korozja nadkoli

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krabdul » 15 sie 2010, 13:12

Z epoxydowych to polecam brunoxa epoxy – nawet w sprayu – mała puszeczka ale na nadkola starczy a w Castoramie chyba za 17pln. Ten środek również wszyscy chwalą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez mcbeth » 15 sie 2010, 18:29

Czyli jadąc po kolei:
1. Czyszczę ranty nadkoli z góry i z dołu (myję, suszę)
2. Papierem zdzieram purchle i oczyszczam z rdzy (do czystej blachy), odtłuszczam benzyną
3. Nakładam pędzlem epoksydowy np. Rost-off Primer na miejsca szlifowane.
4. Zabezpieczam błotnik (taśma/folia) tak, by nie pomazać błotnika na zewnątrz.
5. Odtłuszczam benzyną cały rant
6. Nakładam pędzlem np. baranek 447
7. Po wyschnięciu, z góry, od wnętrza nadkola rant zabezpieczam Tectylem (czy może tym samym barankiem 447?)
8. Czy na baranek coś jeszcze kładziemy ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Pioteq25 » 15 sie 2010, 19:30

mcbeth napisał(a):Czyli jadąc po kolei:
1. Czyszczę ranty nadkoli z góry i z dołu (myję, suszę)
2. Papierem zdzieram purchle i oczyszczam z rdzy (do czystej blachy), odtłuszczam benzyną
3. Zabezpieczam błotnik (taśma/folia) tak, by nie pomazać błotnika na zewnątrz.
4. Odtłuszczam benzyną cały rant
5. Nakładam pędzlem epoksydowy np. Rost-off Primer na miejsca szlifowane.
Żadne brunoxy itp tylko RC900 pryskasz cały wyczyszczony rant. Po 6h możesz prysnąć jeszcze raz i czekasz 24h na wyschnięcie.
6. Nakładam pędzlem np. baranek 447 w którym miejscy masz rudą na nadkolu? Jak są nierówności po szlifowaniu w widocznej części nadkola, to trzeba szpachlować na rc900 i później dopiero lakier utwardzalny – żadne spraye dorabiane pod kolor.
7. Po wyschnięciu, z góry, od wnętrza nadkola rant zabezpieczam Tectylem (czy może tym samym barankiem 447?)
Tectyl ml pryskasz od środka samochodu np. po wyciągnięciu plastików w bagaźniku lub jak są korki to rurką (sondą) dojdziesz od wewnątrz nadkola do zabezpieczenia łączenia blach od środka
8. Czy na baranek coś jeszcze kładziemy ?
Baranek do nadkola możesz kupić w sprayu i później można go nawet malować lakierami.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez mcbeth » 15 sie 2010, 19:59

Wyżej w wątku dałem fotkę nadkola u mnie. Na razie są małe purchle od dołu – powiedzmy, że w części niewidocznej. Lakierowanie raczej odpada – chyba, że spray – nie mam pistoletu...
Ostatnio edytowano 15 sie 2010, 20:15 przez mcbeth, łącznie edytowano 1 raz
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Pioteq25 » 15 sie 2010, 20:15

To masz kolego łatwe zadanie :) Nie baw się w lakierowanie tego. Rc900 na oczyszczoną blachę i na to baran 447 pod pędzel wysmaruj dokładnie od strony koła i gdzie się da. Baranek 447 ma też właściwości antykorozyjne (cynk) będzie dobrze chronił na zaś. Tectyl ml pryskaj tak jak pisałem od wewnątrz auta lub poprzez korki gumowe w nadkolu. Wydasz 100zł na materiały, ale będzie warto. Pamiętaj o dobrym odtłuszczeniu przed nałożeniem rc900. Jak zrobisz to starannie, to spokój na 10 lat :)

Polecam Ci sklep http://www.klakiernik.pl Trzy razy tam zamawiałem i za każdym razem kurier na drugi dzień rano. Wysyłałem tylko potwierdzenia przelewu na email. Wysyłka dhl za 17zł Tectyl kupowałem na allegro u AGLOPRIMA1 i też polecam tego sprzedawcę. Aha i tectyl kup z sondą jest droższy ale sonda rewelacyjna dochodzi w zakamarki i robi fajną mgiełkę :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez AKURAT » 16 sie 2010, 08:57

a powiedzcie mi jak zabezpieczyć przed korozją jeśli jeszcze rudy nie widać?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2008, 13:39
Posty: 136
Auto: Mazda 6 2.0 Benz, 2003

Postprzez SNCF » 19 sie 2010, 18:43

Czy moze ktoś polecić warsztat z Wrocławia gdzie naprawde zrobią dobre zabezpieczenie antykorozyjne podwozia?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 22:58
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Auto: 4xMazda

Postprzez maselek » 19 sie 2010, 19:55

Za tydzień stawiam auto do lakiernika => zabezpieczenie antykorozyjne + profile zamknięte + rdza na nadkolach + drobne poprawki lakiernicze typu odpryski na masce 1300zł :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez mcbeth » 19 sie 2010, 20:06

Pioteq25 napisał(a):To masz kolego łatwe zadanie

No to preparaty w drodze. Zastanawiam się jeszcze jak do tego podejść. Planuję jakoś oczyścić szczelinę między profilami (błotnik/nadkole) i wstrzyknąć tam ten RC900 (strzykawka + igła). Czy da się dojść do tego miejsca od środka sondą z Tectylem jak tylko zdejmę we wnętrzu plastikową osłonę nadkola przy tylnej kanapie ? Chciałbym uniknąć demontażu tapicerki bagażnika.
Do demontażu tapicerki polecam takie narzędzie, które znacznie ułatwia pracę i zmniejsza "straty w kołkach":
Obrazek
Podchodzi się między plastik a nadwozie obejmując kołek i powoli podważa "dźwigniowo". Kołek wychodzi bez szarpania, które sprzyja zniszczeniom. Oczywiście trzeba je okleić jakąś taśmą, aby nie porysować elementów. Ostatnio rozebrałem tym cały tył w HR-V bez żadnych uszkodzeń.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Lorento » 19 sie 2010, 20:31

... a co to jest HR-V?... <oczy>
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez a.gadula » 19 sie 2010, 20:52

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2009, 01:08
Posty: 118
Skąd: Łódź
Auto: Vectra C GTS fiatowski diesel

Postprzez maselek » 10 wrz 2010, 16:57

mcbeth napisał(a):Na razie są małe purchle od dołu – powiedzmy, że w części niewidocznej.

