Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kobyll » 8 sty 2010, 23:55

Maciej Loret napisał(a):Co bym nie kupił rozumiem, że do sterowania wystarczy tylko dokupić "jajko" lub pilota (mnóstwo jest takich z logo VW – to nie jest przeszkodą?)czy trzeba coś jeszcze podłączać (na niektórych aukcjach są całe zestawy z kablami, sterowniki, centralki), programować/kodować, itd...

I takich się wystrzegaj one działają tylko w grupie samochodów VAG, dlatego ceny ich są niższe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez gorylla » 25 sty 2010, 15:40

Moich problemów z webasto ciąg dalszy.

Nagrzewnica nie włącza się wyraźnie od temperatury około -13,-14 stopni. Przez te mrozy mały wcześniej wyciek zrobił się nagle duży, bo po miesiącu tęgich mrozów musiałem dolać ponad litr płynu chłodniczego. Auto znowu stoi zamarznięte i pomimo dobrego rozpalania webasto się nie włącza, silnik się dusi i nie ma szans, na jego dogrzanie.

Obdzwoniłem lokalne serwisu webasto w Białymstoku i usłyszałem, że akurat z webasto w piątkach jest spory problem, bo nie jest to oryginalny produkt webasto, a jakieś kombinowane (nie wiem dokładnie co gość miał na myśli). Dlatego serwisy webasto z Białego odmówiły mi jego diagnostyki i naprawy.

Zgodził się serwis z Warszawy, ale ceny usług trochę przyprawiły mnie o palpitację serca. Sama diagnostyka 200zł, wymiana niemalże każdego elementu to minimum 500 zł albo i lepiej. Wobec niezałączania webasta przy dużych mrozach gościu zasugerował mi uszkodzenie czujnika temperatury webasta koszt również kilkaset zł. Czyli w najlepszym wypadku z diagnostyką, wymianą uszczelniaczy i jeszcze czegoś tam to pewnie w tysiaku się nie zmieszczę. Niech to szlag trafi.

Może ktoś zna jakiegoś "umiarkowanego" cenowo mechanika-magika od tego typu webasto, który mógłby mi to obejrzeć i coś pomóc. Bo w tych serwisach to tylko można fortunę zostawić.

Myślałem też o kupieniu jakiejś "używki" na Allegro- w sumie trochę tego jest,do 500zł można coś znaleźć. Tylko zupełnie nie wiem, jaki to model i w jakich innych autach mazdy występował dokładnie ten sam piec. Bo nie chciałbym kupić nagrzewnicy, która zupełnie nie będzie pasować do mojej piątki. Najwięcej piecyków jest od nowych szóstek (od '03 wzwyż), tylko nie wiem, czy we wszystkich nowych szóstkach jest ten sam typ, czy w dieslach a benzyniakach są inne, itd. W poradniku o webasto również nie ma żadnych konkretnych wyszczególnień.

Nie wiem, co teraz robić. Może ktoś ma jakiś konstruktywny pomysł?

I jeszcze jedno pytanie- czy wyraźny objaw marznięcia paliwa (przerywanie, duszenie się, nie wchodzenie na obroty) może mieć związek z pracą webasto (a właściwie jego niepracowaniem)? Tak sobie bowiem myślę, że jak mam jakąś nieszczelność to może to właśnie w webasto mi coś przymarza i dlatego nie chce mi się ono włączyć i to może tam zamarza paliwo. Czy cały główny obieg paliwa idzie przez webasto, czy one bierze paliwo innym obiegiem, niezależnie od dostarczanego paliwa do silnika.

