![jupi <jupi>](./images/smilies/jupi.gif)
Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji
Grzyby napisał(a):witamy w klubie
Którego klubowicze z zasady są niezadowoleni
Jaksa, czy ty zajmujesz się naprawą takiej nieszczelności? Jeśli tak to czy możesz mi wysłać na priva koszt operacji?
O barwniku wspomnę w ASO gdzie mi robili klimę.
- Od: 18 cze 2009, 09:59
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2004 r, diesel 121KM
SIKSPAK na przyszłość proszę używać opcji szukaj zanim azłożysz nowy temat.
Witam
Mój problem z klimą wygląda następująco : przestała działać i stwierdziłem przy oględzinach w komorze silnika ze patrząc z góry na sprężarkę widać leżącą obok (na osłonie) tarczkę od elektromagnesu, wygląda że się odkręciła śruba mocująca i spadła z wieloklina.
I moje pytanie : czy wystarczy ją ponownie przykręcić i bedzie OK, czy spadła bo wszystko się rozleciało i mam kompresor do wymiany (bo tak sugeruje mistrzunio od klimatyzacji,który sprawdzał czy jest czynnik (okazało się ze jest))??
Dodam tylko że dotychczas chodziła bez problemu, cicho i trzymała temperaturę na automacie ( to tak a'propos wcześniejszych wypowiedzi
)
Mój problem z klimą wygląda następująco : przestała działać i stwierdziłem przy oględzinach w komorze silnika ze patrząc z góry na sprężarkę widać leżącą obok (na osłonie) tarczkę od elektromagnesu, wygląda że się odkręciła śruba mocująca i spadła z wieloklina.
I moje pytanie : czy wystarczy ją ponownie przykręcić i bedzie OK, czy spadła bo wszystko się rozleciało i mam kompresor do wymiany (bo tak sugeruje mistrzunio od klimatyzacji,który sprawdzał czy jest czynnik (okazało się ze jest))??
Dodam tylko że dotychczas chodziła bez problemu, cicho i trzymała temperaturę na automacie ( to tak a'propos wcześniejszych wypowiedzi
- Od: 5 kwi 2004, 19:04
- Posty: 47
- Skąd: Poznań
- Auto: Było....
626 Cronos 2,5 KL
M6 `02 2.0 DTI 120KM
jest Punto 1,2
będzie ... chyba 3 :)
Z braku czasu do ASO jeszcze się nie wybrałem, ale gdy jeździłem to zauważyłem że problem nie jest z chłodzeniem tylko wydaje mi się że z załączaniem klimy gdy stoję na światłach lub wolno jadę (czyli w mieście 90% czasu
). Wtedy dmucha ciepłe powietrze. Jak zaczynam jechać szybciej to wtedy chłodzi dobrze. Z czym to może być związane?
- Od: 18 cze 2009, 09:59
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2004 r, diesel 121KM
Ale to się dzieje na AUTO (i nie ma wtedy ECO). I zdecydowanie przy wyhamowaniu samochodu następuje przeskok z zimnego na ciepłe powietrze. Wichura też jest ale raz ciepłego (jazda wolna) raz zimnego (jazda szybka), więc przy jeździe w mieście samochód nie może się wychłodzić.
- Od: 18 cze 2009, 09:59
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2004 r, diesel 121KM
Myjk mial chyba na mysli to, ze jesli wymuszasz obieg bardzo duzej masy powietrza (czyli mocny nawiew) to klima nie nadaza go chlodzic. U mnie auto robi to co ma robic – chlodzi. Nie wnikam w to jak dmucha, chyba ze mnie slonce piecze to wtedy czasem zwikszam nadmuch lekko (!) i zamykam nawiewy z ktorych nie korzystam bezposrednio co powoduje, ze te z ktorych korzystam dmuchaja mocniej mimo tej samej temperatury.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Od jakiegos czasu mam problemy z klimatyzacja, wlacza sie kiedy chce. Jak juz sie zalaczy to chlodzi, ale bywa tez tak ze po jakims czasie znow sprezarka sie wylaczy. Mechanik stwierdzil ze przyczyna musi tkwic w sterowaniu i trzeba wymienic modul sterujacy.
Twierdzi ze sprawdzil wszystko i reszta jest OK.
Czy moglby ktos napisac gdzie miesci sie ten modul i jak wyglada jego wymiana. W moim miasteczku o czesci do Mazdy ciezko wiec zostaje mi allegro, a ze dzis w cieniu 32stopnie to zmobilizowalo mnie to do dzialania:)
pozdr
Lopez
Twierdzi ze sprawdzil wszystko i reszta jest OK.
Czy moglby ktos napisac gdzie miesci sie ten modul i jak wyglada jego wymiana. W moim miasteczku o czesci do Mazdy ciezko wiec zostaje mi allegro, a ze dzis w cieniu 32stopnie to zmobilizowalo mnie to do dzialania:)
pozdr
Lopez
-
lopezn1
U mnie bylo podobnie raz chlodzilo raz grzalo, problem tkwil w tym ze jak mechanik wymienial filter kabinowy to chyba zle go usadowil
no i problem powstal. Ale na kolejnej wizycie pogrzebal przy tym filtrze no i dziala bez zarzutu
. Tak wiec sprawdz filter pod schowkiem od pasazera, moze filter zuzyty ? Napisz czy pomoglo. ( tez czesto sie wlaczala/wyl. sprezarka )
![jupi <jupi>](./images/smilies/jupi.gif)
- Od: 31 lip 2007, 09:50
- Posty: 103
- Skąd: Birmingham
- Auto: Mercedes E250
tek28 napisał(a):Z braku czasu do ASO jeszcze się nie wybrałem, ale gdy jeździłem to zauważyłem że problem nie jest z chłodzeniem tylko wydaje mi się że z załączaniem klimy gdy stoję na światłach lub wolno jadę (czyli w mieście 90% czasu). Wtedy dmucha ciepłe powietrze. Jak zaczynam jechać szybciej to wtedy chłodzi dobrze. Z czym to może być związane?
