Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym
dzieki otóż po F pojawiają się tylko dwie kreski--, rano spróbuję sprawdzić ale webasto nie włącza się bez odpalania gdy jest zaprogramowane a jka odpale silnik to już wtedy działa i przy zaprogramowaniu także , problem jest tylko rano przed zapaleniem silnika.
-
wittom
czaro9 napisał(a):Zauważyłem też, że po wymianie tego płynu silnik nawet jak osiągnie pożądaną temperaturę to przy maks grzaniu na 29 st. z nawiewów leci powietrze "ciepłe" podczas gdy wcześniej leciało dość gorące.
Prawdopodobnie nie do końca masz odpowietrzony układ chłodzenia.
Witam wszystkich. Jestem tu nowy i jeśli się pomyle to proszę wybaczyć. Otóż szukałem po forum i są problemy z webastem postojowym a mi chodzi o webasto dogrzewające silnik. webasto postojowe działa bez zarzutów, natomiast szwankuje dogrzewanie silnika. wygląda to tak. wchodzę rano do auta odpalam i mija jakies 30 sekund albo cos ok minuty i nagle kłęby dymu z pod spodu. wszystko zasysane jest do srodka przez dmuchawe po czym na chwile przestaje i znow solidnie przykopci i przestaje kopcic. dzieje sie tak od 1 do 2 razy. szczerze mowiac to nawet nie wiem czy to działa bo nie wiem ile musi się nagrzewac silnik z wbst. i bez wbst.
?? Jestem posiadaczem mazdy 6 od 2 tyg 2.0 citd 136km 2003r
- Od: 1 gru 2013, 22:25
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel 136hp
naj prościej można sprawdzić czy webasto działa przykładając ręke do rury wydechowej z webasta jeżeli leci gorące to działa po tym jak poleci dym to znaczy że webasto sie odpaliło dymić sie może w momencie rozpalania i tyle
ale jak przyłozyc tą reke skoro silnik wtedy pracuje??? i w ktorym miescu jest to webasto bo posiadam 2 webasta, dodam tez to że jesli wyłącze silnik to huczy jeszcze jakies kilkadziesiat sekund i cichnie. tylko 2 sprawą jest to ze musze przejechac z 10km spokojna jazda aby samochod złapał optymalną temperature.
- Od: 1 gru 2013, 22:25
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel 136hp
dawidzx9r napisał(a):w ktorym miescu jest to webasto bo posiadam 2 webasta
a to jakaś ciekawostka
webasto znajduje się przy podszybiu – otwierając maskę, po lewej stronie, za filtrem paliwa
generalnie kolejny watek związany z webasto nie jest potrzebny – dlatego łączę z istniejącym
Witam wszystkich mazdowiczow szukałem na forum lecz nic konkretnego nie znalazłem mam mazde 6 2003r GG RF5C 136km i problem z webasto chodzi o to ze ono nie wystartowało od lipca ani razu a mamy już zimę posiadam wersję tylko z dogrzewaczem silnika jestem kompletnym laikiem dlatego uderzam po pomoc do was bo chciałbym mieć cieplutko w aucie na chwilę obecna próbowałem tylko metody z wyjeciem bezpiecznika heater i nic kompletnie nic...może jest ktoś z wawy lub ze świętokrzyskiego kto pomogłby mi to ogarnac bardzo was proszę....pozdrawiam
Wysyłane z mojego R800i za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego R800i za pomocą Tapatalk 2
- Od: 7 sie 2013, 22:17
- Posty: 7
- Skąd: Końskie
- Auto: Mazda 6 2003 RF5C
Dogrzewacz silnika Webasto startuje jak temp. zewnętrzna czy temp. silnika ? spadnie poniżej 7st.C, i jak długo będzie grzac ? jak temp. silnika osiągnie ile st.C ? kiedy się wyłącza.... To ze się wczesniej czy później wyłączy to wiem ale jaka wartość odpowiada za wyłączenie dogrzewacza?