Musisz to robić jak najszybciej, miałem podobnie przed zimą i zaniedbałem. Po okresie zimowym <szok> .... lepiej nie pytaj co zrobiło się z tych purchli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez SNCF » 14 wrz 2010, 17:56

Witam

Czy jest komuś znany temat zabezpieczenia antykorozyjnego ponoć Kanadyjskiego jest ono bezbarwne?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 22:58
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Auto: 4xMazda

Postprzez koluk » 17 wrz 2010, 21:21

Witam, dzisiaj odebrałem autko od lakiernika.
Na wiosnę zauważyłem pojawiające się odpryski, ale dopiero teraz stać mnie było na wykonanie takiej naprawy. Cała przyjemność kosztowała mnie 1100zł a w ramach naprawy lakiernik usunął fragment blachy z purchlami wspawując kawałek nowej, polakierował błotnik z przejściem na drzwi, usunął zalążki rdzy wraz z wymianą gumy oraz polakierowaniem wewnętrznej części tylnej klapy a także wykonał zabezpieczenie antykorozyjne profili zamkniętych.

Trochę bolało mnie te 1100, ale cóż... :(
Chyba lepiej wydać teraz 1100 niż później trochę więcej...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 12:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez SNCF » 22 wrz 2010, 16:46

Co myslicie o zastosowaniu takiego produktu
http://allegro.pl/konserwacja-samochodo ... 88026.html ?

Czy ktos zna, stosował ?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 22:58
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Auto: 4xMazda

Postprzez mariusz007 » 11 paź 2010, 17:11

Co myslicie o tym aby odciac filc nadkola rowno z rantem tam gdzie zbiera sie caly syf i madzia gnije , na wiosne lakiernik zrobil mi nadkola i kazal posmarowac smarem miedzy filcem a rantem w celu zapobieganiu rozwijania sie rdzy , ale nietety dzis zauwazylem ze na nowo zaczyna sie cos dziac na rantach , wiec mysle zeby wyciac rowno filc z rantem zeby czly tensyf sie tam nie zbieral i zeby nie gnilo.Czy robil ktos tak .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2010, 00:57
Posty: 7
Skąd: Doncaster
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2003r

Postprzez rymko » 12 paź 2010, 14:47

No to raczej przytnij tego lakiernika – równo koło jaj, bo ci odwalił fuszerkę. Niezłą wazelinę ci wcisnął – ten smar to chyba po to , by zbierać więcej brudu.
Niech robi jeszcze raz, w ramach gwarancji na usługę. Jak już ci to porządnie doczyści i pomaluje, koniecznie zakonserwuj nadkole i ewentualnie rant błotnika. Ten filc nie jest aż taki tragiczny , dosyć szybko schnie, aczkolwiek to dosyć kontrowersyjny patent.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez mariusz007 » 12 paź 2010, 15:56

Chetnie bym go powiesil za te jaja ale dzieli mnie 1900km "mieszkam w uk" wiec poczekam do przyszlego roku , co do tego filcu ta zaryzykuje i w sobote bede go przycinal , zawsze jak sprawdzam ten filc jest mokry i pelno tam syfu miedzy nim a rantem wiec tak sobie mysle ze jak bedzie tam wolna przestrzen to woda bedzie go nabiezaco czyscic , "czasami nie wiem czy dobrze rozumuje "
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2010, 00:57
Posty: 7
Skąd: Doncaster
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna 2003r

Postprzez rafusmaximus » 15 lis 2010, 21:18

Jakby ktoś chciał kiedyś ode mnie kupić M, to informuję, że rudzielca właśnie wykopałem "za drzwi" i teraz stacjonuje jedynie brunetka ;) Pamiętajcie... na 10 rudych, 11 jest fałszywych :)

Zabezpieczenie antykorozyjne całego podwozia – 500 pln
Usunięcie rudzielca z tylnych nadkoli, rantów itp. – 200 pln
Usunięcie purchli z listew okiennych tylnych drzwi – 100 pln

Razem 800 pln.
Pozostają jeszcze plastikowe nadkola. Założę je pod te pseudo filcowe oryginały, podobno da się wg mojego lakiernika (oby)... i to koniec zewnętrznego dopieszczania gejszy – jak na 6 letni samochód, to coś za dużo tego make-up`u. Skośne pokemony niech sobie w <dupa> wsadzą takie zabezpieczenia...! Nawet z "tapczanem" (Omega) nie miałem takich przejść z nadkolami i podwoziem...
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Dominooo » 25 lis 2010, 04:12

Przebrnąłem przez cały wątek. Niezłe jaja z tą rdzą.

W poprzednim aucie Hyundai Accent rdza zaczęła się pojawiać w bardzo małych ogniskach tylko na dolnym rancie drzwi od strony kierowcy. Po 9 latach użytkowania od nowości. Hyundaia nigdy nie zabezpieczałem przed korozją. Zeszłoroczna zima dopiero dała mu się we znaki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6