Podgrzewanie foteli(fotorelacja z naprawy na str.5)
Hubix chyba ironizował słowa autora artykułu
Autor tak to napisał, jakbyśmy mieli XX, a nie XXI wiek
Ja go przeczytałem tez się uśmiechnąłem... 
Witam,
postanowiłem z racji niniejszego tematu i problemu podzielić się fotorelacją z udanej naprawy mojej maty grzewczej fotela kierowcy.
Dotyczy ona Mazdy6 L3 2002r. przedlift wersja TOP na Europe, konkretnie Niemcy.
Fotorelację jaką widziałem na tym forum dotyczyła bodajże Xedosa, a tam krzesła nieco inne
A więc...
zakładam, że z odkręceniem 4-ech śrub nie ma problemu. Jedynie podczas wyjmowania fotela tylnymi drzwiami należy uważać, aby nie porysować sobie nadkola szyną (tak jak mi się zdarzyło
), dlatego też polecam ustawić fotel w pozycji leżącej
Na początek warto zdiagnozować co działa a co nie, co można ewentualnie wykluczyć, aby nie rozbebeszać obu części, tj. siedziska i oparcia.
Kostka nr 2 oparcie: przewody kolor brązowy
Kostka nr 3 siedzenie: czerwony (+) i czarny (–)
Po pierwsze rozpinamy wszystkie kostki i bierzemy multimetr ustawiony na piszczyk (spr. zamknięcia obwodu).
MAŁY EDIT:
1. Aby sprawdzić działanie oparcia mostkujemy kawałkiem drutu rozpiętą kostkę nr 3 (żeńską), wtedy sprawdzamy multimetrem, czy w kostce nr 2 mamy zamknięty obwód – jeśli tak, to ta mata jest ok.
2. Aby sprawdzić działanie siedziska mostkujemy kawałkiem drutu rozpiętą kostkę nr 2 (żeńską), a wtedy sprawdzamy multimetrem, czy w kostce nr 3 mamy zamknięty obwód – jeśli tak, to ta mata jest ok.
W moim przypadku na kostce nr 3 było ok. – obwód zamknięty – siedzisko ok. Trzeba pamiętać, że siedzisko posiada termostat, który przy odpowiednio wysokiej temperaturze rozłącza obwód (jak np. w przegrzanej suszarce do włosów). Termostat jest połączony szeregowo ze spiralą maty.
W sumie niepotrzebnie rozbebeszyłem siedzisko, no ale niech pozostali się napatrzą
może się komu przyda.
Idąc dalszym tropem niestety na kostce nr 2 już nie było ok, bo obwód był rozwarty i trzeba było szukać dalej. I teraz najgorsze, bo nie chciałem zdejmować poszycia oparcia, by odsłaniać poduszkę boczną. Na szczęście nie musiałem...
Tapicerkę zdejmowałem więc etapami od dołu do góry szukając miejsca przerwania obwodu na spiralce grzejnej. Spiralka wykonana jest z powlekanej plecionki, zapobiegającej zawilgoceniom.
Po kolei zdjemowałem opaski miedziane mocujące tapicerkę do gąbki. Dopiero gdzieś w połowie wysokości oparcia pojawiła się przyczyna – przepalona spiralka.
Spiralka została zlutowana i zabezpieczona koszulką termokurczliwą oraz obłożona kilkoma warstwami (nie za grubo) taśmy izolacyjnej z obu stron.
TU TEŻ MAŁY EDIT:
Nie trzeba dawać grubej izolacji, bo to nie ma sensu. Lepiej będzie jak zlutowany element umieścimy luźno bez naciągania, gdyż podczas opierania się działamy własnym ciałem naprężając całą matę.
Następny etap to składanie tapicerki.
Skorzystałem z rady jednego z Kolegów naszego forum i zamiast miedzianych oryginalnych objemek zastosowałem opaski plastikowe. Zdecydowanie przyspieszyło to sprawę montażu.
Na koniec można jeszcze raz sprawdzić obwody na obu matach i spinać ze sobą kostki.
Nie ma możliwości pomylenia kostek, bo one pasują tylko w jeden sposób.
Podczas wkładania fotela do auta polecam ustawić go w pozycji leżącej i wspomóc się drugą osobą w celu bezpiecznego umiejscowienia fotela na swoim miejscu, aby nie uszkodzić karoserii, kanapy czy tunelu środkowego.