...z 4X HD i Tap4...
...z 4X HD i Tap4...
Janusz626 napisał(a):Webasto startuje jak temp. zewnętrzna czy temp. silnika ? spadnie poniżej 7st.C
zewnętrzna.
7 st. jest podane orientacyjnie ( +-2 st)
Janusz626 napisał(a):jak temp. silnika osiągnie ile st.C ?
optymalną
Dopisano 12 grudnia 2013, o 19:23:
Janusz626 napisał(a):ale jaka wartość odpowiada za wyłączenie dogrzewacza?
a tak ogólnie, to do czego Ci takie dokładne dane

Nie bardzo logicznie to wytlumaczyles, no ale rozumiem jak nie potrafisz inaczej.
Optymalna czyli jaka ?
EDIT; ... Optymalna czyli jaka ? I czego/która ? ...zewnętrzna? proszę.... nie pisz takich bzdury.
...z 4X HD i Tap4...
Optymalna czyli jaka ?
EDIT; ... Optymalna czyli jaka ? I czego/która ? ...zewnętrzna? proszę.... nie pisz takich bzdury.
...z 4X HD i Tap4...
Janusz626 napisał(a):nie pisz takich bzdury.
nie napisałem żadnej bzdury
Janusz626 napisał(a):Nie bardzo logicznie to wytlumaczyles,
w takim razie zapraszam do poradnika, gdzie wszystko jest opisane. Logicznie...:
viewtopic.php?p=1545833#16
dobrzyn22, tak przypuszczalem ze podasz mi linka do Poradnika... szkoda ze zalozyles z góry ze go nie czytałem...owszem czytalem, i konkretow nie ma, może i nie powinno byc.
Ok, wracajac do tematu, Webasto włącza się jak temperatura spadnie ponizej około 7stC, ok, jasne. Jest jakis logiczny schemat pracy Webasta, przecież nie pracuje tak jak mu się podoba. Pierwszy czynnik załączenia to bliżej określona temperatura, jeszcze ciśnienie atmosferyczne i wilgotność powietrza... Ok, niech tak będzie, w to akurat nie wnikam bo to nie jest mi potrzebne.
Webasto sobie pracuje dogrzewajac silnik, pracuje i się wyłącza tak? i tu jest moje pytanie.... kiedy się wyłącza?, ciśnienie atmosferyczne i wilgotność o tym decyduje? nie wiem, i nie chce się wypowiadać, no chyba ze to jest odpowiedz na moje pytanie.
Jednak zadalem pytanie czy temperatura silnika czy temp.zewnetrzna odpowiada za włączenie Webasta, odpowiedziales ze zewnętrzna, wydaje mi się ze ta temp. zewnętrzna może zainicjować proces uruchomienia Webasta, ale schemat musi mieć odczyt z temp silnika bo to ona się zmienia czyli rośnie do odpowiedniej, a nie temp zewnętrzna.
Logicznie byłoby pomyśleć ze jak temperatura silnika osiągnie optymalna temp pracy, wtedy Webasto się normalnie wyłączy. Podczas wyłączania, Webasto nie będzie patrzeć na ciśnienie atmosferyczne czy wilgotność powietrza, przecież będzie brać tylko pod uwagę temp dogrzewajacego się silnika.Sensowne jest zadanie mojego pytania? Jeśli odpowiedz ma brzmieć: optymalna, to ja się pytam jaka ona jest, ta optymalna temperatura..... silnika.
...z 4X HD i Tap4...
Ok, wracajac do tematu, Webasto włącza się jak temperatura spadnie ponizej około 7stC, ok, jasne. Jest jakis logiczny schemat pracy Webasta, przecież nie pracuje tak jak mu się podoba. Pierwszy czynnik załączenia to bliżej określona temperatura, jeszcze ciśnienie atmosferyczne i wilgotność powietrza... Ok, niech tak będzie, w to akurat nie wnikam bo to nie jest mi potrzebne.
