Czyszczenie soczewek i naprawa silniczków reflektorów.
Ale jak Ty to chcesz wymienić ?. Nie mam pojęcia jak wyciągnąć resztę tego co została w lampie...
Ostatnio edytowano 15 gru 2016, 23:19 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Dobra... Poradziłem sobie z tym problemem. Wymieniłem ten element. Zregenerowałem reflektory. Kupiłem zregenerowane odbłyśniki, wyczyściłem wszystko, spolerowałem szkło, wymieniłem zepsuty silniczek regulacji, przedmuchałem lampę, umyłem w środku, styki poprawiłem, (czyszczenie i konserwacja) ozdobny odbłyśnik potraktowałem kretem 
Stare odbłyśniki:
Myślałem, że są brudne. Wziąłem wilgotną ściereczkę, chciałem umyć brud. Okazało się, że to nie brud – to wypalony odbłyśnik. Wypalony chrom po prostu zszedł.
Kupiłem zregenerowane odbłyśniki:
Poskładałem całość, uszczelniłem (starałem się dobrze to zrobić, jednak czas mnie gonił – małe dzieci w domu). Reflektory ładnie się podnoszą. Teraz muszę jechać na regulacją świateł.
Mam jednak inny problem... Zauważyłem trzy plamy gdy włączę xenony. Ktoś może mi powiedzieć dlaczego tak się stało ? Coś źle skręciłem ?
Stare odbłyśniki:
Myślałem, że są brudne. Wziąłem wilgotną ściereczkę, chciałem umyć brud. Okazało się, że to nie brud – to wypalony odbłyśnik. Wypalony chrom po prostu zszedł.
Kupiłem zregenerowane odbłyśniki:
Poskładałem całość, uszczelniłem (starałem się dobrze to zrobić, jednak czas mnie gonił – małe dzieci w domu). Reflektory ładnie się podnoszą. Teraz muszę jechać na regulacją świateł.
Mam jednak inny problem... Zauważyłem trzy plamy gdy włączę xenony. Ktoś może mi powiedzieć dlaczego tak się stało ? Coś źle skręciłem ?
t34567 napisał(a):Gdzie kupowałeś odbłyśniki?
Tutaj:
http://www.reflektory.autogamma.pl/
Zostawiłem stare wypalone, zapłaciłem 200zł i mam zregenerowane.
Z moim aucie lampy świecą już bardzo słabo, trochę się poprawiło po polerce, ale chyba czeka mnie regeneracja odbłyśników i czyszczenie soczewek. Soczewki mam mocno "mleczne", więc tu pytanie do osób, które lampy rozbierały – czym i jak je wyczyścić? "Mleko" ładnie zejdzie, czy muszę je polerować?
Zejdzie zwykłą suchą mikrofibrą. W razie czego mam na sprzedaż ładne soczewki z odbłyśnikami do ksenonu.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
W przypadku lamp halogenowych odbłyśniki są nitowane do soczewki. W ksenonach są przykręcane. Ja wyczyściłem szmatką czymś tam nawilżoną, a następnie odtłuściłem wacikiem nasączonym izopropanolem. Samo czyszczenie soczewek znacznie poprawia jakość świecenia, natomiast do kompletu warto wymyć klosze od wewnątrz.
Padł mi lewy silniczek. Dokładniej nie przeprowadzał autotestu. Słychać było że próbuje kręcić ale nic się nie rusza. Próbowałem z komputera go ruszyć ale też nic z tego. Stwierdziłem, że trzeba rozebrać lampę i zobaczyć co się stało, a do tego czasu ręcznie przestawię trochę wyżej. Pokręciłem imbusem, odpalam światła i silniczek zaczął chodzi. Oczywiście przestawił się wyżej, dlatego trzeba było obniżyć znów jego pozycje i wszystko śmiga 
Druga sprawa dotyczy odbłyśników. Światła świecą tragicznie. Kupiłem używane w dobrym stanie. Przeczyściłem delikatnie szmatką. Odbłyśnik wygląda bardzo ładnie, lecz w górnej części jest delikatnie wypalona plamka (widać jakby przebarwienia i bardziej matowe).nie jest to wielkie, może średnicy 2 cm. Reszta odbłyśnika bardzo ładna. odbłyśnik pracuje całą powierzchnią, czy może głównie tylko górą (bo dolna część jest osłonięta przesłoną. Czy zakładać taki jak jest czy oddać do regeneracji.
Druga sprawa dotyczy odbłyśników. Światła świecą tragicznie. Kupiłem używane w dobrym stanie. Przeczyściłem delikatnie szmatką. Odbłyśnik wygląda bardzo ładnie, lecz w górnej części jest delikatnie wypalona plamka (widać jakby przebarwienia i bardziej matowe).nie jest to wielkie, może średnicy 2 cm. Reszta odbłyśnika bardzo ładna. odbłyśnik pracuje całą powierzchnią, czy może głównie tylko górą (bo dolna część jest osłonięta przesłoną. Czy zakładać taki jak jest czy oddać do regeneracji.
- Od: 30 mar 2017, 19:37
- Posty: 23
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 6 GG HATCHBACK 2007 ACTIVE+ DIESEL 143KM
@thomas-cs
Silniczek naprawił się na chwilę bo zaskoczył i pewnie za jakichś czas znów się "zepsuje"...
Dokładnie górna część soczewki odbija najwięcej światła, więc jeśli jest tak wypalona, odbłyśniki nadają się do regeneracji.
Silniczek naprawił się na chwilę bo zaskoczył i pewnie za jakichś czas znów się "zepsuje"...
Dokładnie górna część soczewki odbija najwięcej światła, więc jeśli jest tak wypalona, odbłyśniki nadają się do regeneracji.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Wystarczy, aby światło źle się odbijało od odbłyśnika
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Odgrzewam po roku. Ktoś pytał kilka postów temu ale nie dostał odpowiedzi. Czy ktoś próbował rozgrzać lampę w piekarniku? Ja w GE i X6 tak robiłem, ale w M6 boję się że coś złego się stanie ze "szkłem".
No właśnie nie mam opalarki. Na jeden raz nie chce kupować. Spróbuję chyba piekarnik. Te 50 stopni lampa powinna wytrzymać. Jak co to widzę że będę pierwszy który to zrobi w M6...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6