Czyszczenie soczewek i naprawa silniczków reflektorów.
A to (rozna wysokosc) juz moze byc problem zarnika...? To jakies porzadne zenony czy china?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):A to (rozna wysokosc) juz moze byc problem zarnika...? To jakies porzadne zenony czy china?
Niby china jak 99% dostępnych na rynku ale żarniki wyglądają nieźle i identycznie a lewy świeci spoko, Jest problem z prawym.
- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
daniel2505 napisał(a):krzych napisał(a):A to (rozna wysokosc) juz moze byc problem zarnika...? To jakies porzadne zenony czy china?
Niby china jak 99% dostępnych na rynku ale żarniki wyglądają nieźle i identycznie a lewy świeci spoko, Jest problem z prawym.
To wymien jesli na gwarancji? Pokaz sprzedawcy jak dziala i po sprawie... (o ile to to)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Witam Szanownych Mazdowiczów,
chciałbym się dowiedzieć czy jest jakis sposób na wyczyszczenie soczewek od świateł mijania bez "inwazyjnego" rozbierania kloszy, a przy tym zdejmowania zderzaka itd. niestety mojej M6 oczy mgłą zaszły i mimo zmian żarówek widzialność, widoczność niestety się nie poprawia ;/ ale z tego co czytam, to widze i obawiam się, że demontaż mnie nie omnie, ale na wszelki wypadek się pytam.
A jeżeli jest to nieuniknione to czego potrzebuje?? miedzy innymi chodzi o preparaty do uszczelnienia klosza, itp. jak je nakładać na czarny plastyk czy na klosz?? a potem czym to związać żeby dobrze wszystko się połączyło i nieszczelności jakiś nie było?? może takie ala krok po kroku od początku aż do końca (najlepiej z fotorelacją może być na przykładzie moich reflektorów dojazd w obrębie inowrocławia, radomia GRATIS!!! )
dzięki wielkie za odpowiedz
chciałbym się dowiedzieć czy jest jakis sposób na wyczyszczenie soczewek od świateł mijania bez "inwazyjnego" rozbierania kloszy, a przy tym zdejmowania zderzaka itd. niestety mojej M6 oczy mgłą zaszły i mimo zmian żarówek widzialność, widoczność niestety się nie poprawia ;/ ale z tego co czytam, to widze i obawiam się, że demontaż mnie nie omnie, ale na wszelki wypadek się pytam.
A jeżeli jest to nieuniknione to czego potrzebuje?? miedzy innymi chodzi o preparaty do uszczelnienia klosza, itp. jak je nakładać na czarny plastyk czy na klosz?? a potem czym to związać żeby dobrze wszystko się połączyło i nieszczelności jakiś nie było?? może takie ala krok po kroku od początku aż do końca (najlepiej z fotorelacją może być na przykładzie moich reflektorów dojazd w obrębie inowrocławia, radomia GRATIS!!! )
dzięki wielkie za odpowiedz
cóż dodać jest piękna, dzika, ale nie jest bez wad jak każda kobieta
- Od: 6 kwi 2009, 08:11
- Posty: 5
- Skąd: Inowrocław
- Auto: Mazda6 2.0 121KM 2003r. MZR-CD
mozesz przedmuchac sprzezonym powietrzem – ale nie wiem czy to pomoze,
co do uszczelniania lamp – silikon na styk dajesz i tyle – lampa musi byc sucha w srodku
nie robilem tego w M6, wiec nie ma relacji
co do uszczelniania lamp – silikon na styk dajesz i tyle – lampa musi byc sucha w srodku
nie robilem tego w M6, wiec nie ma relacji
- Od: 29 lip 2008, 10:18
- Posty: 113
- Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG
japoniec napisał(a):lampa musi byc sucha w srodku
Dlaczego? (nie to zebym zaprzeczal, ineresuje mnie tylko dlaczego zeby ustalic jak bardzo wazne to)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
to tak jak zamknac wode w sloiku – jesli jest szczelny ( po zasilikonowaniu powinien byc) – woda nie wyparuje
- Od: 29 lip 2008, 10:18
- Posty: 113
- Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG
A mocowania zarowek/zarnikow sa szczelne?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
daniel2505 napisał(a):Wciąż nie mogę uporać sie z tematem dziwnego rozsyłu światła po montażu HID. Przestawiłem przesłony w lampie na normalny rozsył ale nawet teraz jest jakoś dziwnie. Jak widać na fotce lewy reflektor świeci normalnie, punkt światła na dole tworzy takie odwrócone V. Prawy reflektor świeci inaczej a snop światła jest taki rozmazany. Co może być powodem takiego dziwnego rozsyłu reflektora.