Webasto sobie pracuje dogrzewajac silnik, pracuje i się wyłącza tak? i tu jest moje pytanie.... kiedy się wyłącza?, ciśnienie atmosferyczne i wilgotność o tym decyduje? nie wiem, i nie chce się wypowiadać, no chyba ze to jest odpowiedz na moje pytanie.
Jednak zadalem pytanie czy temperatura silnika czy temp.zewnetrzna odpowiada za włączenie Webasta, odpowiedziales ze zewnętrzna, wydaje mi się ze ta temp. zewnętrzna może zainicjować proces uruchomienia Webasta, ale schemat musi mieć odczyt z temp silnika bo to ona się zmienia czyli rośnie do odpowiedniej, a nie temp zewnętrzna.
Logicznie byłoby pomyśleć ze jak temperatura silnika osiągnie optymalna temp pracy, wtedy Webasto się normalnie wyłączy. Podczas wyłączania, Webasto nie będzie patrzeć na ciśnienie atmosferyczne czy wilgotność powietrza, przecież będzie brać tylko pod uwagę temp dogrzewajacego się silnika.Sensowne jest zadanie mojego pytania? Jeśli odpowiedz ma brzmieć: optymalna, to ja się pytam jaka ona jest, ta optymalna temperatura..... silnika.
...z 4X HD i Tap4...
Janusz626 napisał(a):dobrzyn22, tak przypuszczalem ze podasz mi linka do Poradnika... szkoda ze zalozyles z góry ze go nie czytałem
nie założyłem, lecz wykluczam wszelkie potencjalne możliwości – w tym przypadku podając link do poradnika
Janusz626 napisał(a):Jeśli odpowiedz ma brzmieć: optymalna, to ja się pytam jaka ona jest, ta optymalna temperatura..... silnika.
optymalna, czyli robocza – można przyjąć ok. 90st.C
Moim zdaniem (zaznaczam, że mogę się mylić – jeśli tak, proszę o poprawkę) – temp. zewn. jest nieodzownym elementem do zainicjowania startu dogrzewacza. Następnie sterownik analizuje nadal temp. zewn., ale to temp. płynu chłod.(silnika) jest decydująca – i na tej podstawie jest załączany/rozłączany dogrzewacz
Ogólnie bardzo piszesz kolego Dobrzyn22, nic twierdzącego nie wnosisz a bynajmniej nie odpowiadasz, odpowiadasz bardzo wymijająco jak nasi parlamentarzyści... sądzę aby nabić cyferkę, a może z powodu funkcji Moderatora, lecz szczerze to nie wnikam.
Napisałeś że wydaje Ci się że optymalna temp. silnika jak również moment wyłączenia Webasto to około 90stC, około to +-10stC ? patrzyłeś wogóle jaką temperaturę silnika Twoje "optymalne" osiąga nasz silnik RF-7J czy nawet starszy RF-5C
Postaraj się osiągnąć tę optymalną 90stC to będziesz dobry i jeśli nawet chcesz osiągać Twoje 90stC przez cały okres użytkowania auta to się szykuj na nową uszczelkę pod głowicą... no chyba że zaraz napiszesz że "około" 90stC to może być nawet 70-80stC to wtedy nie mam zastrzeżeń.
Ten nasz silnik bez Webasta nie dogrzeje się przy 0stC przez godzinę na postoju na obrotach biegu jałowego nawet do temp 65stC, bynajmniej do 70stC, niestety wysoka sprawność naszego silnika Diesla nie wytwarza na tyle ciepła (piszę bardzo w skrócie).
Dobrzyn22, jak słusznie napisałeś, pojąłeś moje pytanie dopiero po trzech postach,
..jest jedno ale z tym wyłączeniem a nawet włączeniem Webasta.
