Żaróweczki do podświetlenia przełączników i pokręteł. I ich wymiana str.3
na 12v moim zdaniem za szybko sie spalą
Najprosztsze rozwiązania są najlepsze......
- Od: 5 lut 2012, 19:18
- Posty: 79
- Skąd: z Południa :)
- Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.
airbob dobrze pisał farba którą jest powleczona żarówka poprostu od ciepła lubi odpadać.
podsumowywująć cały temat i wszystko co w nim napisano nie mam na chwilę obecą idealnego zamiennika
albo małe i kapturek spada, za długie i kapturek nie osłania całej żarówki co powoduje przebijanie jasnego światła , jak już wymiarowo są prawie ok to albo na 12v albo malowane.
ja jak już pisałem kupiłem trochę za długie i było kombinacji , pozniej dowiedziałem się że kapturki są różnych kolorów a ja miałem 5 takich samych i tak mnie to zaczynało wk.... że kupiłem panel klimatronika za 30 zł i mam 5 sprawnych orginalnych żarówek z całym korpusem i kapturkiem.
wiem że już swoje wycierpiały ale mam nadzieje że jeszcze poświeca zanim coś się nie znajdzie lepszego.
podsumowywująć cały temat i wszystko co w nim napisano nie mam na chwilę obecą idealnego zamiennika
albo małe i kapturek spada, za długie i kapturek nie osłania całej żarówki co powoduje przebijanie jasnego światła , jak już wymiarowo są prawie ok to albo na 12v albo malowane.
ja jak już pisałem kupiłem trochę za długie i było kombinacji , pozniej dowiedziałem się że kapturki są różnych kolorów a ja miałem 5 takich samych i tak mnie to zaczynało wk.... że kupiłem panel klimatronika za 30 zł i mam 5 sprawnych orginalnych żarówek z całym korpusem i kapturkiem.
wiem że już swoje wycierpiały ale mam nadzieje że jeszcze poświeca zanim coś się nie znajdzie lepszego.
Najprosztsze rozwiązania są najlepsze......
- Od: 5 lut 2012, 19:18
- Posty: 79
- Skąd: z Południa :)
- Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.
Niedawno zmieniałem te żaróweczki oczywiście na 14V bo takie powinny być. Ściągnąłem całkiem kapturki i podświetlenie jest biało-żółte. jak ktoś zainteresowany to zrobię foto. Zależało mi na nieco mocniejszym świetle i wyrazistości symboli.
- Od: 1 mar 2011, 17:51
- Posty: 120
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.
A zrób, czemu nie
będzie można zobaczyć co dają te słynne kapturki.

Obiecane zdjęcia zrobione chwilkę temu. Podświetlenie wyszło troszkę różowo ale w rzeczywistości jest bardziej żółte niż różowe. Pamiętajmy że dzisiejsze żarówki ( nie wiem czy są zastosowane w mazdzie bo nie miałem okazji sprawdzić ) po przepaleniu zapewniają ciągłość obwodu ( przepalenie żarnika nie powoduje rozłączenia obwodu ) tak jak lepszej jakości lampki choinkowe więc przy połączeniu szeregowym kolejne żarówki dalej świecą ( nie wiem jak są połączone w podświetleniu deski bo nie było potrzeby sprawdzania ).
- Od: 1 mar 2011, 17:51
- Posty: 120
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.
No, wg mnie całkiem fajnie
aż tak wielkiej różnicy nie ma, spodziewałem się troszke innego koloru 
Wymieniłem przy okazji wszystkie 5 żarówek na nowe, które zamówiłem w TME.
1. Kupione żarówki: L3208 Zarówka:miniaturowa;14V;40mA;Bańka:T1 1/4;d:4,2mm;L:11,7mm. – 15 sztuk w cenie 11,44 zł
2. Demontaż konsoli środkowej banalnie prosty – 2 śruby na krzyżak z przodu pod krawędzią konsoli, tam skąd wyciągamy cały schowek popielniczki oraz jedna śruba z prawej strony na nasadkę 10 po odpięciu schowka. Następnie chwytamy z dolną krawędź konsoli i ciągniemy zdecydowanie do siebie. Trzeba użyć siły ale zatrzaski są na tyle solidne, że trudno coś połamać.
3. Po odłączeniu wszystkich wtyczek najlepiej zabrać sobie całą konsolę na jakiś stolik aby wygodnie powymieniać żarówki. Wykręcamy płaskim śrubokrętem plastikowe oprawki wraz z żarówkami, odwijamy druty starych żąrówek i zawijamy na oprawki nowe żarówki. Wszystko idealnie pasują, mimo że nowe żarówki są odrobine dłuższe. Nawet te kolorowe kapturki idealnie sięna nie naciągają i przykrywają całe szkiełko. Wkręcamy oprawki na miejsce, wsadzamy luźno konsole aby jeszcze podłączyć wtyczki od radyjka, przykręcamy na 3 śruby i zakładamy oczywiśćie resztę plastików ze środkowego tunelu.
