Można zrobić to oczywiście połową tego. Zależy co kto chce osiągnąć.
Wygłuszenie nadwozia – instrukcja demontażu tapicerki, podsufitki, bagaznika itd.
Ja użyłem u siebie 8 mat 100x50 na przednie drzwi
Można zrobić to oczywiście połową tego. Zależy co kto chce osiągnąć.
Można zrobić to oczywiście połową tego. Zależy co kto chce osiągnąć.
thesilent napisał(a):Tak na dobitkę pokażę uszczelki drzwi z Forda Galaxy 2008. Czyli od zewnątrz dwa skrzydełka z meszkiem, potem uszczelka dookólna na drzwiach i tak samo na karoserii.
Nie chciałbym narzekać, ani jakoś przypisywać Maździe co najgorsze, ale w Oplu Astrze I z '92 już miałem uszczelki z mieszkiem na drzwiach




ten mieszek to raczej nie jest aż tak konieczny w firmie w wiele najnowszych modeli aut które przychodzą nie mają tego zamszu np najnowsze audi nie maja mieszka a taki ford focus ma do tego ostatnio przyglądałem się najnowszej madzi której fundowałem tapicerkę i też brak zamszu a drzwi zamykają się po prostu mega odgłos przy zamykaniu jest po prostu boski niemieckie auta nie mają podejścia (jak w jeździe nie wiem )
- Od: 22 paź 2013, 21:24
- Posty: 90
- Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004
eh, nie ważne jak, byle efekt dawało
A u mnie wyjaśniła się pewna rzecz. Mianowicie najmocniej u mnie słychać silnik w kabinie (wiatr i opony trochę mniej). Zrobiłem pomiar sonometrem ciepłego silnika na postoju i wyszło, że w okolicy 3500obr/min następuje jakiś rezonans, w kabinie robi się strasznie głośno. Sonometr wykazał 74-76dBA(!!!). To pokrywa się z moim odczuciem, że w mojej M6 przy 150-160km/h jest paradoksalnie ciszej niż przy 120-130km/h.
Pod ręką jest kolega ze swoją M6 1.8 i u niego silnik wyraźnie cichszy niż mój. Owszem słychać go, ale nie jest tak natarczywy i dominujący, jak u mnie.
A więc wydech do oględzin.
Parę dni temu zdjąłem przednie nadkole i zobaczyłem, że kabinę od komory silnika i kół dzieli tylko cienka, pojedyncza blacha :/ Jest przy czym pracować
bo moje zimowe Uniroyale też nieźle huczą.
Pod ręką jest kolega ze swoją M6 1.8 i u niego silnik wyraźnie cichszy niż mój. Owszem słychać go, ale nie jest tak natarczywy i dominujący, jak u mnie.
A więc wydech do oględzin.
Parę dni temu zdjąłem przednie nadkole i zobaczyłem, że kabinę od komory silnika i kół dzieli tylko cienka, pojedyncza blacha :/ Jest przy czym pracować
Jestem po montażu rurki 4/6 w uszczelkę wszystkich drzwi (oprócz) klapy bagażnika.
Mogę stwierdzić, że jest ciszej, zauważalnie ciszej przy prędkościach powyżej 120km/h.
Jednak nadal najbardziej świszczy i gwizda przez klapę bagażnika
Jeżeli robiłbym to jeszcze raz to spróbowałbym z grubszą rurką np. 5/8 jednak bez jakiegoś smaru silikonowego pewnie by się nie obeszło.
Po demontażu z samochodu, uszczelki rozprostowałem w domu na podłodze i dopiero wtedy wkładałem wężyk.
Jak tylko zrobi się cieplej to wezmę się za bagażnik.
Mogę stwierdzić, że jest ciszej, zauważalnie ciszej przy prędkościach powyżej 120km/h.
Jednak nadal najbardziej świszczy i gwizda przez klapę bagażnika
Jeżeli robiłbym to jeszcze raz to spróbowałbym z grubszą rurką np. 5/8 jednak bez jakiegoś smaru silikonowego pewnie by się nie obeszło.