Nawet jak temp zewnętrzna ta na wyświetlaczu pokazać może 12stC a silnik będzie mieć temp 6stC to Webasto włączy się czy też nie
otóż włączy się i nie będzie patrzeć że czujnik temp pokazuje 12stC czy ciśnienie atm lub wilgotność powietrza będzie jakaś tam, tak właśnie domniemywam że tak to działa.
Natomiast wyłączenie i wyłączenie Webasta będzie tylko i wyłącznie zależeć od temp dogrzewanego silnika, spadnie poniżej jakiejś tam (i Dobrzyn22 nie pisz mi "optymalnej") to Webasto załączy się ponownie i tak w kółko.
Wykorzystując dane jakie możemy odebrać/odczytać ze złącza OBDII pozwala nam na podejrzenie bieżących danych, patrząc na włączenie/wyłączenie poszczególnych urządzeń można ułożyć sobie konkretne zobrazowanie pracy silnika.
Pytanie kilka postów wyżej zadałem po to aby zweryfikować swoje zapiski, podejrzenia danych z informacjami czy też wiedzą użytkowników tego wspaniałego i obszernego forum.
Finał jest taki żę "wydaje mi się wysoce prawdziwe" mogę ustalić do jakiej temp silnika Webasto ma dogrzewać bez ingerencji w sterownik Webasa, ale na to muszę jeszcze poczekać jakiś czas. Pozdrawiam.
EDIT: ...i żeby to ustalić muszę wiedzieć jaka jest temperatura wyłączenia Webasta jak rownież optymalna temp silnika, raczej jaka musi być, ponieważ jest ona zależna od wielu czynników przy której a raczej od od jakiej silnik nasz zaczyna procedury optymalnej pracy... nawet nie mam już pewności czy to pytanie wogóle ma sens...
Napisałeś że wydaje Ci się że optymalna temp. silnika jak również moment wyłączenia Webasto to około 90stC, około to +-10stC ? patrzyłeś wogóle jaką temperaturę silnika Twoje "optymalne" osiąga nasz silnik RF-7J czy nawet starszy RF-5C
Postaraj się osiągnąć tę optymalną 90stC to będziesz dobry i jeśli nawet chcesz osiągać Twoje 90stC przez cały okres użytkowania auta to się szykuj na nową uszczelkę pod głowicą... no chyba że zaraz napiszesz że "około" 90stC to może być nawet 70-80stC to wtedy nie mam zastrzeżeń.
Ten nasz silnik bez Webasta nie dogrzeje się przy 0stC przez godzinę na postoju na obrotach biegu jałowego nawet do temp 65stC, bynajmniej do 70stC, niestety wysoka sprawność naszego silnika Diesla nie wytwarza na tyle ciepła (piszę bardzo w skrócie).
Dobrzyn22, jak słusznie napisałeś, pojąłeś moje pytanie dopiero po trzech postach,
dobrzyn22 napisał(a): Następnie sterownik analizuje nadal temp. zewn., ale to temp. płynu chłod.(silnika) jest decydująca – i na tej podstawie jest załączany/rozłączany dogrzewacz
..jest jedno ale z tym wyłączeniem a nawet włączeniem Webasta.
Nawet jak temp zewnętrzna ta na wyświetlaczu pokazać może 12stC a silnik będzie mieć temp 6stC to Webasto włączy się czy też nie
Natomiast wyłączenie i wyłączenie Webasta będzie tylko i wyłącznie zależeć od temp dogrzewanego silnika, spadnie poniżej jakiejś tam (i Dobrzyn22 nie pisz mi "optymalnej") to Webasto załączy się ponownie i tak w kółko.
Wykorzystując dane jakie możemy odebrać/odczytać ze złącza OBDII pozwala nam na podejrzenie bieżących danych, patrząc na włączenie/wyłączenie poszczególnych urządzeń można ułożyć sobie konkretne zobrazowanie pracy silnika.
Pytanie kilka postów wyżej zadałem po to aby zweryfikować swoje zapiski, podejrzenia danych z informacjami czy też wiedzą użytkowników tego wspaniałego i obszernego forum.