Tutaj zdjęcie zapożyczone z innego tematu (mam nadzieję że nikt się nie obrazi. Tutaj rozkład światła jest wzorowy. U mnie nawet na podbiciu światła z prawego reflektora są jakieś cienie
Ja jestem świeżo po montażu hidów, nie przestawiałem żadnych przysłon ani nic nie regulowałem, zamontowałem tylko w miejsce żarówek palniki i doprowadziłem przewody. (oczywiście o montażu spryskiwaczy nie zapomniałem ) Światła świecą dokładnie tak jak na drugiej fotce, byłem wczoraj u diagnosty i nie miał żadnych zastrzeżeń, według jego światła są ustawione idealnie i nie ma żadnego rozproszenia czy czegoś podobnego. Więc montaż hidów w moim przypadku zakończył się sukcesem, a jeśli chodzi o widoczność w nocy to jest bez porównania nawet, żałuje że wcześniej ich nie zamontowałem.
Wkurzałem się na swoje ksenony, bo nie miałem z nich pożytku. Były gorsze od halogenów, które miałem w Vectrze. A jeszcze goryczy dodawał fakt, że świeciły tak słabo iż auta jadące za mną na halogenach oświetlały drogę przede mną. Już myślałem, że te ksenony to prawdziwy badziew w M6, ale trafiłem tu i postanowiłem sprawdzić, czy czyszczenie coś pomoże.
Zrobiłem jedną lampę na próbę. Efekt przerósł moje oczekiwania. Poprawił się wygląd auta z zewnątrz w dzień. Lampy były już żółtawe a soczewki od mijania i p/mgielnych mleczne. Rozłożyłem lampę na części zgodnie z instrukcją, czyszcząc soczewki, odbłyśniki i samo szkło od środka. Czyściłem na sucho ręcznikiem kuchennym. Jedynie samo szkło na mokro, gdyż każde pociągnięcie papieru pozostawiało na nim ryski. Same odbłyśniki były już miejscami czarne, ale po czyszczeniu nie ma śladu, że coś jest nie tak nawet w okolicach postojówki. Po czyszczeniu i złożeniu wszystkiego do kupy lampy zrobiły się srebrne.
Porównanie z jedną lampą przed zabiegiem czyszczenia:
Przed
I po
W rzeczywistości różnica jest jeszcze bardziej widoczna niż na zdjęciu.
Jednakże prawdziwa rewolucja jest zauważalna w nocy. Tu jedna oczyszczona tyko.
Teraz świeci jasno i bardziej biało (niebiesko). Nie rozprasza się światło dookoła, granica światła i cienia jest ostrzejsza i jest
Każdemu kto ma jakieś zastrzeżenia co do jakości oryginalnych ksenonów polecam ten zabieg, chociażby ze względów bezpieczeństwa. Dzięki temu nie oślepia innych, a droga jest lepiej oświetlona.
Cały zabieg zajął mi kilka godzin. Najdłużej trwało usunięcie fabrycznego kleju. Zdarłem go na zimno, gdyż po rozgrzaniu za bardzo się ciągnął. Na całą noc jednak zostawiłem lampę w domu aby silikon dobrze zastygł.
Teraz jeszcze druga lampa. Nie taki diabeł straszny – też się bałem rozklejania.
Budowa lamp.
Przy okazji rozbierania zrobiłem fotki do porównania z lampą H1. Sam klosz jak się wydaje jest taki sam, ale już budowa wnętrza jest inna. Jest inne mocowanie samej soczewki, którą w ksenonie łatwo wydostać odkręcając 4 śrubki. Inny jest także kształt przesłony, o której tu niektórzy pisali.
Edit:
Jako kolejną ciekawostkę (by pokazać różnicę i pokazać, że warto się w to pobawić) wrzucam zdjęcie soczewki do połowy oczyszczonej. Specjalnie pod światło robione zdjęcie. Dzięki temu widać jak bardzo się rozprasza światło.
