Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym
Podobno dogrzewacz startuje, gdy dostanie informacje, ze ma się włączyć od czujnika temperatury zewnętrznej i sygnał ten otrzymuje przez PIN 3 złącza X14. Jaki to sygnał i czy dostaje bezpośrednio z czujnika czy przez komputer auta?
Koniu25 napisał(a):Podobno dogrzewacz startuje, gdy dostanie informacje, ze ma się włączyć od czujnika temperatury zewnętrznej i sygnał ten otrzymuje przez PIN 3 złącza X14. Jaki to sygnał i czy dostaje bezpośrednio z czujnika czy przez komputer auta?
Zna ktoś odpowiedź?
Witam.Moje pytanie czy ktoś może mi polecic mechanika z okolic RADOMIA który podejmie sie naprawy webasta ...przestało działac resetowalem go już kilkukrotnie ale bez rezultatu ...3 lata dzialalo porawnie owszem kopcilo ale zawsze samochod bardzo fajnie sie szybko zagrzewal w tym roku lipa nie dziala...
Może ktoś z Forum z okolic RADOMIA kto posiada Mazde 6 i już to robił mógłby mi pomóc to wykręcic i sprawdzic ...
Może ktoś z Forum z okolic RADOMIA kto posiada Mazde 6 i już to robił mógłby mi pomóc to wykręcic i sprawdzic ...
- Od: 7 gru 2012, 21:03
- Posty: 31
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 136 km 2003
hatchback
Cześć wam
Jestem w trakcie kompletowania części do przeróbki webasto do pełnego podgrzewacza postojowego.
krążące instrukcje, te polskie i niemieckie są mi raczej znane mimo to mam jedno pytanie na które nie mogę znaleźć odpowiedzi!
Pytanie:
Kupując bądz robiąc samemu wiązkę to pompkę obiegową uruchamiamy przez przekaźnik.
Jednak jest też oczywiście możliwość podłączenie bezpośrednio pod sam komputer Webasto i pytanie czy NASZE "dogrzewacze" sprzętowo jaki softwearowo by sterowały pompką obiegowo
W sterowniku jajkowym (1533) jest przecież opcją przełączania na tryb lato więc uprościło by to instalację, sam piec by decydował kiedy odpalać a kiedy nie odpalać pompki.
Sprawdzał to ktoś już?
Wyczytałem że np Telestart T100 nie działa u nas bo nasze ThermoTop C są okrojone. Jak tak, to właśnie pytanie o ile ?
Z góry dzięki za info
Jestem w trakcie kompletowania części do przeróbki webasto do pełnego podgrzewacza postojowego.
krążące instrukcje, te polskie i niemieckie są mi raczej znane mimo to mam jedno pytanie na które nie mogę znaleźć odpowiedzi!
Pytanie:
Kupując bądz robiąc samemu wiązkę to pompkę obiegową uruchamiamy przez przekaźnik.
Jednak jest też oczywiście możliwość podłączenie bezpośrednio pod sam komputer Webasto i pytanie czy NASZE "dogrzewacze" sprzętowo jaki softwearowo by sterowały pompką obiegowo

W sterowniku jajkowym (1533) jest przecież opcją przełączania na tryb lato więc uprościło by to instalację, sam piec by decydował kiedy odpalać a kiedy nie odpalać pompki.
Sprawdzał to ktoś już?
Wyczytałem że np Telestart T100 nie działa u nas bo nasze ThermoTop C są okrojone. Jak tak, to właśnie pytanie o ile ?
Z góry dzięki za info
- Od: 14 wrz 2013, 13:54
- Posty: 9
- Skąd: polska
- Auto: Mazda 6 GY '07r.
2.0 mzr-cd
Myslałem o tym samym rozbudowujac u siebie dogrzewacz ,ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi ,sadze ze jezeli była by taka mozliwosc było by to opisanie w oryginalnej instrukcji rozbudowy stworzonej przez firme WEBASTO ale nie jest ,jezeli mooge cos podpowiedziec zrezygnuj z zegara na rzecz pilota sam szukam do siebie zeby zastapic nim zegar