Finał jest taki żę "wydaje mi się wysoce prawdziwe" mogę ustalić do jakiej temp silnika Webasto ma dogrzewać bez ingerencji w sterownik Webasa, ale na to muszę jeszcze poczekać jakiś czas. Pozdrawiam.
EDIT: ...i żeby to ustalić muszę wiedzieć jaka jest temperatura wyłączenia Webasta jak rownież optymalna temp silnika, raczej jaka musi być, ponieważ jest ona zależna od wielu czynników przy której a raczej od od jakiej silnik nasz zaczyna procedury optymalnej pracy... nawet nie mam już pewności czy to pytanie wogóle ma sens...

Janusz626 napisał(a):odpowiadasz bardzo wymijająco jak nasi parlamentarzyści... sądzę aby nabić cyferkę, a może z powodu funkcji Moderatora
wypraszam sobie – nic z tych rzeczy

Janusz626 napisał(a):patrzyłeś wogóle jaką temperaturę silnika Twoje "optymalne" osiąga nasz silnik RF-7J czy nawet starszy RF-5C![]()
nie patrzyłem. Ale przyjęte jest, że silnik diesla uzyskuje temp. roboczą ok. 80-95 st C (i nie sądzę, żeby diesel Mazdy był tu jakimś ewenementem ).
Co ciekawe – po osiągnięciu temp (będę się tego trzymał – optymalnej, czyli ok. 90 st) wskazówka temp. ustawia się na środku i wahania temp. (powiedział bym +-10 st) – nie ruszają jej wcale. Dopiero bardziej ekstremalne zmiany powodują ruch wskazówki.
Są to informacje z serwisu Mazdy (cyt. kolegi radzi89 )
Webasto zaczyna pracować z maks. mocą dopiero, gdy temp płynu chłodn. osiągnie 72 st.C ( to info bardziej przydatne, jeżeli webasto startuje "od zera" – czyli zaraz po odpaleniu)
Webasto załącza się(j.w. zaraz po odpaleniu), o ile temp płynu chodn. jest niższa niż 60 st. C
W przypadku, który Ciebie interesuje, czyli juz podczas jazdy sytuacja wygląda tak:
-Gdy temp. płynu chłod. osiąga 71 st.C webasto przełącza się na pracę z obciążeniem częściowym.
-Wzrost temp. do 76,5 st.C powoduje wyłączenie dogrzewania ( Dzieje się tak również w przypadku przekroczenia całkowitego czasu pracy ogrzewania: 76 minut)
-po schłodzeniu do 71 st.C podgrzewacz wykonuje regularne rozpoczęcia pracy, aż do pełnej sekwencji.
– Spadek temp. silnika, podczas pracy dogrzewacza przy niepełnym obciążeniu( j.w. – częściowym) – z powodu zwiększonego zapotrzebowania na ciepło(np. włączymy ogrzewanie), powoduje przełączenie się dogrzewacza na max. pracę w temp. 65 st.C
Mam nadzieję, że tym razem już dostałeś odpowiedź taką, na jaką czekałeś.
PS. nast. razem proszę o mniej ironii i "jadu", ponieważ – czy wierzysz w to, czy nie – każdy chce tu pomóc innemu
PZDR
dobrzyn22 napisał(a):wypraszam sobie – nic z tych rzeczy
...przeczytałeś kiedyś swoje napisane posty
dobrzyn22 napisał(a):Ale przyjęte jest, że silnik diesla uzyskuje temp. roboczą ok. 80-95 st C (i nie sądzę, żeby diesel Mazdy był tu jakimś ewenementem )
..nie jest "ewenementem" no tak... powiedz jeszcze że nasz silnik to takie dwutlitrowe niemiecke TDI(bez obrazy)... i przyjęte przez kogo, potwierdzone czym i jak ?
