Słabo działający nawiew.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez PawelSWD » 6 sty 2016, 23:13

Witam,
szukałem na forum, ale nic podobnego nie znalazłem.

Mam problem z nawiewem – konkretnie chodzi o to, że nawiew na szyby działa bez zarzutu. Jeśli skierujemy nawiew na kabinę – słabo wieje. Jeśli damy na nogi – u kierowcy wieje bardzo słabo, a u pasażera w ogóle.

Gdzie szukać problemu ? Co to może być ? Miał ktoś z was podobny przypadek ?
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2015, 20:19
Posty: 25
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 6 I, Kombi, 2004 r., 1,8 Benzyna+LPG

Postprzez Przemysław » 7 sty 2016, 16:20

Może gdzieś coś jest przytkane albo gąbki uszczelniające się rozsypały...?
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez Danmazda » 7 sty 2016, 18:02

Może warto sprawdzić filtr kabinowy <co?>
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez brodaM6 » 8 sty 2016, 08:29

Filtr to za zapach ,nie sile nadmuchu robi
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez zigu18 » 8 sty 2016, 09:40

Jak najbardziej odpowiada za siłę nadmuchu
Ostatnio edytowano 8 sty 2016, 10:46 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez brodaM6 » 8 sty 2016, 12:13

A ja myślałem ze dmuchawa :| przecież było by słychać jak by było cos nie tak na 4 to z.a.p.ierda przynajmniej u mnie i filtr by jej nie powstrzymał ten filtr chroni z zewnątrz ,a nie od wewnątrz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez zigu18 » 8 sty 2016, 15:44

Fizyka z podstawówki się klania. Jak się filtr zatka pyłami to wiadomo, że spadnie jego przepustowość. Więc zacznie się tworzyć podciśnienie przed wiatrakiem co sprawia, że powietrze jest mieszane a nie wyrzucane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez brodaM6 » 9 sty 2016, 18:34

a to nie jest tak ze przez ten filltr jest zasysane powietrze z zewnatrz ,a nie jak piszesz ze z dmuchawy na filtr i dopiero na kabine
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Danmazda » 9 sty 2016, 18:37

Nie jest tak jak piszesz, całkiem nie dawno doświadczyłem tego we firmowej Reni. Dmuchawa działała bardzo słabo, są tam dwa filtry kabinowe i nie łatwy dostęp. Po wyjęciu filtry był tak brudne że nikogo nie dziwiło że tak słabo dmuchawa działała, po wymianie hula jak nowa.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez zigu18 » 9 sty 2016, 18:48

brodaM6 napisał(a):a to nie jest tak ze przez ten filltr jest zasysane powietrze z zewnatrz ,a nie jak piszesz ze z dmuchawy na filtr i dopiero na kabine

Jest zasysane przez filtr więc jak go zatkasz to skąd wiatrak ma czerpać powietrze. Zatkaj rurę w odkurzaczu i zobaczy czy będzie z silnika mocno dmuchac. Prościej nie potrafię wytłumaczyć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez brodaM6 » 9 sty 2016, 23:46

To na obiegu zamkniętym powinno dmuchać normalnie ,no to w mojej niezły zelMer siedzi.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez PawelSWD » 10 sty 2016, 16:44

Zapomniałem dodać, że filtr był wymieniony :)
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2015, 20:19
Posty: 25
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 6 I, Kombi, 2004 r., 1,8 Benzyna+LPG

Postprzez Danmazda » 10 sty 2016, 17:14

Tu nie mam pomysłu czemu tak słabo Ci działa. Jedynie co mi jeszcze przyszło na myśl to to co pisałem Ci na PW "może silnikczek wiatraka kończy swoją żywotność, stąd taka nie równa praca nawiewów. Najlepiej jak byś porównał działanie nawiewu w innej Madzie 6"
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez brodaM6 » 11 sty 2016, 09:04

A ja wczoraj robiłem test panie fizyku i zapchałem napchalem chusteczek coby przypchac filtr ,ale nadmuch nie zmienił siły :D zobac czy silnik głośniej pracuje jak zwiększasz nadmuch ,albo poprószy nie dostaje sygnału o zwiększeniu nadmuchu tam nie ma żadnych linek wszystko elektro sie odbywa przynajmniej tak mi sie wydaje
U mnie jak przełączę z 1 na której prawie nie słuchać silnika na 4 to panie słychać prawie jak odkurzacz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez rymko » 11 sty 2016, 09:39

Nie chodzi tu o hałas z nawiewu , ale jego wydajność <diabełek>
Jak myślisz, po co producent filtra umieszcza strzałkę z kierunkiem nawiewu na filtrze ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez brodaM6 » 11 sty 2016, 09:44

Ja nie o chalasie ,jak zwiększasz zasys to i szybciej głośniej pracuje silnik czyż nie ,sam powinieneś wiedzieć bo masz manualna i przelać se z 1 na 4 i nie mów mi ze silnik nie pracuje głośniej ,musiał byś tam piachu nasypać żeby było tak jak u kolegi który ma problem ;P i przestaniecie p.ierdolic ze przez filtr nadmuch słabo dmucha,,
Jedno pytanko czy na obiegu zamkniętym tez korzysta z filtra ,wydaje mi sie ze <co?>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Michu_M6 » 11 sty 2016, 11:26

PawelSWD napisał(a):nawiew na szyby działa bez zarzutu
PawelSWD napisał(a):
PawelSWD napisał(a):nogi – u kierowcy wieje bardzo słabo, a u pasażera w ogóle

nawiew na kabinę – słabo wieje

Skoro jest różnica w ilości nawiewanego powietrza między poszczególnymi ustawieniami to skupił bym się na sterowaniu strumienia powietrza... nie wiem jak to się odbywa w M6 bo jeszcze nie miałem z tym problemu :) ale...
miałem to jednak w innym aucie i tam jeden serwomotor sterujący klapami nie domykał mi kanałów przez co powietrze traciło swoją prędkość przepływu, rozchodziło się na kilka kierunków jednocześnie i w rezultacie był nadmuch do bani... przy czym wrażenie miałem podobne jak Ty – w jednym kierunku wiało jak należy a w innych jakby coś zatkane było... regeneracja serwomotora pomogła...
Nie wiem jednak jak się odbywa sterowanie nadmuchem w M6.... zakładam że podobnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez zigu18 » 11 sty 2016, 11:32

Też korzysta i jak będzie filtr zatkany to zmniejszy się jego wydajność, klapka sterująca tym jest przed nim. Co do testu widocznie inne prawa fizyki obowiązują u Ciebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez brodaM6 » 11 sty 2016, 14:07

Albo ty masz słaby wirnik ,no ale przecież to przez filtr słabo dmucha hahaha ,na szybę słabo na nogi zapiernicza <rotfl>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Hubix » 11 sty 2016, 22:16

Ja również uważam, że zapchany filtr spowoduje słabszy nadmuch. U mnie w samochodzie wymiana filtra pomogła.

Przecież to logiczne, że każdy filtr stanowi jakiś opór.

Dlaczego odkurzacz z zapchanym workiem słabiej ciągnie niż na nowym worku ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6