czytając ten wątek http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=409&t=62172&start=260 to kolega Myjk ma T100 zainstalowany który właśnie według instrukcji Webasto nie współpracuje. i samo przełączanie też działa, pytanie tylko czy to przełączanie działa przez piec czy przez przekaźniki. Jeżeli przez przekaźniki to centralka T100 musiała by mieć jakieś wyjście analogowe bo przełączanie trybu dokonuje się na pilocie T100, tego niestety nie wiem bo nie wnikałem.
coś z tego wynika że się chyba jednak da po bożemu
Co do jajka, to ja go potrzebuje tylko by wysyłał sygnał W-Bus do piecyka, a pod samo jako podepne paiger od alarmu, w nim mam sterowane wyjścia oraz pomiar temperatury, dodatkowo kupiłem już psenso compact, ma po 2 wejścia i wyjścia oraz pomiar temp a nawet napiecia, wiec via GSM (nawet apką), mogę sterować webasto i jak i mieć powiadomienie o alarmie itp.
Fajny bajer z tym psenso jest to że wejscia i wyjscia są programowalne, czyli można jakieś warunki załączania zrobić (prosta automatyka)
Raczej bardziej uniwersalna i nawet tansza alternatywa niż T81 czy T100 bo kosztuje 500zł
coś z tego wynika że się chyba jednak da po bożemu
Co do jajka, to ja go potrzebuje tylko by wysyłał sygnał W-Bus do piecyka, a pod samo jako podepne paiger od alarmu, w nim mam sterowane wyjścia oraz pomiar temperatury, dodatkowo kupiłem już psenso compact, ma po 2 wejścia i wyjścia oraz pomiar temp a nawet napiecia, wiec via GSM (nawet apką), mogę sterować webasto i jak i mieć powiadomienie o alarmie itp.
Fajny bajer z tym psenso jest to że wejscia i wyjscia są programowalne, czyli można jakieś warunki załączania zrobić (prosta automatyka)
Raczej bardziej uniwersalna i nawet tansza alternatywa niż T81 czy T100 bo kosztuje 500zł

- Od: 14 wrz 2013, 13:54
- Posty: 9
- Skąd: polska
- Auto: Mazda 6 GY '07r.
2.0 mzr-cd
echolon nadmuchem w środku steruje sterownik na piecu do którego nie podepniesz też pompy obiegowej bo niema dla niej pinów w gnieździe bo to dogrzewacz,moim skromnym zdaniem najłatwiejszym i najtańszym rozwiązaniem byłoby zamienić sterownik na piecu na analogowy... wtedy posiada wyjście na pompke obiegową i można go odpalić np zwykłym przełącznikiem,najzwyklejszą centralką zdalnego sterowania,telefonem i czym tylko sie chce bez większych kombinacji
Czy potrafi Ktoś zinterpretować taki błąd z thermo testu? Oprócz tego, nie uruchamiają się testy komponentów. Wyskakuje komunikat, że są "niespełnione warunki".
Blad 1.................................................Blad sum kontrolnych EOL
Status bledu........................................nie zapamietany, aktualny
Kod.......................................................................81h
Licznik.....................................................................1
Temperatura...............................................................-40 [°C]
Status..........................................................Inicjalizacja
Napiecie....................................................................0 [V]
Licznik roboczogodzin...............................................65535:255 [h:m]
Blad 1.................................................Blad sum kontrolnych EOL
Status bledu........................................nie zapamietany, aktualny
Kod.......................................................................81h
Licznik.....................................................................1
Temperatura...............................................................-40 [°C]
Status..........................................................Inicjalizacja
Napiecie....................................................................0 [V]
Licznik roboczogodzin...............................................65535:255 [h:m]
Witam, Czy wymiana akumulatora ma jakiś wpływ na załączanie się dogrzewacza? Wymieniłem ostatnio akumulator i po tej wymianie dogrzewacz nie uruchamia się a przed wymiano było wszystko w porządku.
- Od: 17 lut 2015, 23:37
- Posty: 4
- Auto: Mazda 5, 2.0 MZR-CD 143KM, 2007 rok
Wymiana nie ma wpływu. Powodem nie włączania się webasto jest Twój stary aku. Miał za niskie napiecie i webasto się zablokowało. Zresetuj je wyjeciem na chwilę bezpiecznika od webasto.
Wyjąłem bezpiecznik o nazwie HEATER z powrotem włożyłem i nic dalej cisza. Jakieś inne pomysły?
- Od: 17 lut 2015, 23:37
- Posty: 4
- Auto: Mazda 5, 2.0 MZR-CD 143KM, 2007 rok
Auto przed liftem. Tylko dogrzewacz.
- Od: 17 lut 2015, 23:37
- Posty: 4
- Auto: Mazda 5, 2.0 MZR-CD 143KM, 2007 rok
Jeśli to auto z 2007r. to powinno się dać zdiagnozować usterkę przez OBDII. Czyli jakiś dobry serwis od webasto. Ale pobróbuj jeszcze tym bezpiecznikiem na odpalonym silniku. Tylko muszą być spełnione warunki do załączenia webasto. Na zewnątrz poniżej 5 stopni i zimny silnik.
powodem nie włączanie sie pieca z pewnością nie był stary aku bo w dogrzewaczu on niema znaczenia bo włącza sie jak akumulator ma już ładowanie więc nie wykrył z pewnością za niskiego napięcia,najskuteczniej diagnozuje sie piec thermotestem (WTT) np 2.13 lub nowszym bo są po polsku i kablem od vaga za 20zł,
napisz może czy nie odpalałeś auta np z prostownikiem z rozruchem?
albo czy coś nie było spawane w aucie?
napisz może czy nie odpalałeś auta np z prostownikiem z rozruchem?
albo czy coś nie było spawane w aucie?
z pewnością nie był stary aku
Stary aku ma znaczenie, bo webasto się blokuje przy zbyt małym napięciu i pamięta ten błąd dopóki się go nie zresetuje.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6