W takim razie muszę pokombinować na własną rękę. Może się uda. Jak nie to troszkę klops
Poradnik od podstaw jak wymienić radio na niefabryczne
Tak, wiem, że taka możliwość istnieje, ale tej akurat opcji chciałbym uniknąć 
W takim razie muszę pokombinować na własną rękę. Może się uda. Jak nie to troszkę klops
W takim razie muszę pokombinować na własną rękę. Może się uda. Jak nie to troszkę klops
- Od: 30 cze 2013, 17:42
- Posty: 43
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 6/ GY/ RF-5C/ 2005
Niefabryczne radio można rozdzielić z panelem.Radio trafia pod fotel pasażera a panel w schowek na górze deski lub po odpowiednim montażu w lusterko wsteczne(sterowanie pilotem).
NaturalSound -instalacje Car Audio
- Od: 25 paź 2006, 11:56
- Posty: 356
- Skąd: Warszawa
- Auto: SoundCombi
Witam.
Choć w dziwnym miejscu się przywitam, to pomyślałem, że po tylu informacjach jakich zasięgnąłem z tego forum pora abym dodał coś od siebie a jest to właściwe miejsce.
Nie jestem pewny czy to nie powinien być osobny topic, ale temat jest podobny więc napiszę pod postem.
Przeróbka radia fabrycznego na 2DIN.
Założenia?: koszta minimalne, więc nie kupowałem żadnych paneli za 170 czy 300euro. moje koszta to radio: Pioneer AVH-X2500BT 1150PLN na portalu aukcyjnym, folia do oklejenia panelu 10euro z przesyłką i czteropak browara dla kumpla co mi przy szpachlować pomógł (posiada szpachel i szlifierkę;)
W bardzo dużej mierze bazowałem na poscie z tematu powyżej z co dziękuję.
W moim założeniu radio miał być zamontowane z zewnętrzną ramką ozdobną, ale nie bardzo się dało, gdyż zachodziła by ona na przyciski od klimy.
Jak zostało wcześniej powiedziane fabryczne radio jest zamocowane w kieszeni szerokości din i wysokości ponad 2 din co mi ułatwiło sprawę.
z tym że pozycję radia ogranicza górna krawędź tejże kieszeni mocującej a dolną krawędź wyznaczały przyciski do automatycznej klimy, których nie chciałem ruszać. Więc aby uzyskać brakujące kilka milimetrów rozwierciłem 4 otwory mocujące kieszeń do panelu.
i wówczas mogłem ową kieszeń przesunąć do góry.
Jednak zanim to zrobiłem oczywiście wymontowałem całą elektronikę
Wstępnie przytwierdziłem radio do kieszeni (możliwie najbliżej górnej krawędzi) i dało mi to podgląd gdzie będą krawędzie cięcia. Krawędzie te zaznaczyłem używając zwykłej taśmy do izolacji a następnie ciąłem ręcznie przy pomocy piłki w scyzoryku:)
Po cięciu i ponownym przytwierdzeniu wyglądało to tak:
otwory jakie pozostały zakleiłem jakimś kawałkiem plastiku przy pomocy pixipolu a do ustalenia pozycji zamocowania tego plastiku ponownie użyłem taśmy izolacyjnej.
następnie szpachlowanie.
Do ustalenia otworu montażowego radia posłużyło mi samo radio. starannie okleiłem je kilkurotnie -znowu- taśmoą izolacyjna. Przymocowałem do kieszeni od radia fabrycznego (nawierciłem w niej 4 otwory do przykręcenia nowego radia w pozycji docelowej (montażowej) i ową kieszeń przykręciłem do panelu. (Niestety nie mam zdjęć). następnie szpachel został tak nałożony, że dotykał taśmy izolacyjnej na radiu, ale nie było problemu z jego wyciągnięciem. Zresztą kiedy wyciągałem radio szpachel nie miał jeszcze 100% twardości. Pierwsze szlifowanie, druga warstwa szpachlu, drugie szlifowanie i efekt:
na koniec pozostało tylko okleić panel folia (silver carbon 3D).
udało się dopiero za drugim razem (a producent pisał że najważniejsza jest cierpliwość;)
Teraz elektyka/elektronika.