Po demontażu z samochodu, uszczelki rozprostowałem w domu na podłodze i dopiero wtedy wkładałem wężyk.
Jak tylko zrobi się cieplej to wezmę się za bagażnik.
-
Zdzirson
wsadzanie grubszego wężyka może wręcz spowodować pogorszenie sytuacji, bo odsunie od drzwi jeszcze bardziej od nadwozia i w efekcie rozszczelnienie zewnętrznej uszczelki. Nie mówiąc o konieczności mocniejszego trzaskania drzwiami.
No w każdym razie, póki co jeszcze trochę ten wężyk z uszczelką muszą się ułożyć.
Z efektu jestem zadowolony, nie będę go zmieniał na grubszy.
A za wężyk zapłaciłem 20 zł za 20 m.
http://allegro.pl/wezyk-silikonowy-4-6-mm-i3778263289.html
Z efektu jestem zadowolony, nie będę go zmieniał na grubszy.
A za wężyk zapłaciłem 20 zł za 20 m.

-
Zdzirson
ja mam wężyk 6/9 i chętnie do odsprzedam, a w to miejsce kupiłbym 4/6. Co prawda ja już się przyzwyczaiłem, ale każdy znajomy, jak do mnie wsiada, to nie domyka drzwi :/
thesilent ja nie wiem w czym masz problem
ja mam wężyk 6/9 i wszystko gra nie trzeba trzaskać drzwiami i jest znacznie ciszej w aucie . może chodzi o to z jakiego tworzywa jest wężyk wykonany ( wężyk wężykowi nie równy )

Witam wszystkich posiadacz 6ki.
Dopisano 12 lut 2014, 22:27:
Jak napisałem jestem niedoszłym posiadaczem nowej 6ki. Nie powinienem pisać na tym forum gdyż jestem posiadaczem Forda mondeo mk4, ale nadal oglądam się z 6 na ulicy. Chciałem sie z Wami podzielić wiedzę na temat wyciszenia samochodu gdyż mam to prawie za sobą. Pozostało jeszcze kilka rzeczy do zrobienia. Ford też nie należy do cichy samochodów przy 100 km/h 69db przy 130 km/h 71-72db mierzone iPadem. To nie jest może profesjonalne urządzenie do pomiaru ale wyniki prawie takie jakie uzyskali w artykule motofakty "hałas męczy" (68-71) . Przed Fordem byłem szczęśliwym posiadaczem cichutkiej Vectry C GTS tam było naprawdę cicho według pomiaru motofaktu (65-69) dopiero powyżej 160 km robiło się głośno. Ale wracając do głośnego Forda postanowiłem coś z tym zrobić, godziny spędzone w internecie na rosyjskich stronkach, amerykańskich, YouTube i szukanie rozwiązań. Zapadła decyzja i zakup potrzebnych materiałów. Padło na StP gold, GMS 07 GMS01 GMS02. Czyli około 12m2 mat z gumy butylowej i 12m2 pianek wyciszających. Prace przebiegały etapami, w pierwszej kolejności bagażnik, tylne błotniki, tylna półka (sedan) podłoga pod kanapa i podłoga pod nogami do słupka B. Prace trwały około 7 dni w jedną osobę rozebranie całego tyłu plastików, umycie blach benzyną ekstr., docinanie i wyklejanie stp gold wyrównywanie wałkiem i różnymi narzędziami wymyślanymi w trakcie prac. Następny etap tylne drzwi 5 warstw to jest stp na blachy zewnętrzne i gms01 zamknięcie otworów technologicznych, gms 07 i gms02 + wyklejenie boczków. Ciężar drzwi zwiększył się o około 4,3 kg ale dźwięk zamykających sie drzwi jak w mercedesie. Kolejny etap to przód , wyjęcie foteli tapicerki , wycięcie fabrycznego wyciszenia do wysokości deski kolejne 7 dni i drzwi przednie 5 warstw. Podłoga pod nogami z przodu grubość warstwy od 15-40 mm plus" styropianowe" usztywnienia (oryginały) pod tapicerkę. EFEKT jest taki 65 db 100 km/h 68 db 130 km/h. Pozostało do zrobienia dach, wyciszenie nadkoli wnęk Noxudol 3100, oklejenie plastikowych nadkoli matą gms07 i pianką, zrobienie konserwacji Noxudol 1600 około 2,5- 4mm i najważniejsze wymiana szyb przedniej i bocznych przód na akustyczne. Myślę ze bedzie to jeden z cichszych Mondeo w Polsce. A kupując opony zwracajcie uwagę na poziom hałasu 68 db to naprawdę cisza w aucie. PODZIĘKOWANIE DLA wujka ZA POMYSŁ Z USZCZELKAMI, BO JEŻELI JUŻ WYCISZYCIE SAMOCHÓD TO ZACZNIE WAM PRZESZKADZAĆ SKRZYPNIECIE DESKI, PODŁOKIETNIKA ITD.. Jeżeli ktos chciałby wskazówek to podam adres i mogę parę zdjęć wrzucić artystatp@interia.pl I TAK BĘDĘ OGLĄDAŁ SIĘ ZA MAZDĘ 6. Pozdrawiam.