Edit: Poprawa zdjęć
Zrobiłem jedną lampę na próbę. Efekt przerósł moje oczekiwania. Poprawił się wygląd auta z zewnątrz w dzień. Lampy były już żółtawe a soczewki od mijania i p/mgielnych mleczne. Rozłożyłem lampę na części zgodnie z instrukcją, czyszcząc soczewki, odbłyśniki i samo szkło od środka. Czyściłem na sucho ręcznikiem kuchennym. Jedynie samo szkło na mokro, gdyż każde pociągnięcie papieru pozostawiało na nim ryski. Same odbłyśniki były już miejscami czarne, ale po czyszczeniu nie ma śladu, że coś jest nie tak nawet w okolicach postojówki. Po czyszczeniu i złożeniu wszystkiego do kupy lampy zrobiły się srebrne.
Porównanie z jedną lampą przed zabiegiem czyszczenia:
Przed
I po
W rzeczywistości różnica jest jeszcze bardziej widoczna niż na zdjęciu.
Jednakże prawdziwa rewolucja jest zauważalna w nocy. Tu jedna oczyszczona tyko.
Teraz świeci jasno i bardziej biało (niebiesko). Nie rozprasza się światło dookoła, granica światła i cienia jest ostrzejsza i jest
Każdemu kto ma jakieś zastrzeżenia co do jakości oryginalnych ksenonów polecam ten zabieg, chociażby ze względów bezpieczeństwa. Dzięki temu nie oślepia innych, a droga jest lepiej oświetlona.
Cały zabieg zajął mi kilka godzin. Najdłużej trwało usunięcie fabrycznego kleju. Zdarłem go na zimno, gdyż po rozgrzaniu za bardzo się ciągnął. Na całą noc jednak zostawiłem lampę w domu aby silikon dobrze zastygł.
Teraz jeszcze druga lampa. Nie taki diabeł straszny – też się bałem rozklejania.
Budowa lamp.
Przy okazji rozbierania zrobiłem fotki do porównania z lampą H1. Sam klosz jak się wydaje jest taki sam, ale już budowa wnętrza jest inna. Jest inne mocowanie samej soczewki, którą w ksenonie łatwo wydostać odkręcając 4 śrubki. Inny jest także kształt przesłony, o której tu niektórzy pisali.
Edit:
Jako kolejną ciekawostkę (by pokazać różnicę i pokazać, że warto się w to pobawić) wrzucam zdjęcie soczewki do połowy oczyszczonej. Specjalnie pod światło robione zdjęcie. Dzięki temu widać jak bardzo się rozprasza światło.
Edit: Poprawa zdjęć
Ostatnio edytowano 24 lis 2011, 21:43 przez Magoor, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
Dobrze Panowie i Panie.
Co by troszkę przejaśnić w temacie i nie siać błędnych informacji na forum.
Europa, ruch prawostronny – Obowiązuje wiązka światła asymetryczna z prawą stroną WYŻSZĄ od lewej – niezależnie od źródła światła – ksenon, halogen, ryflowana lampa, lampa FF czy soczewka.
Europa ruch LEWOstronny – to samo co powyżej tylko wiązka światła wyższa z lewej strony.
USA – światła symetryczne.
Ta przesłona jest w zasadzie w lampie z 2 powodów.
1) Samochody w USA mają symetryczną wiązkę – taniej jest robić jeden typ soczewki i zmieniać ustawienie niż klepać 2 różne przesłony – prościej, szybciej. A potem w zależności od rynku na który lampy idą – albo płasko albo wycięte. Dot. USA i ruchu prawostronnego.
2) wyobraźmy sobie sytuację że super kierowca mazdy 6 z halogenami/ksenonami jedzie do Anglii na wycieczkę. I tutaj robi się problem bo "podniesiona" prawa strona bardzo skutecznie oślepia kierowców.
W starych samochodach (np R19 xD), w instrukcji jest napisane że przy wyjeździe do kraju gdzie ruch jest "inno" stronny należy przygotować sobie kawałeczki KARTONU wycięte w odpowiedni wzór (widoczne miejsce/zmiana w ryflowaniu reflektora) i je na lampę NAKLEIĆ przed wjazdem. Powoduje to USUNIĘCIE – wypłaszczenie odcięcia światła przez co nie oślepiamy kierowców jadących drugim pasem.
