Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Hubix » 27 gru 2010, 11:39

To masz problem z: rozrusznikiem, automatem, bendiksem. Rozrusznik nie zazębia Ci się z kołem zamachowym w silniku.

Obrazek

a EGR to ten taki brązowy element, z widocznymi dwoma śrubkami pomiędzy korkiem chłodnicy a korkiem zbiorniczka wyrównawczego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez mih » 27 gru 2010, 11:47

i to:
"Rozrusznik nie zazębia Ci się z kołem zamachowym w silniku." jest powodem swiecenia sie obu tych lampek?

A w kwestii "nie zazebiania sie" to jakas powazna sprawa? MOzna z tym pojechac 2x500km na wypoczynek i pozniej to zrobic?
--- M6GG, 136KM, Exclusive, Disel 2.0 ----
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2007, 19:57
Posty: 31
Skąd: Toruń
Auto: Mazda6 GG, 2.0, disel 2003

Postprzez rafusmaximus » 27 gru 2010, 13:05

stawiam na bendiks... czy jest czasem tak, że słychać takie nie wrrr, wrrr, wrrr, tylko jakby odkurzacz włączył i wyłączył, bardziej odrzutowo, takie ęłłłłłłłłłłłł ? ;)

"nie zazebiania sie" to jakas powazna sprawa? MOzna z tym pojechac 2x500km na wypoczynek i pozniej to zrobic?


Poważna, niepoważna, ale zrobić trzeba, bo na dłuższą metę rozwalisz sobie tam wszystko na amen... za często nie odpalaj, a jak wrócisz to zrób szybko i tyle...
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Hubix » 27 gru 2010, 14:14

Te elementy pracują tylko przy rozruchu silnika. Możesz jeździć, tylko jak mniej odpalaj i nie myśl czasem o odpalaniu "na pych" !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez mih » 27 gru 2010, 17:00

"czy jest czasem tak, że słychać takie nie wrrr, wrrr, wrrr, tylko jakby odkurzacz włączył i wyłączył, bardziej odrzutowo, takie ęłłłłłłłłłłłł " hehe wydaje mi sie ze jakos wlasnie tak slysze.
Czy az takie długie ęłłłłłłłłł to nie wiem staram sie nie sluchac dlugo. Kolejne odpalenie robie po chwili i jest ok, na razie stalo ze 2-3x wiec to na szczescie jeszcze nie standard.
Kosztowna naprawa tego?

A odpalanie na pych... ostatnio odpalem tak czyjas skode na parkingu, a co M6 nie mozna? Dlaczego?
TO jak ktoregos razu nie zapapie to jak ja wystartowac?

I caly czas nie padla odpowiedz czy przez ten bendiks swieca sie te kontrolki – check engine + TCS/DSC? To juz nie kobinowac z kablami przy ic, egr i tym pod oslona?
--- M6GG, 136KM, Exclusive, Disel 2.0 ----
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2007, 19:57
Posty: 31
Skąd: Toruń
Auto: Mazda6 GG, 2.0, disel 2003

Postprzez Hubix » 29 gru 2010, 00:46

mih napisał(a):A odpalanie na pych... ostatnio odpalem tak czyjas skode na parkingu, a co M6 nie mozna? Dlaczego?
TO jak ktoregos razu nie zapapie to jak ja wystartowac?

I caly czas nie padla odpowiedz czy przez ten bendiks swieca sie te kontrolki – check engine + TCS/DSC? To juz nie kobinowac z kablami przy ic, egr i tym pod oslona?


Możesz odpalać na pych każdy i pojazd, ale nikt nie będzie ręczył za pasek rozrządu który Ci może przeskoczyć i uszkodzić poważnie silnik.

No bez przesady, kontroli TCS i Check nie mają związku z uszkodzonym rozrusznikiem.

TCS/Check świecą się z innego powodu, a z jakiego to dowiesz się podłączając M6 do kompa.

Tak więc:
1.Napraw rozrusznik
2.Podłącz M6 do kompa i zdiagnozuj problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez marian38 » 30 gru 2010, 22:06

Wielkie dzięki za bardzo dokładne opisanie awarii związanej z P2009. To miłe samemu w 2 minuty wymienić elektrozawór, gdzie wcześniej auto było u 3 mechaników, z czego przynajmniej błąd się powtarzał i tyle zapamiętałem, a jeździłem z zapalonymi ( czasem gasły ) kontrolkami przez rok. Zawór kupiłem Części Mazda Konin z Allegro za stówę z przesyłką (polecam). Jeszcze raz dziękuję.
marian38
 

Postprzez mjuraa » 8 lut 2011, 11:20

Witam!
Od trzech tygodni jestem posiadaczem zacnego autka mazda6 z 2004r.
Po dwóch tygodniach uzytkowania pojawil się wspomniany problem kontrolek silnika i DSC.
Kontrolki zapaliły sie podczas normalnej jazdy. Po podpięciu pod komputer zczytano błędy: C1119 oraz
P0000 [2, 0, 0, 0]. Tego samego dnia co podpinano komputer kontrolki zgasły i było czysciutko przez 2kolejne dni, a potem znów się zapaliły. Czy ktoś może mi pomóc w rozkodowaniu tych błędów?
pozdrawiam
mjuraa
 

