kontrolka silnika(check engine)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bajtasos79 » 16 mar 2010, 19:42

Witam. Pisze do Was gdyz jestem włascicielem Mazdy 6 2,0 Diesel 136KM Hatchback od wczoraj i generalnie jestem troche zaniepokojony poniewaz kiedy odpalam auto to wszystko jest ok,wszystkie kontrolki gasną jednak czasem podczas jazdy zapala sie żółta kotrolka silnika (engine)i czasem sie pali dłużej czasem krócej. Po wyłączeniu motoru na dłuzej niz 0,5 minuty problem znika i po przejechaniu kilku km pojawia sie znów ten sam problem. Chciałbym nadmienic ,że autem poprzednio jezdziła starsza osoba i nie robiła zbyt wielu km.Po jego smierci auto jakis czas stało...CZy ktos moze mi powiedzieć jakiej rangi moze to byc problem? Gośc od którego kupiłem auto mówił,żeby z tym jezdzic,ze nie jest to nic poważnego ale jak moge jeżdzic jak mi sie cos swieci??? Pomóżcie!!!
Początkujący
 
Od: 16 mar 2010, 19:29
Posty: 8

Postprzez Grzyby » 16 mar 2010, 20:42

A niby jak mamy pomóc?
Nikt z nas nie jest jasnowidzem.
Jedź do ASO podpiąć auto pod komputer. Będzie wiadomo co i jak.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez chinol » 17 mar 2010, 13:39

Ello. Wymiana oleju, filtrów. Później na Twoim miejscu na początek żeby kasy na ASO nie wydawać tym bardziej tak jak piszesz " jeździła nim starsza osoba" i to mało – zrobiłbym tak: nalał bardzo dobrego paliwa + dobry dodatek do paliwa + dodatek do oleju i pojeżdziłbym tak, przegonił na trasie. Być może auto złapało "muła". Jeżeli to nic nie da podpiąc pod kompa wtedy wykaże jaki błąd i będziesz wiedział co dalej. Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 13:47
Posty: 126
Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic

Postprzez rafusmaximus » 17 mar 2010, 15:44

Jasne, bo podpięcie najpierw pod komputer i diagnoza, będzie droższe (cyt.:żeby kasy na ASO nie wydawać) niż wymiana wszystkich filtrów, lepsze paliwo i dodatek razem wzięte – chinol, nie rób chłopakowi wody z mózgu. Są błędy? Jedziemy podpiąć pod komp, tam czytamy co i jak jest nie tak, a nie na łapu capu, może to, a może tamto. Zalej to, wymień tamto, a kontrolka MOŻE zniknie, bo MOŻE ma "muła" – muły to są w zoo.

a tak w ogóle, to jak można kupować samochód z awarią i wierzyć kolesiowi na słowo – przed zakupem jedziemy na diagnostykę, lub przegląd przedsprzedażny i tyle... wydajemy 300-400 zł, ale mamy większą pewność co kupujemy. Tym bardziej, że kupujemy samochód wart ponad 30 tys. zł (przynajmniej)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez krzych » 17 mar 2010, 17:26

rafusmaximus napisał(a):przegląd przedsprzedażny i tyle... wydajemy 300-400 zł

Tym bardziej ze u Jaksy mozna taniej. Z tym tez polecam udac sie do Jaksy jesli Wawa blisko
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 17 mar 2010, 19:04

Grzyby napisał(a):Jedź do ASO podpiąć auto pod komputer. Będzie wiadomo co i jak.

to jedyne trafne zalecenie kolegi,
inne patenty nic nie dadza...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Lorbas » 20 mar 2010, 12:35

Podczepię się trochę pod temat.

Czy po przekręceniu kluczyka i odczekaniu chwilę nie powinna zgasnąć też lampka silnika?
Mi dopiero gaśnie jak odpalę silnik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez krabdul » 20 mar 2010, 12:42

Mi też :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Enduro » 20 mar 2010, 13:46

Lorbas napisał(a):Podczepię się trochę pod temat.

Czy po przekręceniu kluczyka i odczekaniu chwilę nie powinna zgasnąć też lampka silnika?
Mi dopiero gaśnie jak odpalę silnik...

prawidlowo..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sowikPL » 20 mar 2010, 16:27

U mnie gasnie chwile po przekreceniu kluczyka i wtedy staruje motor.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez krzych » 20 mar 2010, 17:01

sowikPL napisał(a):U mnie gasnie chwile po przekreceniu kluczyka i wtedy staruje motor.

To masz cos nie tak. Byc moze "emulator".
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez sowikPL » 20 mar 2010, 19:43

No nie wiem od 2 lat posiadam madzie i zawsze jest tak jak na pisalem raz bylem w aso znalezli tylko jeden błąd napinacza pasa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez krzych » 20 mar 2010, 20:01

A zwrociles im uwage na ta kontrolke? Gdybys zwrocil, zapewne zainteresowaloby ich to. Nie jestem pewien na 100% ze masz problem, ale na 90% raczej tak (chociazby dlatego, ze sam dlugo bylem zaniepokojony faktem swiecenia sie tej kontrolki przy wylaczonym silniku i grzebalem czy inni maja tak samo – mieli).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez sowikPL » 20 mar 2010, 20:12

nie wiem czy sie rozumiemy wkladam kluczyk do stacyjki przekrecam, kontrolki na chwile sie zapalaja poczym wszystkie zołte kontrolki gasną
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez krzych » 20 mar 2010, 20:19

sowikPL napisał(a):nie wiem czy sie rozumiemy wkladam kluczyk do stacyjki przekrecam, kontrolki na chwile sie zapalaja poczym wszystkie zołte kontrolki gasną

Sadze, ze dobrze sie rozumiemy – my (w innych autach tez widzialem) "wkladamy kluczyk" (u mnie konkretnie karta), przekrecamy stacyjke – zapalaja sie wszystkie kontrolki – po kilku sekundach gasna wszystkie procz oleju, akumulatora oraz kontrolki MIL czyli check-engine – te trzy gasna dopiero po odpaleniu silnika niezaleznie jak dlugo bedziesz czekal z tym odpaleniem. Dwie pierwsze sa czerwone, trzecia zolta, obrazek silnika.

Obrazek
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lorbas » 20 mar 2010, 20:54

To mnie uspokoiliśćie, że wszystko ok...

Pzdr!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez kwaśny » 21 mar 2010, 12:40

yyy to ja juz nie rozumiem :)
mi check engine gasnie po jakichs 5 sek (wszystkie inne co powinny zgasnac gasna szybciej, ta na samym koncu, zima tylko swiece sie dluzej pala)
sugerujecie, ze cos jest nie tak ? dziwne, bo 5 lat w sumie ja ujezdzam i zawsze tak bylo, myslalem ze to normalne <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez Enduro » 21 mar 2010, 14:12

kwaśny napisał(a): bo 5 lat w sumie ja ujezdzam i zawsze tak bylo, myslalem ze to normalne <glupek2>

to pozostan lepiej w tym przekonaniu
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 21 mar 2010, 14:21

No ja ekspertem to nie jestem, mowie tylko co widze w innych szostkach – sie swieci. Enduro, myle sie?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzyby » 21 mar 2010, 18:33

Check powinien zgasnąć DOPIERO PO odpaleniu silnika. Jeśli gaśnie wcześniej (pomimo że silnik nie został odpalony – jest coś kombinowane.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6