Niewidoczny kabel do ładowania telefonu wychodzacy w schowku na okulary
1, 2
Potrzebuje doprowadzic kabel do ladowania telefonu do schowka na okulary przy lewym kolanie. Czy ktorys z forumowiczow jest w stanie udzielic praktycznych rad jak to rozwiazac? Instalowalem juz xcarlinka razem z lutowaniem zworki wiec rozmontowanie wszystkiego do momentu wyciagniecia radia mam opanowane.
Pytania jakie mi sie nasuwaja na chwile obecna:
1. Jak podpiac kabel do ladowania (koncowka w schowku mini-usb) do gniazda zapalniczki?
2. Czy zeby przeciagnac kabel do schowka wystarczy wypiac plastiki pod kierownica czy to grubsza zabawa?
3. Czy gniazdo zapalniczki dalej bedzie dzialac?
4. Czy nie bedzie problemem jednoczesne ladowanie telefonu z kabla w schowku i nawigacji przez tradycyjny wtyk do gniazdka zapalniczki?
5. Jak dlugi musi byc kabel?
Z gory dzieki za wszystkie podpowiedzi. Jesli bedzie zapotrzebowanie moge zrobic ewentualna fotorelacje.
Pytania jakie mi sie nasuwaja na chwile obecna:
1. Jak podpiac kabel do ladowania (koncowka w schowku mini-usb) do gniazda zapalniczki?
2. Czy zeby przeciagnac kabel do schowka wystarczy wypiac plastiki pod kierownica czy to grubsza zabawa?
3. Czy gniazdo zapalniczki dalej bedzie dzialac?
4. Czy nie bedzie problemem jednoczesne ladowanie telefonu z kabla w schowku i nawigacji przez tradycyjny wtyk do gniazdka zapalniczki?
5. Jak dlugi musi byc kabel?
Z gory dzieki za wszystkie podpowiedzi. Jesli bedzie zapotrzebowanie moge zrobic ewentualna fotorelacje.
- Od: 12 maja 2013, 12:46
- Posty: 7
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GG 2004
niestety, żeby wykręcić schowek, musisz wykręcić konsolę z radiem, i cały tunel aż do podłokietnika. Też mam w planach taki manewr celem wyprowadzenia kabli AV i zasilania do navi i również telefonu
.
A podłączenie to normalnie od tyłu do kostki od gniazda zapalniczki, którą siłą rzeczy będziesz miała na wierzchu, jak wszystko rozbierzesz.
A podłączenie to normalnie od tyłu do kostki od gniazda zapalniczki, którą siłą rzeczy będziesz miała na wierzchu, jak wszystko rozbierzesz.
Ale jaki masz problem wsadź tak głowę to zobaczysz że jedyny problem to gniazdo.zapalniczki chyba że będziesz lutowac ladowarke na srtronie mojej mazdy jest inne rozwiązanie możesz podpatrzec
Wysłane z mojego LT22i przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LT22i przy użyciu Tapatalka
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
etc napisał(a):4. Czy nie bedzie problemem jednoczesne ladowanie telefonu z kabla w schowku i nawigacji przez tradycyjny wtyk do gniazdka zapalniczki?
nie
etc napisał(a):5. Jak dlugi musi byc kabel
Powinien wystarczyć ten od ładowarki po usunięciu wtyku i wlutowaniu się przy skrzynce bezpieczników.
etc napisał(a):6. Z gory dzieki za wszystkie podpowiedzi. Jesli bedzie zapotrzebowanie moge zrobic ewentualna fotorelacje.
koniecznie
Dopisano 24 paź 2013 20:11:
etc napisał(a): 1. Jak podpiac kabel do ladowania (koncowka w schowku mini-usb) do gniazda zapalniczki?
Pod schowkiem jest skrzynka bezpieczników, z której idzie przewód do gniazda zapalniczki. Wlutuj się i zaizoluj dobrze. Drugi przewód podłącz do masy karoserii pod którąś śrubkę lub do przewodu masy.
etc napisał(a): 2. Czy zeby przeciagnac kabel do schowka wystarczy wypiac plastiki pod kierownica czy to grubsza zabawa?
