Wygłuszenie nadwozia – instrukcja demontażu tapicerki, podsufitki, bagaznika itd.
Spoko, pod kanapą jest dużo miejsca 
no właśnie drzwi kierowcy najciężej trzanąć, nie wiem, z czego to wynika.
Co do mat bitumicznych to faktycznie ich zadaniem jest obniżenie częstotliwości rezonansowej dużej połaci blach poprzez nadanie im większej masy, np. drzwi, dach, maska itp, aby nie drżały jak membrana. Oklejanie nimi blach o skomplikowanych kształtach nie jest już tak celowe. A same płaskie blachy też nie ma konieczności oklejać w całości, tylko 70-80% na środku mniej-więcej.
A samo wygłuszanie wykonuje się materiałami o właściwościach izolacyjnych i absorpcyjnych (pochłaniających) akustycznie. Sam w domu zrobiłem eksperyment i kartonowe pudełko wyścieliłem porosem. Mierzyłem sonometrem dźwięk z telefonu, który potem nakryłem tym kartonem. Różnica w hałasie o odległości 1m od telefonu to 6dB, a więc ładnie absorbuje dźwięk. sam karton bez porosa tłumił około 1dB.
A odnośnie porosa, to 7cm warstwa tego materiału potrafi mieć 100% skuteczność w pochłanianiu dźwięku
Trzeba pod dechę upchać ile wlezie 
Co do mat bitumicznych to faktycznie ich zadaniem jest obniżenie częstotliwości rezonansowej dużej połaci blach poprzez nadanie im większej masy, np. drzwi, dach, maska itp, aby nie drżały jak membrana. Oklejanie nimi blach o skomplikowanych kształtach nie jest już tak celowe. A same płaskie blachy też nie ma konieczności oklejać w całości, tylko 70-80% na środku mniej-więcej.
A samo wygłuszanie wykonuje się materiałami o właściwościach izolacyjnych i absorpcyjnych (pochłaniających) akustycznie. Sam w domu zrobiłem eksperyment i kartonowe pudełko wyścieliłem porosem. Mierzyłem sonometrem dźwięk z telefonu, który potem nakryłem tym kartonem. Różnica w hałasie o odległości 1m od telefonu to 6dB, a więc ładnie absorbuje dźwięk. sam karton bez porosa tłumił około 1dB.
A odnośnie porosa, to 7cm warstwa tego materiału potrafi mieć 100% skuteczność w pochłanianiu dźwięku
Moze ktos podac lnka do tego produktu pros? Nie umid znalezc bynajmniej na allegro.Pozdrawiam
Edit:oki juz znalazlem wkradla sie literowka.
edit 3: Misiek czy to co znajduje się pod plastikami (fotki na 1 str) to właśnie to poroso? czy taki filc nie chłonie czasem wilgoci i zapachów?
Edit:oki juz znalazlem wkradla sie literowka.
edit 3: Misiek czy to co znajduje się pod plastikami (fotki na 1 str) to właśnie to poroso? czy taki filc nie chłonie czasem wilgoci i zapachów?
- Od: 22 paź 2013, 21:24
- Posty: 90
- Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004
ok to teraz pytanie który wybrać na alledrogo jest oczywiście zwykły filc prosto "czysty" jest też samo przylepny oraz jakiś miks filc proso plus bitum to raczej odpada natomiast radzilibyście brać samoprzylepny czy czysty i do tego klej w sprayu? dodam że na pewno na jednej warstwie się nie skończy dlatego połączenie musi być solidne na całej powierzchni.
na tą chwilę w głowie mam taki plan najpierw noxudol 3100 potem ten filc i jeszcze na ten filc pianka gms.
już teraz chciałem wszystkim podziękować za pomoc w tym temacie z swojej strony obiecuje konkretną fotorelację będą też pomiary przed/ w trakcie / po mierzone sonometrem (nie aplikacją w tel).
na tą chwilę w głowie mam taki plan najpierw noxudol 3100 potem ten filc i jeszcze na ten filc pianka gms.
już teraz chciałem wszystkim podziękować za pomoc w tym temacie z swojej strony obiecuje konkretną fotorelację będą też pomiary przed/ w trakcie / po mierzone sonometrem (nie aplikacją w tel).
- Od: 22 paź 2013, 21:24
- Posty: 90
- Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004
Czyli najpierw pianka a na to filc? Przykleic filc do tej pianki?
i co sądzicie o tej piance poroso
http://allegro.pl/pianka-mata-wygluszaj ... 48911.html
w opisie aukcji
Pianki nie chłoną zapachów i wilgoci jak filce, ponadto są dużo skuteczniejsze ze względu na większą gęstość i rodzaj surowca.
edit: filc zamówie u tego sprzedawcy
http://allegro.pl/mata-wygluszajaca-wyg ... 56479.html
i co sądzicie o tej piance poroso

w opisie aukcji
Pianki nie chłoną zapachów i wilgoci jak filce, ponadto są dużo skuteczniejsze ze względu na większą gęstość i rodzaj surowca.