Nigdy jeszcze w badanych Dieslach mazdy (RF-2A, RF-5C, RF-7J) nie odnotowano optymalnej temperatury 95stC, osiąga tą temp ale to już na pograniczu ekstremalnyego wysiłku silnika, spowodowany przez kierującego. Normalna temp w/w silników jest w granicach 80-85stC.
dobrzyn22 napisał(a):Co ciekawe – po osiągnięciu temp (będę się tego trzymał – optymalnej, czyli ok. 90 st) wskazówka temp. ustawia się na środku i wahania temp. (powiedział bym +-10 st) – nie ruszają jej wcale.
...mało precyzyjnie zresztą to dość częste zjawisko..., wskazówka temp jest w połowie jak temp płynu osiąga już 60+-3stC, przechodzi połowę jak temp płynu ma powyżej 115+-5stC
dobrzyn22 napisał(a):Webasto zaczyna pracować z maks. mocą dopiero, gdy temp płynu chłodn. osiągnie 72 st.C ( to info bardziej przydatne, jeżeli webasto startuje "od zera" – czyli zaraz po odpaleniu)
Webasto załącza się(j.w. zaraz po odpaleniu), o ile temp płynu chodn. jest niższa niż 60 st. C
..widzę że się doszkoliłeś, dziękuje, ok fajnie, nie mogłeś tak od razu napisać zaoszczędziłbyś sporo

dobrzyn22 napisał(a):W przypadku, który Ciebie interesuje, czyli juz podczas jazdy sytuacja wygląda tak:
-Gdy temp. płynu chłod. osiąga 71 st.C webasto przełącza się na pracę z obciążeniem częściowym.
-Wzrost temp. do 76,5 st.C powoduje wyłączenie dogrzewania
...naprawdę się postarałeś, czyli:
dobrzyn22 napisał(a):Janusz626 napisał(a):
Webasto startuje jak temp. zewnętrzna czy temp. silnika ? spadnie poniżej 7st.C
zewnętrzna.
7 st. jest podane orientacyjnie ( +-2 st)
..czyli jak, temperatura zewnętrzna, czy temp silnika

Więc:
dobrzyn22 napisał(a):Janusz626 napisał(a):
odpowiadasz bardzo wymijająco jak nasi parlamentarzyści... sądzę aby nabić cyferkę, a może z powodu funkcji Moderatora
wypraszam sobie – nic z tych rzeczy
...no a jak inaczej, zmarnowałeś kilka postów, a może zyskałeś
dobrzyn22 napisał(a):Mam nadzieję, że tym razem już dostałeś odpowiedź taką, na jaką czekałeś.
..tak. dziękuje Dobrzyn22...
dobrzyn22 napisał(a):PS. nast. razem proszę o mniej ironii i "jadu", ponieważ – czy wierzysz w to, czy nie – każdy chce tu pomóc innemu
...raczej pomóc przy okazji, jak się uda...
ale tak zgadzam się, od tego jest forum aby sobie pomagać, i na pytanie jaka jest temp silnika j/w nie odpowiadaj "optymalna"
dobrzyn22 napisał(a):PZDR
...pisałeś kiedyś że to oznacza krzyk... tak
ok,
hmm tak się zastanawiam, o co Ci tak naprawdę chodzi i dlaczego mnie atakujesz
zresztą nieważne...
przyjęte ogólnie dla silników diesla. Co do TDI – nie prowokuj kolejnego Off-topu – zresztą i tak będę musiał sprzątać, to co zostało niepotrzebnie napisane w ostatnich kilku naszych postach.