Wystarczy
etc napisał(a): 3. Czy gniazdo zapalniczki dalej bedzie dzialac?
Jak najbardziej
czyli tak ? 

"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Ok zamowilem cos takiego:
http://allegro.pl/gniazdo-zapalniczki-12-24v-ladowarka-usb-5v-i3631068546.html
W weekend po wszystkich swietych przymierze sie do montazu.

W weekend po wszystkich swietych przymierze sie do montazu.
- Od: 12 maja 2013, 12:46
- Posty: 7
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GG 2004
bula6595 napisał(a):czyli tak ?
Owszem ten schowek, ale chcę tak zrobić, by jak najmniej miejsca zająć w nim. Dlatego myślę o schowaniu ładowarek pod schowkiem i wyprowadzeniu ich kabli tylko. Mam tu na myśli ładowarkę do telefonu i do nawigacji (do której idą dwa kable: ładowanie i video z kamerki cofania).
Poza tym kupiłem dodatkowe gniazdo zapalniczki (uniwersalne, montażowe) i chcę je zamontować z tyłu podłokietnika, dla pasażerów z tyłu. Zawsze, jak mi padnie bateria w Navi, to koniecznie jeszcze w telefonie moim, albo żony
Kolego drogi z doświadczenia ci powiem że Wszelkiej maści ładowarki ( szczególnie samochodowe i nie oryginalne ) mogą się nagrzewać do takiego stopnia że dochodzi w nich do samozapłonu.
Z punktu widzenia elektryka powiem ci że dołożenie do instalacji samego gniazda czyli przewody + pare blaszek nie spowoduje nawet cienia zagrożenia pożarowego. Niestety w stosunku co do ładowarek przetwornic i innych urządzenie nie będących urządzeniami dedykowanymi do danego pojazdu ani nie policzone do konkretnej instalacji istnieje zagrożenie pożarowe co po zamontowaniu w taki sposób ładowarek że nie będzie możliwości ich szybkiego wypięcia i usunięcia z auta może doprowadzić do jego spalenia bo bezpieczniki w nich montowane to najczęściej gwóźdź w szkiełku zamknięty i mają się nijak do normy. Musiał byś dodatkowo do tej odnogo dorobić bezpiecznik odpowiednio mały + dodatkowy łatwo dostępny wyłącznik awaryjny.
Kolejną kwestią jest to że pod tym schowkiem jest nie za dużo miejsca i może ci się to nie pomieścić ja ci proponuiję inne rozwiązanie.
Jeśli jesteś pewnien tych ładowarek zamontu je na plastikowej listwie która jest pomiędzy radiem a klimatyzacją tak aby po demontażu schowka można było spokojnie wszystko usunąć a w samym schowku centralnym wykonać tylko otwory na przewody które trzeba zaślepić miękką gumą tak żeby nie rzucało się w oczy a demontaż był łatwiejszy.
Może i moje rozwiązanie jest toporne to co opisałem i to jakie zrobiłem ale w obu przypadkach masz spore szanse na usunięcie płonącego czy topiącego się od temperatury urządzenia. a opowieści o płonących ładowarkach jest na sieci mnogo więc trzeba uważać
życzę ci powodzenia i dobrych rozwiązań.
co do gniazda zapalniczki z tyłu faktycznie masz rację przydał by się czasem taki bajer na tylną kanapę. w sumie sam się teraz przez ciebie nad tym zastanawiam
ale to już chyba trzeba będzie w moim przypadku faktycznie pociągnąć extra przewody z skrzynki i nowy odrębny bezpiecznik.
Z punktu widzenia elektryka powiem ci że dołożenie do instalacji samego gniazda czyli przewody + pare blaszek nie spowoduje nawet cienia zagrożenia pożarowego. Niestety w stosunku co do ładowarek przetwornic i innych urządzenie nie będących urządzeniami dedykowanymi do danego pojazdu ani nie policzone do konkretnej instalacji istnieje zagrożenie pożarowe co po zamontowaniu w taki sposób ładowarek że nie będzie możliwości ich szybkiego wypięcia i usunięcia z auta może doprowadzić do jego spalenia bo bezpieczniki w nich montowane to najczęściej gwóźdź w szkiełku zamknięty i mają się nijak do normy. Musiał byś dodatkowo do tej odnogo dorobić bezpiecznik odpowiednio mały + dodatkowy łatwo dostępny wyłącznik awaryjny.