Jak wiadomo w celu poprawności działania wyświetlacza od komputera pokładowego i klimy potrzebne jest oryginalne radio, które składa się jakoby z dwóch elementów. Po pierwsze jest to Płyta drukowana znajdująca się pod fabrycznym panelem sterowania /przyciskami a po drugie jest to płyta główna naszego radia. Normalnie są one połączone bezpośrednio za pomocą dwóch złączy/kostek. Więc obydwie te płyty muszą znaleźć inną lokalizację i być w dalszym ciągu podpięte /połączone ze sobą i z okablowaniem samochodu. Dodatkowo aby w dalszym ciągu korzystać z przycisków klimy potrzebowałem fragment płyty drukowaniej spod przycisków.
Moja wersja różni się tym od wersji martyrdom, że ja ten fragment wyciąłem i zrobiłem "przedłużkę".
Jak wcześniej pisałem założenia to minimalne koszta dodatkowe wiec nie dokupowałem żadnych dodatkowych paneli ani radia. Wybaczcie mi za jakość lutów, ale nigdy nie byłem w tym dobry a po za tym to dysponowałem jedynie lutownicą transformatorową w której nawet najcieńszy grot był czasami grubszy od ścieżki na płytce.
Dość gadania.
a teraz płyta od radia z płytą od przycisków. (dodam, że używałem taśmy do dysków hdd i do stacji dyskietek)
Na wszystkie te luty w celach izolacyjnych nałożyłem silikon sanitarny, przydał by się jakiś twardszy materiał.
Kiedy skończyłem lutowanie usztywniłem/przymocowałem te taśmy aby się nie powyrywały. obie płyty owinąłem w filc (miękki materiał) owinołem taśmą i umieściłem za schowkiem. Po odpowiednim ich ułożeniu można uniknąć cięcia dwóch dodatkowych wiązek kablowych (jedna bezpośrednia do radia a druga bezposrednia do płyty od przycisków). płyta od przycisków leży na dmuchawie, a od radia obok dmuchawy.
Musiałem także w celu przyłączenia się z radiem do instalacji radiowej przeciąć wiązke z mojego pioneera (ale jest do dostania za 5 euro). Jedyne cięcia jakie dokonałem w instalacji samochodu to kable głośnikowe (nie chciałem jakiejś zwary), a do pozostałych potrzebnych jedynie dolutowałem tez z wiązki pioneera (masa, +, etc.)
W przyszłości może dokupię modół sterowania z kierownicy, ale najpierw kamerke cofania a później ekraniki na zagłówki dla dzieciaków:)
Dodam tylko ze po uruchomieniu tego banan nie schodził mi z gęby przez pół dnia. Cała robocizna zajęła mi w sumie tydzień po kilka godzin dziennie ale bez wielkiego ciśnienia. Przycisk do awaryjnych przeniosłem obok drążka zmiany biegów. Otwór: wiertarka, piłka ze scyzoryka i pilniczek.
A oto efekty końcowe.
To chyba tyle. Mam nadzieję że się przyda. Jak Admin chce to może zrobić z tego osobny topic.
Choć w dziwnym miejscu się przywitam, to pomyślałem, że po tylu informacjach jakich zasięgnąłem z tego forum pora abym dodał coś od siebie a jest to właściwe miejsce.
Nie jestem pewny czy to nie powinien być osobny topic, ale temat jest podobny więc napiszę pod postem.
Przeróbka radia fabrycznego na 2DIN.
Założenia?: koszta minimalne, więc nie kupowałem żadnych paneli za 170 czy 300euro. moje koszta to radio: Pioneer AVH-X2500BT 1150PLN na portalu aukcyjnym, folia do oklejenia panelu 10euro z przesyłką i czteropak browara dla kumpla co mi przy szpachlować pomógł (posiada szpachel i szlifierkę;)
W bardzo dużej mierze bazowałem na poscie z tematu powyżej z co dziękuję.
W moim założeniu radio miał być zamontowane z zewnętrzną ramką ozdobną, ale nie bardzo się dało, gdyż zachodziła by ona na przyciski od klimy.
Jak zostało wcześniej powiedziane fabryczne radio jest zamocowane w kieszeni szerokości din i wysokości ponad 2 din co mi ułatwiło sprawę.
z tym że pozycję radia ogranicza górna krawędź tejże kieszeni mocującej a dolną krawędź wyznaczały przyciski do automatycznej klimy, których nie chciałem ruszać. Więc aby uzyskać brakujące kilka milimetrów rozwierciłem 4 otwory mocujące kieszeń do panelu.
i wówczas mogłem ową kieszeń przesunąć do góry.
