Podgrzewanie foteli(fotorelacja z naprawy na str.5)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez rafusmaximus » 31 sie 2010, 15:23

Hubix chyba ironizował słowa autora artykułu ;) Autor tak to napisał, jakbyśmy mieli XX, a nie XXI wiek ;) Ja go przeczytałem tez się uśmiechnąłem... ;)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Hubix » 11 wrz 2010, 13:24

Oczywiście, że to ironia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez mscorp » 11 paź 2010, 23:48

Witam,
postanowiłem z racji niniejszego tematu i problemu podzielić się fotorelacją z udanej naprawy mojej maty grzewczej fotela kierowcy.
Dotyczy ona Mazdy6 L3 2002r. przedlift wersja TOP na Europe, konkretnie Niemcy.

Fotorelację jaką widziałem na tym forum dotyczyła bodajże Xedosa, a tam krzesła nieco inne :)

A więc...
zakładam, że z odkręceniem 4-ech śrub nie ma problemu. Jedynie podczas wyjmowania fotela tylnymi drzwiami należy uważać, aby nie porysować sobie nadkola szyną (tak jak mi się zdarzyło :( ), dlatego też polecam ustawić fotel w pozycji leżącej

Na początek warto zdiagnozować co działa a co nie, co można ewentualnie wykluczyć, aby nie rozbebeszać obu części, tj. siedziska i oparcia.

Kostka nr 2 oparcie: przewody kolor brązowy
Kostka nr 3 siedzenie: czerwony (+) i czarny (–)

01fotel_widok_z_dolu.jpg


Po pierwsze rozpinamy wszystkie kostki i bierzemy multimetr ustawiony na piszczyk (spr. zamknięcia obwodu).

MAŁY EDIT:
1.
Aby sprawdzić działanie oparcia mostkujemy kawałkiem drutu rozpiętą kostkę nr 3 (żeńską), wtedy sprawdzamy multimetrem, czy w kostce nr 2 mamy zamknięty obwód – jeśli tak, to ta mata jest ok.

2. Aby sprawdzić działanie siedziska mostkujemy kawałkiem drutu rozpiętą kostkę nr 2 (żeńską), a wtedy sprawdzamy multimetrem, czy w kostce nr 3 mamy zamknięty obwód – jeśli tak, to ta mata jest ok.


W moim przypadku na kostce nr 3 było ok. – obwód zamknięty – siedzisko ok. Trzeba pamiętać, że siedzisko posiada termostat, który przy odpowiednio wysokiej temperaturze rozłącza obwód (jak np. w przegrzanej suszarce do włosów). Termostat jest połączony szeregowo ze spiralą maty.
W sumie niepotrzebnie rozbebeszyłem siedzisko, no ale niech pozostali się napatrzą :) może się komu przyda.

02siedzisko_oddzielenie_tapicerki_01.jpg


03siedzisko_oddzielenie_tapicerki_02.jpg


04siedzisko_po_odkreceniu_tapicerki.jpg


05siedzisko_widok_z_przodu.jpg


06siedzisko_termostat_i_spirala.jpg


07siedzisko_widok_maty.jpg


Idąc dalszym tropem niestety na kostce nr 2 już nie było ok, bo obwód był rozwarty i trzeba było szukać dalej. I teraz najgorsze, bo nie chciałem zdejmować poszycia oparcia, by odsłaniać poduszkę boczną. Na szczęście nie musiałem...
Tapicerkę zdejmowałem więc etapami od dołu do góry szukając miejsca przerwania obwodu na spiralce grzejnej. Spiralka wykonana jest z powlekanej plecionki, zapobiegającej zawilgoceniom.
Po kolei zdjemowałem opaski miedziane mocujące tapicerkę do gąbki. Dopiero gdzieś w połowie wysokości oparcia pojawiła się przyczyna – przepalona spiralka.

08oparcie_przepalony_obwod.jpg


Spiralka została zlutowana i zabezpieczona koszulką termokurczliwą oraz obłożona kilkoma warstwami (nie za grubo) taśmy izolacyjnej z obu stron.
TU TEŻ MAŁY EDIT:
Nie trzeba dawać grubej izolacji, bo to nie ma sensu. Lepiej będzie jak zlutowany element umieścimy luźno bez naciągania, gdyż podczas opierania się działamy własnym ciałem naprężając całą matę.