Postprzez nemo91 » 8 lut 2011, 20:36

Ja mam ten sam problem i generalnie szperając po necie znalazłem taką poradę:

"Pan podłączył komputer – wyszło parę błędów min. odczyt z egr a także chwilowy brak sygnału z jednego z czytników tcs.
Byłam przygotowana i zasugerowałam, że na forum czytałam, iż być może z czujnika spalin wypadł przewód. Pan coś tam pomruczał ale zdjął pokrywę silnika, odpiął akumulator i filtr powietrza, wyjął czujnik i ....... faktycznie spadł taki mały przewodzik gumowy (jest tych przewodzików tam przy tym egr'ze sporo).
Sprawdził na komputerze ale dalej coś było nie tak. Zaczęło się sprawdzanie przepustowości tych wszystkich rurek, przedmuchał sprężarką, coś tam spadło, potem wszystko pozakładano i działa!!!!"

W Lublinie taka naprawa kosztowało 161zł :P

W Poznaniu jeszcze nie wiem bo nie byłem z moją 6 ale mam zamiar się wybrać bo wkurzające są te lampki. Jeśli wam te działania pomogą to cieszę się że mogłem pomóc jeśli nie to dalej będziemy szukać odpowiedzi na te dwie diody (ja już myślałem czy ich na stałe nie wyciągnąć z auta :P)
Początkujący
 
Od: 19 sty 2011, 19:46
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 Station Wagon 2.0 DI 136KM 2004 Exclusive

Postprzez eldritch » 15 lut 2011, 22:47

Potwierdzam!! i dziękuję!! =Błąd P2009 to ten czujnik Solenoid (używany 100zl).Jego wymiana to 15 sekund . Jedno małe sprostowanie. Oporność uszkodzonego czujnika u mnie to 57 omów , a sprawnego 37 omów , a nie jak napisał wcześniej kolega Hubix że 37 omów to czujnik uszkodzony a 45 to sprawny . Takie małe sprostowanie. I na konec ciekawostka . Mam na placu 6 z 2004 2,0 d (jestem lakiernikiem) i zaglądałem też do niej . Jest tam też ten czujnik , podpięty elektrycznie ale zamiast wężyków które dochodzą do niego w mojej Mazdzie (też 2004 2,0d) , tam są pozakładane zaślepki (takie małe kondoniki :) )a tych podciśnień w ogóle nie ma i ten czujnik też ma oporność 37 omów.
Pozdrawiam!
Mazda 6 kombi 2,0 d 2004
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 12:38
Posty: 11
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 5 2,0Diesel 2008 , Mazda CX-7 2,2Diesel 2011

Postprzez wasylbar » 17 lut 2011, 09:38

No !
to ja jestem kolejnym " szczęśliwcem " posiadającym zapalone "Check engine" + "TCS"
już omówiłem się w ASO :(

ps. Jak mam zużyte klocki tylne zapali się "TCS"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2011, 15:37
Posty: 32
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 Top Kombi 2.0
MZR-CD `06,
Toyota MATRIX.

Postprzez Enduro » 17 lut 2011, 11:55

wasylbar napisał(a):..
ps. Jak mam zużyte klocki tylne zapali się "TCS"?

no raczej nie, bo nie ma tam konrolek/czujnikow elektr./elektronicznych
i dlatego nie moze to miec odzwierciedlenia na zegarach..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez cwieta » 17 lut 2011, 16:21

Gdzieś już wcześniej napisałem, że w moim przypadku problem z kontrolkami rozwiązał się po wymianie przednich tarcz hamulcowych. "orzebrowanie" było strasznie skorodowane.
Tak w wielkim skrócie. Kontrolki zapalały się co 300 – 500 km. Zwróciłem uwagę ,że w momencie hamowania. Teraz jest spokój. Przypadek?
http://www.nfservices.com.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 13:35
Posty: 124
Skąd: płock/ząbki
Auto: M6 GY 25E, 3 dni do 2005diesel

Postprzez wasylbar » 17 lut 2011, 17:21

cwieta napisał(a):Gdzieś już wcześniej napisałem, że w moim przypadku problem z kontrolkami rozwiązał się po wymianie przednich tarcz hamulcowych. "orzebrowanie" było strasznie skorodowane.
Tak w wielkim skrócie. Kontrolki zapalały się co 300 – 500 km. Zwróciłem uwagę ,że w momencie hamowania. Teraz jest spokój. Przypadek?



one się zapalały czy świeciły cały czas?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2011, 15:37
Posty: 32
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 Top Kombi 2.0
MZR-CD `06,
Toyota MATRIX.

Postprzez eldritch » 18 lut 2011, 10:12

cwieta napisał(a):Gdzieś już wcześniej napisałem, że w moim przypadku problem z kontrolkami rozwiązał się po wymianie przednich tarcz hamulcowych. "orzebrowanie" było strasznie skorodowane.
Tak w wielkim skrócie. Kontrolki zapalały się co 300 – 500 km. Zwróciłem uwagę ,że w momencie hamowania. Teraz jest spokój. Przypadek?


