Wymiana żarówek (mijania – H1 / przeciwmgielne – H3 / postojowe)
Czy nie macie wrażenia, że reflektory halogenowe w "6" są słabe? Kiepsko rozświetlają drogę przed autem. Czy tylko ja mam takie wrażenie?
________________________
___________________
__________
So far so good
___________________
__________
So far so good
- Od: 4 lis 2010, 12:09
- Posty: 141
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(
mądry napisał(a):To prawda. Kiepsko świecą. Najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest założenie xenonów. Zrobiłem tak u siebie i efekt jest naprawdę bardzo duży
No to się bracie pilnuj, niedługo bardziej zmasowana akcja wyłapywania zenoniarzy w mazowieckiem ( nie bez mojej inicjatywy
He, he ostatnio gostek ciął i klął rozcinając na poboczu kabelki w nowym accordzie, zrobił zwarcie, został bez świateł, laweta, dowód do odebrania w UM po badaniach technicznych. Nowy tegoroczny accord a w soczewkach królowały zenony za kole 90 PLN-ów
Chceta mojej rady? Umyjta se soczewy, załóżta dobre halusy H jedynki i świat stanie sie jaśniejszy zgodnie z przepisami. Przy brudnych zmlekowiałych soczewach zenony g..o dadzą a jeszcze bardziej będą tłukły innych po oczach. Tyle mojej rady...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
piksel- koszt wraz z instalacją spryskiwaczy to 800zł
skubiszek- dokładnie tak HIDy, jak wydasz na przetwornice i palniki ponad 200zł to będzie ok.
Lorento- możesz mi powiedzieć po czym policjant będzie mógł poznać że są to HIDy a nie oryginalne xenony?
skubiszek- dokładnie tak HIDy, jak wydasz na przetwornice i palniki ponad 200zł to będzie ok.
Lorento- możesz mi powiedzieć po czym policjant będzie mógł poznać że są to HIDy a nie oryginalne xenony?
wszystko zależy jak wspominał Lorento od "czystości" soczewek
ja ostatnio miałem okazję jeździć M6 na halogenowych żarówkach po czyszczeniu soczewek i moje xenony (ori) chowały się przy świeceniu na wprost- nie jest może źle i długie mam kapitalne ale do mijania małe zastrzeżenia
dlatego biorę się za czyszczenie w tyg.
ja ostatnio miałem okazję jeździć M6 na halogenowych żarówkach po czyszczeniu soczewek i moje xenony (ori) chowały się przy świeceniu na wprost- nie jest może źle i długie mam kapitalne ale do mijania małe zastrzeżenia
dlatego biorę się za czyszczenie w tyg.
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
mądry napisał(a):Lorento- możesz mi powiedzieć po czym policjant będzie mógł poznać że są to HIDy a nie oryginalne xenony?
Z daleka? Po sianiu zenonami po poboczu na wysokość 2 piętra.
Podczas kontroli? Rzutem oka na deskę rozdzielczą....
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Możecie wyjaśnić, czym wyczyścić soczewkę ? To jakaś tajemna metoda czy szmatką to
Wracałem wczoraj w deszczu i na światłach mijania, moim zdaniem dramat, słabe rozproszone światło. Wybieam się do diagnosty na regulację ale temat czyszczenia soczewki też mnie ciekawi !
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Wracałem wczoraj w deszczu i na światłach mijania, moim zdaniem dramat, słabe rozproszone światło. Wybieam się do diagnosty na regulację ale temat czyszczenia soczewki też mnie ciekawi !
- Od: 31 paź 2010, 21:13
- Posty: 23
- Skąd: Poznań/Sieraków
- Auto: Mazda 6|GY|LF-DE|'05
Czyli nie jest to moje jednostkowe spostrzeżenie. światła mijania w szóstce są słabe i prawdopodobnie jest to wynikiem zabrudzenia soczewek.
________________________
___________________
__________
So far so good
___________________
__________
So far so good
- Od: 4 lis 2010, 12:09
- Posty: 141
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(
Guiliano napisał(a):Czyli nie jest to moje jednostkowe spostrzeżenie. światła mijania w szóstce są słabe i prawdopodobnie jest to wynikiem zabrudzenia soczewek.
Ja nie mam problemu ze światłami, wszystko ładnie świeci.
