Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Kucyk » 14 paź 2009, 22:46

Witam fanów Mazdy, mam M6; 2003; poj. 2,3.
Przed wymianą żarnika gdy świecił się tylko jeden, po zapaleniu na ścianie widziałem ruchy światła góra /dół – poziomowanie się. Po wymianie świecą obydwie lampy, ale są nieruchome. Czy tak ma być???
Pozdrawiam
Kucyk
Kucyk
 

Postprzez Don Corleone » 15 paź 2009, 00:05

Łącze z tematem o ksenonach.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez P.P » 15 paź 2009, 22:51

Powinły sie nadal poziomowac, cos jest nie tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2008, 15:09
Posty: 61
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6

Postprzez xANDy » 16 paź 2009, 15:16

W poradniku do Diesla opisana jest dokładnie procedura autostartu, odpalania i problemów z ksenonami – tam jest wiele odpowiedzi...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez mulder » 20 paź 2009, 19:37

Hieronim napisał(a):Odpalalem autko wlaczalrem swiatla i zapalalo tylko lewe ..musialem wylaczyc swiatla zalaczyc ponownie i tak kilka razy az zaskoczyło i zapalily sie oba


Hieronim napisał(a):Jak juz lampa zaswieci to pozniej dziala bez zarzutu... Z tego co tu czytalem to problemem mzoe byc starter w rpzetwornicy albo slaba masa ..
Gdzie te startery mozna dostac?


Hieronim napisał(a):czy w rpzetwornicach jest ten zapłonnik czy jest on osobno bo moze sie oakzac ze przetwornica jest OK a zaplonnik dalej bedzie dawał w pałe.. jak to sprawdzić


Miałem dokładnie to samo tylko z lewym. Kilka stron wcześniej na forum. To była wina startera (zapłonnika). Tylko że jest jeden zasadniczy minus. Starter jest w lampie w środku. Zeby go wymienić trzeba rozkleić albo rozwiercić lampę. Ja rozwierciłem, wymieniłem i okazało się że za jakiś czas padł silniczek w tej lampie. Musiałem całą wymienić. Koszt w sumie podobny. Lampę kupisz za 200 zł a starter gdzieś za 150 zł. Jak kupisz dobrą lampę to tylko przekładasz i spokój.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 10:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez mulder » 20 paź 2009, 19:51

Kucyk napisał(a):Witam fanów Mazdy, mam M6; 2003; poj. 2,3.
Przed wymianą żarnika gdy świecił się tylko jeden, po zapaleniu na ścianie widziałem ruchy światła góra /dół – poziomowanie się. Po wymianie świecą obydwie lampy, ale są nieruchome. Czy tak ma być?


Jeżeli żarnik był wymieniany w lewej lampie i było tam cos rozpinane zwłaszcza przy przetwornicy to może być wina przetwornicy. Lewa pełni rolę master i jeżeli padnie w niej sterowanie to druga też może nie działać i stad brak poziomowania.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 10:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez bezed » 28 paź 2009, 00:09

Też miałem ten problem, ale wystarczyło podłączenie pod komputer i wykonanie procedury testowej. Komputer samochodu nie rozpoznawał przetwornicy, a ona odpowieada za sterowanie światłem.
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 07:03
Posty: 8
Skąd: Wilga
Auto: mazda 6 2005 136hp

Postprzez maselek » 30 lis 2009, 20:29

może tu się podepnę z tym pytaniem
czy ktoś się skusił na takie żarniki
http://www.allegro.pl/item827321256_xenon_zarowki_nowe_d2s_philips_85122_fs_6700k.html


_________________________
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez radekros » 30 lis 2009, 23:15

z tego co mi widaomo (a nie dawno sam wymieniałem u siebie D2S) to Philips robi tylko 4300K?? a reszta to podobno są podróbki? ale mogłem sie nie dokładnie dowidywac. Ja swoje Philipsy oryginały kupowałem po 140 zł/szt.
Początkujący
 
Od: 21 lis 2009, 17:05
Posty: 9
Skąd: Piastów / Wa-wa
Auto: Mazda 6 2.0 CD Exclusive 136KM

Postprzez zwz1 » 6 gru 2009, 22:33

Xenony hahaha Świetna sprawa <jupi> Zabuliłem prawie 5stówek i nie dość że były trefne to po odesłaniu ich reklamacyjnie. Tyle ich widziałem ;P
Pozdrówka
nie zdradza-nie kłamie-łatwo zmienić-trudno porzucić
Początkujący
 