Moim zdaniem przypadek.
U mnie 1 raz zaświeciły jakiś rok temu , po 3 dniach w czasie jazdy zgasły same. Następny raz zaświeciły po upływie 2 3 miesięcy i tez po jakimś czasie zgasły . Potem ta sekwencja powtarzała się tylko , że niestety coraz częściej , aż doszło do momentu , że już nie gasły i nie pomagało kasowanie. Wymiana czujnika i święty spokój.
Mazda 6 kombi 2,0 d 2004
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 12:38
Posty: 11
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 5 2,0Diesel 2008 , Mazda CX-7 2,2Diesel 2011

Postprzez zboq » 18 lut 2011, 10:18

mih napisał(a):Witam,

Przekrecenie kluczyka w pozycje ON (kontrolki sie swieca),
krece dalej slychac silnik rozrusznika, ale nie kreci silnikiem samochodu.
Wylaczam stacyjke.
Wlaczam od nowa, kontrolki swieca,
krece, samochod odpala (lub poprzednia sytuacja sie powtarza i znow tylko kreci sam silnik rozrusznika i odpala dopiero za kolejnym razem)
kontrolki zostaja zapalone.
Nie widac zadnego spadku mocy itd ale sie swieca i to strasznie wnerwia.
Po zgaszeniu silnika odpalam kolejny raz albo zapala za 1razem, albo za kolejnym, ale kontrolki znow sie swieca.



Dokładnie do niedawna tak odpalałem swoje auto. Oddałem do mechanika i rozrusznik był skończony. Mechanik mi kupił zestaw naprawczy i złożył do kupy. Teraz jak odpalam to rozrusznik pięknie pracuje. Tak, że to cię czeka nieuchronnie.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez nemo91 » 21 lut 2011, 22:56

Witam u mnie świecą się te dwie sławetne kontrolki podczas odpalania i świecą cały czas czasami tylko się nie zaświecają ale bardzo rzadko się to zdarza. Wydruk z komputera pokazuje następujące rzeczy:

Wszystkie wskaźniki CMDTCs
Prawidłowy- FFH
Prawidłowy- IC
Prawidłowy- LHID
Prawidłowy- RCM
Prawidłowy- RHID
C1119- ABS/TCS
P2009- PCM
P2010- PCM

Opis-P2010

Wysokie napięcie w obwodzie IIMRC 1 rzędu cylindrów

Ale za nic w świecie nie wiem co to wszystko oznacza jeśli ktokolwiek potrafi mi powiedzieć w czym tkwi problem to serdecznie proszę o pomoc bo świecące kontrolki są wkurzające tym bardziej że auto jeździ i dobrze się ma żadnych utrat mocy szarpań i innych dziwnych zachowań (chociaż ostatnio zauważyłem że przy hamowaniu na śliskim ABS wydaje dziwny dźwięk jakby metaliczny)

Proszę o pomoc i pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 19 sty 2011, 19:46
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 Station Wagon 2.0 DI 136KM 2004 Exclusive

Postprzez Wojtek » 21 lut 2011, 23:18

P2010 – Intake Manif Runner Ctrl Circ Hi Bank1
P2009 – Intake Manif Runner Ctrl Circ Lo Bank1

1. Poszukaj zwarcia do masy i/lub do + zasilania
2. Sprawdz: Intake Manif Runner na uszkodzenie...

a tutaj cytat z tego watku:
"C1119- brak prawidlowej komunikacji pomiedzy modulem ABS/TCS/DSC a sterownikiem PCM a dokladniej zadanie redukcji momentu obrotowego silnika- bledny wg KTS Boscha, wg IDS przerwa w skrzynce TCS. Albo jest zly styk na przewodach , lub sa gdzies nadlamane..."
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez nemo91 » 22 lut 2011, 14:06

67igor1 napisał(a):P2010 – Intake Manif Runner Ctrl Circ Hi Bank1
P2009 – Intake Manif Runner Ctrl Circ Lo Bank1

1. Poszukaj zwarcia do masy i/lub do + zasilania
2. Sprawdz: Intake Manif Runner na uszkodzenie...


Tak na moje to te dwa błędy się wykluczają jakby bo jest za wysokie napięcie i za niskie obydwa w pierwszym rzędzie cylindrów ciężko stwierdzić czego szukać.
Początkujący
 
Od: 19 sty 2011, 19:46
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 Station Wagon 2.0 DI 136KM 2004 Exclusive

Postprzez Wojtek » 22 lut 2011, 14:48

nemo91 napisał(a):obydwa w pierwszym rzędzie cylindrów ciężko stwierdzić czego szukać.


...a ilo rzedowy masz silnik? :>

67igor1 napisał(a):Intake Manifold Runner Control Circut


...pod tym pojeciem masz actuator/selenoid <głaszcze>

Jezeli nie masz wiedzy na ten temat, to proponuje tobie, abys zaprowadzil auto do dobrego mechanika *


* – dobry mechanik, to taki ktory naprawia mazdy.
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6