Ta przesłona w lampach jest właśnie po to! bez rozbierania, śrubokrętem się wypłaszcza wiązkę żeby nie oślepiać ludzi jadących naprzeciw nam.
to tyle. fabryczne halogenowe, fabryczne ksenonowe, niefabryczne ksenonowe w Polandziku i Jewropie o ruchu "dobro"stronnym obowiązują światła ASYMETRYCZNE
(mam w domu GG, 02, z DE z ori xenonami i są ASYMETRYCZNE )
EDIT:
Dla uparciuchów przepis
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0090750639
(najaktualniejsze rozporządzenie)
strona 4, tabelka, patrzymy na światła mijania, ostatnia kolumna gdzie mamy dopisek:
"powinny być asymetryczne i oświetlać drogę po prawej stronie na większą odległość niż po lewej stronie" *dot. pojazdów zarejestrowanych pierwszy raz po 30.06.1976r
a dla potwierdzenia – wspomniane w rozporządzeniu "przepisy szczegółowe" :
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp ... 098r2e.pdf
Regulacja Europejska dot. głównie homologowania świateł i źródeł światła. Patrz strona 20
Oraz zgodnie z rozporządzeniem nr 48 art 6.2.9 str 39
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp ... r48r6e.pdf
Każde światło generujące pow. 2000 lumenów powinno być montowane z urządzeniami czyszczącymi zgodnymi z rozporządzeniem nr 45
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp ... 045r1e.pdf
To tyle
Co by troszkę przejaśnić w temacie i nie siać błędnych informacji na forum.
Europa, ruch prawostronny – Obowiązuje wiązka światła asymetryczna z prawą stroną WYŻSZĄ od lewej – niezależnie od źródła światła – ksenon, halogen, ryflowana lampa, lampa FF czy soczewka.
Europa ruch LEWOstronny – to samo co powyżej tylko wiązka światła wyższa z lewej strony.
USA – światła symetryczne.
Ta przesłona jest w zasadzie w lampie z 2 powodów.
1) Samochody w USA mają symetryczną wiązkę – taniej jest robić jeden typ soczewki i zmieniać ustawienie niż klepać 2 różne przesłony – prościej, szybciej. A potem w zależności od rynku na który lampy idą – albo płasko albo wycięte. Dot. USA i ruchu prawostronnego.
2) wyobraźmy sobie sytuację że super kierowca mazdy 6 z halogenami/ksenonami jedzie do Anglii na wycieczkę. I tutaj robi się problem bo "podniesiona" prawa strona bardzo skutecznie oślepia kierowców.
W starych samochodach (np R19 xD), w instrukcji jest napisane że przy wyjeździe do kraju gdzie ruch jest "inno" stronny należy przygotować sobie kawałeczki KARTONU wycięte w odpowiedni wzór (widoczne miejsce/zmiana w ryflowaniu reflektora) i je na lampę NAKLEIĆ przed wjazdem. Powoduje to USUNIĘCIE – wypłaszczenie odcięcia światła przez co nie oślepiamy kierowców jadących drugim pasem.
Ta przesłona w lampach jest właśnie po to! bez rozbierania, śrubokrętem się wypłaszcza wiązkę żeby nie oślepiać ludzi jadących naprzeciw nam.
to tyle. fabryczne halogenowe, fabryczne ksenonowe, niefabryczne ksenonowe w Polandziku i Jewropie o ruchu "dobro"stronnym obowiązują światła ASYMETRYCZNE
(mam w domu GG, 02, z DE z ori xenonami i są ASYMETRYCZNE )
EDIT:
Dla uparciuchów przepis
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0090750639
(najaktualniejsze rozporządzenie)
strona 4, tabelka, patrzymy na światła mijania, ostatnia kolumna gdzie mamy dopisek:
"powinny być asymetryczne i oświetlać drogę po prawej stronie na większą odległość niż po lewej stronie" *dot. pojazdów zarejestrowanych pierwszy raz po 30.06.1976r
a dla potwierdzenia – wspomniane w rozporządzeniu "przepisy szczegółowe" :
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp ... 098r2e.pdf
Regulacja Europejska dot. głównie homologowania świateł i źródeł światła. Patrz strona 20
Oraz zgodnie z rozporządzeniem nr 48 art 6.2.9 str 39
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp ... r48r6e.pdf
Każde światło generujące pow. 2000 lumenów powinno być montowane z urządzeniami czyszczącymi zgodnymi z rozporządzeniem nr 45
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp ... 045r1e.pdf
To tyle
Miłośnik Francuskich Wynalazków na Kołach potocznie zwanych Renault :P
- Od: 14 sie 2008, 14:31
- Posty: 3
- Skąd: Warszawa/Lubawa
- Auto: 6 GG 2002, MZR-CD, 5d, 210K km
Witam,
nosze sie z zakupem ksenonow
znalazłem cos takiego:
http://allegro.pl/zestaw-h1-super-slim- ... 75344.html
myslicie ze zdadza egzamin? spryskiwacze mam zamontowane seryjnie wiec ten problem odpada.