Od: 4 gru 2009, 01:20
Posty: 15
Auto: m626GE 1997 2,0 PB 115km

Postprzez sander » 27 sty 2010, 14:29

Ja mam podobny problem z zapalaniem Xenona. Wymieniłem żarniki niestety prawy zapala dopiero jak kilka razy włączę i wyłączę włącznik świateł :–(. Wątek przeczytałem dokładnie i wynika z niego, że wina leży po stronie startera czy jak kto woli zapłonnika :–( co zmusza do zakupu nowej lampy. Czy od tego czasu wynikło coś nowego w tej kwestii?
Początkujący
 
Od: 17 gru 2009, 13:05
Posty: 9
Auto: 2004 sport kombi CITD

Postprzez aristaki » 4 maja 2010, 17:20

Przeczytałem cały wątek od pierwszej strony ,a lewy xenon jak gasł tak gaśnie i włacza się po przełaczeniu na dlugie bądż odwrotnie.Żarniki wymieniane kilkakrotnie, zapłonnik wymieniany w wyspecjalizowanym serwisie w Luboniu tam też została sprawdzona przetwornica i żarniki ,które uprzednio zostały wymontowane jako przepalone( są OK ).Każdy kolejny majster wie, że to "TO" w 100%, <płacze> a z portfela ubywa .Czy wymiana całego reflektora coś da skoro cały był w Luboniu. :|

pozdrawiam wszystkich <nauka>
aristaki
 

Postprzez pomi20 » 4 maja 2010, 18:50

Witam mam identyczny problem z xenonem co kolega Aristaki . Tylko że u mnie jest to prawy reflektor. Jest to irytujące i naprawdę ciężko cokolwiek zrobić z tym problemem. Mam wrażenie , że żarnik świeci gdy ma na to ochotę:) .Chyba najprościej wymienić całą lampę ale czy to jest rozwiązanie któro satysfakcjonuje gdyż problem dalej tkwi .
Początkujący
 
Od: 26 lis 2009, 15:06
Posty: 5
Auto: Mazdz 6 2005 r

Postprzez mcbeth » 5 maja 2010, 07:28

aristaki napisał(a):Przeczytałem cały wątek od pierwszej strony ,a lewy xenon jak gasł tak gaśnie i włacza się po przełaczeniu na dlugie bądż odwrotnie.

Rozumiem, że połączenie masy do nadwozia też czyste i sprawdzone ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez rafusmaximus » 5 maja 2010, 12:45

no właśnie :) Miałem to samo napisać!
a tutaj jest temacik w którym nawet fotki znajdziesz kolego aristaki.

viewtopic.php?f=60&t=96183
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez kubala » 5 maja 2010, 13:11

witam

mam ten sam problem z xenonami. żaden fachowiec nie umiał stwierdzić problemu wiec pojechałem do serwisu mazdy. zdiagnozowali ze padły zapłonniki w obu lampach. wiązki , żarniki i przetwornice są ok. kupiłem 2 lampy na allegro i wymieniłem. niestety sukces połowiczny. prawa działa ok, lecz lewa niestety znowu nie za każdym razem odpala. zostały wyczyszczone obie masy, naładowany akumulator i niestety problem pozostał.poziomowanie działa i działało ok. pytanie czy zakupiona lampa (lewa) ma nadal zepsuty zapłonnik i miałem pecha czy diabeł tkwi w jakimś innym szczególe w tych lampach bo widzę że problem mam nie tylko ja i ciężko z nim sobie poradzić

pozdrawiam serdecznie
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 22:01
Posty: 8
Skąd: SOCHACZEW
Auto: Magdalena 6
-SPRZEDANA-