Jednak zanim to zrobiłem oczywiście wymontowałem całą elektronikę
Wstępnie przytwierdziłem radio do kieszeni (możliwie najbliżej górnej krawędzi) i dało mi to podgląd gdzie będą krawędzie cięcia. Krawędzie te zaznaczyłem używając zwykłej taśmy do izolacji a następnie ciąłem ręcznie przy pomocy piłki w scyzoryku:)
Po cięciu i ponownym przytwierdzeniu wyglądało to tak:
otwory jakie pozostały zakleiłem jakimś kawałkiem plastiku przy pomocy pixipolu a do ustalenia pozycji zamocowania tego plastiku ponownie użyłem taśmy izolacyjnej.
następnie szpachlowanie.
Do ustalenia otworu montażowego radia posłużyło mi samo radio. starannie okleiłem je kilkurotnie -znowu- taśmoą izolacyjna. Przymocowałem do kieszeni od radia fabrycznego (nawierciłem w niej 4 otwory do przykręcenia nowego radia w pozycji docelowej (montażowej) i ową kieszeń przykręciłem do panelu. (Niestety nie mam zdjęć). następnie szpachel został tak nałożony, że dotykał taśmy izolacyjnej na radiu, ale nie było problemu z jego wyciągnięciem. Zresztą kiedy wyciągałem radio szpachel nie miał jeszcze 100% twardości. Pierwsze szlifowanie, druga warstwa szpachlu, drugie szlifowanie i efekt:
na koniec pozostało tylko okleić panel folia (silver carbon 3D).
udało się dopiero za drugim razem (a producent pisał że najważniejsza jest cierpliwość;)
Teraz elektyka/elektronika.
Jak wiadomo w celu poprawności działania wyświetlacza od komputera pokładowego i klimy potrzebne jest oryginalne radio, które składa się jakoby z dwóch elementów. Po pierwsze jest to Płyta drukowana znajdująca się pod fabrycznym panelem sterowania /przyciskami a po drugie jest to płyta główna naszego radia. Normalnie są one połączone bezpośrednio za pomocą dwóch złączy/kostek. Więc obydwie te płyty muszą znaleźć inną lokalizację i być w dalszym ciągu podpięte /połączone ze sobą i z okablowaniem samochodu. Dodatkowo aby w dalszym ciągu korzystać z przycisków klimy potrzebowałem fragment płyty drukowaniej spod przycisków.
Moja wersja różni się tym od wersji martyrdom, że ja ten fragment wyciąłem i zrobiłem "przedłużkę".
Jak wcześniej pisałem założenia to minimalne koszta dodatkowe wiec nie dokupowałem żadnych dodatkowych paneli ani radia. Wybaczcie mi za jakość lutów, ale nigdy nie byłem w tym dobry a po za tym to dysponowałem jedynie lutownicą transformatorową w której nawet najcieńszy grot był czasami grubszy od ścieżki na płytce.
Dość gadania.
a teraz płyta od radia z płytą od przycisków. (dodam, że używałem taśmy do dysków hdd i do stacji dyskietek)
Na wszystkie te luty w celach izolacyjnych nałożyłem silikon sanitarny, przydał by się jakiś twardszy materiał.
Kiedy skończyłem lutowanie usztywniłem/przymocowałem te taśmy aby się nie powyrywały. obie płyty owinąłem w filc (miękki materiał) owinołem taśmą i umieściłem za schowkiem. Po odpowiednim ich ułożeniu można uniknąć cięcia dwóch dodatkowych wiązek kablowych (jedna bezpośrednia do radia a druga bezposrednia do płyty od przycisków). płyta od przycisków leży na dmuchawie, a od radia obok dmuchawy.
Musiałem także w celu przyłączenia się z radiem do instalacji radiowej przeciąć wiązke z mojego pioneera (ale jest do dostania za 5 euro). Jedyne cięcia jakie dokonałem w instalacji samochodu to kable głośnikowe (nie chciałem jakiejś zwary), a do pozostałych potrzebnych jedynie dolutowałem tez z wiązki pioneera (masa, +, etc.)
W przyszłości może dokupię modół sterowania z kierownicy, ale najpierw kamerke cofania a później ekraniki na zagłówki dla dzieciaków:)
Dodam tylko ze po uruchomieniu tego banan nie schodził mi z gęby przez pół dnia. Cała robocizna zajęła mi w sumie tydzień po kilka godzin dziennie ale bez wielkiego ciśnienia. Przycisk do awaryjnych przeniosłem obok drążka zmiany biegów. Otwór: wiertarka, piłka ze scyzoryka i pilniczek.