Bo już sam nie wiem o co chodzi- kumple mają szóstki w dieslach, tankują na tych samych stacjach co ja, piece im działają w porządku, samochody jeżdżą bez problemu nawet w największych mrozach. A u mnie tylko wyskoczy -15 i koniec, po webasto i po jeździe. WTF?
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez kamyk_22 » 27 sty 2010, 19:56

heh a ja chciałem się dowiedzieć bo już w końcu nie wiem jedni piszą że jest fabryczne webasto w M6 tylko w Dieslach. Ja mam Mazdę 6 diesel rok.pr.2003 i nie wiem czy mam to webasto czy nie niech ktoś powie jak to jest z tym prośba.
Mazda 6 TS
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sty 2010, 23:06
Posty: 14
Skąd: Łęczna woj. Lubelskie
Auto: Mazda 6 TS 2,0 DI.136KM

Postprzez hubert406 » 27 sty 2010, 20:46

jestem pewien ze w mojej 6 z 2006 roku 2.0 d , nie ma webasto, ale czytalem ze nie na kazdy rynek dawali, jak temperatura byla -8 tu, bylo zimno w samochodzie po 10 minutach jazdy nawet
Początkujący
 
Od: 20 sty 2010, 21:16
Posty: 10
Skąd: lichfield UK
Auto: Mazda 6 2006 2.0d 143

Postprzez gorylla » 28 sty 2010, 10:13

hubert406 napisał(a):jak temperatura byla -8 tu, bylo zimno w samochodzie po 10 minutach jazdy nawet


No właśnie dlatego webasto (jak oczywiście prawidłowo działa) jest tak fajnym urządzeniem. Silnik uzyskuje pożądaną temperaturę już po 3-4 minutach. U mnie do niedawna właśnie tak było. A teraz bez niego silnik muszę rozgrzewać co najmniej 15 minut.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Myjk » 28 sty 2010, 16:22

kamyk_22 napisał(a):a co trzeba zrobić żeby nastawiać je żeby nagrzewał się samochód przed wejściem do niego?

Jeśli masz sterownik (jajko po lewej stronie od kierownicy nad schowkiem na okulary),
to trzeba przeczytać ten wątek: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=20211

Jeśli nie masz sterownika, to ten wątek: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62172

Na następny raz skorzystać z funkcji Szukaj ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez kobyll » 28 sty 2010, 19:09

gorylla napisał(a):Obdzwoniłem lokalne serwisu webasto w Białymstoku i usłyszałem, że akurat z webasto w piątkach jest spory problem, bo nie jest to oryginalny produkt webasto, a jakieś kombinowane (nie wiem dokładnie co gość miał na myśli). Dlatego serwisy webasto z Białego odmówiły mi jego diagnostyki i naprawy.

Dla niektórych serwisów WEBASTO jest dużym problemem samo w sobie, użytkownik Cymer był w jednym serwisie i nie mogli się skomunikować ze sterownikiem i podać przyczyny niesprawnego działania jako ogrzewanie postojowe. Przyjechał do mnie podłączyliśmy się w 1 minutę i zdiagnozowaliśmy że ma uszkodzony sterownik 1530/1533 "jajko". W M5 to jest chyba nie WEBASTO, a Eberspacher (prawie to samo).
gorylla napisał(a):godził się serwis z Warszawy, ale ceny usług trochę przyprawiły mnie o palpitację serca. Sama diagnostyka 200zł, wymiana niemalże każdego elementu to minimum 500 zł albo i lepiej. Wobec niezałączania webasta przy dużych mrozach gościu zasugerował mi uszkodzenie czujnika temperatury webasta koszt również kilkaset zł. Czyli w najlepszym wypadku z diagnostyką, wymianą uszczelniaczy i jeszcze czegoś tam to pewnie w tysiaku się nie zmieszczę. Niech to szlag trafi.

Ceny serwisów są niestety wysokie :| i nic na to nie poradzimy. Jeżeli na własna rękę znajdziemy jakiś serwis klimatyzacji-webasto itp to też powinni sobie poradzić lub jakiś dobry warsztat. Części później trzeba poszukać na alledrogo lub na elektrodzie popytać
gorylla napisał(a):Może ktoś zna jakiegoś "umiarkowanego" cenowo mechanika-magika od tego typu webasto, który mógłby mi to obejrzeć i coś pomóc. Bo w tych serwisach to tylko można fortunę zostawić.

Niestety nie moje okolice, więc nie pomogę, ani nie polecę dobrego fachowca.
gorylla napisał(a):Myślałem też o kupieniu jakiejś "używki" na Allegro- w sumie trochę tego jest,do 500zł można coś znaleźć.

