Przygasanie świateł przy włączonym ABS
1, 2
W momencie kiedy włącza się ABS lub ESP przygasają mi lekko światła mijania. Pozostałe oświetlenie nie zmienia się w tym czasie. Czy miła ktoś z Was z czym takim do czynienia? Czy pozostały mi tylko zgadywanki w serwisie?
Jeśli jest ten temat poruszony już, to znaczy że nie umiem korzystać z wyszukiwania – z góry przepraszam.
Jeśli jest ten temat poruszony już, to znaczy że nie umiem korzystać z wyszukiwania – z góry przepraszam.
Na mój gust to każdy system trochę obciąża układ zasilania więc z tego by wynikało, że masz mało wydajny akumulator, alternator albo po prostu słabe połączenia masowe.
Przeczyść w pierwszej kolejności klemy (sprawdź czy dobrze są skręcone) i połączenia masowe przy lampach (psiknij chociażby jakimś WD 40 bo takie rzeczy lubią zaśniedzieć)
Przeczyść w pierwszej kolejności klemy (sprawdź czy dobrze są skręcone) i połączenia masowe przy lampach (psiknij chociażby jakimś WD 40 bo takie rzeczy lubią zaśniedzieć)
krabdul napisał(a):Na mój gust to każdy system trochę obciąża układ zasilania więc z tego by wynikało, że masz mało wydajny akumulator, alternator albo po prostu słabe połączenia masowe.
Ale czy w takim przypadku nie powinno oświetlenie wewnątrz i oświetlenie deski przygasać?
Faktem jest, że aku chyba dogorywa, bo po mroźnej nocce z rana ledwo kręci ale pali.
jesli klemy baterii są czyste i dobrzy skrecone , to sugerował bym, że akumulator jest w kiepskim stanie.
koniecznie sprawdź poziom elektrolitu , podładuj go przez kilka dobrych godzin niewielkim prądem i wtedy spróbuj, jeśli to nic nie pomoże, to podjedź do firmy, która handluje akumulatorami lub warsztatu aby tam przy pomcy spec. miernika sprawdzić jego wydajność, bo może być tak, że jest on kiepski...
i jego dni są policzone... pozdr.E
koniecznie sprawdź poziom elektrolitu , podładuj go przez kilka dobrych godzin niewielkim prądem i wtedy spróbuj, jeśli to nic nie pomoże, to podjedź do firmy, która handluje akumulatorami lub warsztatu aby tam przy pomcy spec. miernika sprawdzić jego wydajność, bo może być tak, że jest on kiepski...
i jego dni są policzone... pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
A poza tym słabe połączenia masowe mogą być np tylko przy lampach i wtedy nic to do oświetlenia wewnątrz nie będzie miało a z aku np wszystko jest ok – chociaż sam napisałeś, że nie jest 
Namawiacie kolege LaidBack na zakup nowego aku? Nawet mnie to interesuje czy by to pomoglo ?
Kupisz nowy jak ci auto nie odpali. Mi tez przygasaja swiatla, wyluzuj.![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Kupisz nowy jak ci auto nie odpali. Mi tez przygasaja swiatla, wyluzuj.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
cwieta napisał(a):U mnie też, a aku mam góra 3mce
są wyjątki...na defekty akumulatora, tymbardziej w dieslu gdzie jest on intensywniej obciążany.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No u mnie jest to samo światła przygasają prawie o 1/3 mocy :/ jak to zobaczyłem w poniedziałek wieczorem to się trochę przestraszyłem
ale teraz już mnie trochę uspokoiliście
Aku zakupiony w maju jeszcze przez niemca
Ale zauważyłem jeszcze jedną rzecz która mnie zaniepokoiła to przy hamowaniu na sniegu i załaczeniu sie ABS słychać dziwny metaliczny dźwięk tak jakby jakaś blaszka na sprężyce ocierała o coś :/ Również przy kontroli trakcji słychać ten dźwięk ale już nie tak głośno jak przy ABSie.
Co to moze byc?
Normalne to jest?
Aku zakupiony w maju jeszcze przez niemca
Ale zauważyłem jeszcze jedną rzecz która mnie zaniepokoiła to przy hamowaniu na sniegu i załaczeniu sie ABS słychać dziwny metaliczny dźwięk tak jakby jakaś blaszka na sprężyce ocierała o coś :/ Również przy kontroli trakcji słychać ten dźwięk ale już nie tak głośno jak przy ABSie.
Co to moze byc?
Normalne to jest?
