Sprężarka klimatyzacji w M6 – Problemy, naprawa, regeneracja
Dowiedziałem się niedawno, że w mojej madzi przy kompresorze klimatyzacji brakuje paru części typu : cewka, ( zużyte bardzo łożysko oraz sprzęgiełko) chciałem to wymienić ale mechanik 3 razy zamawiał części w InterCars'ie i zawsze były one nie do tego typu sprężarki.
Sprężarka : Panasonic H12A1AF4DW
1. Lepiej szukać częśći ( po allegro itp) i tą spręzarke remontować
2. Lepiej zakupić jakąś używkę ?
Problem z częściami bo w InterCars 2 razy po numerach sprężarki zamawiano czesci i okazywały się złe więc juz nie mam pojęcia jak to jest.
Sprężarka : Panasonic H12A1AF4DW
1. Lepiej szukać częśći ( po allegro itp) i tą spręzarke remontować
2. Lepiej zakupić jakąś używkę ?
Problem z częściami bo w InterCars 2 razy po numerach sprężarki zamawiano czesci i okazywały się złe więc juz nie mam pojęcia jak to jest.
- Od: 15 wrz 2013, 19:57
- Posty: 34
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 6 1.8 SportBreak 2004r.
W Intercarsie niestety nie posiadają tak dokładnej bazydanych żeby wiedzieć jakie częsci są w sprężarkach.
Same sprężarki stosowane w M6 mają kilka opcji wymiarowych częsci sprzęgła.
Co do samych sprężarek: palą się w nich sprzęgła i kupno używanej nie do końca jest dobre.
Proponuję zapytać tutaj: (moi konkurenci): www.airstal.com
Same sprężarki stosowane w M6 mają kilka opcji wymiarowych częsci sprzęgła.
Co do samych sprężarek: palą się w nich sprzęgła i kupno używanej nie do końca jest dobre.
Proponuję zapytać tutaj: (moi konkurenci): www.airstal.com
-
gajdek419
Witam,
chciałbym podsumować informacje jakie znajdują się w wątku aby zdjąć koło sprężarki w celu wymiany łożyska.
Aktualnie wiem iż:
– po odkręceniu śruby na elemencie zewnętrznym koła (tym z trzema kółkami) będę mógł wysunąć zewnętrzny element.
– następnie wyczytałem informację o łożysku zabezpieczonym pierścieniem Segera – czy to oznacza, że muszą ściągnąć zabezpieczający pierścień aby zsunąć koło pasowe, na które nabite jest łożysko?
Będę wdzięczny za informacje.
Poszukałem trochę i znalazłem ciekawy filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=HCQb01T8rFg
pokazujący wymianę łożyska w kole pasowym sprężarki
chciałbym podsumować informacje jakie znajdują się w wątku aby zdjąć koło sprężarki w celu wymiany łożyska.
Aktualnie wiem iż:
– po odkręceniu śruby na elemencie zewnętrznym koła (tym z trzema kółkami) będę mógł wysunąć zewnętrzny element.
– następnie wyczytałem informację o łożysku zabezpieczonym pierścieniem Segera – czy to oznacza, że muszą ściągnąć zabezpieczający pierścień aby zsunąć koło pasowe, na które nabite jest łożysko?
Będę wdzięczny za informacje.
Poszukałem trochę i znalazłem ciekawy filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=HCQb01T8rFg
pokazujący wymianę łożyska w kole pasowym sprężarki
- Od: 24 lut 2013, 00:08
- Posty: 18
- Auto: Mazda6 Sport Wagon / 2.0 l Diesel 143 KM RF-7J / 2007 r.
Witam,
Dla potomnych:
Sprzęgło dla sprężarki PANASONIC H12A1AE4DCw maździe 6:
http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/ ... zenia/4030
Cała reszta z Intercarsa i innych sklepów nie pasuje.
Pozdrawiam,
k-pako
Dla potomnych:
Sprzęgło dla sprężarki PANASONIC H12A1AE4DCw maździe 6:
http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/p/ ... zenia/4030
Cała reszta z Intercarsa i innych sklepów nie pasuje.
Pozdrawiam,
k-pako
- Od: 24 lip 2008, 09:15
- Posty: 37
- Skąd: Bochnia
- Auto: 323 BG 1.8 GT,
M6 2.0 CR 136
Cześć,
Podczas ostatniej wizyty w AutoJaksa zdiagnozowano w moje Madzi terkotanie jako padniętą sprężarkę klimatyzacji. Posiadam Mazdę 6, rocznik 2004 z silnikiem 2.0 diesel 136KM (RF5C).
