Akumulator-dobór/parametry/problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kris_zabrze » 15 sty 2014, 20:50

no właściwie 3 latek.. Trochę to dziwne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2007, 21:14
Posty: 52
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GG 2003r. benz. 2.0

Postprzez olo1007 » 16 sty 2014, 01:12

Dolej wody:–)

Wysłane z mojego Xperia SP przy użyciu Tapatalka.
olo1007
 

Postprzez olo1007 » 16 sty 2014, 01:14

Też teraz tak miałem... Niestety za późno zobaczyłem że akumulator był już w połowie pusty i musiałem kupić nowy.

Jak będziesz szukał aku zgłoś się do mnie mam sporą zniżkę w Intercars. Jestem z Rudy śl

Wysłane z mojego Xperia SP przy użyciu Tapatalka.
olo1007
 

Postprzez kris_zabrze » 16 sty 2014, 21:35

http://allegro.pl/akumulator-bosch-silv ... 89524.html

Nada się taki do mojej Mazdy? Cena imo w porządku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2007, 21:14
Posty: 52
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GG 2003r. benz. 2.0

Postprzez brodaM6 » 16 sty 2014, 23:04

A przeczytaj cała stronę :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez kris_zabrze » 16 sty 2014, 23:10

chciałem skasować swój post ale nie da sie
Ostatnio edytowano 17 sty 2014, 07:04 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2007, 21:14
Posty: 52
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GG 2003r. benz. 2.0

Postprzez rymko » 17 sty 2014, 16:02

Ważne by akumulator był pojemności ok. 60 AH i wtedy będzie długo żył, bo będzie dobrze doładowany.
Mam u siebie jeszcze oryginalnego Motorcrafta XBT – 60Ah/590A – producent daje na niego 7lat gwarancji !!!
540A też powinno wystarczyć. Co do Centry-Exide to raczej między bajki można włożyć ich gwarancje.
Przed zakupem trzeba się z nią porządnie zaznajomić. Koledze alarm rozładował aku ( 1 rok) prawie do 1V i Centra nie uznała reklamacji – zbyt głęboko rozładowany. W...ny pojechał do elektryka, który jednak podjął się ładowania aku i na razie dalej śmiga. Dodam, że ze zwykłego transformatorowego prostownika nie było szans naładowania aku. Osobiście kupiłbym Yuasę Elite bądź Silver lub Moll'a – stosowane na pierwszy montaż. Niestety Motorcraft jest nie do dostania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez kris_zabrze » 18 sty 2014, 15:22

A więc ładowałem aku 18h, dzisiaj rano go wstawiłem do auta i pojechałem do punktu gdzie sprzedają akumulatory. Na miejscu okazało się że jest przeładowany: napięcie 13,4V , dodatkowo boczne ścianki troche spuchnęły (nie wiem czy to przez ładowanie czy było tak wcześniej – nie zwróciłem nigdy na to uwagi). Sprzedawca nie wydawał się specjalistą w dziedzinie produktów które sprzedaje, stwierdził że nie jest w stanie określić czy jest sprawny czy nie, odczyty z urządzenia pomiarowego wskazywały że jest ok. Pierwszy pomiar był tak jak wyżej napisałem 13,4V natomiast po wyciągnięciu akumulatora i zostawieniu go na półce w ciepłym pomieszczeniu po około godzinie zrobiliśmy pomiar i było już 12,4V.
Sprzedawca powiedział że spuchnięty aku nadaje się do wymiany więc tak też zrobiłem. Założyliśmy Bosha i zrobiliśmy pomiary ( zdjęcie poniżej ). Powiedzcie mi czy z ładowaniem wszystko ok?

Poprzedni akumulator to Varta BlueDynamic i był z III kwartału 2010
Załączniki
Pomiar aku.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2007, 21:14
Posty: 52
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GG 2003r. benz. 2.0

Postprzez matthies » 18 sty 2014, 21:50

nie wiem gdzie widziałeś przeładowanie, bo o ile mnie pamięc nie myli to wartość nominalna wynosi właśnie 14,4 V ?? jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.
Inna sprawa, że porządne prostowniki zapobiegają możliwości przeładowania.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 18 sty 2014, 23:10

wg mnie wszystko jest ok...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kris_zabrze » 19 sty 2014, 13:53

matthies napisał(a):nie wiem gdzie widziałeś przeładowanie, bo o ile mnie pamięc nie myli to wartość nominalna wynosi właśnie 14,4 V ?? jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.
Inna sprawa, że porządne prostowniki zapobiegają możliwości przeładowania.


Przeładowany był ten stary aku, a wydruk jest wrzucony z nowego. Wartość nominalna akumulatora 12V chyba powinna być właśnie około 12V, ale też nie dam rąk obciąć za tą informacje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2007, 21:14
Posty: 52
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GG 2003r. benz. 2.0

Postprzez damon27 » 22 sty 2014, 08:25

Witam.Prosiłbym o pomoc w sprawie akumulatora,otóż stary odmówił posłuszeństwa i przy lekkich mrozach nie chcę mi auto odpalić,mam Mazdę 1.8 z 2002 roku,akumulator nie był wymieniany w niej wogóle.Jakie parametry musi mieć akumulator do takiej mazdy?
Początkujący
 
Od: 23 maja 2013, 16:26
Posty: 6
Skąd: Wróblew
Auto: Mazda 6 1.8 2002

Postprzez Mandey » 22 sty 2014, 23:27

W instrukcji obsługi wszystko jest :)

Aqmulator.jpg
Aqmulator
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez kubsztyk » 26 sty 2014, 00:33