- Od: 14 maja 2010, 20:09
- Posty: 17
- Skąd: Złoczew
- Auto: M6 – 2.0i – 16V – 141Km – GY – 2004 – LPG (STAG PREMIUM)
patel69 napisał(a):....słychać dziwny metaliczny dźwięk tak jakby jakaś blaszka na sprężyce ocierała o coś :/ Również przy kontroli trakcji słychać ten dźwięk ale już nie tak głośno jak przy ABSie.
Co to moze byc?Normalne to jest?
raczej nie! prawdopodobnie obciera tobie blaszka prowadząca klocek o tarcze lub po prostu klocki hamulcowe są do wymiany. proponuje popatrzeć i sprawdzić jaki jest ich stan (grubość)
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):patel69 napisał(a):....słychać dziwny metaliczny dźwięk tak jakby jakaś blaszka na sprężyce ocierała o coś :/ Również przy kontroli trakcji słychać ten dźwięk ale już nie tak głośno jak przy ABSie.
Co to moze byc?Normalne to jest?
raczej nie! prawdopodobnie obciera tobie blaszka prowadząca klocek o tarcze lub po prostu klocki hamulcowe są do wymiany. proponuje popatrzeć i sprawdzić jaki jest ich stan (grubość)
pozdr.Enduro
no w sobotę umówiłem sie z mechanikiem i sprawdze sobie stan klocków
thx za uspokojenie
tak to jest jak czlowiek przesiada sie z R19 na M6
- Od: 14 maja 2010, 20:09
- Posty: 17
- Skąd: Złoczew
- Auto: M6 – 2.0i – 16V – 141Km – GY – 2004 – LPG (STAG PREMIUM)
Enduro napisał(a):raczej nie!
BZDURA ...
Jak najbardziej normalne dźwięki jakie wydaje działający ABS i działająca kontrola trakcji.
ABS w momencie działania pobiera sporo prądu.
Alternator w M6 ma 90A prądu maksymalnego, czyli w przybliżeniu 90A X 14V (zaznaczam, przybliżenie) to prawie 1300W.
Panowie nie szukajcie dziury w całym, na kiepskim aku i nowym również instalacja troszkę siądzie podczas intensywnego działania ABS i jest to w 100% normalne.
(elektronik z zawodu)
Alternator w M6 ma 90A prądu maksymalnego, czyli w przybliżeniu 90A X 14V (zaznaczam, przybliżenie) to prawie 1300W.
Panowie nie szukajcie dziury w całym, na kiepskim aku i nowym również instalacja troszkę siądzie podczas intensywnego działania ABS i jest to w 100% normalne.
(elektronik z zawodu)
Widzę, że nie jestem wyjątkiem – to mnie lekko uspokoiło. Ale żeby to – jak piszecie – było normalne?
M6 jest moim 16 autem, większość z nich miało ABS i z czym takim do tej pory nie spotkałem się. No ale jeśli to normalne w Madzi, jak ściąganie kierownicy, to OK, taki jej urok
M6 jest moim 16 autem, większość z nich miało ABS i z czym takim do tej pory nie spotkałem się. No ale jeśli to normalne w Madzi, jak ściąganie kierownicy, to OK, taki jej urok
LaidBack ja jechałem:
306 1,9 TD – przygasało
Brava JTD – przygasało
Laguna 1,9 DCI – przygasało
M6 – przygasa
W każdym aucie przygaśnie Ci wszystko, nawet teoretycznie radio może Ciszej zagrać w samochodzie.
Przysiada wówczas wszystko w instalacji, no chyba, że coś jest zasilane przez stabilizator niższego napięcia (np 5V) – to też taka teoria.
Są rzeczy których po prostu nie zauważasz w momencie, że przygasają.
306 1,9 TD – przygasało
Brava JTD – przygasało
Laguna 1,9 DCI – przygasało
M6 – przygasa
W każdym aucie przygaśnie Ci wszystko, nawet teoretycznie radio może Ciszej zagrać w samochodzie.
Przysiada wówczas wszystko w instalacji, no chyba, że coś jest zasilane przez stabilizator niższego napięcia (np 5V) – to też taka teoria.
Są rzeczy których po prostu nie zauważasz w momencie, że przygasają.
LaidBack napisał(a):M6 jest moim 16 autem, większość z nich miało ABS i z czym takim do tej pory nie spotkałem się.
Stare ABS tak nie obciazalo. Pewnie te poprzednie auta nie mialy ESP i innych systemow jak M6.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6