

Maciej Loret napisał(a):
Pawnik napisał(a):ciśnienie pompy go otwiera, brak ciśnienia zamyka


Czyli klapa. Tylko jeśli ona tam jest, to by sugerowało, że ktoś przewidywał ewentualność przecieku na pompie...
To typowe rozwiązanie w autach?

Typowe przy spryskach reflektorów. W wężu za pompką jest cały czas płyn. Pompka zwiększa ciśnienie na zaworze, wtedy on puszcza płyn już pod większym ciśnieniem na końcówki sprysków.Spryski są położone niżej niż lustro płynu, gdyby nie było zaworu to płyn by wyciekł.
ps. maciej . Miałeś w szkolę fizykę i doświadzcenia z ciśnieniem wody?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Maciej Loret » 6 lut 2008, 11:08

Pawnik napisał(a):W wężu za pompką jest cały czas płyn.


OK.

Pawnik napisał(a):Pompka zwiększa ciśnienie na zaworze


OK.
Czyli nie trójnik zwiększa ciśnienie? :D

Pawnik napisał(a):wtedy on puszcza płyn już pod większym ciśnieniem na końcówki sprysków


OK.

Pawnik napisał(a):Spryski są położone niżej niż lustro płynu, gdyby nie było zaworu to płyn by wyciekł.


Wyciekłby na odcinku pomiędzy pompką a zaworkiem. Chyba, że pompa nieszczelna.
Jakokolwiek by jednak nie było, to nie prościej by było umieścić zbiorniczek płynu na takim poziomie, by nawet przy maksymalnym poziomie płynu, nie mógłby on wyciec?

Pawnik napisał(a):Miałeś w szkolę fizykę i doświadzcenia z ciśnieniem wody?


Miałem. Ale od tego momentu minęło więcej lat, niż niektóre osoby na Forum żyją na tym świecie... :D
No i to słowo "zwrotny" mi się słabo podoba... Widziałem dziesiątki zaworów zwrotnych (choć tylko przemysłowych) i wszystkie zabezpieczały przed powrotem medium... Zresztą zgodnie z nazwą...

P.S. Jeśli dalej będziemy zmieniali zeznania po odpowiedzi swych adwersarzy, to nigdy nie dojdziemy do ładu... :D
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Pawnik » 6 lut 2008, 11:31

Maciej Loret napisał(a):Czyli nie trójnik zwiększa ciśnienie?

Uproszczenie. , wiadomo o co chodzi . Trójnik – poprzez gwałtowne otwarcie zaworu i podanie płynu na rurki o mniejszym przekroju daje większe ciśnienie na końcówkach.

Maciej Loret napisał(a):Wyciekłby na odcinku pomiędzy pompką a zaworkiem

Nie mógłby wyciec na odcinku zawór – pompa, bo nie nie byłoby zaworu. Jezeli już mowa o ścisłości.. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Maciej Loret » 6 lut 2008, 12:13

Pawnik napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Wyciekłby na odcinku pomiędzy pompką a zaworkiem

Nie mógłby wyciec na odcinku zawór – pompa, bo nie nie byłoby zaworu. Jezeli już mowa o ścisłości.. :D


Zgadza się. Powinno być na odcinku pompa-spryskiwacz...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez M&M » 6 lut 2008, 13:09

Już sie lekko gubie – jeszcze raz: Czyli za wyciek z dysz spryskiwacza odpowiedzialny jest zawór który znajduje się za pompką – w trójniku rozdzielającym płyn na prawy i lewy spryskiwacz (czyli trójnik jest jednocześnie tym zaworem) ??
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2008, 11:10
Posty: 35
Skąd: Gostyń

Postprzez M&M » 8 lut 2008, 10:41

Wyciągłem trójnik i widze że to napewno nie orginał.
I zaworu tam żadnego niema . Jeśli ktoś ma jakąś fotkę tego trojnika (zaworku) to bardzo proszę. Na razie poradziłem sobie z tym podwieszając ten trójnik w okolicy zamka pokrywy silnika i można dolać prawie do pełnego i nie wycieka.
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2008, 11:10
Posty: 35
Skąd: Gostyń

Postprzez tomekrvf » 8 lut 2008, 21:36

Maciej Loret napisał(a):To wtedy nie byłby nazywany "zwrotnym"...

Dlaczego nie? Zaworek zwrotny-jednokierunkowy ma zapobiec wyciekaniu płynu ze zbiornika.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez mcbeth » 8 lut 2008, 21:48

tomekrvf napisał(a):Dlaczego nie? Zaworek zwrotny-jednokierunkowy ma zapobiec wyciekaniu płynu ze zbiornika

Czyli wylatywaniu przez dysze spryskiwaczy ? :]

To raczej nie będzie zwrotny, tylko jakiś zaworek otwierany wysokim ciśnieniem.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6