Po przykręceniu fotela podłączyłem dwie kostki – jedna od zasilania podgrzewania, druga od airbaga.
Na koniec krótki test i krzesełka ciepłe, tak więc zdążyłem przed zimą
Uwaga! Manipulowanie przy poduszkach powietrznych grozi ich zdetonowaniem, a w konsekwencji może narazić na utratę zdrowia bądź życia. Robisz to na własne ryzyko.
Pozdrawiam i życzę ciepłych foteli w zimne dni.
postanowiłem z racji niniejszego tematu i problemu podzielić się fotorelacją z udanej naprawy mojej maty grzewczej fotela kierowcy.
Dotyczy ona Mazdy6 L3 2002r. przedlift wersja TOP na Europe, konkretnie Niemcy.
Fotorelację jaką widziałem na tym forum dotyczyła bodajże Xedosa, a tam krzesła nieco inne
A więc...
zakładam, że z odkręceniem 4-ech śrub nie ma problemu. Jedynie podczas wyjmowania fotela tylnymi drzwiami należy uważać, aby nie porysować sobie nadkola szyną (tak jak mi się zdarzyło
Na początek warto zdiagnozować co działa a co nie, co można ewentualnie wykluczyć, aby nie rozbebeszać obu części, tj. siedziska i oparcia.
Kostka nr 2 oparcie: przewody kolor brązowy
Kostka nr 3 siedzenie: czerwony (+) i czarny (–)
Po pierwsze rozpinamy wszystkie kostki i bierzemy multimetr ustawiony na piszczyk (spr. zamknięcia obwodu).
MAŁY EDIT:
1. Aby sprawdzić działanie oparcia mostkujemy kawałkiem drutu rozpiętą kostkę nr 3 (żeńską), wtedy sprawdzamy multimetrem, czy w kostce nr 2 mamy zamknięty obwód – jeśli tak, to ta mata jest ok.
2. Aby sprawdzić działanie siedziska mostkujemy kawałkiem drutu rozpiętą kostkę nr 2 (żeńską), a wtedy sprawdzamy multimetrem, czy w kostce nr 3 mamy zamknięty obwód – jeśli tak, to ta mata jest ok.
W moim przypadku na kostce nr 3 było ok. – obwód zamknięty – siedzisko ok. Trzeba pamiętać, że siedzisko posiada termostat, który przy odpowiednio wysokiej temperaturze rozłącza obwód (jak np. w przegrzanej suszarce do włosów). Termostat jest połączony szeregowo ze spiralą maty.
W sumie niepotrzebnie rozbebeszyłem siedzisko, no ale niech pozostali się napatrzą
Idąc dalszym tropem niestety na kostce nr 2 już nie było ok, bo obwód był rozwarty i trzeba było szukać dalej. I teraz najgorsze, bo nie chciałem zdejmować poszycia oparcia, by odsłaniać poduszkę boczną. Na szczęście nie musiałem...
Tapicerkę zdejmowałem więc etapami od dołu do góry szukając miejsca przerwania obwodu na spiralce grzejnej. Spiralka wykonana jest z powlekanej plecionki, zapobiegającej zawilgoceniom.
Po kolei zdjemowałem opaski miedziane mocujące tapicerkę do gąbki. Dopiero gdzieś w połowie wysokości oparcia pojawiła się przyczyna – przepalona spiralka.
Spiralka została zlutowana i zabezpieczona koszulką termokurczliwą oraz obłożona kilkoma warstwami (nie za grubo) taśmy izolacyjnej z obu stron.
TU TEŻ MAŁY EDIT:
Nie trzeba dawać grubej izolacji, bo to nie ma sensu. Lepiej będzie jak zlutowany element umieścimy luźno bez naciągania, gdyż podczas opierania się działamy własnym ciałem naprężając całą matę.
Następny etap to składanie tapicerki.
Skorzystałem z rady jednego z Kolegów naszego forum i zamiast miedzianych oryginalnych objemek zastosowałem opaski plastikowe. Zdecydowanie przyspieszyło to sprawę montażu.
Na koniec można jeszcze raz sprawdzić obwody na obu matach i spinać ze sobą kostki.
Nie ma możliwości pomylenia kostek, bo one pasują tylko w jeden sposób.
Podczas wkładania fotela do auta polecam ustawić go w pozycji leżącej i wspomóc się drugą osobą w celu bezpiecznego umiejscowienia fotela na swoim miejscu, aby nie uszkodzić karoserii, kanapy czy tunelu środkowego.
