Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Myjk » 24 lis 2010, 13:39

aros87 napisał(a):Czy jak mam w trakcie zimy ustawione na auto i temp. nastawioną np. 24 stopnie, to wowczas tez zwieksza sie zuzycie paliwa z powodu klimy czy nie?

Jeśli działa sprężarka, to oczywiście tak. Klimy w zimie nie używa się do chłodzenia, tylko do osuszania powietrza, dzięki czemu nie parują szyby. Tryb AUTO to prawie to samo co AC/ECO (sporadyczne załączanie sprężarki), tylko program steruje jeszcze kierunkiem nawiewów i ich siłą. Po początkowym zapoznaniu praktycznie nie używam tego trybu, albo korzystam w trybie pół AUTO. Pełny tryb AUTO działa dopóki nie poruszy się któregoś z potencjometrów. Każdy ręcznie poruszony parametr przechodzi na tryb manualny. Te których się nie tykało, nadal są sterowane automatycznie.

Marjanek1 napisał(a):– Jak odmrażacie szyby z zewnątrz gdy przyjdą 20 stopniowe mrozy i śniegi

Webasto "stacjonarne" :D

PS a jak Ci parują szyby po postoju, albo wręcz szronieją od środka, to sprawdź czy masz szczelne auto, względnie znajdź inne miejsce do parkowania -- widocznie stoi w niezłym przeciągu. :P Ze dwa razy trafiłem na takie miejsce parkingowe (zawsze to samo miejsce), jeszcze jeżdżąc Fabią. Od środka przednia szyba była oszroniona. To był wynik nieszczelnych tylnych drzwi i jednocześnie postawienia auta w przeciągu. ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mcbeth » 24 lis 2010, 15:32

Marjanek1 napisał(a):Jak miałem starą 323 to skrobaczka i szczotka szły w ruch, ale teraz może bardziej nowoczesne metody są na to, żeby nie rysować szyb?.

Nieeeee! <boje się> Dzisiaj , w nowoczesnych samochodach to absolutnie niedopuszczalne! Dzisiaj stosujemy nowoczesne skrobaczki i nowoczesne szczotki <lol> .

A tak na serio to ja zazwyczaj obmiatam miotełką i potem włączam silniki funkcję 'odmrażania' nawiewem przedniej szyby, która jest w klimie. Chwilkę zajmuje lecz nie aż tak długo (jest w końcu webasto), ale nie trzeba skrobać. Teraz Madzia dostała nową szybę przednią (po kamieniu), więc tym bardziej trzeba będzie ją chronić.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez dobrzyn22 » 24 lis 2010, 20:52

No tak,WEBASTO w zimie-bezcenne :D niestety koszt rozbudowy samegoWebasto(jako dogrzewacza) trochę powala(o ile dobrze pamiętam to koło 3 tys zł,czyli niemało :( ).Miałem przypadek zamarzniętego deszczu na szybie w zeszłą zimę.Najpierw odpalałem auto-wł.nawiew na przednią szybę i ogrzewanie tylnej,skrobaczka w rękę i po oczyszczeniu warstwy lodu-odjazd.Im szybciej ruszymy z postojuoczywiście coś musimy widzieć hahaha ),tym szybciej silnik się nagrzeje(nawet pomimo dogrzewacza)a co za tym idzie szybki mamy szybciej w 100% rozmrożone i przejrzyste
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5236 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kowal8127 » 19 gru 2010, 00:51