Kolejną kwestią jest to że pod tym schowkiem jest nie za dużo miejsca i może ci się to nie pomieścić ja ci proponuiję inne rozwiązanie.
Jeśli jesteś pewnien tych ładowarek zamontu je na plastikowej listwie która jest pomiędzy radiem a klimatyzacją tak aby po demontażu schowka można było spokojnie wszystko usunąć a w samym schowku centralnym wykonać tylko otwory na przewody które trzeba zaślepić miękką gumą tak żeby nie rzucało się w oczy a demontaż był łatwiejszy.
Może i moje rozwiązanie jest toporne to co opisałem i to jakie zrobiłem ale w obu przypadkach masz spore szanse na usunięcie płonącego czy topiącego się od temperatury urządzenia. a opowieści o płonących ładowarkach jest na sieci mnogo więc trzeba uważać
co do gniazda zapalniczki z tyłu faktycznie masz rację przydał by się czasem taki bajer na tylną kanapę. w sumie sam się teraz przez ciebie nad tym zastanawiam
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
no o tym grzaniu się ładowarek nie pomyślałem, dzięki za podpowiedź. W takim razie chyba zainwestuę w porządna diodę zenera na radiatorze (tak z 5,1V i 2A) i zamontuję w przewiewnym miejscu z dobranym bezpiecznikiem.
Co do tylnego gniazda zapalniczki, to ja pociągnę je z gniazda przedniego, gdyz nie przewiduję jazdy rzędu 10A na obu gniazdach na raz
Co do tylnego gniazda zapalniczki, to ja pociągnę je z gniazda przedniego, gdyz nie przewiduję jazdy rzędu 10A na obu gniazdach na raz
są takie przypadki że i bezpiecznik nie pomoże a ładowarka płonie żywym ogniem po prostu schowaj to za schowkiem pasażera a nie pod tym małym schoweczkiem.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
ja rozwiązałem to tak : mogę ładować na raz dwa telefony (lub inne urządzenia pod USB) + nawigacja i jeszcze mam jedno gniazdo wolne . nic się nie grzeje nic nie przepala .
I założyłem na tył dodatkowe gniazdo zamontowane pod popielniczką (podłączone bezpośrednio pod kable z zapalniczki z przodu)
Sory za jakość zdjęć ale robione po ciemku .
I założyłem na tył dodatkowe gniazdo zamontowane pod popielniczką (podłączone bezpośrednio pod kable z zapalniczki z przodu)
Sory za jakość zdjęć ale robione po ciemku .
fajnie to zrobiłeś. Widzę, że i u Ciebie okleina na kokpicie jak i u mnie. Też myślę o stacji multimedialnej 2DIN.
Wracając do tematu, z przodu chcę jednak kable w schowku na desce. Z tyłu natomiast gniazdo zamontuję w popielniczce, jak Ty zrobiłeś to z przodu. Czyli trzeba będzie z tyłu otworzyć popielniczkę i tam będzie gniazdo zapalniczki.
Wracając do tematu, z przodu chcę jednak kable w schowku na desce. Z tyłu natomiast gniazdo zamontuję w popielniczce, jak Ty zrobiłeś to z przodu. Czyli trzeba będzie z tyłu otworzyć popielniczkę i tam będzie gniazdo zapalniczki.
próbowałem zrobić takie właśnie z tyłu w popielniczce ale poległem , nic się nie mieściło z dostępnych gniazd zapalniczek na rynku (nawet najmniejsze mini , były za duże ) więc postanowiłem zrobić zamykane gniazdo poniżej popielniczki . a co do stacji multimedialnej to było z mojej strony najlepsze co zrobiłem w aucie Muzyka, TV, GPS wszystko w jednym miejscu
. teraz walczę ze sterowaniem z kierownicy ale coś powoli mi to idzie 

Pozwolę się odkopać nieco ten wątek bo mam zamiar powalczyć trochę z wiszącymi kablami przy konsoli, planuje co prawda trochę inną konstrukcję niż autor wątku ale nie znalazłem lepszego tematu.