A oto efekty końcowe.
To chyba tyle. Mam nadzieję że się przyda. Jak Admin chce to może zrobić z tego osobny topic.
Ostatnio edytowano 15 lip 2013, 01:04 przez Rafał_, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Wrzucenie fotek na serwer MS.
Powód: Wrzucenie fotek na serwer MS.
-
artb77
@artb77 – gratuluję udanej przeróbki!
Jak na piłkę ze scyzoryka i lutownicę pistoletową to wyszło ci to genialnie
Wycięty fragment płytki polutowałeś bardzo fajnie. Sam się nad takim sposobem zastanawiałem ale obawiałem się lutowania tylu kabelków do tych ścieżek – one są bardzo drobne i delikatne.
Jak już trochę potestujesz to daj znać jak się sprawdza ta folia którą obklejałeś. Ja muszę kiedyś to tak przerobić bo mnie razi moje kiepskie malowanie
Widzę kierownicę po prawej – Anglia? Irlandia?
Jak na piłkę ze scyzoryka i lutownicę pistoletową to wyszło ci to genialnie
Wycięty fragment płytki polutowałeś bardzo fajnie. Sam się nad takim sposobem zastanawiałem ale obawiałem się lutowania tylu kabelków do tych ścieżek – one są bardzo drobne i delikatne.
Jak już trochę potestujesz to daj znać jak się sprawdza ta folia którą obklejałeś. Ja muszę kiedyś to tak przerobić bo mnie razi moje kiepskie malowanie
Widzę kierownicę po prawej – Anglia? Irlandia?
- Od: 2 paź 2010, 23:20
- Posty: 76
- Skąd: Galway, Irlandia
- Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004
Ok, jakoś sobie poradziłem. Nie wygląda to genialnie, ale i nie całkiem źle (gdyby tapicer się bardziej postarał, to byłoby lepiej). Dobre w tym wszystkim było to, że mam manualną klimę, więc ten wyświetlacz, który jest pod górnym schowkiem jest mi zupełnie nie potrzebny. Poszedł out, schowek przerobiłem i tam idealnie wpasowuje się radio.
Wygląda to wszystko tak:

Wygląda to wszystko tak:

- Od: 30 cze 2013, 17:42
- Posty: 43
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 6/ GY/ RF-5C/ 2005
a info o spalaniu itp nie jest ci potrzebne??
Ja mam najbardziej podstawową wersję, więc takich info w ogóle nie było
- Od: 30 cze 2013, 17:42
- Posty: 43
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 6/ GY/ RF-5C/ 2005
Bullitt_WM napisał(a):lepiej widać mapę jak się GPS'a używa. Nie trzeba ciągle w dół spoglądać.
ja mam telefon na uchwycie i mocuje sobie tuż pod lusterkiem wstecznym, też nie muszę spoglądać w dół
Gratuluję odwagi tak odważnej modyfikacji. Z tapicerem porozmawiaj jeszcze po swojemu skoro z roboty nie jesteś do końca zadowolony. Np niech ci w ramach rekompensaty całą deskę skórą obszyje ;D
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Np niech ci w ramach rekompensaty całą deskę skórą obszyje ;D
hehe
- Od: 30 cze 2013, 17:42
- Posty: 43
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 6/ GY/ RF-5C/ 2005
Witam Szanownych Kolegów , nadszedł czas abym i ja pochwalił się swoją modyfikacją ori. radia na stacje multimedialna 2 din .
dodam tylko że trochę mi pomogły modyfikacje kolegów zamieszczone w tym temacie ( zaplanowałem sobie co mam robić a co nie i po przemyśleniach co mogę zrobić lepiej )
Po wielu miesiącach zastanawiania się nad wyborem radia 2 din miałem okazje obejrzeć i przetestować u kolegi wszystko mającą stację multimedialna kruger&matz km 2003 po bliższym zapoznaniu się
wybór padł właśnie na nią
i choć nie jest to radio z wysokiej półki a zwykły dobrze napakowany chinol za 1000zł to po 5 miesiącach użytkowania ani razu mnie nie zawiodła i jestem z niej bardzo zadowolony .