09oparcie_koszulka_termo.jpg


10oparcie_zlutowany_obwod.jpg


11oparcie_zabezpieczenie_lutowania.jpg


Następny etap to składanie tapicerki.
Skorzystałem z rady jednego z Kolegów naszego forum i zamiast miedzianych oryginalnych objemek zastosowałem opaski plastikowe. Zdecydowanie przyspieszyło to sprawę montażu.

12oparcie_montaz_opasek_zaciskowych.jpg


13oparcie_obciete_opaski_01.jpg


14oparcie_obciete_opaski_02.jpg


15siedzisko_montaz_opasek_zaciskowych.jpg


Na koniec można jeszcze raz sprawdzić obwody na obu matach i spinać ze sobą kostki.
Nie ma możliwości pomylenia kostek, bo one pasują tylko w jeden sposób.

16siedzisko_po_zlozeniu_osobno.jpg


17siedzisko_umiejscowienie_kostek_w_otworach.jpg


Podczas wkładania fotela do auta polecam ustawić go w pozycji leżącej i wspomóc się drugą osobą w celu bezpiecznego umiejscowienia fotela na swoim miejscu, aby nie uszkodzić karoserii, kanapy czy tunelu środkowego.
Po przykręceniu fotela podłączyłem dwie kostki – jedna od zasilania podgrzewania, druga od airbaga.

Na koniec krótki test i krzesełka ciepłe, tak więc zdążyłem przed zimą :)

Uwaga! Manipulowanie przy poduszkach powietrznych grozi ich zdetonowaniem, a w konsekwencji może narazić na utratę zdrowia bądź życia. Robisz to na własne ryzyko.

Pozdrawiam i życzę ciepłych foteli w zimne dni.
Ostatnio edytowano 3 lis 2012, 16:41 przez mscorp, łącznie edytowano 1 raz
mscorp
 

Postprzez KarMar10 » 18 sty 2011, 00:23

witam od niedawna jestem posiadaczem mazdy 6 kombi i także mam problem z niedziałającym podgrzewaniem fotela kierowcy. Z tym że u mnie już wiem na pewno ze przepaliła się spiralka w macie bo przepaliła nawet tapicerkę w oparciu tak jakby ktoś petem. jestem w stanie wyciągnąć oba przepalone końce i je zlutować ale nie jestem pewien czy to będzie działać.. czy jednak będzie trzeba rozbebeszać całe oparcie. prosiłbym o radę
KarMar10
 

Postprzez Hubix » 18 sty 2011, 01:18

KarMar10 napisał(a):witam od niedawna jestem posiadaczem mazdy 6 kombi i także mam problem z niedziałającym podgrzewaniem fotela kierowcy. Z tym że u mnie już wiem na pewno ze przepaliła się spiralka w macie bo przepaliła nawet tapicerkę w oparciu tak jakby ktoś petem. jestem w stanie wyciągnąć oba przepalone końce i je zlutować ale nie jestem pewien czy to będzie działać.. czy jednak będzie trzeba rozbebeszać całe oparcie. prosiłbym o radę


Nie posiadamy tutaj szklanej kuli.

Zlutuj (połącz) uszkodzoną ścieżkę i obserwuj co się będzie działo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez oloelektro » 3 lip 2011, 10:04

Mam pytanie , czy działanie podgrzewania foteli działa od zależności czy ktos siedzi na fotelu czy nie ?tzn czy musi siedziec kierowca i pasazer zeby dzialalo dla pasazera czy sam pasażer i czy wogolu musi mie obecnosc osoby czy działa samo ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2011, 20:00
Posty: 15
Skąd: Dębica , Czarna
Auto: mazda 6 – GY Sport Wagon 2003

Postprzez agnostyk » 3 lip 2011, 15:52

nie – wystarczy, że włączysz przełącznikiem w podłokietniku, oczywiście po przekręceniu kluczyka ;)