Możesz założyć Webasto ThermoTop z/c d tylko to też będzie kosztować 500zł piecyk + 200zł wiązki + 300zł zegar + robota ??zł.
gorylla napisał(a):Bo nie chciałbym kupić nagrzewnicy, która zupełnie nie będzie pasować do mojej piątki. Najwięcej piecyków jest od nowych szóstek (od '03 wzwyż), tylko nie wiem, czy we wszystkich nowych szóstkach jest ten sam typ, czy w dieslach a benzyniakach są inne, itd. W poradniku o webasto również nie ma żadnych konkretnych wyszczególnień.

Są tylko dwa główne rodzaje:
* do benzyny
* do diesla.
Potem piecyki:
* sterowane analogowo kwadratowy wyświetlacz (podanie +12V i sygnału z czujnika temperatury)
* sterowane cyfrowo W-BUS (podanie sygnału W-BUS i sygnału z czujnika temperatury).
gorylla napisał(a):I jeszcze jedno pytanie- czy wyraźny objaw marznięcia paliwa (przerywanie, duszenie się, nie wchodzenie na obroty) może mieć związek z pracą webasto (a właściwie jego niepracowaniem)?

Nie.
gorylla napisał(a):Tak sobie bowiem myślę, że jak mam jakąś nieszczelność to może to właśnie w webasto mi coś przymarza i dlatego nie chce mi się ono włączyć i to może tam zamarza paliwo. Czy cały główny obieg paliwa idzie przez webasto, czy one bierze paliwo innym obiegiem, niezależnie od dostarczanego paliwa do silnika.

Jest tylko wstawiony taki mały trójnik przez który jest tylko dostarczane paliwo do pompki a potem do piecyka (nie ma powrotu), obieg jest nie zmieniony.

Paliwo może być jest złej jakości, filtr paliwa zasyfiony, wtryski...
gorylla napisał(a):Bo już sam nie wiem o co chodzi- kumple mają szóstki w dieslach, tankują na tych samych stacjach co ja, piece im działają w porządku, samochody jeżdżą bez problemu nawet w największych mrozach. A u mnie tylko wyskoczy -15 i koniec, po webasto i po jeździe. WTF?

Webasto ThermoTop ogólnie jest udanym produktem na Eberspachera jest sporo narzekania.

Interfejs do diagnozowania Webasto czy Eberspachera będzie ten sam. Można stosować interfejs Vag nawet.
Ostatnio edytowano 28 sty 2010, 19:27 przez kobyll, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez gregorius 323 F » 28 sty 2010, 19:19

Kolego gorylla musisz sprawdzić dokładny model swojego pieca bo jeżeli to któryś z modeli D3WS /WSC
To posiadam sterownik odczytujący i kasujący błędy, od tego trzeba zacząć.
Jeżeli latasz w kierunku Olsztyna to chętnie ci pomogę oczywiście bez żadnych kosmicznych kwot za naprawę.
Piece Eberspachera są ok sam mam w swojej madzi chodzi głównie o konserwację i odpowiednią eksploatację.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez gorylla » 29 sty 2010, 10:01

Dzięki kobyll, Twoje uwagi sporo mi rozjaśniły sprawę. Postaram się sprawdzić model pieca, to będę nieco mądrzejszy. Dla przypomnienia powiem, że nie mam webasto, a jedynie nagrzewnicę (tzn. ogrzewania postojowego kabinowego, a jedynie dogrzewanie silnikowe. To tak na marginesie, bo napisałeś o wymianie chyba na cały system ogrzewania postojowego kabinowego, a mi właściwie potrzebne jest jedynie usprawnienie tego, co posiadam, a nie rozbudowa systemu.

Kolego gregorius, widzę że w opisie masz również Giżycko. A może moglibyśmy podziałać w Giżycku? Zawsze to dla mnie nieco bliżej.

A teraz z innej mańki.

Zrobiło się cieplej i myślałem, że nagrzewnica zacznie działać- szczególnie po tym, jak dobrze dogrzałem silnik. Jednak już się od dwóch dni dziadostwo w ogóle nie włącza. Czyżby coś poważniejszego?