Co do czyszczenia to moze to wam pomoze:
viewtopic.php?p=1776409#p1776409
Lorento napisał(a):mądry napisał(a):Lorento- możesz mi powiedzieć po czym policjant będzie mógł poznać że są to HIDy a nie oryginalne xenony?
Z daleka? Po sianiu zenonami po poboczu na wysokość 2 piętra.
Podczas kontroli? Rzutem oka na deskę rozdzielczą....
No dobra, apropo siania- jak to możliwe że po montażu zenonów byłem na stacji kontroli pojazdów a i ostatnio byłem na przeglądzie i w każdym przypadku diagnosta nie miał najmniejszych zastrzeżeń co do świateł?
A jeśli chodzi o kwestię pokrętła regulacji świateł to wiadomo że można ten problem rozwiązać i to w bardzo prosty sposób
Rozumiem że już wtedy to chyba podstaw do zabrania dowodu rejestracyjnego to chyba nie będzie...
Myslałem, że nick zobowiązuje i rozumowanie będzie w miarę logiczne, ale widzę że trza łopatą.
Otóż podstawa do zabrania dowodu rej zajdzie, jeżeli polic poweźmie uzasadnione podejrzenie, ze w pojeździe zamontowano nie homologowany element, zwłaszcza ten wpływający na bezpieczeństwo. Vide: zenony. Czy na prawdę uważasz, że jak se włożysz zaślepkę w pokrętło regulacji świateł, to dowód nie pójdzie do UM (UG)? Gdzie bracie spryski, gdzie samopoziom? Jak Ci zenony nie walą na boki skoro nie wymieniłeś reflektora na oryxenon z odpowiednio zmodyfikowaną wiązką światła? Ten od zwykłych H1, ma co prawda oznaczenie DC ale ono odnosi się do klosza a nie wkładu. A może spuściłeś se przesłonę w lampie i zrobiłeś światła symetryczne USA? Mało kumaty lebo łapowniczy biernie diagnosta to może i przepuścił, ale kolejna kontrola może to zmienić. Nie przepuści ci za to upierdliwy zakład ubezpieczeń w razie kolizji, gdzie biegły łatwo ci stwierdzi druciarstwo po stronie reflektorów głównych, a i odszkodowanko poleci. Jeszcze raz namawiam usilnie do czyszczenia soczewek, a nie zenonowania na brudach...
"Xenony dla ubogich" to zły pomysł. Odradzam i zwalczam, he he
Otóż podstawa do zabrania dowodu rej zajdzie, jeżeli polic poweźmie uzasadnione podejrzenie, ze w pojeździe zamontowano nie homologowany element, zwłaszcza ten wpływający na bezpieczeństwo. Vide: zenony. Czy na prawdę uważasz, że jak se włożysz zaślepkę w pokrętło regulacji świateł, to dowód nie pójdzie do UM (UG)? Gdzie bracie spryski, gdzie samopoziom? Jak Ci zenony nie walą na boki skoro nie wymieniłeś reflektora na oryxenon z odpowiednio zmodyfikowaną wiązką światła? Ten od zwykłych H1, ma co prawda oznaczenie DC ale ono odnosi się do klosza a nie wkładu. A może spuściłeś se przesłonę w lampie i zrobiłeś światła symetryczne USA? Mało kumaty lebo łapowniczy biernie diagnosta to może i przepuścił, ale kolejna kontrola może to zmienić. Nie przepuści ci za to upierdliwy zakład ubezpieczeń w razie kolizji, gdzie biegły łatwo ci stwierdzi druciarstwo po stronie reflektorów głównych, a i odszkodowanko poleci. Jeszcze raz namawiam usilnie do czyszczenia soczewek, a nie zenonowania na brudach...
"Xenony dla ubogich" to zły pomysł. Odradzam i zwalczam, he he
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Lorento napisał(a):Myslałem

Lorento napisał(a): Gdzie bracie spryski
mądry napisał(a):koszt wraz z instalacją spryskiwaczy to 800zł
wystarczy czytać, jak widać w twoim wypadku również bez łopaty się nie obędzie...
