Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Jaksa » 12 sie 2009, 13:50

barth0 napisał(a):ale juz jest oki i wszystko dziala
To skąd te pytania ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez ptaku » 12 sie 2009, 20:48

Podepnę się pod temat...
W czerwcu napełniałem klimatyzację w serwisie a teraz już nie chłodzi... Klimy używałem w drodze do Polski i z powrotem do Anglii. Co może być przyczyną, czego szukać i gdzie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (2/0)
Skąd: Doncaster/Sosnowiec
Auto: Mazda 6 2.5 Sport

Postprzez Jaksa » 12 sie 2009, 22:12

Najczestrzym problemem jest nieszczelnosc układu, w szostkach czesto puszcza przewod pod akumulatorem , generalnie trzeba sprawdzic szczelnosc ( najlepiej azotem) nie ma na to recepty , kazdy przypadek jest inny...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez AndrewB78 » 18 sie 2009, 21:55

Witam

Jestem świerzym użytkownikiem Mazdy 6. Zaraz po zakupie zrobilem sprawdzenie klimy w serwisie klimatyzacji, okazało sie że praktycznie nie było w układzie czynnika chłodzącego. Poczatkowo chodziła znakomicie niestety szybko przyjemny chłodek sie skonczył. W serwisie sprawdzili i okazało się że jest nieszczelność w układzie. Uszkodzona jest pierwsza rurka wychodząca z chłodnicy klimatyzacji.

Czy któś mógłby mi podpowiedzieć gdzie w miarę szybko i w dobrej cenie mógłbym ją kupić.Kumplowi który również jakiś czas temu miał podobna awarie w Auto Wache z Poznania sprowadzali ja przez półtora miesiąca. Szczerze mówiac nie uśmiecha mi się tyle czekać.

Z góry dzieki za porade.
AndrewB78
 

Postprzez barth0 » 19 sie 2009, 12:20

Witam, kto mi odpowie co to moze byc gdy z wywietrznikow gdy zalaczam klime leci mi tak przez 15s zimna para, mgielka, co to moze byc ?
Mazda 5 2.0 SOHC-16V Sport 2007r.
Początkujący
 
Od: 30 cze 2009, 09:50
Posty: 28
Skąd: Kings Lynn UK, Pruszcz Gdanski PL
Auto: Mazda 5 2.0 SOHC-16V Sport 07

Postprzez Myjk » 19 sie 2009, 12:40

Tak się dzieje gdy mocno chłodzisz samochód, a następnie zostawiasz go na słońcu.
Mimo to, 15 sek. to bardzo długo. U mnie czasem też paruje, ale maks przez 2 sek.
Spróbuj wyjąć testowo filtr kabinowy i sprawdź czy to samo się dzieje.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez barth0 » 19 sie 2009, 13:21

Tzn. Nie zawsze tak dlugo czasami krucej. Ok dzieki potestuje troche po pracy.
Mazda 5 2.0 SOHC-16V Sport 2007r.
Początkujący
 
Od: 30 cze 2009, 09:50
Posty: 28
Skąd: Kings Lynn UK, Pruszcz Gdanski PL
Auto: Mazda 5 2.0 SOHC-16V Sport 07

Postprzez kasiowóz » 21 sie 2009, 12:42

co prawda mam inny model Mazdy, ale szukałam tematu z klimą.

Otóż 2 miesiące temu kupiłam samochód z pustą klimatyzacją. W serwisie mi napełniono ( niby sprawdzono), klima działała, nic nie śmierdziało. Kilka dni temu w samochodzie zaczęło nagle śmierdzieć jakby coś zdechło. Smród utrzymywał się chwilę, potem został dziwny zapach ( mnie to się kojarzyło raczej z rozgrzaną gumą. Pojechałam na odgrzybianie, dziwny zapach wciąż się utrzymuje. Nie jest nieznośny, ale ja go czuję i mnie drazni. Wczoraj zauważyłam, że klima działa jakby słabiej. Tzn powietrze z kratek jest cieplejsze niż zwykle. Gdzieś wyczytałam, ze jak się czynik chłodzący kończy to pojawia się jakiś zapach. Ale nie wiem czy to prawda.

Od samego początku tzn odkąd nabito mi klimę, na jałowym biegu delikatnie latają obroty, wskazówka się lekko buja. Poza tym od strony schowka słychac lekkie szumienie od czasu do czasu. Już tu ktos o tym szumie wspominał.

Jak w serwisie mówię o czymś to mam wrażenie ze myślę: niech się baba wygada, a my zrobimy tylko co nam się będzie chciało. ( czas na znalezienie nowego serwisu, zna ktoś dobry punkt w Gdańsku?)