Dodam, że po bardzo mroźnym poniedziałku próbowałem odpalić Mazdę, ale zacharczała dwa razy i zabrakło prądu. Wszystkie wskaźniki się zaświeciły, wskazówki poleciały na maska do ograniczników i wróciły n a miejsce. Pomyślałem, że nastąpił chwilowy brak zasilania. Za dwa dni udało mi się auto rozpalić i niestety moje obawy się sprawdziły. Panel sterowania wszystkich szyb od kierowcy się rozprogramował i musiałem programować wszystkie szyby. Ale inne ustawienia się niepozmieniały- radio, wskazania komputera pokładowego itp.

I teraz moje pytanie. Czy od tego mogło się coś popierniczycz w komputerze, jakieś błędy itp. Czy może ten chwilowy brak zasilania spowodował właśnie jakiś błąd powodujący, niewłączenie się nagrzewnicy? A może po prostu padł jakiś bezpiecznik odpowiadający za pracę nagrzewnicy? Pozdr.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez kobyll » 29 sty 2010, 11:12

gorylla napisał(a):I teraz moje pytanie. Czy od tego mogło się coś popierniczycz w komputerze, jakieś błędy itp. Czy może ten chwilowy brak zasilania spowodował właśnie jakiś błąd powodujący, niewłączenie się nagrzewnicy? A może po prostu padł jakiś bezpiecznik odpowiadający za pracę nagrzewnicy? Pozdr.

Ogrzewanie postojowe ma takie zabezpieczenie, jeżeli akumulator jest słaby to nie włączy się ponieważ później nie odpalilibyśmy samochodu.
Dogrzewacz silnika (u ciebie jest taki) powinien działać, ale jeżeli masz naprawdę słabą baterie to może to jest przyczyną (nie jestem tego pewien).
Sprawdź akumulator:
– miernikiem obciążenia – kosztuje to 10zł w sklepach z akumulatorami lub w zaprzyjaźnionym warsztacie za darmo
– miernikiem cyfrowym/analogowym zmierz napięcie spoczynkowe akumulatora – czyli takie jakie jest bez obciążenia, potem po dłuższej jeździe sprawdź jeszcze raz. Napięcie spoczynkowe akumulatora w pełni naładowanego, podczas postoju samochodu, (silnik wyłączony) wynosi +/– 12,65V-12,80V.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez gorylla » 5 lut 2010, 15:39

Akumulator podładowany, nagrzewnica nie działa. Chyba zdechła na maksa.
Co może być w tej sytuacji powodem, że się w ogóle już nie włącza? A może jakiś bezpiecznik padł, czy "cuś"?
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez paavel » 3 wrz 2010, 23:17

Mam mazdę 6 diesel 121 koni 2003 rok, kupiłem od Austryjaka. W tym samochodzie kiedyś było Webasto i to takie z ogrzewaniem wnętrza, jednak były właściciel zdecydował się na jego usunięcie (chyba).
Czy w każdej M6 diesel jest Webasto podgrzewające silnik?
Gdzie pod maską powinno znajdować się Webasto ?
W sumie to nie wiem, czy były właściciel zmniejszył upgrade do tylko podgrzewania silnika, czy całkiem się pozbył Webasto.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 29 lip 2010, 15:14
Posty: 18
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 6 GG, Diesel 2.0, 120 km, 2003 r

Postprzez bieski » 4 wrz 2010, 08:33

paavel napisał(a):Mam mazdę 6 diesel 121 koni 2003 rok, kupiłem od Austryjaka. W tym samochodzie kiedyś było Webasto i to takie z ogrzewaniem wnętrza.


A skąd wiesz ze takie było?

paavel napisał(a):Czy w każdej M6 diesel jest Webasto podgrzewające silnik?


Każda M6 diesel ma webasto, oprocz tych z UK.

paavel napisał(a):Gdzie pod maską powinno znajdować się Webasto ?