Lorento napisał(a):Mało kumaty lebo łapowniczy biernie diagnosta to może i przepuścił
Wyobraź sobie że byłem na dwóch różnych stacjach kontroli pojazdów i na żadnej z nich nie było zastrzeżeń, więc?
moim zdaniem są nie douczeni
sprawdzają tylko to co muszą, rutyna (chociaż to też powinni) i zawiecha, luzy i następny a kasa się zgadza.
ale jak trzepną gliniarze będzie bolało, chyba że upomnienie się wyprosi.
w sobotę biorę się za czyszczenie soczewek- tylko jeszcze muszę dorwać manuala do rozebrania lamp
jak nie zapomnę aparatu, zrobię też porządną foto relację
zadam jeszcze czysto hipotetyczne pytanie:
mając na pokładzie xenony-oczywiście fabryczne z samopoziomowaniem i spryskiwaczami – czy można na długie założyć HIDy?? za i przeciw – myślę Loreto, że możesz tu się też wypowiedzieć jako znawca tematu bo wiem, że sporo na ten temat wiesz
widziałem u kolegi w Passacie taki zestaw założony- wszystko idealnie spasowane i świeciło ładnie – o świeceniu po oczach raczej się nie mówi chyba, że się nie przełączy z drogowych na mijania

ale jak trzepną gliniarze będzie bolało, chyba że upomnienie się wyprosi.
w sobotę biorę się za czyszczenie soczewek- tylko jeszcze muszę dorwać manuala do rozebrania lamp
jak nie zapomnę aparatu, zrobię też porządną foto relację
zadam jeszcze czysto hipotetyczne pytanie:
mając na pokładzie xenony-oczywiście fabryczne z samopoziomowaniem i spryskiwaczami – czy można na długie założyć HIDy?? za i przeciw – myślę Loreto, że możesz tu się też wypowiedzieć jako znawca tematu bo wiem, że sporo na ten temat wiesz
widziałem u kolegi w Passacie taki zestaw założony- wszystko idealnie spasowane i świeciło ładnie – o świeceniu po oczach raczej się nie mówi chyba, że się nie przełączy z drogowych na mijania

- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
skubiszek napisał(a):zadam jeszcze czysto hipotetyczne pytanie:
mając na pokładzie xenony-oczywiście fabryczne z samopoziomowaniem i spryskiwaczami – czy można na długie założyć HIDy?? za i przeciw – myślę Loreto, że możesz tu się też wypowiedzieć jako znawca tematu bo wiem, że sporo na ten temat wiesz
widziałem u kolegi w Passacie taki zestaw założony- wszystko idealnie spasowane i świeciło ładnie – o świeceniu po oczach raczej się nie mówi chyba, że się nie przełączy z drogowych na mijania![]()
Zarówno z punktu widzenia prawa jak i techniki oraz logiki – NIE MOŻNA!
Lampa do świateł drogowych jest w M6 homologowana na żarówkę halogenową. Niezależnie jednak od tego zakładanie xenona do lamp drogowych jest bez sensu od strony technicznej oraz wymogów bezpieczeństwa. Palnik xenonowy potrzebuje dużo czasu na wystartowanie i wygrzanie się do uzyskania temperatury świecenia odpowiednim światłem. Nie jest więc możliwa natychmiastowa reakcja na załaczenie świateł drogowych co w nocy ma istne znaczenie i może zagrażać bezpieczeństwu. Poz tym częste włączanie i wyłączanie żarników xenonowych szybko je wykańcza. Uprzedzajac pytanko odnośnie ory zestawów montowanych fabrycznie w lampach drogowych, to stosuje się wtedy tzw. reflektory bixenonowe, gdzie załaczenie świateł drogowych następuje przez przesunięcie przesłony, zaś żarnik cały czas się pali i to ma wtedy sens. Uwaga: nie mylić z tzw. biksenonami- zenonami na trzonku h4 z allegro!

POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
o i elegancko wyjaśnione
takie rzeczowe odpowiedzi mają sens i uświadomienie jak powinno postępować się zgodnie z prawem
kolego piksel tak jak napisałem w poście powyżej w sobotę czyli 20 listopada
mam zamiar to zrobić zobaczymy jak mi pójdzie, kanał mam, narzędzia też, garaż i pomocnika jak najbardziej.
kolego piksel tak jak napisałem w poście powyżej w sobotę czyli 20 listopada
Ostatnio edytowano 19 lis 2010, 01:06 przez skubiszek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6