Postprzez xANDy » 6 maja 2010, 09:54

Myślę, że wina leży w starych przetwornicach.
I generalnie nie jest to wina ani bezpośrednio przetwornicy, ani samego startera, ani żarnika. To dość skomplikowane. Według moich obserwacji i bezpośrednich badań to wynik wypadkowej elementów.
Już chyba o tym gdzieś pisałem (pewnie nawet jest o tym sporo w Poradniku do diesla), ale przetwornica ze starterem działa na wartościach granicznych. To znaczy, że nówki sztuki działają sprawnie ale mają bardzo mały zapas. Wystarczy, że któryś z tych elementów ulega naturalnemu zużyciu i zaczynają się niezrozumiałe cyrki.
Przetwornica najpierw ładuje specjalny kondensator i robi mu "spinaka". Impuls przechodzi przez transformator i dociera do startera, który inicjuje zapłon (potrzeba wtedy min 25 KV – tysięcy woltów). Takie zjawisko używane jest w lampach błyskowych – ładuje się kondensator, robi mu się "spinaka" i przez transformator wysyła wysokie napięcie wprost na elektrody palnika. Kondensator ulega naturalnemu zużyciu w wyniku czasu i temepratury (tzw. starzenie się elektrolitu, odparowywanie itp). Oprogramowanie przetwornicy powinno wliczać to zjawisko, ale niestety Al (czyli dział Bosh'a) o tym nie pomyślał z początku. Więc nówka przetwornica działa na granicy wydajności bez zapasu. Z czasem jej wydajność "startu" spada do poziomu, który nie wystarcza starszemu palnikowi albo starszemu starterowi. I zaczynają się problemy z szukaniem winnego elementu. Do tego dochodzi błędne przetwarzanie przez procesor napięcia (akumulatora) i kondensator inicjujący jest źle ładowany więc nie starcza mu energii na odpalenie – dlatego często lampy działają dobrze przy bardzo mocnym akumulatorze oraz przy bardzo wyładowanym... :D

Nowsze przetwornice mają nieco zmienione oprogramowanie (ok. 2005 r) albo lepsze kondzie i jest z nimi trochę mniej problemów (np. w innym momencie dokonują kalibracji, przez co nowsze przetwornice mniej głupieją z poziomowaniem przy odpalaniu silnika).
Doraźnie w starszych przetwornicach pomaga pogrubienie nóżek kondzia inicjującego (duży – 680uF, największy element w środku).
Jakby ktoś chciał koniecznie to się mogę pokusić o fotki, ale jestem ostatnio leniwy więc na razie nie chce mi się ;P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Hieronim » 6 maja 2010, 11:27

mam ten sam problem co sander.

Prawy xenon od listopada do kwietnia zapalal sie dopiero po kilkukrotnym wlaczeniu i wylaczeniu swiatel oraz po przejechaniu kilkunastu km. Od razu bylo ciezko zapalic, dopiero w trakcie jazdy trzeba bylo wlaczac i wylaczac xenony.

Drugi rok z rzedu to tak wyglada. Problem wystepuje w okresie zimowym- od kilku tyg zapalaja od razu i tak tez bylo rok temu. Rok temu wymienilem zarniki, ale pomoglo tylko na pare miesiecy i problem wrocil.


Podejrzewam tu wlasnie akumulator, ktory lepiej radzi sobie w cieplejsze dni i świeze zarniki tez po0magaja ale tylko na chwile. Narazie z tym żyję i mam andzieje ze do zimy znów bedzie spokoj.

Byc moze pomogloby wymienienie aku na mocniejszy, bo ten ktory mam nie jest originalny i wydaje mi sie ze pojemnosc powinna byc wieksza
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez xANDy » 6 maja 2010, 11:39

To co piszesz to typowy objaw walniętego startera. On jak się lekko nagrzeje w lampie (przepływa przez niego przecież prąd) to zaczyna załapywać. Miałem to kilka miesięcy i opisałem tu, na tym forum (chyba w tym wątku nawet).
Wymiana akumulatora może zadziałać (ale na 2-4 miesiące). Wymiana żarnika również podziała, ale też na 2-3 miesiące; wymiana przetwornicy na nową też rozwiąże sprawę – ale również na kilka miesięcy zaledwie.
Zajmij się skorupą – lampą, w której jest sam starter. Można kupić NOWY starter i zamontować (dodatkowy koszt ok. 30zł rozklejenia, montażu i sklejenia).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez murzyn » 11 maja 2010, 17:56

U mnie niestety prawy xenon znowu zgasł, okazało się że ta czerwona kostka którą podłącza się do xenona jest nadpalona i również spalony jest xenon (tzn. ta część którą wpina się w kostkę). Mam w związku z tym pytanie. Czy sama wymiana tej czerwonej kostki może pomóc? Na allegro nigdzie nie znalazłem samych czerwonych kostek a jedynie z przewodami i jakąś czarną skrzyneczką na końcu w cenie około 150PLN. Może ktoś was wie gdzie mogę taką kostkę dostać i czy w ogóle to pomoże?
Początkujący
 
Od: 26 lis 2008, 21:03
Posty: 15
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: mazda6, 2004, GG, 2.3benz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6