Zdjęcia niestety niezbyt wyraźne wina aparatu (już na zdechnięciu
)
A wyszło to tak :
dodam tylko że trochę mi pomogły modyfikacje kolegów zamieszczone w tym temacie ( zaplanowałem sobie co mam robić a co nie i po przemyśleniach co mogę zrobić lepiej )
Po wielu miesiącach zastanawiania się nad wyborem radia 2 din miałem okazje obejrzeć i przetestować u kolegi wszystko mającą stację multimedialna kruger&matz km 2003 po bliższym zapoznaniu się
wybór padł właśnie na nią
Zdjęcia niestety niezbyt wyraźne wina aparatu (już na zdechnięciu
A wyszło to tak :
Witam panowie , ja sobie poradzilem w jeszcze inny sposob , na ebayu mozna kupic adapter do radia nieseryjnego, trzeba tylko przerobic kostke z radia oryginalnego na kostke iso i wszystko poprzedluzac, lacznie z antena , po calych przerobkach audio w samochodzie wyglada tak
jak cos prosze pisac na email nissanmaniak@gmail.com
Tu wrzucam link z ebaya http://www.ebay.ie/itm/281157413995?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649




Tu wrzucam link z ebaya http://www.ebay.ie/itm/281157413995?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649



- Od: 20 gru 2013, 11:43
- Posty: 1
- Auto: Mazda 6 1,8 16v 120KM 2002r
Dla mnie nie 
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Tu ktoś coś kombinował tylko w 323, ale prace ustały... Podejrzewam że w 6 będzie takie samo podpięcie, o ile to zadziała
viewtopic.php?f=28&t=173849&hilit=sterowanie+tabletem
viewtopic.php?f=28&t=173849&hilit=sterowanie+tabletem
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Okreslenia teoretyczne, nie sprawdzone jeszcze, powinno smigac i latwiej zrobic, co do awaryjnych, przejscie na pinach oraz + i – od diody
STRONA LEWA OD DOLU
1.J165 – > dioda obok J144
2.J164-> dioda Obok J144
3.J151 –> zlacze lewe srodkowy pin dolny
4. ! od 145 do J194 na okolo !
5.J142 – > J144
6.J227 – > J315
7.J181 – > dioda
8.J191 – > dioda
9.R922 – > dioda
10.R920 – > Dioda
11.R923 – > Dioda
12. Dowolnie
Strona prawa od dolu
1.J206 – > złącze prawe – prawy dół
2.J102 –> J130
3.J153 –> Dioda
4.J249 – > zlacze prawe – prawa gora
5.J307 – > zlacze prawe – srodek dolny?
6.Zlacze lewe – lewy dol ? – > ? Znika J245
– > zalecane drapanie sciezek
7.J223 – > L901
8.J158 – > Dioda
9. patrz 4 strona lewa
10.Q904 Dol – > DIODA
11.Dowolnie
STRONA LEWA OD DOLU
1.J165 – > dioda obok J144
2.J164-> dioda Obok J144
3.J151 –> zlacze lewe srodkowy pin dolny
4. ! od 145 do J194 na okolo !
5.J142 – > J144
6.J227 – > J315
7.J181 – > dioda
8.J191 – > dioda
9.R922 – > dioda
10.R920 – > Dioda
11.R923 – > Dioda
12. Dowolnie
Strona prawa od dolu
1.J206 – > złącze prawe – prawy dół
2.J102 –> J130
3.J153 –> Dioda
4.J249 – > zlacze prawe – prawa gora
5.J307 – > zlacze prawe – srodek dolny?
6.Zlacze lewe – lewy dol ? – > ? Znika J245
– > zalecane drapanie sciezek
7.J223 – > L901
8.J158 – > Dioda
9. patrz 4 strona lewa
10.Q904 Dol – > DIODA
11.Dowolnie
- Od: 20 lip 2018, 18:38
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 kombi 2.0 Benzyna 2004r
A co myślicie o takiej opcji " 10cali w schowku? "?
Koszt około 100zł jak ma się tablet, i trochę czasu.
Tablet będzie podłączony do radia jako zmieniarka (przycisk media) przez co będzie można sterować głośnością z radia i kierownicy.
Schowek będzie otwierał się po włączeniu radia a zamykał po wyłączeniu lub wyjęcia kluczyka ze stacyjki.
Robimy?
to mój projekt jak będzie wyglądać efekt finalny:)

Koszt około 100zł jak ma się tablet, i trochę czasu.
Tablet będzie podłączony do radia jako zmieniarka (przycisk media) przez co będzie można sterować głośnością z radia i kierownicy.
Schowek będzie otwierał się po włączeniu radia a zamykał po wyłączeniu lub wyjęcia kluczyka ze stacyjki.
Robimy?
to mój projekt jak będzie wyglądać efekt finalny:)

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6