edit: filc zamówie u tego sprzedawcy

Ostatnio edytowano 3 gru 2013, 10:11 przez gracx02, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 22 paź 2013, 21:24
- Posty: 90
- Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004
tak wiem misiek upcham ile sie da
powiedźcie mi jeszcze jakie te pianki GMS zakupić bo są różnorakie numery w każdym bądź razie osoba z bitmat.pl zdecydowanie zaleca zastosowanie dwóch warst (2 różne rodzaje pianek) ton niskie i wysokie bodajże.
- Od: 22 paź 2013, 21:24
- Posty: 90
- Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004
BTW, samo poroso filcem nie jest, choć taj jest powszechnie nazywane
Tutaj znalazłem w sklepie tapicerskim poroso wzmocnione właśnie chyba filcem. Pewnie właściwości tłumiące jeszcze lepsze, jak samo poroso. No i mechanicznie mocniejsze.
http://tapicer-opole.pl/index.php?mod=produkty&k=5&pk=0&pr=52
Co do dachu, to ja właśnie planuję na płaskich jego powierzchniach dać taśmę dekarską soudal z aluminium. Każdy przyklejony kawałek tej taśmy obkleję po bokach zwykłą taśmą klejącą do paczkowania, by nie pozostawić warstwy bitumicznej na wierzchu, bo podobnież w gorąc potrafi szkodliwe związki wydzielać. A na to położę poroso ile wejdzie, najlepiej dzwie warstwy.
Odnośnie przednich nadkoli odkryłem, że jak otworzymy przednie drzwi i spojrzymy na szparę (a właściwie mega szparę) między błotnikiem a karoserią, to oczywistym jest, dlaczego tak dobrze słychać szum opon w samochodzie. Otóż w innych autach to miejsce jest uszczelnione i wytłumione, bo zachodzi tam efekt wzmocnienia akustycznego między zwężającymi się elementami karoserii w stronę drzwi. A w M6 jest po prostu dziura.
Tutaj znalazłem w sklepie tapicerskim poroso wzmocnione właśnie chyba filcem. Pewnie właściwości tłumiące jeszcze lepsze, jak samo poroso. No i mechanicznie mocniejsze.
http://tapicer-opole.pl/index.php?mod=produkty&k=5&pk=0&pr=52
Co do dachu, to ja właśnie planuję na płaskich jego powierzchniach dać taśmę dekarską soudal z aluminium. Każdy przyklejony kawałek tej taśmy obkleję po bokach zwykłą taśmą klejącą do paczkowania, by nie pozostawić warstwy bitumicznej na wierzchu, bo podobnież w gorąc potrafi szkodliwe związki wydzielać. A na to położę poroso ile wejdzie, najlepiej dzwie warstwy.
Odnośnie przednich nadkoli odkryłem, że jak otworzymy przednie drzwi i spojrzymy na szparę (a właściwie mega szparę) między błotnikiem a karoserią, to oczywistym jest, dlaczego tak dobrze słychać szum opon w samochodzie. Otóż w innych autach to miejsce jest uszczelnione i wytłumione, bo zachodzi tam efekt wzmocnienia akustycznego między zwężającymi się elementami karoserii w stronę drzwi. A w M6 jest po prostu dziura.
Ostatnio edytowano 5 gru 2013, 10:21 przez thesilent, łącznie edytowano 1 raz
czyli na noxa dać gms 01 i tylko ten rodzaj pianki zastosować? nie robić 2 warstw różnymi piankami? i na to jeszcze poroso będzie grubo
to poroso pod plastikami w naszym Mazdach są przymocowane na zaciski nie są klejone.. hmm co do kładzenia poroso na pianke gms powinienem zastosować klej? jeśli tak to jaki?

- Od: 22 paź 2013, 21:24
- Posty: 90
- Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004
gracx02 napisał(a):powinienem zastosować klej? jeśli tak to jaki?
ja moge polecić klej tapicerski w sprayu – choć nie używałem go do tego o co pytasz
ok tak więc stanęło na noxie na to pianka gms-01 i na to poroso klejone klejem tapicerskim w sprayu. towar zamówiony w ten weekend walczę z lokalizacją przecieku w bagaju następie uszczelnienie masą a na następny działamy w końcu z tym wygłuszeniem
dzięki panowie za wszystkie porady czekajcie na relacje będzie obszerna bo temat jest tego wart
może jakieś porady co do grubości ktoś już mierzył gdzie ile mm max wchodzi? takie dokładanie/doklejanie i co róż montowanie kanapy czy wejdzie będzie nieco uciążliwe
no i lokalizacja otworów? przy noxie zaklejamy taśmą a przy piance i proso ? da się wyczuć na dotyk czy jakoś znaczycie sobie?
Pozdrawiam

może jakieś porady co do grubości ktoś już mierzył gdzie ile mm max wchodzi? takie dokładanie/doklejanie i co róż montowanie kanapy czy wejdzie będzie nieco uciążliwe

no i lokalizacja otworów? przy noxie zaklejamy taśmą a przy piance i proso ? da się wyczuć na dotyk czy jakoś znaczycie sobie?
Pozdrawiam
- Od: 22 paź 2013, 21:24
- Posty: 90
- Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004
Nic się nie przejmuj bo jak dasz nuxodol plus piankę plus poroso to w żaden otwór kołek ci nie wejdzie
bo kołki to maja 1cm a i to nieraz nie . grubo chcesz tego dać
obyś nie przesadził , sprawdź najpierw gdzie ile wejdzie ( w bagażniku mogę ci od razu powiedzieć że tam plastiki na styk do blach idą więc tyle to nie napchasz .
gracx02 napisał(a):<spoko> wujek poradź jak 'nadziewałeś' tylną uszczelkę klapy? jakaś rada w którym miejscu przeciąć i jak ją ponownie zgrzałeś?
lekko nadciąłem na samym spodzie na środku nożem do tapet wężyk nasmarowałem dobrze (nie żałuj smaru ) smarem silikonowym i wpychałem (nie było łatwo
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6