moze ktos juz je montowal, niby napisane ze nie zaklocaja komputera, radia i CB, a jak to jest w praktyce?
pozdrawiam
nosze sie z zakupem ksenonow
znalazłem cos takiego:
http://allegro.pl/zestaw-h1-super-slim- ... 75344.html
myslicie ze zdadza egzamin? spryskiwacze mam zamontowane seryjnie wiec ten problem odpada.
moze ktos juz je montowal, niby napisane ze nie zaklocaja komputera, radia i CB, a jak to jest w praktyce?
pozdrawiam
- Od: 22 lip 2010, 14:03
- Posty: 22
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 6 GH
2012 rok
2.5 benzyna 170km
Skoro o lampach, to jak by ktoś szukał halogenów (zaznaczam, nie moja aukcja)
http://allegro.pl/halogen-halogeny-prze ... 91825.html
http://allegro.pl/halogen-halogeny-prze ... 91825.html
Paweł
PIOTREK007 napisał(a):nosze sie z zakupem ksenonow
to nie ksenony tylko chińskie zenony
spryskiwacze mam zamontowane seryjnie wiec ten problem odpada
ale nadal jest z samopoziomowaniem
Czy soczewki są zabrudzone z obu stron? Może uda się wyczyścić "wewnętrzną" część pędzelkiem po wyjęciu żarówki (H1). Co o tym myślicie? Próbuję znaleźć sposób na poprawienie siły światła bez rozmontowywania reflektorów.
- Od: 7 gru 2010, 18:46
- Posty: 34
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 LF 141 KM HTB 2004
Też chcę się wziąć za czyszczenie soczewek. Przy okazji rozklejania lamp zastanawiam się nad tym http://moto.allegro.pl/mazda-6-02-08-sz ... 73438.html koszt 300 zł a czarne o niebo ładniejsze od moich przed liftem... Tylko czy ich kształt jest identyczny jak przed fl i czy będą pasowały? Druga sprawa- lampy tylne czy da się rozkleić? chciałbym je w środku pomalować coś w stylu mazdy mps? Lub takie coś http://moto.allegro.pl/lampy-tylne-tyl- ... 70167.html tylko ja mam kombi a te s a do sedana, czy w sedan-hatchback-kombi są inne?
- Od: 31 mar 2009, 22:14
- Posty: 107
- Skąd: kalisz
- Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006
Przednie są rozklejane i to nie problem, ale tylne już są zgrzane na stałe a moim zdaniem one najbardziej "szpecą" M6... Oczywiście są różne gusta, ale ja uważam, że lampy typu lexus to już historia, a w teraźniejszych czasach kojarzą się z bardziej z "wiejskim tuningiem", ale to tylko moje zdanie.. Gdy patrze na przód mazdy 6 po lifcie wygląda na "świeży i stylowy" wóz, z boku również sylwetka mi się podoba i nie zdążyła się zestarzeć, ale tył, a w szczególności te lampy to jakby mazdzie dodać z 7-8 lat.. To już o wiele lepiej wyglądają lampy w wersji usa gdzie są czerwone, a mps czarne to jest to, ale niestety od sedana i hatchbacka do kombi mi nie podejdą bo podobno nie pasują... Może jakieś pomysły?
- Od: 31 mar 2009, 22:14
- Posty: 107
- Skąd: kalisz
- Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006
kixi4 napisał(a):że lampy typu lexus to już historia, a w teraźniejszych czasach kojarzą się z bardziej z "wiejskim tuningiem",
Wieśniackie, to są te pseudo ledowe na tył, co zapodałeś w linku, tym bardziej że lampy nazwane przez ciebie "typem lexus" są oryginalne, od Mazdy, a nie od pana Miecia z piciwólki, co ściągnął je z Chin.
Mazda, to Mazda, tu nie wkłada się zamienników i podróbek od pana Miecia, tylko oryginały...
Taka mała dygresja, bo lekko się zirytowałem tekstami powyżej... jak chcecie sobie porozmawiać o zmianie lamp, przekładkach, malowaniu ich, aukcjach allegro i wiejskim tuningu, to nie lepiej w dziale Tuning? Zamiast podniecać się tymi lub innymi chińskimi "ledami" w temacie "Demontaż reflektorów (czyszczenie soczewek, naprawa silników poziomowania, montaż xenonów...", tam chyba znajdziecie więcej cennych dla was informacji.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6