W tym tygodniu miałem niemiłą przygodę.
W poniedziałek włączyłem webasto na 30-45 minut, żeby lód z szyb mi odpuścił. Wsiadłem, odpaliłem normalnie, pojechałem, wróciłem. We wtorek szyby znów mocno zamarzły, więc włączyłem webasto na 45-60 minut. Po tym wszystkim wsiadłem, przekręcam kluczyk, rozrusznik zakręcił 3 razy i wskazówki zaczęły wariować.
Kolega użyczył mi prądu na rozruch i we wtorek przejechałem kilkanaście km na samych światłach i malutkim nawiewie, żeby podładować aku. W środę wyjąłem bezpiecznik od webasto (żeby się nie włączyło razem z silnikiem) i przejechałem łącznie około 100 km na samych światłach i wentylacji. Wczoraj wsadziłem już bezpiecznik i auto odpala normalnie.
Natomiast znalazłem w książce serwisowej wydruk z ASO mazdy w Niemczech z informacją, że akumulator był wymieniany 11/2007 (czyli ma już 6 lat!). Podane jest jego oznaczenie: AM22-18-520 9B Wklepałem w google to oznaczenie i trafiłem na takiego pdf-a: http://mazda-mpower.co.uk/reference/aft ... EFINAL.pdf Co prawda, w tym dokumencie oznaczenie różni się literą na końcu (jest "D" zamiast "B"), jednak wynika z tego, że mam wsadzony aku, który nadaje się do silników 2.0 i 2.3 benzyna. Z kolei do diesla powinien być wsadzony aku o innym symbolu i pojemności 95Ah i prądzie rozr. 680A.
Obrazek
Drugi wynik wyszukiwania w google dał mi takie coś: http://www.fox.rzeszow.pl/AKUMULATOR-75 ... 90%29.aspx (w opisie produktu jest symbol – identyczny ze znajdującym się w dokumencie z ASO).
Moje pytanie jest takie: Czy jest sens doładowywać mój aku, żeby przetrzymał jeszcze tę zimę (choć już odpala i jeździ)? Pożyczyłem od kolegi taki prostownik: Obrazek
Jeśli tak, to czy mogę to zrobić w domu? Bo wiem, że podczas ładowania wydzielają się opary kwasu siarkowego, a także tlen i wodór. Nie wiem, czy ten prostownik to full automat, czy może trzeba kontrolować wskazania natężenia prądu – problemem jest to, że akumulator jest naładowany, ale nie wiadomo w jakim stopniu.
Na koniec: Czy jeśli decydowałbym się na kupno nowego akumulatora, np. Bosch, to powinienem kupić 95Ah 680A, czy 70Ah? Pytanie to stawiam dlatego, że w dużej mierze pokonuję krótkie trasy – 2...5 km, częste odpalanie i gaszenie, stąd też obawy co do poprawnego naładowania akumulatora na takich odcinkach i dodatkowo pobór prądu przy częstych rozruchach oraz pobór prądu w zimę przez ciągle działające dogrzewanie silnika.
Dorzucam jeszcze to:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez matthies » 26 sty 2014, 00:51

ja na twoim miejscu, przy takiej eksploatacji poszedłbym w 95Ah zdecydowanie.
inna sprawa, że jeszcze bym nie kupował. Jeżeli się podładował to śmiało lataj póki całkiem nie padnie. Po naładowaniu prostownikiem, najlepiej sprawdz pomiernikiem ile V pokazuje.
Samo ładowanie można spokojnie robić w domu, ale najlepiej daj do pomieszczenia najmniej uzywanego i dobrze abyś je wietrzył (okno lub dobra wentylacja).
Ostatnio edytowano 26 sty 2014, 11:31 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: ortografia
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 26 sty 2014, 11:33

matthies napisał(a):ja na twoim miejscu, przy takiej eksploatacji poszedłbym w 95Ah zdecydowanie.

<spoko> <ok>

matthies napisał(a):Po naładowaniu prostownikiem, najlepiej sprawdz pomiernikiem ile V pokazuje.

u mnie nie odpalił, jak miałem spadek do 11,9 V – to już było za mało

Obecny akumulator przy większych mrozach (a takie zapowiadają w lutym) nie da rady moim zdaniem...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Mandey » 26 sty 2014, 13:50

U siebie mam Centra Plus 100Ah 720A i leci bez problemu. Webasto załączam codziennie przed jazdą (czasem nawet dwa, trzy razy), klima cały czas w auto, a po napięciach widać, że AQ cały czas dobrze doładowywany.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez dobrzyn22 » 26 sty 2014, 14:18

Sorry za OT, ale jeśli chodzi o webasto, to włączasz na 60 min ?? trochę dużo moim zdaniem ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kubsztyk » 26 sty 2014, 15:42

Jeśli chodzi o mnie, to akurat teraz tak włączyłem, bo miałem centrymentrową warstwę lodu na całym aucie :| Normalnie to włączam na 5...15 minut.
Zaraz idę zaopatrzyć się w multimetr, a koło 16 wyciągnę aku i podłączę. Myślę, że do godziny 22-23 to mu wystarczy, żeby się doładował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dobrzyn22 » 26 sty 2014, 17:07

kubsztyk napisał(a):Jeśli chodzi o mnie, to akurat teraz tak włączyłem, bo miałem centrymentrową warstwę lodu na całym aucie :| Normalnie to włączam na 5...15 minut.

<ok> no to luzik ;)
jakby nie patrzeć generalnie chodzi o odmrożenie przedniej szyby i zagrzany silnik ;)
EOT
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6