Cześć,
Przy klemie akumulatora znajduje się kupka bialo-zielonkawego proszku, sporo tego.
Dodatkowo komputer pokazał niskie napięcie rozruchu (75 razy).
Czy to znaczy, że akumulator mam do wymiany? Czy może wystarczy usunąć ten proszek i można spokojnie jeździć? Domyślam się, że któregoś mroźnego poranka może się okazać, że nie odpalę samochodu.
Jeśli tak, jakie parametry powinien mieć akumulator do Mazdy 6 Pb+LPG 2.0 147 KM?
Nalot na akumulatorze + niskie napięcie
Strona 1 z 1
Szczotka druciana (papier ścierny) i czyścisz nalot z klem i aku, potem możesz posmarować wazeliną, by nie robił się nowy. Aku podładować w domu i wtedy zobaczysz czy jest problem z odpaleniem. Jak jest to pewnie aku do wymiany. Sprawdzić trzeba też alternator czy produkuje właściwe napięcie.

Kup sobie jakiś prosty woltomierz np. tego typu:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5937198649

Kup sobie jakiś prosty woltomierz np. tego typu:

Ostatnio edytowano 2 gru 2016, 16:01 przez Mazdi, łącznie edytowano 2 razy
No napięcie ma być między 14 a 14,7V bo jak będzie wyższe to będzie gotowało elektrolit w akumulatorze
dodatkowo sprawdź poziom elektrolitu – jak jest za mało uzupełnij stan wodą destylowaną .
dodatkowo sprawdź poziom elektrolitu – jak jest za mało uzupełnij stan wodą destylowaną .
Oryginalne Japońskie maja korki można zaglądać 
To akumulator oryginalny jeszcze z korkami.
Kupiłem woltomierz, zobaczymy co pokaże.
Kupiłem woltomierz, zobaczymy co pokaże.
Woltomierz pokazał:
12.1 przy zgaszonym silniku po nocy w temp. 7 stopni na zewnątrz
11.5 przy zgaszonym silniku na zapłonie
14.3 przy jeździe.
Czy to jest ok?
12.1 przy zgaszonym silniku po nocy w temp. 7 stopni na zewnątrz
11.5 przy zgaszonym silniku na zapłonie
14.3 przy jeździe.
Czy to jest ok?
Jak dla mnie to akumulator wyzionął ducha a tu cytat
Mając dostęp do cel, warto zmierzyć gęstość elektrolitu, która określi stan naładowania. Prawidłowa to 1,28 g/cm³, a niższa od 1,25 g/cm³ oznacza niedoładowanie. W razie uzupełniania elektrolitu wodą, pomiar gęstości należy wykonać dopiero po pewnym czasie, gdy elektrolit się ujednolici (nie wcześniej niż 30 minut po uzupełnieniu stanu).
Nie bez przyczyny akumulatory odmawiają posłuszeństwa zimą. Na mrozie ich parametry mogą spaść nawet o połowę. Podpowiadamy, jak zmniejszyć ryzyko wystąpienia problemów.
Jeżeli nie ma dostępu do cel akumulatora, pozostaje kontrola stanu naładowania akumulatora poprzez pomiar napięcia. Wartość spoczynkowa napięcia (a więc przy wyjętym kluczyku ze stacyjki, najlepiej mierzona po nocnym postoju) powinna wynosić przynajmniej 12,4 V. Niższe wartości oznaczają niedoładowanie. Przy okazji stwierdzenia niedoładowania warto również sprawdzić napięcie ładowania, a więc występujące po włączeniu silnika. Jego wartość nie może być niższa od 13,8 V ani wyższa od 14,8 V. Wszelkie odchyłki wskazują na uszkodzenie obwodu ładowania (np. awarię regulatora napięcia alternatora). Bardzo często to właśnie z niesprawności obwodu ładowania lub korozji połączeń elektrycznych biorą się niedomagania akumulatora, który sam z siebie funkcjonowałby poprawnie.
Mając dostęp do cel, warto zmierzyć gęstość elektrolitu, która określi stan naładowania. Prawidłowa to 1,28 g/cm³, a niższa od 1,25 g/cm³ oznacza niedoładowanie. W razie uzupełniania elektrolitu wodą, pomiar gęstości należy wykonać dopiero po pewnym czasie, gdy elektrolit się ujednolici (nie wcześniej niż 30 minut po uzupełnieniu stanu).
Nie bez przyczyny akumulatory odmawiają posłuszeństwa zimą. Na mrozie ich parametry mogą spaść nawet o połowę. Podpowiadamy, jak zmniejszyć ryzyko wystąpienia problemów.
Jeżeli nie ma dostępu do cel akumulatora, pozostaje kontrola stanu naładowania akumulatora poprzez pomiar napięcia. Wartość spoczynkowa napięcia (a więc przy wyjętym kluczyku ze stacyjki, najlepiej mierzona po nocnym postoju) powinna wynosić przynajmniej 12,4 V. Niższe wartości oznaczają niedoładowanie. Przy okazji stwierdzenia niedoładowania warto również sprawdzić napięcie ładowania, a więc występujące po włączeniu silnika. Jego wartość nie może być niższa od 13,8 V ani wyższa od 14,8 V. Wszelkie odchyłki wskazują na uszkodzenie obwodu ładowania (np. awarię regulatora napięcia alternatora). Bardzo często to właśnie z niesprawności obwodu ładowania lub korozji połączeń elektrycznych biorą się niedomagania akumulatora, który sam z siebie funkcjonowałby poprawnie.
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY

Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6