1. Czy w tym modelu występowały różne modele tej sprężarki?
2. Warto kupować używkę z alledrogo, czy może polecicie jakieś dobre sprawdzone miejsce?
Podczas ostatniej wizyty w AutoJaksa zdiagnozowano w moje Madzi terkotanie jako padniętą sprężarkę klimatyzacji. Posiadam Mazdę 6, rocznik 2004 z silnikiem 2.0 diesel 136KM (RF5C).
1. Czy w tym modelu występowały różne modele tej sprężarki?
2. Warto kupować używkę z alledrogo, czy może polecicie jakieś dobre sprawdzone miejsce?
- Od: 16 lis 2012, 21:21
- Posty: 27
- Skąd: WPN
- Auto: Mazda 6 '04 2.0 136KM
Witam
Panowie dopadła mnie pewna przypadłość, piątek klima działa śmiga etc, sobota włączam klimę i zonk, nie ma nic, dzisiaj rozebrałem przód auta, zderzak itd, bo chciałem zabrać się za skraplacz z osuszaczem, myślałem, że czynnik wyparował, bo wiem, że mam nieszczelność. okazało się że jest – ile to nie wiem nie mierzyłem. Oglądam oglądam i zobaczyłem to:
Sprężarka klimatyzacji:
W środku otworu znajdowała się i dalej się znajduje, podkładka, przy czym nie była ona ustawiono osiowo względem otworu tylko tak jakby chciała się wydostać przez tą dziurkę – podkładka o grubości pół milimetra i średnicy hmmm około 8 mm max.
Moje pytanie, bo jak ją delikatnie poprawiłem to ku mojemu zdziwieniu klimatyzacja zaczęła działać.
Patrząc na sprężarki dostępne w internecie – nowe jak i używki – w tym otworze znajduje się śruba.
Czy ktoś może, lub wie jaka konkretnie tam siedzi ? i czy to brak jej może powodować niedomagania klimatyzacji, a co NAJGORSZE tak jak kilka stron wcześniej, rozpadnięcie się koła wielorowkowego sprężarki ?
Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Panowie dopadła mnie pewna przypadłość, piątek klima działa śmiga etc, sobota włączam klimę i zonk, nie ma nic, dzisiaj rozebrałem przód auta, zderzak itd, bo chciałem zabrać się za skraplacz z osuszaczem, myślałem, że czynnik wyparował, bo wiem, że mam nieszczelność. okazało się że jest – ile to nie wiem nie mierzyłem. Oglądam oglądam i zobaczyłem to:
Sprężarka klimatyzacji:
W środku otworu znajdowała się i dalej się znajduje, podkładka, przy czym nie była ona ustawiono osiowo względem otworu tylko tak jakby chciała się wydostać przez tą dziurkę – podkładka o grubości pół milimetra i średnicy hmmm około 8 mm max.
Moje pytanie, bo jak ją delikatnie poprawiłem to ku mojemu zdziwieniu klimatyzacja zaczęła działać.
Patrząc na sprężarki dostępne w internecie – nowe jak i używki – w tym otworze znajduje się śruba.
Czy ktoś może, lub wie jaka konkretnie tam siedzi ? i czy to brak jej może powodować niedomagania klimatyzacji, a co NAJGORSZE tak jak kilka stron wcześniej, rozpadnięcie się koła wielorowkowego sprężarki ?
Proszę o pomoc. Pozdrawiam
- Od: 22 mar 2013, 18:08
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C
Yo ludziska ma objaw z klimy. włączam silnik zaczyna się dławić faluje i w ogóle na zakrętach czy podczas schodzenia z obrotów parę razy mi już zgasł.
wyłączą klimę jest wszystko gitara wiatraki itp wszystko działa zastanawiam sie czy nie pada czasem sprężarka czy znacie podobne objawy ? czy to może być też coś innego ?
wyłączą klimę jest wszystko gitara wiatraki itp wszystko działa zastanawiam sie czy nie pada czasem sprężarka czy znacie podobne objawy ? czy to może być też coś innego ?
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Zauważam u siebie, że chyba coraz ciężej chodzi sprężarka klimy. Jej załączanie sprzęgła jest głośne, w formie takiego stuku i w obecnych upałach jej włączanie co chwilę coraz bardziej obciąża obroty silnika i potrafi takie włączenie szarpnąć o 150-200 rpm co jeszcze przy słabych poduszkach silnika potrafi niefajnie telepać budą.