Inaczej 50 % jego, podgrzewania foteli nie spełniałoby swoich walorów użytkowych, np. zimą zanim wsiądziesz do auta i np. silnik już śmiga, a Ty jeszcze palisz fajkę na zewnątrz, włączając sobie zawczasu grzanie tyłka, po wypaleniu fajki wsiadasz na rozgrzany fotel – naprawdę tyłek wtedy się cieszy ;) Ja zimą zawsze mam je włączone, żeby ciągle nie brać prawej ręki do tyłu i pamiętać o tym, a dopiero wiosna na stałe wyłączam ;)
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez oloelektro » 3 lip 2011, 20:35

czyli fotele nie działają :( wiec czeka praca , czytaj posty wyżej heeheh
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2011, 20:00
Posty: 15
Skąd: Dębica , Czarna
Auto: mazda 6 – GY Sport Wagon 2003

PostTen post został usunięty przez Gość 5 lip 2011, 08:33.
Powód: OT

Postprzez mahosss » 26 paź 2011, 21:47

Witam. Koledzy Mam następujący problem. Idzie zima wiec postanowiłem zając się opcją "podgrzewania foteli". W mojej madzi brak jest niestety przycisków w podłokietniku:/
Gdy dostałem się do tunelu środkowego znalazłem 3 wtyczki – biała, czarna i jedna z innej parafii(podejrzewam ze prowadziła ona do systemu cartalk) jak na zdjęciu poniżej:
Obrazek

Domyślam się ze w fotelach mam fabrycznie zamontowane maty grzewcze (skóra).
Tutaj moja prośba do użytkowników m6tek z systemem podgrzewanych siedzisk. Czy mógłby ktoś zrobić kilka fotek chodzi mi konkretnie o :
– jak wyglądają te przełączniki
– jakie przewody do nich prowadza
– jak są podłączone do kostek na zdjęciach
– ile jest przewodów (kabli do poszczególnej kostki i jak wchodzą do przełącznika)
-czy jest dodatkowy kabel prowadzący do przełączników (zasilający cały układ)

Szukałem w różnych miejscach tunelu z opcja przełączników ale niestety brak trafień :(
Mysle, że można takie przełączniki samemu wykombinować ale potrzebuje informacji na temat połączeń. Bardzo dziękuje za pomoc. Pozdrawiam i życzę szerokości :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2011, 23:51
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.3 TOP (GG) 2003
166 km + Sequent LPG

Postprzez agnostyk » 26 paź 2011, 23:32

mahosss napisał(a):mojej madzi brak jest niestety przycisków w podłokietniku:/


jeżeli w ogóle nie masz w podłokietniku przełączników od podgrzewania foteli, to i nie masz maty... jest tylko okablowanie doprowadzone (instalacja), nic więcej...
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez mahosss » 27 paź 2011, 11:47

jeżeli w ogóle nie masz w podłokietniku przełączników od podgrzewania foteli, to i nie masz maty... jest tylko okablowanie doprowadzone (instalacja), nic więcej...

Sęk w tym, że maty są bo sprawdzilem, kable wchodzą w fotel i sa połączone, tak samo w oparcie.
Jeżeli masz mozliwośc zrobienia fotek w swojej m6 to bylbym bardzo wdzieczny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2011, 23:51
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.3 TOP (GG) 2003
166 km + Sequent LPG

Postprzez digital123 » 27 paź 2011, 19:07

Przed chwilą byłem u siebie w aucie sprawdzić czy mam maty grzewcze, mam skórę a nie mam grzanych siedzeń.

Niestety ale nie ma mat, jedyny kabel który idzie do siedziska pasażera to czujnik wagowy od airbagu, kable do oparć mam tylko do airbagów siedzeń, więc raczej wątpię żeby Mazda robiła takie gratisy.

Sam zamierzam dołożyć grzanie siedzeń ale to już nie w tym roku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2011, 02:01
Posty: 99
Skąd: Sheffield UK
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Sport Nav 2014 + Safety Pack

Postprzez Wojtek » 27 paź 2011, 21:14

digital123 napisał(a):Sam zamierzam dołożyć grzanie siedzeń ale to już nie w tym roku.

a nie latwiej wymienic cale fotele?
wraz z podlokietnikiem... oczywiscie ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez digital123 » 28 paź 2011, 19:39

67igor1 napisał(a):a nie latwiej wymienic cale fotele?
wraz z podlokietnikiem... oczywiscie ;)


No własnie nie bardzo bo fotel kierownika mam jeszcze z pamięcią ustawień i raz ciężko takiego dorwać, a poza tym mam skórę w dobrym stanie.