Latwo znaleść. Z tyłu za silnikiem po lewej stronie.

paavel napisał(a):zmniejszył upgrade do tylko podgrzewania silnik


Nic nie musiał zmiejszać. Część M6 ma tylko podgrzewanie silnika(te bez zegara w kształcie jaja), a część ma pełne webasto.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez szejk78 » 5 wrz 2010, 12:31

skąd ta pewnośc że każda M6 ma webasto(chciaż tylko to podgrzewanie silnika) <co?> oczywiście w dieslu <tazz>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 20:21
Posty: 82 (0/2)
Skąd: Hamm(D)/Bielsko Biała
Auto: Jest DAF XF 460 ADR,było Mondeo IV,Mazda 6 Sport Wagon MZR-CD 2004r.136ps
Mazda 323F BA
Focus MK I TDCI 115ps

Postprzez paavel » 5 wrz 2010, 14:46

bieski napisał(a):A skąd wiesz ze takie było?


Domyślam się ponieważ w miejscu sterownika są ślady po mocowaniu czegoś i dziura na kabel no i w papierach z samochodu była książka z Webasto (również w języku polskim). Oczywiście mogę się mylić.
Jeszcze jedno- rozszyfrowując numer VIN na rosyjskiej stronie www.mazda-fun.net.ru/vin/ (i tłumacząc przez www.google.translate.pl) nie ma nic o Webasto, ale jest "Ogrzewanie paliwa (diesel)" czy to te dogrzewanie silnika?

Dzięki za info.
Początkujący
 
Od: 29 lip 2010, 15:14
Posty: 18
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 6 GG, Diesel 2.0, 120 km, 2003 r

Postprzez gorylla » 6 wrz 2010, 10:04

To może być TO. W końcu webasto to przecież to taki niewielki silnik spalinowy. Chociaż lepsze by było tłumaczenie "ogrzewanie paliwem" niż "ogrzewanie paliwa".

A mi dalej nagrzewnica nie działa, ale przynajmniej w ogóle nie ubywa mi płynu chłodniczego (pewnie przez nią nie przepływa i dlatego nie kapie).

Przy okazji jakiejś tam drobnej naprawy ustaliłem jedynie, że moja niesprawna nagrzewnica to Eberspacher.

Kolego gregorius 323 F- kiedyś się nie udało spotkać, a może teraz byśmy gdzieś się umówili (o ile masz jeszcze ten interfejs diagnostyczny). Niebawem czeka mnie wyprawa do Olsztyna, a i Giżycko w sumie niedaleko. Bo zima za pasem, a ciepełko by się przydało.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez rafusmaximus » 6 wrz 2010, 10:26

bieski napisał(a):Każda M6 diesel ma webasto, oprocz tych z UK.


słyszałem, że oprócz UK, część robionych na Belgię i Holandię też fabrycznie było go pozbawione. Tam to w ogóle jakieś dziwne golasy szły (część) np. z manualna klimą lub korbkami na tylne szyby...
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Maciej Loret » 6 wrz 2010, 10:45

rafusmaximus napisał(a):
bieski napisał(a):Każda M6 diesel ma webasto, oprocz tych z UK.


słyszałem, że oprócz UK, część robionych na Belgię i Holandię też fabrycznie było go pozbawione. Tam to w ogóle jakieś dziwne golasy szły (część) np. z manualna klimą lub korbkami na tylne szyby...


Nie pamiętam jak tylne szyby elektryczne, ale manualna klimatyzacja była normą w wersji Comfort z silnikiem 1,8.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez rafusmaximus » 6 wrz 2010, 10:59

Maciej Loret napisał(a):Comfort


Dziwna nazwa jak dla manualnej klimy ;) Spoko, dzięki za info.
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez bieski » 6 wrz 2010, 10:59

rafusmaximus napisał(a):
bieski napisał(a):Każda M6 diesel ma webasto, oprocz tych z UK.


słyszałem, że oprócz UK, część robionych na Belgię i Holandię też fabrycznie było go pozbawione. Tam to w ogóle jakieś dziwne golasy szły (część) np. z manualna klimą lub korbkami na tylne szyby...


No to przepraszam ze wprowadziłem w błąd <płacze> Myślałem ze cała Europa dostała Webasto.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6