Pozdrawiam od Mazdowej nowicjuszki
kasiowóz
 

Postprzez Grucha » 21 sie 2009, 13:48

wydaje mi sie ze odgrzybianie nie było wykonane prawidłowo
Grucha
 

Postprzez krzych » 21 sie 2009, 22:19

kristofc napisał(a):wydaje mi sie ze odgrzybianie nie było wykonane prawidłowo

Ale to by chyba nie zaatakowal az tak nagle, a poza tym falowanie obrotow i smord kojarzony z guma (choc tu niepewnosc)... Moze cos jednak nie tak z czynnikiem i sie zmarzy sprezarka? <glupek2>
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez kasiowóz » 22 sie 2009, 14:18

ups! smaży się sprężarka? matko moja! ponawiam pytanie o uczciwy serwis klimatyzacji w Gdańsku!

klimatyzacja chodzi w sumie dobrze, chłodzi normalnie. jednego dnia musiało mi sie coś wydawać ze chłodzi słabiej, może był upalny dzień a auto mocno nagrzane ze na 1 czy 2 nie dawała rady. Ale zapach pojawia się kiedy odpalam rano samochód włączam klimę i ten smrodek pojawia się na chwilę. potem znika ale raz na jakiś czas znów się pojawia.
kasiowóz
 

Postprzez kasiowóz » 23 sie 2009, 11:14

znalazłam tu w jednym z tematów ze zapach gumy może być od niedawno wymienionych pasków... wymieniałam dwa tyg temu i mniej więcej od tego czasu zaczęło śmierdzieć. paski były dwa razy napinane bo ciągle piszczały. może to jednak te świeże paski!
kasiowóz
 

Postprzez krzych » 24 sie 2009, 00:59

kasiowóz napisał(a):ups! smaży się sprężarka?

Bez paniki – ja tylko zauwazam "dziwacznosc" tak na wszelk wypadek – m.in. po to zebys udala sie do serwisu i zapytala fachowca, bo skoro to nie zwykly "kapec/skarpeta" to moze byc wszystko
kasiowóz napisał(a):może to jednak te świeże paski!

Moze? Oby tylko taka wlasnie blahostka :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzybek » 21 lis 2009, 11:24

czyli osuszacz trzeba wymieniać co 2 lata z tego co wyczytałem. Czy wy także wymieniacie go tak często? Gdzie kupujecie ewentualnie ile to kosztuje?
Ale jazda to musi być MAZDA :) 666
ZOOM-ZOOM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2009, 00:09
Posty: 38
Skąd: Płock
Auto: M6 2002r 2.0i 16V 141KM GG+GAZ

Postprzez andrzej129 » 15 gru 2009, 01:12

wiatam ,ja z kolei mam pytanko ,otoz autko mam juz dlugo i.. ostatnio zaczyna mi wariowac automatyka klimy : czesto po wyjezdzie z myjni i nie tylko,po uruchomieniu silnika klima wskakuje na full auto i 22° C. Zdarza sie to ostatnio dosyc czesto (a ja zadko uzywam auto) czy jest moze w madzi gdzies jakis czujnik wilgoci czy mam problem ? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2007, 12:39
Posty: 31
Skąd: Jastrzebie Hamburg
Auto: M6 2.3 a+.07 GG

Postprzez ukmazia » 15 gru 2009, 17:07

andrzej129 napisał(a):wiatam ,ja z kolei mam pytanko ,otoz autko mam juz dlugo i.. ostatnio zaczyna mi wariowac automatyka klimy : czesto po wyjezdzie z myjni i nie tylko,po uruchomieniu silnika klima wskakuje na full auto i 22° C. Zdarza sie to ostatnio dosyc czesto (a ja zadko uzywam auto) czy jest moze w madzi gdzies jakis czujnik wilgoci czy mam problem ? :|


sprawdz filtr kabinowy, ktory jest za schowkiem pasazera... mi po zmianie i szyby przestaly parowac, i nawiewy dobrze chodzily... moze i to nie to, ale warto sprawdzic
ukmazia
 

Postprzez vegasnight9 » 29 mar 2010, 23:04

Grzybek napisał(a):czyli osuszacz trzeba wymieniać co 2 lata z tego co wyczytałem. Czy wy także wymieniacie go tak często? Gdzie kupujecie ewentualnie ile to kosztuje?



Podpinam się pod pytanie :)

poniżej foto – osuszacz w Mazda 6
Obrazek
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez gmg » 21 kwi 2010, 00:23

Witam,
Przestała mi działać klima. W warsztacie powiedzieli, że skraplacz i dwie rurki, które od niego odchodza, ciekną i trzeba je wymienić. Chciałbym to wymienić sam, żeby zmniejszyć koszty naprawy. Oglądałem service manual i wg niego trzeba odkręcić cały przód. Wygląda to na czasochłonną robotę i potem trzeba jeszcze pewnie lampy ustawić.

Czy da się wymienić skraplacz i 2 rurki bez odkręcania zderzaka i lampy?

Pozdrawiam,
Grzesiek
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2010, 00:00
Posty: 24
Skąd: York, Anglia
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD, 2006

Postprzez rafusmaximus » 21 kwi 2010, 12:45

Ja też mam pytanie – żeby wymienić PAROWNIK, to wiem, że dostajemy się do niego od środka, od kabiny, ale czy trzeba demontować cały kokpit, czy wystarczy np. część, od strony schowka?
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Grzyby » 21 kwi 2010, 13:48

Cały kokpit.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6