Po przykręceniu fotela podłączyłem dwie kostki – jedna od zasilania podgrzewania, druga od airbaga.
Na koniec krótki test i krzesełka ciepłe, tak więc zdążyłem przed zimą
Uwaga! Manipulowanie przy poduszkach powietrznych grozi ich zdetonowaniem, a w konsekwencji może narazić na utratę zdrowia bądź życia. Robisz to na własne ryzyko.
Pozdrawiam i życzę ciepłych foteli w zimne dni.
Ostatnio edytowano 3 lis 2012, 16:41 przez mscorp, łącznie edytowano 1 raz
-
mscorp
witam od niedawna jestem posiadaczem mazdy 6 kombi i także mam problem z niedziałającym podgrzewaniem fotela kierowcy. Z tym że u mnie już wiem na pewno ze przepaliła się spiralka w macie bo przepaliła nawet tapicerkę w oparciu tak jakby ktoś petem. jestem w stanie wyciągnąć oba przepalone końce i je zlutować ale nie jestem pewien czy to będzie działać.. czy jednak będzie trzeba rozbebeszać całe oparcie. prosiłbym o radę
-
KarMar10
KarMar10 napisał(a):witam od niedawna jestem posiadaczem mazdy 6 kombi i także mam problem z niedziałającym podgrzewaniem fotela kierowcy. Z tym że u mnie już wiem na pewno ze przepaliła się spiralka w macie bo przepaliła nawet tapicerkę w oparciu tak jakby ktoś petem. jestem w stanie wyciągnąć oba przepalone końce i je zlutować ale nie jestem pewien czy to będzie działać.. czy jednak będzie trzeba rozbebeszać całe oparcie. prosiłbym o radę
Nie posiadamy tutaj szklanej kuli.
Zlutuj (połącz) uszkodzoną ścieżkę i obserwuj co się będzie działo.
Mam pytanie , czy działanie podgrzewania foteli działa od zależności czy ktos siedzi na fotelu czy nie ?tzn czy musi siedziec kierowca i pasazer zeby dzialalo dla pasazera czy sam pasażer i czy wogolu musi mie obecnosc osoby czy działa samo 

- Od: 6 maja 2011, 20:00
- Posty: 15
- Skąd: Dębica , Czarna
- Auto: mazda 6 – GY Sport Wagon 2003
nie – wystarczy, że włączysz przełącznikiem w podłokietniku, oczywiście po przekręceniu kluczyka 
Inaczej 50 % jego, podgrzewania foteli nie spełniałoby swoich walorów użytkowych, np. zimą zanim wsiądziesz do auta i np. silnik już śmiga, a Ty jeszcze palisz fajkę na zewnątrz, włączając sobie zawczasu grzanie tyłka, po wypaleniu fajki wsiadasz na rozgrzany fotel – naprawdę tyłek wtedy się cieszy
Ja zimą zawsze mam je włączone, żeby ciągle nie brać prawej ręki do tyłu i pamiętać o tym, a dopiero wiosna na stałe wyłączam 
Inaczej 50 % jego, podgrzewania foteli nie spełniałoby swoich walorów użytkowych, np. zimą zanim wsiądziesz do auta i np. silnik już śmiga, a Ty jeszcze palisz fajkę na zewnątrz, włączając sobie zawczasu grzanie tyłka, po wypaleniu fajki wsiadasz na rozgrzany fotel – naprawdę tyłek wtedy się cieszy
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
czyli fotele nie działają
wiec czeka praca , czytaj posty wyżej heeheh

- Od: 6 maja 2011, 20:00
- Posty: 15
- Skąd: Dębica , Czarna
- Auto: mazda 6 – GY Sport Wagon 2003
Witam. Koledzy Mam następujący problem. Idzie zima wiec postanowiłem zając się opcją "podgrzewania foteli". W mojej madzi brak jest niestety przycisków w podłokietniku:/
Gdy dostałem się do tunelu środkowego znalazłem 3 wtyczki – biała, czarna i jedna z innej parafii(podejrzewam ze prowadziła ona do systemu cartalk) jak na zdjęciu poniżej:

Domyślam się ze w fotelach mam fabrycznie zamontowane maty grzewcze (skóra).