Witam,

Doczytałem tylko do 10 strony dalej nie mam siły :) Spotkał mnie problem z moją klimatyzacją w maździe. Otórz po nabiciu klimy działała z 2 miesiące i znowu pusta. Okazało się, że dwie rurki są nieszczelne, jedna stojąc z przodu auta po prawej stronie wchodzi do skraplacza, druga też z prawej strony wkręca się w nią ten przyrządzić do ładowania klimy. Najgorsza diagnoza to nieszczelność sprężarki. Ogólnie sprężarka działa, załacza się, pracuje cicho tylko ma te wycieki. Orientuje się ktoś czy sprężarka jest rozbieralna, może da się jakoś wyeliminować wyciek. Ogólnie w serwisie klimatyzacji zaśpiewali za te dwie rurki plus sprężarka regenerowana ok. 2500 tys zł. czy według Was ta cena jest ok.?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 23:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Postprzez Jaksa » 19 gru 2010, 16:49

Sprezarke ( jak juz ) kup sobie uzywana , co do rurek jedynym takim problemem w M6 jest rurka ktora poprowadzona jest pod filtrem powietrza ( kiedys byla nawet akcja serwisowa ) kosztuje ok 300 zł
Tu w Warszawie mam "kozaków" od napraw klimatyzacji http://www.climateam.pl
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez kowal8127 » 19 gru 2010, 20:25

No właśnie też się tak zastanawiałem, używana sprężarka kosztuje w granicach 300-500zł do tego rurki też używane ok. 100 zl za sztukę (nowa nawet jakby kosztowała 300 zł to i tak w żaden sposób nie wyjdzie ze wszystkim 2500 tys zł). Wszystko byłbym w stanie sam sobie wymienić jedynie nabić i sprawdzić szczelność w serwisie. Ogólnie kiedyś spawałem rurki (koszt 20 zł) w innym samochodzie i trzymało do końca jego użytkowania, ale tutaj mi powiedzieli, że tego pospawać się nie da bo jest gdzies blisko złącza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 23:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Postprzez mazdzia89 » 27 gru 2010, 23:25

Witam,
jako, że temat jest o serwisie klimatyzacji to moje pytania zadam w tym wątku:

– Jak to jest w mazdzie, czy klimatronik da się cały czas włączyć (żeby chłodził) (w audi np. poniżej +5 st. już nie dało się)
– czy po włączeniu klimy widać różnicę w obrotach bądź powinienem coś słyszeć jak włącze klime?? (w audi się podnosiły obroty i słychać było takie cyknięcie ale np. w citroenie juz nic takiego nie występowało--- audi swoje doświadczenie ---citroen opowieść mechanika który ma auto tej marki )

Przepraszam za porównania Mazdy do Audi ale tylko w tym miałem poprzednio klimatyzację dlatego nie wiem jak to tutaj wygląda....
Avatar użytkownika
 
Od: 21 wrz 2010, 08:03
Posty: 68
Auto: MAZDA 6 1.8 16V 2003r.

Postprzez dziubek » 20 mar 2011, 14:17

Witam

Od około tygodnia mam mały problem z układem grzewczo-klimatyzacyjnym tzn i w trybie auto i full manual nagle przestawia się sama głównie podczas skręcania, efekt jest taki mam ustawione 21stopni i ustawiony nawiew na szybę i nogi, wtedy nagle zrywa się nawiew tylko na szybę jakbym przełączył na szybę(na wyświetlaczu się nie zmienia), a po kilku sekundach bardzo gorące powietrze wylatuje przez środkowe nawiewy, wyświetlacz nie pokazuje zmian, kilka sekund i jest spokój. Podejrzewam że może coś nie kontaktuje a może ktoś wie gdzie jest jakiś punkt który może powodować takie wariowanie sterowania.
Dziś zrobiłem mały test temperaturę ustawiłem na max chłodzenie czyli 15 stopni i wszystko działało bez zmian nic nie wariowało, przestawienia na cieplejsze i znów wariuje

pozdrawiam

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez kowal8127 » 20 mar 2011, 15:37

Spróbuj odpiąć na chwilę akumulator kiedyś miałem podobnie i pomogło do dnia dzisiejszego spokój ale co było przyczyną nie wiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 23:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Postprzez dziubek » 20 mar 2011, 15:54

No to muszę spróbować bo tego nie próbowałem ;)

I dam znać czy pomogło
Dzięki za podpowiedz.
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez Wojtek » 20 mar 2011, 21:12

dziubek napisał(a):No to muszę spróbować bo tego nie próbowałem ;)

I dam znać czy pomogło
Dzięki za podpowiedz.


dobrze, czekamy...