Zobacz czy na postoju wlacza sie wentylator chlodnicy jak wlaczysz klimatyzacje.
Pozdrawiam.
Witam
Czytając wszystkie wątki tego tematu troszkę się już zgubiłem.
Mój problem z klimatyzacją jest następujący.
Jestem po wymianie rurki i nabiciem klimatyzacji. Wszystko działa poprawnie na zimnym silniku, po ok. 30 min. pracy pojawia się delikatny odgłos podczas załączania sprężarki (wentylatory pracują normalnie). Upływają kolejne minuty, a odgłos narasta coraz mocniej aż do momentu że wentylator klimy załącza się dosłownie na dwa obroty. Wszystko sprowadza się do tego że powietrze zaczyna lecieć już ciepłe. Następuje wyłączenie silnika i postój, małe zakupy i do auta. Pierwsze momenty klimatyzacja działa po czym usterka wraca z powrotem. Myślałem że problem tkwi w zgniecionej rurce (mniejsza wydajność) ale po wymianie jest to samo.
P.
Czytając wszystkie wątki tego tematu troszkę się już zgubiłem.
Mój problem z klimatyzacją jest następujący.
Jestem po wymianie rurki i nabiciem klimatyzacji. Wszystko działa poprawnie na zimnym silniku, po ok. 30 min. pracy pojawia się delikatny odgłos podczas załączania sprężarki (wentylatory pracują normalnie). Upływają kolejne minuty, a odgłos narasta coraz mocniej aż do momentu że wentylator klimy załącza się dosłownie na dwa obroty. Wszystko sprowadza się do tego że powietrze zaczyna lecieć już ciepłe. Następuje wyłączenie silnika i postój, małe zakupy i do auta. Pierwsze momenty klimatyzacja działa po czym usterka wraca z powrotem. Myślałem że problem tkwi w zgniecionej rurce (mniejsza wydajność) ale po wymianie jest to samo.
P.
Pozdrawiam, Michał
"Jak masz mówić to mów prawdę, jak masz kłamać to lepiej milcz..."
"Jak masz mówić to mów prawdę, jak masz kłamać to lepiej milcz..."
- Od: 19 paź 2008, 22:55
- Posty: 147
- Skąd: POZnan*
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD (136KM)
A propos obslugi i Forte – nawyrazniej nie jest "boskie" jak to wiele osob mowi, bo po dwoch dniach przewy w uzywaniu klimy, przez pierwsza godzine po wznowieniu czuc bylo lekko stechlizne. Albo niedokladnie wybilo zyjatka i mialy szanse na rozwoj, albo, no wlasnie, co? Przeciez Forte napisalo o swoim specyfiku ze bije wszystko co zyje w calym wnetrzu samochodu, a to po dwoch miesiacach zdaje sie klopocik? I to przy uzywanej klimie? (dwa dni po tym wciaz uzywana i nie smierdzi – jakby mroz znow wybil co mial wybic... dla mnie lekka zagadka)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
A który to od chłodnicy. Jak zatrzymałem się na parkingu po jeździe to jeden z wentylatorów ten z prawej strony samochodu włączał się na chwilę i potem wyłączał (4 sek chodził i gdzieś 6 sek nie chodził). Oczywiście leciało prawie normalne (nie schłodzone) powietrze.
- Od: 18 cze 2009, 09:59
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2004 r, diesel 121KM
Sam producent określa że ma prawo ubyc rocznie około 10% czynnika chłodzącego (ale nie zawsze ubywa ), u mnie po 4,5 roku zamiast byc 470 gram miałem 400 i efekt był taki że klima pracująca na maxa ( na zewnątrz 30 stopni a ustawienie w kabinie 15 ) miała przerwy w działaniu od 5 do 10 sekund . Pojechałem na sprawdzenie szczelności ( azotem pod dużym cisnieniem ) i było ok więc załadowali od nowa R134a tyle ile chce fabryka i teraz jest lodówka.
- Od: 16 sty 2008, 22:17
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 MZR-CD 143 DPF
Witam wszystkich mam pytanko jakie sa widoczne lub slyszalne objawy braku czynnika w klimatyzacji
Ile wchodzi czynnika do obiegu i naj dlugo starcza
![oczko ;)](./images/smilies/oczko.GIF)
Mazda 5 2.0 SOHC-16V Sport 2007r.
- Od: 30 cze 2009, 09:50
- Posty: 28
- Skąd: Kings Lynn UK, Pruszcz Gdanski PL
- Auto: Mazda 5 2.0 SOHC-16V Sport 07
Nie ma czynnika, nie ruszy sprezarka . W tak młodym samochodzie juz klima sie popsuła ?barth0 napisał(a):jakie sa widoczne lub slyszalne objawy braku czynnika w klimatyzacji
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6