Otóż często zdarza się, że w trasie korzystam równocześnie z kamerki oraz telefonu jako nawigacji. Jak szybko "leci" bateria w obecnym smartfonach podczas korzystania z navi wszyscy dobrze wiemy więc potrzebuję rozdzielić napięcia z zapalniczki.
Jako, że mam zamiar w najbliższym czasie zainstalować w schowku pasażera xcarlinka to pomyślałem że korzystając z okazji poprowadzę również odpowiednią instalację pod konsolą i wyciągnę kable w schowku na nawigację.
Tak więc rozgałęźnik już kupiony.
W miejscu żółtej kreski chce pociągnąć dwa kable z kątową końcówką zwykłego usb, żeby można było bez problemu zamknąć klapkę od popiołki i zapalniczki. Micro USB taki:
http://www.morele.net/kabel-usb-delock- ... 82-748226/
Ale właśnie problem polega na tym, że nie mogę znaleźć podobnego kabelka kątowego ale z końcówką MINI USB. Czy ktoś ma taki albo wie gdzie mogę taki dostać?
Czy żeby wyjść z kabelkami w schowku na navi trzeba coś wiercić czy jest gdzieś miejsce, żeby je spokojnie wcisnąć?
Z góry dziękuję za porady
Otóż często zdarza się, że w trasie korzystam równocześnie z kamerki oraz telefonu jako nawigacji. Jak szybko "leci" bateria w obecnym smartfonach podczas korzystania z navi wszyscy dobrze wiemy więc potrzebuję rozdzielić napięcia z zapalniczki.
Jako, że mam zamiar w najbliższym czasie zainstalować w schowku pasażera xcarlinka to pomyślałem że korzystając z okazji poprowadzę również odpowiednią instalację pod konsolą i wyciągnę kable w schowku na nawigację.
Tak więc rozgałęźnik już kupiony.
W miejscu żółtej kreski chce pociągnąć dwa kable z kątową końcówką zwykłego usb, żeby można było bez problemu zamknąć klapkę od popiołki i zapalniczki. Micro USB taki:
http://www.morele.net/kabel-usb-delock- ... 82-748226/
Ale właśnie problem polega na tym, że nie mogę znaleźć podobnego kabelka kątowego ale z końcówką MINI USB. Czy ktoś ma taki albo wie gdzie mogę taki dostać?
Czy żeby wyjść z kabelkami w schowku na navi trzeba coś wiercić czy jest gdzieś miejsce, żeby je spokojnie wcisnąć?
Z góry dziękuję za porady
Ostatnio zamawialem micro usb w oplocie z ebaya, mieli tez z katowa koncowka bo chyba w Sony xperiach dawali w zestawie takie kątowe micro usb. Zamow na ebay, dotarlo do mnie w 2 tygodnie ostatnio wysylane bez trackingu.
Dzięki
Udało mi się jednak zaoszczędzić trochę czasu i znalazłem w Pl:
-kabel do kamerki
http://www.conrad.pl/Opinie.htm?websale8=conrad&tpl=tpl_read_prod_rating.htm&pi=1007866&ci=SHOP_AREA_258249_0410105
-kabel do telefonu
http://www.conrad.pl/Opinie.htm?websale8=conrad&tpl=tpl_read_prod_rating.htm&pi=1007870&ci=SHOP_AREA_258249_0410105
A co z tym schowkiem? Będzie potrzebne wiercenie?

Udało mi się jednak zaoszczędzić trochę czasu i znalazłem w Pl:
-kabel do kamerki
http://www.conrad.pl/Opinie.htm?websale8=conrad&tpl=tpl_read_prod_rating.htm&pi=1007866&ci=SHOP_AREA_258249_0410105
-kabel do telefonu
http://www.conrad.pl/Opinie.htm?websale8=conrad&tpl=tpl_read_prod_rating.htm&pi=1007870&ci=SHOP_AREA_258249_0410105
A co z tym schowkiem? Będzie potrzebne wiercenie?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6