Akumulator-dobór/parametry/problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez szeregus » 27 sie 2014, 11:43

Mówisz o wymiarach tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2012, 22:51
Posty: 31
Skąd: (świętokrzyskie)
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 CiTD 2003

Postprzez CLAU » 27 sie 2014, 11:48

O położeniu biegunów + i –
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez szeregus » 27 sie 2014, 12:10

możesz rozwinąć temat troszkę...

edt. a to jakas różnica? czy P+ czy L+ ? byle pasował a jak nie beda siegac kable to odwrotnie zamontuje czy źle myśle <co?>
Ostatnio edytowano 27 sie 2014, 12:50 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2012, 22:51
Posty: 31
Skąd: (świętokrzyskie)
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 CiTD 2003

Postprzez dobrzyn22 » 27 sie 2014, 12:52

szeregus napisał(a):jak nie beda siegac kable to odwrotnie zamontuje czy źle myśle <co?>

raczej źle, ponieważ przewody wtedy mogą okazać się za krótkie.

Poza tym nie ma co kombinować za wiele -wybór na rynku jest spory obecnie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kubsztyk » 27 sie 2014, 15:24

Do 6-tki idzie prawy +.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez szeregus » 27 sie 2014, 18:31

Dobra, ale jak kupie z Lewym Plusem odwróce akumulator o 180 stopni to przeciez kable mi starczą plus do plusa minus do minusa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2012, 22:51
Posty: 31
Skąd: (świętokrzyskie)
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 CiTD 2003

Postprzez rymko » 27 sie 2014, 19:13

Stary nie żartuj <nie> ..... i lepiej kup z prawym plusem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez szeregus » 27 sie 2014, 19:23

a powiesz mi gdzie źle rozumuje.... nie moge tego rozkiminić !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2012, 22:51
Posty: 31
Skąd: (świętokrzyskie)
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 CiTD 2003

Postprzez CLAU » 27 sie 2014, 21:22

Nie wierze w to co czytam. Tu nie ma nic do kminienia. Otwórz maskw, popatrz na akumulator i wyobraż go sobie w odwrotnej pozycji.
Podotykaj kable na wszelki wypadek jak dalej nie jesteś pewny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez dobrzyn22 » 28 sie 2014, 09:50

szeregus napisał(a):Dobra, ale jak kupie z Lewym Plusem odwróce akumulator o 180 stopni to przeciez kable mi starczą


chodzi o to, że mogą nie wystarczyć
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez szeregus » 10 wrz 2014, 09:12

Zamontowałem takie cudo... 95ah 830A

Obrazek

...oczywiście z L+ (chyba trochę tańszy niż P+). Pasuje wszystko, kable też :) Pali na dotyk. Czekam teraz tylko na zimę i testy ekstremalne <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2012, 22:51
Posty: 31
Skąd: (świętokrzyskie)
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 CiTD 2003

Postprzez Toranga » 25 wrz 2014, 13:02

Witam,

Czy do mojej Mazdy będzie pasować ten akumulator (Yuasa YBX3014):
http://allegro.pl/yuasa-ybx3014-60ah-45 ... 43135.html

Wg podanego w tym temacie zestawienia akumulatorów ( http://mazda-mpower.co.uk/reference/aft ... EFINAL.pdf ) parametry pasują (60Ah/450A), ale wg Google jest to aku odpowiedni dla 626.

Z góry dzięki.

Pozdrawiam.

EDIT:

Znalazłem też na stronce dobierającej aku do modelu takie dwie propozycje Centry:
http://www.akumulator.pl/produkty/cb604
http://www.akumulator.pl/produkty/ca654

Ale żadna z nich nie ma parametrów takich jak w w/w zestawieniu, bo 60Ah/390A i 65Ah/580.

Nie mówiąc już o instrukcji, według której powinno być 40Ah lub 52Ah...
Początkujący
 
Od: 31 lip 2010, 12:33
Posty: 12
Skąd: Katowice
Auto: M6 GY 2.0i 16V 141 KM '05

Postprzez CLAU » 25 wrz 2014, 13:15

Będzie pasował, Yuasa robi świetne akumulatory.
Kwestia tylko położenia biegunów oraz wymiarów aku. Większego niż 60Ah nie ma co kupować do benzyny.
Jak kupisz Yuase 50-54Ah i będzie tańsza to nie odczujesz żadnej różnicy więc można poszukać mniejszego.

W oryginale montują panasonica 50D20L lub 75D26L więc 50Ah spokojnie wystarcza.
Ja mam u siebie fabrycznego Panasonica 50 i przy -22 stopniach spokojnie odpalam auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Toranga » 28 wrz 2014, 10:31

Dzięki za radę.
Wziąłem Yuasa YBX 5012 52Ah 480A – za 250 PLN.
http://allegro.pl/yuasa-ybx-5012-52ah-4 ... 50000.html

Przy okazji montażu i sprawdzeniu ładowania i rozrusznika dowiedziałem się też, że powinienem go (tzn. rozrusznik) zregenerować, bo mi ten akumulator też może załatwić.
Sam się na tym nijak nie znam, więc się posłucham, tym bardziej, że polecił mi to sprzedawca ze sklepu z akumulatorami, a nie mechanik (i nawet nikogo nie polecił do tej roboty).
Początkujący
 
Od: 31 lip 2010, 12:33
Posty: 12
Skąd: Katowice
Auto: M6 GY 2.0i 16V 141 KM '05

Postprzez CLAU » 28 wrz 2014, 11:08

Jezeli rozrusznik jest uszkodzony to naprawiaj bo sie w koncu rozsypie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez cisiel1981 » 12 paź 2014, 19:55

Panowie czy do silnika L8 akumulator Varty 60 Ah 540 A to będzie dobre rozwiązanie.
Nie obciążę alternatora, nie uszkodzę regulatora napięcia lub coś podobnego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez miro62 » 12 paź 2014, 20:01

cisiel1981 napisał(a):nie uszkodzę regulatora napięcia lub coś podobnego.

Nie ;)
miro62
 

Postprzez cisiel1981 » 12 paź 2014, 20:04

Kolego miro62 co znaczy ;) czyżbym mógł coś popsuć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez miro62 » 12 paź 2014, 20:10

cisiel1981 napisał(a):co znaczy ;)

No ja myślę że nic złego, na Twoje pytanie – moja odpowiedź :)
To jeszcze raz – nic się nie popsuje, wszystko będzie śmigać i aku będzie się ładował.
Autko w benzynie, więc 540A rozruchu spokojnie da radę <ok>
miro62
 

Postprzez cisiel1981 » 12 paź 2014, 20:14

Serdeczne dzięki miro62
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6