4. Wszystko ładnie świeci a 14V żarówka da nam gwarancję, że nie padnie tak szybko jak wersja 12V.
1. Kupione żarówki: L3208 Zarówka:miniaturowa;14V;40mA;Bańka:T1 1/4;d:4,2mm;L:11,7mm. – 15 sztuk w cenie 11,44 zł
2. Demontaż konsoli środkowej banalnie prosty – 2 śruby na krzyżak z przodu pod krawędzią konsoli, tam skąd wyciągamy cały schowek popielniczki oraz jedna śruba z prawej strony na nasadkę 10 po odpięciu schowka. Następnie chwytamy z dolną krawędź konsoli i ciągniemy zdecydowanie do siebie. Trzeba użyć siły ale zatrzaski są na tyle solidne, że trudno coś połamać.
3. Po odłączeniu wszystkich wtyczek najlepiej zabrać sobie całą konsolę na jakiś stolik aby wygodnie powymieniać żarówki. Wykręcamy płaskim śrubokrętem plastikowe oprawki wraz z żarówkami, odwijamy druty starych żąrówek i zawijamy na oprawki nowe żarówki. Wszystko idealnie pasują, mimo że nowe żarówki są odrobine dłuższe. Nawet te kolorowe kapturki idealnie sięna nie naciągają i przykrywają całe szkiełko. Wkręcamy oprawki na miejsce, wsadzamy luźno konsole aby jeszcze podłączyć wtyczki od radyjka, przykręcamy na 3 śruby i zakładamy oczywiśćie resztę plastików ze środkowego tunelu.
4. Wszystko ładnie świeci a 14V żarówka da nam gwarancję, że nie padnie tak szybko jak wersja 12V.
Taka podpowiedź dla mieszkających w okolicach Stolycy i w niej samej.Zakup samych żarówek-jakie sobie tylko życzycie, jak i kapturków w przeróżnych kolorach-Zapraszam na słynny WOLUMEN na Bielanach-byłem, kupiłem od razu 10 sztuk, do tego niebieskie kapturki i śmiga na niebiesko 

- Od: 23 lis 2012, 17:59
- Posty: 26
- Skąd: Marki
- Auto: Mazda 6, GY, 2,0 citd 121 KM, rok produkcji:2003
Dobrze wiedziec. Ja kupilem na WGE ale skasowali mnie rowno. 4zl za sztuke za czerwone 14V 40mA ale i tak nie mieli kapturkow. Swieci jasniej niz bylo. Moze zaloze kapturki spowrotem jak mnie kiedys najdzie ochota na rozbieranie deski...
- Od: 20 kwi 2010, 20:53
- Posty: 16
- Auto: Jest: Mazda 6 2005 GY CD 136KM
Była: Mazda 323F BJ 1.6 98KM
Admin przeniósł zdjęcia do działu tuning optyczny: viewtopic.php?f=103&t=145201
- Od: 23 lis 2012, 17:59
- Posty: 26
- Skąd: Marki
- Auto: Mazda 6, GY, 2,0 citd 121 KM, rok produkcji:2003
Zakupiłem żaróweczki 14V 40mA biała T4 4.2mm i powiem szczerze ze są ciut jaśniejsze od oryginału ale cena chyba rekompensuje tą małą różnice 
Dzięki:)
Zakupiłem więc cały oryginalny panel od przedlifta z oryginalnym kompletnym podświetlaniem za 30 zł z przesyłką
Wiec jak coś to jest w zapasie 5 oryginalnych, kompletnych żaróweczek z gniazdami, kapturkami. Myslę ze to jest lepsze, tańsze niż kombinowanie z jakimiś podróbkami które albo trzymają 3 dni albo nie pasują do końca i dają inny efekt świetlny.
Fakt że te są już jakis czas używane – ale mając 5 sztuk oryginalnych uzywanych za 30 zł (juz nie mówie o reszcie panelu) to myślę że to i tak najlepsze wyjscie.
P.S. Czy włącznik, przycisk do wyłaczania DSC jest jakoś podświetlany ? U mnie nic się na nim nie świeci i nie wiem czy siadła żarówka czy po prostu nie jest ten włącznik specjalnie podświetlany.
Pozdro
Hary
Zakupiłem więc cały oryginalny panel od przedlifta z oryginalnym kompletnym podświetlaniem za 30 zł z przesyłką
Fakt że te są już jakis czas używane – ale mając 5 sztuk oryginalnych uzywanych za 30 zł (juz nie mówie o reszcie panelu) to myślę że to i tak najlepsze wyjscie.
P.S. Czy włącznik, przycisk do wyłaczania DSC jest jakoś podświetlany ? U mnie nic się na nim nie świeci i nie wiem czy siadła żarówka czy po prostu nie jest ten włącznik specjalnie podświetlany.
Pozdro
Hary
- Od: 5 sie 2013, 19:48
- Posty: 90
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda CX-5 2.5 2019
włącznik/przycisk od DSC jest podświetlany jak te obok
- Od: 30 sty 2012, 19:14
- Posty: 95
- Skąd: Kętrzyn
- Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6