Druga sprawa, nie jest to jakieś trudna operacja, widziałem zestawy na przednie fotele z włącznikami (5 pozycji grzania) i okablowaniem za ok. 80F, a podłokietnik wezme do roboty zapnę na CNC i zrobie otwory porządnie jak w oryginale.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2011, 02:01
Posty: 99
Skąd: Sheffield UK
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Sport Nav 2014 + Safety Pack

Postprzez Wojtek » 28 paź 2011, 21:31

digital123 napisał(a):Druga sprawa, nie jest to jakieś trudna operacja, widziałem zestawy na przednie fotele z włącznikami (5 pozycji grzania) i okablowaniem za ok. 80F, a podłokietnik wezme do roboty zapnę na CNC i zrobie otwory porządnie jak w oryginale.

dzialaj wiec ;)

ps. moze jakies zdjecia ... fotorelacje?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez digital123 » 28 paź 2011, 22:52

Zrobię napewno, ale to dopiero przyszły rok, kiedy się cieplej zrobi, bo nie chce mi się marznąć w aucie przy robieniu instalacji, bo fotele to przytargam do domu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2011, 02:01
Posty: 99
Skąd: Sheffield UK
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Sport Nav 2014 + Safety Pack

Postprzez mscorp » 5 lis 2011, 14:57

mahosss napisał(a):
jeżeli w ogóle nie masz w podłokietniku przełączników od podgrzewania foteli, to i nie masz maty... jest tylko okablowanie doprowadzone (instalacja), nic więcej...

Sęk w tym, że maty są bo sprawdzilem, kable wchodzą w fotel i sa połączone, tak samo w oparcie.
Jeżeli masz mozliwośc zrobienia fotek w swojej m6 to bylbym bardzo wdzieczny :)


mi tu wyglada, ze Twoje fotele nie sa z tego auta, albo auto nie do tych foteli...

no ale jesli juz masz maty w fotelach, to porownaj z moimi zdjeciami spodu fotela kostki, ktore sa u Ciebie
w tunelu srodkowym masz dwie wiazki do przelacznikow, ale gdzie one ida dalej... juz Ci nie powiem.
mscorp
 

Postprzez jaffo » 7 lis 2011, 21:58

WITAM
Mam następujący problem z podgrzewaniem foteli.
Fotel pasażera działa bez zarzutu grzeje idealnie, natomiast problem posiadam z fotelem kierowcy.
Chodzi o to że grzeje cały czas niezależnie od tego czy przełącznik jest w pozycji załącz czy wyłącz, niezależnie też czy kluczyk jest w stacyjce czy go nie ma a co ciekawe wyciągnąłem bezpieczniki w kabinie i pod maską od grzania foteli i fotel kierowcy grzał dalej. I pewnie bym się nie zorientował ,bo w lecie ciepło było, gdyby nie fakt że padł mi akumulator. Naładowałem go a na drugi dzień znów wyładowany. Jak na razie porozpinałem kostki pod fotelem i tyle ale jak to naprawić?
Poradźcie coś.
Dzięki
Początkujący
 
Od: 18 lip 2010, 23:15
Posty: 9
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 6 kombi

Postprzez Wojtek » 7 lis 2011, 22:07

jaffo napisał(a):Mam następujący problem z podgrzewaniem foteli.
Fotel pasażera działa bez zarzutu grzeje idealnie, natomiast problem posiadam z fotelem kierowcy.
Chodzi o to że grzeje cały czas niezależnie od tego czy przełącznik jest w pozycji załącz czy wyłącz, niezależnie też czy kluczyk jest w stacyjce czy go nie ma a co ciekawe wyciągnąłem bezpieczniki w kabinie i pod maską od grzania foteli i fotel kierowcy grzał dalej. I pewnie bym się nie zorientował ,bo w lecie ciepło było, gdyby nie fakt że padł mi akumulator. Naładowałem go a na drugi dzień znów wyładowany. Jak na razie porozpinałem kostki pod fotelem i tyle ale jak to naprawić?

a zadales sobie trud aby przeczytac ten watek?
masz jak wol napisane, ze + jest caly czas, a steruje grzaniem termostat... a on jest w fotelu...
wiec? :>

ps.

Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6