Komputer pokładowy – precyzja obliczeń

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez prezi » 23 kwi 2009, 11:27

Masz racje co do maksimum.
Wyjeździłem do pustego żeby miec wiedzę – jak znajdę się na autostradzie gdzie odległość między stacjami są ponad 50km :D
Inne spojrzenie: www.formo3.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2008, 16:28
Posty: 48
Skąd: Pruszków
Auto: M6 2.0 GY MZR-CD 121KM 2006 (Już bez DPF i 170 KM :)

Postprzez amra1973 » 23 kwi 2009, 12:06

Enduro napisał(a):
prezi napisał(a):Tak jak pisze Enduro- 50km jest optymalne.


maksymalne!
i to przy ekonomicznej jezdzie!
bo diesla nie nalezy wyjezdzac do konca
benzyny w sumie tez!
E.


z tą ilością km to zależy od sposobu jazdy, łącznie z tym że komputer wylicza zasięg na podstawie pomiarów z iluś tam ostatnich km (może ktoś wie z ilu?), więc raz może pokazać w momencie zapalenia rezerwy, że możemy jeszcze przejechać 70km a innym razem 150.
Mnie się niestety raz zdarzyło jechać autostradą w Niemczech aż do zupełnego wyczerpania paliwa i to jak na złość zaraz po kupieniu auta!!! Nie znałem trasy, wjechałem na autostradę i jak na złość przed bardzo dłuuugi czas nie było żadnej stacji...
Na szczęście jechałem w asyście kolegi w innym aucie, który wyszukał paliwo i już po dwóch godzinach mogłem jechać dalej :–)
Ale stres miałem straszny, nie dość że stało się to na autostradzie to jeszcze w dopiero co kupionym aucie...
W moim przypadku skończyło się to bez konsekwencji, od tamtej pory przejechałem autem 25kkm i nic się nie dzieje :–)

I na koniec uwaga dotycząca kalibracji wskazań komputera. Zaraz po zakupie auto dość mocno zaniżało mi średnie spalanie, teraz mam ustawione na +10% w opcjach i pokazuje idealnie z tym, co wyliczam podczas tankowania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez prezi » 23 kwi 2009, 12:20

No z tymi 150km to letko przesadziłeś... :D chyba na 2 biegu za furmanką <jelen>
Ja piszę o realnym przebiegu z licznikiem a nie o komputerze. Testowałem podczas jazdy mieszanej miasto/trasa. Zmieniam biegi przy 2500rpm a nie przy 1500... ;)
Zresztą zieno pisał o ilości litrów w baku kiedy zapala się rezerwa. Jeśli to prawda to każdy rozpoczyna jazdę na rezerwie z podobną ilością paliwa.
Oczywiście wynik będzie inny dla każdego samochodu ale chodzi nam tu chyba o tzw. bezpieczną średnią gdyby zabrakło stacji benzynowej na trasie.
Inne spojrzenie: www.formo3.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2008, 16:28
Posty: 48
Skąd: Pruszków
Auto: M6 2.0 GY MZR-CD 121KM 2006 (Już bez DPF i 170 KM :)

Postprzez Enduro » 23 kwi 2009, 14:03

amra1973 napisał(a):z tą ilością km to zależy od sposobu jazdy, łącznie z tym że komputer wylicza zasięg na podstawie pomiarów z iluś tam ostatnich km (może ktoś wie z ilu?)

z mojego spostrzeżenia wiem, że po odpięciu baterii,
komputer nie pokazjue reszty km, i to przez 99 km
i moze tyle potrzebuje, aby przeliczyc zasięg!?
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 23 kwi 2009, 14:12

prezi napisał(a):No z tymi 150km to letko przesadziłeś...

wcale a wcale
Zauważ że mamy do rozważenia 2 skrajne przypadki. Jedziemy w mieście w korkach i jedziemy w trasie.
Czasami wyjeżdżając z Wawy zapal mi się rezerwa i komp pokazuje (świeżo po korkach) że przejadę np. 70km. Jadę dalej (do Kielc) i co? Ano, dojeżdżam bez tankowania do Radomia, a czasami tankuję się jakieś 20km za Radomiem. Mamy 120km? Mamy. I to na rezerwie :)

Inna sprawa, że gdybym dalej jechał zatłoczonymi ulicami Wawy to pewnie to 70km byłoby nieosiągalne.