Ps. nastepnym razem prosze wyszukaj juz istniejacych tematow i tam zadaj pytanie...

ten watek lacze...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez herci62 » 28 mar 2011, 17:15

Powracam do mojego problemu -mam ubytek czynnika na fotkach widac gdzie po podelaczeniu cisnienia w ukladzie i polaniu specjalnym plynem pojawiaja sie babelki. Pytanie brzmi 1) CZY MOZNA SAMEMU TO ZROBIC --jesli tak to jak??? 2) PRZY WEJSCIU DO CHLODNICZKI JEST NAKRETKA 10" WYGLADA JAK BY TO ONA MOCOWALA RURKE DO CHLODNICY-- próbowalem ją odkrecic ale wydaje sie ze nie wyjdzie a nie chce robic nic na sile . Jak ktos mial podobna usterke to byl bym wdzieczny...... http://www.fmix.pl/zdjecie/2517931/p3286582 ,, http://www.fmix.pl/zdjecie/2517932/p3286585
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

PostTen post został usunięty przez Gość 28 mar 2011, 22:08.
Powód: prosze, nie pisz takiego samego posta pod swoim postem...

Postprzez giberes » 29 mar 2011, 00:44

mawa napisał(a):Ostatnio zauważyłem dziwny dźwięk przy włączonej klimatyzacji.
Jedyne porównanie jakie mi przychodzi do głowy to dźwięk
łożysk w pralce automatycznej ;) (takie bzzzz bzzzzz <oczko> )
Natężenie dźwięku zależy od obrotów silnika, szczególnie
słychać po zdjęciu nogi z gazu (jak obroty schodzą z 3000/min).

Jak wyłączę klimę to już tego nie słychać.
Czy spotkaliście się może z czymś takim? :)

Witam, u mnie jest podobnie, z tą różnicą, że ten dźwięk odbieram raczej jako świst,ale u mnie po zdjęciu obrotów cichnie . Przejeździłem z tym całą zimę, ale starałem się nie włączać klimy.Na dniach wybieram się do serwisu klimy, więc będę miał porównanie ,czy po nabiciu coś się zmieni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 01:13
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 1.8 liftback 2007r.

Postprzez Maksym30 » 10 maja 2011, 20:40

Witam, miałem podobny problem z klima za mało czynnika w układzie nabiłem odgrzybiłem układ i została sprawdzona pompa klimy jaka jest wydajna, gdy doszła do krytycznego punku 22bar-ów a wentylatory cały czas chodziły i nie mogły schłodzić czynnika w chłodnicy to fachowiec kazał zgasić silnik i przedmuchał chłodnicę klimatyzacji. Była masakrycznie zabita całym szmelcem (muchy, piach, błoto itp), po tej operacji kazał odpalić auto i uruchomić klimę na pół gwizdka i udała się operacja ciśnienie pompy to 10-15 bar a wentylatory włączają się i wyłączają się, jest tak jak powinno być <jupi> . Ten problem musiał być wcześniej i dlatego zawór bezpieczeństwa otworzył się i wypuścił czynnik i klima nie działała :( Teraz jest miło i przyjemnie w aucie, temperatura na wyjściu to 7,6 stopni przy ustawieniach 15stopni i klima ustawiona na polowe obrotów.
Polecam warsztat we Wrocławiu-Radwanice ul. Poprzeczna 2 tel: 695905995, w standardowej obsłudze jest nabicie klimy, odgrzybianie za 150zł z kontrastem to 180zł a ja zapłaciłem za tą usługę z czyszczeniem chłodnicy sprężonym powietrzem 200zł <jupi>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 07:55
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 CDID 136KM Hathback