Dopisano 12 lut 2014, 22:27:
Jak napisałem jestem niedoszłym posiadaczem nowej 6ki. Nie powinienem pisać na tym forum gdyż jestem posiadaczem Forda mondeo mk4, ale nadal oglądam się z 6 na ulicy. Chciałem sie z Wami podzielić wiedzę na temat wyciszenia samochodu gdyż mam to prawie za sobą. Pozostało jeszcze kilka rzeczy do zrobienia. Ford też nie należy do cichy samochodów przy 100 km/h 69db przy 130 km/h 71-72db mierzone iPadem. To nie jest może profesjonalne urządzenie do pomiaru ale wyniki prawie takie jakie uzyskali w artykule motofakty "hałas męczy" (68-71) . Przed Fordem byłem szczęśliwym posiadaczem cichutkiej Vectry C GTS tam było naprawdę cicho według pomiaru motofaktu (65-69) dopiero powyżej 160 km robiło się głośno. Ale wracając do głośnego Forda postanowiłem coś z tym zrobić, godziny spędzone w internecie na rosyjskich stronkach, amerykańskich, YouTube i szukanie rozwiązań. Zapadła decyzja i zakup potrzebnych materiałów. Padło na StP gold, GMS 07 GMS01 GMS02. Czyli około 12m2 mat z gumy butylowej i 12m2 pianek wyciszających. Prace przebiegały etapami, w pierwszej kolejności bagażnik, tylne błotniki, tylna półka (sedan) podłoga pod kanapa i podłoga pod nogami do słupka B. Prace trwały około 7 dni w jedną osobę rozebranie całego tyłu plastików, umycie blach benzyną ekstr., docinanie i wyklejanie stp gold wyrównywanie wałkiem i różnymi narzędziami wymyślanymi w trakcie prac. Następny etap tylne drzwi 5 warstw to jest stp na blachy zewnętrzne i gms01 zamknięcie otworów technologicznych, gms 07 i gms02 + wyklejenie boczków. Ciężar drzwi zwiększył się o około 4,3 kg ale dźwięk zamykających sie drzwi jak w mercedesie. Kolejny etap to przód , wyjęcie foteli tapicerki , wycięcie fabrycznego wyciszenia do wysokości deski kolejne 7 dni i drzwi przednie 5 warstw. Podłoga pod nogami z przodu grubość warstwy od 15-40 mm plus" styropianowe" usztywnienia (oryginały) pod tapicerkę. EFEKT jest taki 65 db 100 km/h 68 db 130 km/h. Pozostało do zrobienia dach, wyciszenie nadkoli wnęk Noxudol 3100, oklejenie plastikowych nadkoli matą gms07 i pianką, zrobienie konserwacji Noxudol 1600 około 2,5- 4mm i najważniejsze wymiana szyb przedniej i bocznych przód na akustyczne. Myślę ze bedzie to jeden z cichszych Mondeo w Polsce. A kupując opony zwracajcie uwagę na poziom hałasu 68 db to naprawdę cisza w aucie. PODZIĘKOWANIE DLA wujka ZA POMYSŁ Z USZCZELKAMI, BO JEŻELI JUŻ WYCISZYCIE SAMOCHÓD TO ZACZNIE WAM PRZESZKADZAĆ SKRZYPNIECIE DESKI, PODŁOKIETNIKA ITD.. Jeżeli ktos chciałby wskazówek to podam adres i mogę parę zdjęć wrzucić artystatp@interia.pl I TAK BĘDĘ OGLĄDAŁ SIĘ ZA MAZDĘ 6. Pozdrawiam.