Czy ktoś regenerował, sam naprawiał ? Jeżeli tak to za ile i czy po naprawie chodzi gładko czy ten typ tak ma i załączenie sprzęgła zawsze jest takie "ostre' ?
Czy ktoś regenerował, sam naprawiał ? Jeżeli tak to za ile i czy po naprawie chodzi gładko czy ten typ tak ma i załączenie sprzęgła zawsze jest takie "ostre' ?
U mnie też słychać głośne stuki podczas załączania klimy, a do tego jak mam klime na ECO gdzie co chwilę włącza i wyłącza sprężarkę to szarpie przy przyspieszaniu i pali 1,5-2l/100km więcej niż w normalnym trybie z klimą
- Od: 13 lut 2014, 12:36
- Posty: 63
- Skąd: Bydoszcz
- Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03
CLAU napisał(a):Czy ktoś regenerował, sam naprawiał ? Jeżeli tak to za ile i czy po naprawie chodzi gładko czy ten typ tak ma i załączenie sprzęgła zawsze jest takie "ostre' ?
Ja wymieniałem cewkę z kołem pasowym (350zł) ale dalej głośno chodzi – "strzela" elektrosprzęgło.
"Fachowcy" od regeneracji klimy, stwierdzili, że ten typ tak ma i będzie głośno chodzić... (btw nie chce mi się w to wierzyć) ale jeżdzę tak już rok i póki co sprężarka się załącza, wszystko jest ok, po za głośną pracą elektrosprzęgła...
Obroty mi nie spadają, więc obciążenie jest chyba w normie.
Regeneracja sprężeraki kosztuje w zależności od zakłądu koło 600zł... Nowa sprężarka coś koło 1300-1500zł.
Obroty powinny się lekko podwyższać zgodnie z serwisową specyfikacją. U mnie też jest ok, chłodzi w największe upały bez problemu, tylko głośno zaskakuje to sprzęgiełko powoduje szarpnięcie silnikiem co przy zepsutych poduchach wiadomo jak się objawia.
mam podobnie. Sprzęgło strzela jak
. Swojego czasu się rozsypało (odkręciły śruby mocujące). W zasadzie wszystkie w/w objawy. Widać "ten typ tak ma" 


U mnie poza tym, że szarpie silnikiem na włączonej klimie, to co jakiś czas słychać dziwne dźwięki spod maski. Podejrzewam, że sprężarka już umiera. Czy odkręcenie sprężarki jest jakieś problematyczne? (nie licząc tego, że czynnik trzeba spuścić
)
- Od: 13 lut 2014, 12:36
- Posty: 63
- Skąd: Bydoszcz
- Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03
nynuch76 napisał(a): dla potomnych na przyszłość łożysko NSK 32BD45DU
Czy to łożysko będzie pasować do M6 2.0 Benzyna 2003? Chce zamówić łożysko przed wyjęciem sprężarki wiec nie znam numeru sprężarki. Wymiary łożyska o numerze
32BD45DU to: 32x55x23 średnica wewnętrzna x średnica zewnętrzna x szerokość
- Od: 4 wrz 2014, 16:57
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 LF
2003
Witam
Wczoraj sprężarka klimy "terkotała", a dziś się nie załącza.
Z tego co czytam na forum to chyba będzie sprzęgło klimy...'
Dwa pytania:
1. Mam M6, silnik 2,3 z 2002r. Czy sprężarki są takie same w silnikach 2.0 i 1.8? (jakbym szukał używki) ew. czy w ramach silnika 2,3 (166KM) występowały różne typy? (jakbym kupił od jakiegokolwiek innego 2,3)
2. Czy wymiana sprzęgła sprężarki wymaga jej demontażu/spuszczenia czynnika?
Pozdrawiam
Wczoraj sprężarka klimy "terkotała", a dziś się nie załącza.
Z tego co czytam na forum to chyba będzie sprzęgło klimy...'
Dwa pytania:
1. Mam M6, silnik 2,3 z 2002r. Czy sprężarki są takie same w silnikach 2.0 i 1.8? (jakbym szukał używki) ew. czy w ramach silnika 2,3 (166KM) występowały różne typy? (jakbym kupił od jakiegokolwiek innego 2,3)
2. Czy wymiana sprzęgła sprężarki wymaga jej demontażu/spuszczenia czynnika?
Pozdrawiam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6