Enduro napisał(a):moze tyle potrzebuje, aby przeliczyc zasięg!?

Na pewno nie. Zatankuj, wyzeruj kompa i zacznij jechać. Po paruset metrach, kilometrze, zobaczysz zasięg na wyświetlaczu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez aro » 23 kwi 2009, 15:49

Ja na rezerwie przejechałem 97km zanim silnik zgasł(taka próba ile moge od zapalenia sie światełka przejechać) wiadomo że nie było szaleństwa na drodze ale też nie było jazdy 80km/h tak normalnie 100/110 a na całym zbiorniku wyszło mi wtedy jakieś jak dobrze pamietam 950km.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 mar 2009, 14:01
Posty: 11
Skąd: bonów
Auto: M6 2.0 121KM kombi, 626 1.8i

Postprzez amra1973 » 25 kwi 2009, 01:03

prezi napisał(a):No z tymi 150km to letko przesadziłeś... :D chyba na 2 biegu za furmanką <jelen>


Pisałem na podstawie własnych doświadczeń, w poprzednie wakacje wracałem ze Świnoujścia i jadąc spokojnie średnie spalanie wychodziło mi ok 5,7 l/100 (średnia prędkość z trasy ok 70km/h).
Gdy zapaliła się rezerwa komputer pokazywał ok 150 km zasięgu (następnym razem zrobię zdjęcie :P )
Za to w Warszawie w korkach – poniżej 70km.

Co ważne, jak napisał Grzyby, ta wartość jest na bieżąco aktualizowana, zależnie od sposobu jazdy, o czym należy pamiętać :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez krzych » 26 kwi 2009, 01:30

amra1973 napisał(a):prezi napisał:
No z tymi 150km to letko przesadziłeś... zeby chyba na 2 biegu za furmanką jeleń


Pisałem na podstawie własnych doświadczeń


Sie nie przejmuj, prezi i tak chyba nie wie co pisze, bo na 2 biegu spalanie jest okolo 8l o ile nie szalejesz powyzej 2500 obr ;).

Nawiasem, skoro juz dzieno wspomnial o 10l rezerwy, niby dlaczego nie daloby sie przejechac na tak wielkiej ilosci paliwa 150 km? :) Zakladajac najnizsze spalanie Magdy na tempomacie przy setce chyba na szostym biegu 3,8 w porywach do 4,7? :) Spokojnie nawet jak ssak jest wysoko ;).

PS. O ile cudowny DPF Was nie zalatwi w najlepszym momencie ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez chinol » 2 mar 2010, 10:20

Ello. Dołączę się do tematu. Auto z silnikiem benzynowym 1.8. Mój problem to że obojętnie jak ustawiłbym w opcjach kompa -15/+15 to zawsze gdy zbiornik pusty na kompie wskazuje 50km/67km itd. jeszcze do przejechania. Czy popsuty mam ssak w zbiorniku czy jak? Jazda ekonomiczna obroty max 2500, prędkość 70-80. Wskazówka wygina się za "zero" a na kompie 60 km jeszcze do przejechania. Co jest? Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 13:47
Posty: 126
Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic

Postprzez Enduro » 2 mar 2010, 14:45

te wskazania sa bardzo nieprecyzyjne..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krabdul » 2 mar 2010, 17:02

Jak już wszedłem w tego odgrzanego kotleta to odpisze na pytanie...
amra1973 napisał(a):...
z tą ilością km to zależy od sposobu jazdy, łącznie z tym że komputer wylicza zasięg na podstawie pomiarów z iluś tam ostatnich km (może ktoś wie z ilu?)...