-
NiedoszłPosiadacz6ki
Wsadziłem właśnie wężyk 4/6 i nie zauważyłem żadnej różnicy w zamykaniu drzwi.
Trzeba użyć tyle samo siły co poprzednio i dźwięk zamykających się drzwi jest taki sam.
Fajny dźwięk wydawały zamykające się drzwi gdy uszczelka była zdemontowana.
Nikt mnie wcześniej nie ostrzegł dlatego ja ostrzegam: w uszczelce drzwi tylnych miałem wsadzony 10 centymetrowy kawałek pianki (wewnątrz uszczelki). Ten kawałek był na wysokości tylnego górnego zagięcia i ma więcej niż 6 mm średnicy. Tego który to już wiedział, a nie ostrzegł powinni
Zastanawiam się czy wężyk który teraz zastępuje ten kawałek pianki będzie wystarczająco uszczelniał.
Trzeba użyć tyle samo siły co poprzednio i dźwięk zamykających się drzwi jest taki sam.
Fajny dźwięk wydawały zamykające się drzwi gdy uszczelka była zdemontowana.
Nikt mnie wcześniej nie ostrzegł dlatego ja ostrzegam: w uszczelce drzwi tylnych miałem wsadzony 10 centymetrowy kawałek pianki (wewnątrz uszczelki). Ten kawałek był na wysokości tylnego górnego zagięcia i ma więcej niż 6 mm średnicy. Tego który to już wiedział, a nie ostrzegł powinni

Zastanawiam się czy wężyk który teraz zastępuje ten kawałek pianki będzie wystarczająco uszczelniał.
Więcej grzechów nie pamiętam, za wszystkie serdecznie żałuję i ... i to chyba wszystko.


Owszem, ktoś ostrzegł. Nieuważnie czytałeś.
Witam.Czy ktoś z was się orientuje,jaką najgrubszą matę (piankę)można wsadzić między deskę rozdzielczą a grodzią?Mam w palanach wygłuszenie ściannki grodziowej od wewnątrz i nie chcę kupić ani za grubego ani tym bardziej za cienkiego wygłuszenia.Może jakieś ciekawe typy odnoście materiałów do wygłuszenia ściany grodziowej ktoś poleci?
Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi.
STARY1977MJ napisał(a):Mam w palanach wygłuszenie ściannki grodziowej od wewnątrz
nie zapomnij porobić zdjęć
PS. wiesz na co się porywasz??
Ok.nie ma problemu.Resztę auta mam już wygłuszone:podłoga,dach,wszystkie drzwi,bagaznik,nadkola tylne,wężyk w uszczelkach oraz dośc grube zabezpieczenie antykorozyjne i muszę powiedziec że w samochodzie jest cissszzaaa.Pozostała mi tylko ta nieszczęsna grodź,ale myśle że sobie jakoś poradzę razem z kumplem.Tylo nie wiem jaką grubą "izolację " kupić?
Pragnę dorzucić kolejne 3 grosze w temacie uszczelek. Pamiętacie, jak pisałem o meszku na listkach uszczelek w passacie i galaxy? Ostatnio wpadłem na pomysł, by taki meszek zrobić u siebie za pomocą taśmy izolacyjnej, parcianej. No i zrobiłem na razie jedne drzwi. Nakleiłem taśmę parcianą na wewnętrznej stronie prowadnicy szyby i na listek (skrzydełko) uszczelki na drzwiach, by było podobnie jak we wspomnianych wyżej autach. Do zrobienia jeszcze 3 drzwi i potem jazda próbna na autobahnie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6