Nasz silnik to nie jest "takie dwulitrowe niemieckie TDI" , lecz nadal jest dieslem więc ma identyczną zasadę działania (z grubsza oczywiście)
[b]
na jakiej podstawie tak twierdzisz
ekstrema to 110 st.C i powyżej – jestem przekonany, że 95 st. nie robi wrażenia na silniku Mazdy( no chyba że piłujesz tak codziennie po 10 godzin
)
mieści sie w granicach, które podałem
(
czepiasz się szczegółów, czy wymagasz podawania co do 1 st.C
przeczytaj sobie to jeszcze raz (albo i dwa...) wyraźnie napisałem, że temp. zewnętrzna – ok. 7st.C, a do tego:
z tego , co widzę, to w naprawdę wielu przypadkach się to jednak udaje, pomimo że mechaników samochodowych jest tu niewielu... tym bardziej trzeba doceniać pomocne odpowiedzi.
widzę, że masz więdzę dot. tego tematu, więc dobrze wiesz o co mi chodziło...:
(
tak – i to nie raz – jednak odnosiło się to do w większości do całych zdań.
Jednak – jeśli Cię to drażni i nadal się chcesz czepiać – tym razem, specjalnie dla Ciebie będzie tak:
Pzdr
PS. i wierz, lub nie, ale nie mam abs. złych intencji w stosunku do Ciebie

Janusz626 napisał(a):nie jest "ewenementem" no tak... powiedz jeszcze że nasz silnik to takie dwutlitrowe niemiecke TDI(bez obrazy)... i przyjęte przez kogo, potwierdzone czym i jak ?
przyjęte ogólnie dla silników diesla. Co do TDI – nie prowokuj kolejnego Off-topu – zresztą i tak będę musiał sprzątać, to co zostało niepotrzebnie napisane w ostatnich kilku naszych postach.
Nasz silnik to nie jest "takie dwulitrowe niemieckie TDI" , lecz nadal jest dieslem więc ma identyczną zasadę działania (z grubsza oczywiście)
[b]
Janusz626 napisał(a):Nigdy jeszcze w badanych Dieslach mazdy (RF-2A, RF-5C, RF-7J) nie odnotowano optymalnej temperatury 95stC
na jakiej podstawie tak twierdzisz
Janusz626 napisał(a):osiąga tą temp ale to już na pograniczu ekstremalnyego wysiłku silnika, spowodowany przez kierującego
ekstrema to 110 st.C i powyżej – jestem przekonany, że 95 st. nie robi wrażenia na silniku Mazdy( no chyba że piłujesz tak codziennie po 10 godzin
Janusz626 napisał(a):Normalna temp w/w silników jest w granicach 80-85stC.
mieści sie w granicach, które podałem
)80-95 st C
czepiasz się szczegółów, czy wymagasz podawania co do 1 st.C

..czyli jak, temperatura zewnętrzna, czy temp silnikano naprawdę Dobrzyn22 zdecyduj się
przeczytaj sobie to jeszcze raz (albo i dwa...) wyraźnie napisałem, że temp. zewnętrzna – ok. 7st.C, a do tego:
(muszą być spełnione oba warunki)Webasto załącza się(j.w. zaraz po odpaleniu), o ile temp płynu chodn. jest niższa niż 60 st. C
...raczej pomóc przy okazji, jak się uda...
z tego , co widzę, to w naprawdę wielu przypadkach się to jednak udaje, pomimo że mechaników samochodowych jest tu niewielu... tym bardziej trzeba doceniać pomocne odpowiedzi.
i na pytanie jaka jest temp silnika j/w nie odpowiadaj "optymalna"
widzę, że masz więdzę dot. tego tematu, więc dobrze wiesz o co mi chodziło...:
(
) (optymalna=normalna=robocza)... dlatego uważam, że zupełnie niepotrzebnie tak "rozdmuchałeś" ten problemNormalna temp w/w silników jest w granicach 80-85stC.
...pisałeś kiedyś że to oznacza krzyk... tak![]()
tak – i to nie raz – jednak odnosiło się to do w większości do całych zdań.
Jednak – jeśli Cię to drażni i nadal się chcesz czepiać – tym razem, specjalnie dla Ciebie będzie tak:
Pzdr
PS. i wierz, lub nie, ale nie mam abs. złych intencji w stosunku do Ciebie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6