Tutaj moja prośba do użytkowników m6tek z systemem podgrzewanych siedzisk. Czy mógłby ktoś zrobić kilka fotek chodzi mi konkretnie o :
– jak wyglądają te przełączniki
– jakie przewody do nich prowadza
– jak są podłączone do kostek na zdjęciach
– ile jest przewodów (kabli do poszczególnej kostki i jak wchodzą do przełącznika)
-czy jest dodatkowy kabel prowadzący do przełączników (zasilający cały układ)
Szukałem w różnych miejscach tunelu z opcja przełączników ale niestety brak trafień
Mysle, że można takie przełączniki samemu wykombinować ale potrzebuje informacji na temat połączeń. Bardzo dziękuje za pomoc. Pozdrawiam i życzę szerokości
Gdy dostałem się do tunelu środkowego znalazłem 3 wtyczki – biała, czarna i jedna z innej parafii(podejrzewam ze prowadziła ona do systemu cartalk) jak na zdjęciu poniżej:

Domyślam się ze w fotelach mam fabrycznie zamontowane maty grzewcze (skóra).
Tutaj moja prośba do użytkowników m6tek z systemem podgrzewanych siedzisk. Czy mógłby ktoś zrobić kilka fotek chodzi mi konkretnie o :
– jak wyglądają te przełączniki
– jakie przewody do nich prowadza
– jak są podłączone do kostek na zdjęciach
– ile jest przewodów (kabli do poszczególnej kostki i jak wchodzą do przełącznika)
-czy jest dodatkowy kabel prowadzący do przełączników (zasilający cały układ)
Szukałem w różnych miejscach tunelu z opcja przełączników ale niestety brak trafień
Mysle, że można takie przełączniki samemu wykombinować ale potrzebuje informacji na temat połączeń. Bardzo dziękuje za pomoc. Pozdrawiam i życzę szerokości
- Od: 8 wrz 2011, 23:51
- Posty: 35
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.3 TOP (GG) 2003
166 km + Sequent LPG
mahosss napisał(a):mojej madzi brak jest niestety przycisków w podłokietniku:/
jeżeli w ogóle nie masz w podłokietniku przełączników od podgrzewania foteli, to i nie masz maty... jest tylko okablowanie doprowadzone (instalacja), nic więcej...
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
jeżeli w ogóle nie masz w podłokietniku przełączników od podgrzewania foteli, to i nie masz maty... jest tylko okablowanie doprowadzone (instalacja), nic więcej...
Sęk w tym, że maty są bo sprawdzilem, kable wchodzą w fotel i sa połączone, tak samo w oparcie.
Jeżeli masz mozliwośc zrobienia fotek w swojej m6 to bylbym bardzo wdzieczny
- Od: 8 wrz 2011, 23:51
- Posty: 35
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.3 TOP (GG) 2003
166 km + Sequent LPG
Przed chwilą byłem u siebie w aucie sprawdzić czy mam maty grzewcze, mam skórę a nie mam grzanych siedzeń.
Niestety ale nie ma mat, jedyny kabel który idzie do siedziska pasażera to czujnik wagowy od airbagu, kable do oparć mam tylko do airbagów siedzeń, więc raczej wątpię żeby Mazda robiła takie gratisy.
Sam zamierzam dołożyć grzanie siedzeń ale to już nie w tym roku.
Niestety ale nie ma mat, jedyny kabel który idzie do siedziska pasażera to czujnik wagowy od airbagu, kable do oparć mam tylko do airbagów siedzeń, więc raczej wątpię żeby Mazda robiła takie gratisy.
Sam zamierzam dołożyć grzanie siedzeń ale to już nie w tym roku.
- Od: 15 maja 2011, 02:01
- Posty: 99
- Skąd: Sheffield UK
- Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Sport Nav 2014 + Safety Pack
digital123 napisał(a):Sam zamierzam dołożyć grzanie siedzeń ale to już nie w tym roku.
a nie latwiej wymienic cale fotele?
wraz z podlokietnikiem... oczywiscie
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
67igor1 napisał(a):a nie latwiej wymienic cale fotele?
wraz z podlokietnikiem... oczywiscie
No własnie nie bardzo bo fotel kierownika mam jeszcze z pamięcią ustawień i raz ciężko takiego dorwać, a poza tym mam skórę w dobrym stanie.
Druga sprawa, nie jest to jakieś trudna operacja, widziałem zestawy na przednie fotele z włącznikami (5 pozycji grzania) i okablowaniem za ok. 80F, a podłokietnik wezme do roboty zapnę na CNC i zrobie otwory porządnie jak w oryginale.