Postprzez kopeczek » 12 maja 2011, 12:08

Witam.
Przeczytałem cały wątek ale nie znalazłem odpowiedz. Przymierzam się do nabicia klimy:–). Moje pytanie jest takie: Ile powinno się nabić czynnika? I Ile oleju? Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 11:45
Posty: 69
Auto: Mazda 6 sport kombi 2,0 MZR 2008

Postprzez rymko » 12 maja 2011, 14:08

Kolego, a do czego Ci te dane – sam będziesz nabijać <co?>
Pod maską silnika masz tabliczkę z info o twojej klimie, wystarczy zajrzeć – przynajmniej tak jest u mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Maksym30 » 16 maja 2011, 12:24

kopeczek napisał(a):Witam.
Przeczytałem cały wątek ale nie znalazłem odpowiedz. Przymierzam się do nabicia klimy:–). Moje pytanie jest takie: Ile powinno się nabić czynnika? I Ile oleju? Pozdrawiam


To co mechanik mi podał to jest ok 800gram odczynnika już z olejem +– ok25gram. Jeżeli podłączy auto do maszyny to po nabiciu mechanik powinien poinformować Ciebie ile miałeś odczynnika a ile zostało nabite. będziesz wiedział jakie miałeś ubytki :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 07:55
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 CDID 136KM Hathback

Postprzez Maksym30 » 16 maja 2011, 12:31

leszek-sroka napisał(a):Powracam do mojego problemu -mam ubytek czynnika na fotkach widac gdzie po podelaczeniu cisnienia w ukladzie i polaniu specjalnym plynem pojawiaja sie babelki. Pytanie brzmi 1) CZY MOZNA SAMEMU TO ZROBIC --jesli tak to jak??? 2) PRZY WEJSCIU DO CHLODNICZKI JEST NAKRETKA 10" WYGLADA JAK BY TO ONA MOCOWALA RURKE DO CHLODNICY-- próbowalem ją odkrecic ale wydaje sie ze nie wyjdzie a nie chce robic nic na sile . Jak ktos mial podobna usterke to byl bym wdzieczny...... http://www.fmix.pl/zdjecie/2517931/p3286582 ,, http://www.fmix.pl/zdjecie/2517932/p3286585


Czy byłeś u fachowców od chłodnic? Na ul. Ślężnej 78, są fachowcy tacy spawają naprawiają i odnawiają stare chłodnice. Zobacz na forum chłodnic: http://www.autospaw.wroclaw.pl/index.ph ... &Itemid=53 http://maps.google.pl/maps/place?hl=pl& ... 7284238965 http://maps.google.pl/maps/place?hl=pl& ... 8382463597
Podaje Ci trzy linki gdzie możesz znaleźć kontakty z warsztatami:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 07:55
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 CDID 136KM Hathback

Postprzez jachuk » 19 maja 2011, 13:53

Witam,

Nie znalazłem podobnego wątku więc piszę.
W mojej M6 klima uruchamia się z opóźnieniem. Na pewno pomaga jej jazda na wyższych obrotach ok. 3000 przez np 1-2 minuty. Uruchamia się również po dłuższym czasie jadąc wolno, ale to po znacznie dłuższym czasie. Jednak w momencie kiedy jadę np na 2-3 biegu z obrotami 2,5-3 tyś obrotów przez okres około 1-2 minut klima niemal zawsze się od razu uruchamia i później jak zaraz zatrzymam się nawet na światłach już się nie wyłącza. Jak wyłączę silnik powiedzmy do godziny to po uruchomieniu klima działa od razu poprawnie. O co w tym dziwnym zachowaniu chodzi?

dzięki
Pozdr.
Początkujący
 
Od: 5 lut 2009, 23:29
Posty: 22
Auto: M6 2.0 Diesel 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6