- Od: 15 maja 2011, 02:01
- Posty: 99
- Skąd: Sheffield UK
- Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Sport Nav 2014 + Safety Pack
digital123 napisał(a):Druga sprawa, nie jest to jakieś trudna operacja, widziałem zestawy na przednie fotele z włącznikami (5 pozycji grzania) i okablowaniem za ok. 80F, a podłokietnik wezme do roboty zapnę na CNC i zrobie otwory porządnie jak w oryginale.
dzialaj wiec
ps. moze jakies zdjecia ... fotorelacje?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Zrobię napewno, ale to dopiero przyszły rok, kiedy się cieplej zrobi, bo nie chce mi się marznąć w aucie przy robieniu instalacji, bo fotele to przytargam do domu.
- Od: 15 maja 2011, 02:01
- Posty: 99
- Skąd: Sheffield UK
- Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Sport Nav 2014 + Safety Pack
mahosss napisał(a):jeżeli w ogóle nie masz w podłokietniku przełączników od podgrzewania foteli, to i nie masz maty... jest tylko okablowanie doprowadzone (instalacja), nic więcej...
Sęk w tym, że maty są bo sprawdzilem, kable wchodzą w fotel i sa połączone, tak samo w oparcie.
Jeżeli masz mozliwośc zrobienia fotek w swojej m6 to bylbym bardzo wdzieczny
mi tu wyglada, ze Twoje fotele nie sa z tego auta, albo auto nie do tych foteli...
no ale jesli juz masz maty w fotelach, to porownaj z moimi zdjeciami spodu fotela kostki, ktore sa u Ciebie
w tunelu srodkowym masz dwie wiazki do przelacznikow, ale gdzie one ida dalej... juz Ci nie powiem.
-
mscorp
WITAM
Mam następujący problem z podgrzewaniem foteli.
Fotel pasażera działa bez zarzutu grzeje idealnie, natomiast problem posiadam z fotelem kierowcy.
Chodzi o to że grzeje cały czas niezależnie od tego czy przełącznik jest w pozycji załącz czy wyłącz, niezależnie też czy kluczyk jest w stacyjce czy go nie ma a co ciekawe wyciągnąłem bezpieczniki w kabinie i pod maską od grzania foteli i fotel kierowcy grzał dalej. I pewnie bym się nie zorientował ,bo w lecie ciepło było, gdyby nie fakt że padł mi akumulator. Naładowałem go a na drugi dzień znów wyładowany. Jak na razie porozpinałem kostki pod fotelem i tyle ale jak to naprawić?
Poradźcie coś.
Dzięki
Mam następujący problem z podgrzewaniem foteli.
Fotel pasażera działa bez zarzutu grzeje idealnie, natomiast problem posiadam z fotelem kierowcy.
Chodzi o to że grzeje cały czas niezależnie od tego czy przełącznik jest w pozycji załącz czy wyłącz, niezależnie też czy kluczyk jest w stacyjce czy go nie ma a co ciekawe wyciągnąłem bezpieczniki w kabinie i pod maską od grzania foteli i fotel kierowcy grzał dalej. I pewnie bym się nie zorientował ,bo w lecie ciepło było, gdyby nie fakt że padł mi akumulator. Naładowałem go a na drugi dzień znów wyładowany. Jak na razie porozpinałem kostki pod fotelem i tyle ale jak to naprawić?
Poradźcie coś.
Dzięki
- Od: 18 lip 2010, 23:15
- Posty: 9
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 6 kombi
jaffo napisał(a):Mam następujący problem z podgrzewaniem foteli.
Fotel pasażera działa bez zarzutu grzeje idealnie, natomiast problem posiadam z fotelem kierowcy.
Chodzi o to że grzeje cały czas niezależnie od tego czy przełącznik jest w pozycji załącz czy wyłącz, niezależnie też czy kluczyk jest w stacyjce czy go nie ma a co ciekawe wyciągnąłem bezpieczniki w kabinie i pod maską od grzania foteli i fotel kierowcy grzał dalej. I pewnie bym się nie zorientował ,bo w lecie ciepło było, gdyby nie fakt że padł mi akumulator. Naładowałem go a na drugi dzień znów wyładowany. Jak na razie porozpinałem kostki pod fotelem i tyle ale jak to naprawić?
a zadales sobie trud aby przeczytac ten watek?
masz jak wol napisane, ze + jest caly czas, a steruje grzaniem termostat... a on jest w fotelu...
wiec?
ps.
Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6