Z tego co mi się rzuciło w oczy to chyba w instrukcji jest 32km czyli wychodzi 20mil ale musiałbym to sprawdzić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez mati88 » 22 mar 2010, 22:49

oki wszystko ladnie pieknie jestem tu nowy a m6 to moj pierwszy samochod i nie mam bladego pojecia jak wyzerowac tego kompa pomoze ktos swiezakowi :)
Początkujący
 
Od: 22 mar 2010, 22:18
Posty: 10
Auto: Mazda6
2.0 Diesel
136KM

Postprzez Enduro » 22 mar 2010, 23:22

przycisnac i przytrzymac...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mati88 » 22 mar 2010, 23:27

oki dzieki:)
Początkujący
 
Od: 22 mar 2010, 22:18
Posty: 10
Auto: Mazda6
2.0 Diesel
136KM

Postprzez krzych » 22 mar 2010, 23:53

chinol napisał(a):obojętnie jak ustawiłbym w opcjach kompa -15/+15 to zawsze gdy zbiornik pusty na kompie wskazuje 50km/67km itd. jeszcze do przejechania [...] Co jest? Pozdro...

A co to znaczy "zbiornik pusty" – zdechl silnik, bo brak paliwa? Jesli nie, to NIE jest pusty i masz tyle do przejechania ile komputer mowi PLUS awaryjna rezera (pojecia nie mam ile jej jest, ale gdy masz zero z komputera to ROWNIEZ jedziesz).
Enduro napisał(a):te wskazania sa bardzo nieprecyzyjne..
E

Dópa tam. Komputer jest dokladny. Wskazowka nie jest.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Tommy 81 » 3 cze 2011, 15:47

Witam,
być może mój post będzie nie tyle w temacie, lecz raczej około tematu, ale tak sobie czytam Wasze opowieści o jeździe na resztkach paliwa i zastanawiam się, jak taka jazda wpływa na trwałość wtryskiwaczy (czy przypadkiem wtryskiwacze w M6 nie są chłodzone paliwem (którego zaczyna brakować) i czy nie wpływa to na opisane w poradniku zjawisko łuszczenia się wałka :) ?
Tommy 81
 

Postprzez zigulec » 15 paź 2013, 16:48

Mam Mazdę 6 2.0 benzyna 147 KM. Ostatnio zwróciłem uwagę na komputer a raczej jego wyświetlania. Nie ukrywam ze mam duże wątpliwości. Mam wobec tego parę pytań. (jestem w fazie testów spalania przez nalewanie na tej samej stacji itp )

1. Komputer pokazuje zasieg na baku jaki jest do osiagniecia. Ostatnio ten zasięg mi się wyzerował, reakcja komputera była taka: 7,6.3,2,1 zatrzymał się na 0 parę km nic nie pokazywał a potem zaczął liczyć w górę 1,2,3,4 aż się zatrzymał i pokazał 0.
Dodam, że lampka rezerwy jeszcze się nie paliła nawet. Więc jak to jest z tym zasiegiem ?

2. Spalanie po Warszawie szybka jazda 100km z unikaniem stania w korkach (sporadycznie) pokazuje spalanie 8,9L. Ostatnio nalałem do pierwszego odbicia pistoleta. I obserwuje licznik Trip i co widzę, że spalanie jakie osiągnę może wynieść koło 11L (ale to się okażę).
Jeżeli będzie sytuacja ze komputer będzie pokazywał rożnicę o 1 lub 2 L można go jakoś ustawić ?

Dodam ze letnie koła 225/45/r17 a na zime mam 205/55/r16
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 16:05
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 Sedan 2011 r. 2.0 benzyna 155 KM

Postprzez therman » 2 mar 2014, 22:45

Ja mam tak:
-jeśli chodzi o komputer to kiedy auto spali mi na trasie 7l, to komp potrafi pokazać średnie 9,5l. Chwilowe podczas równej jazdy np po autostradzie też pokazuje na dużo zawyżonym poziomie. Zasięg pokazuje tym samym zawsze dużo mniejszy. Jak zasięg zejdzie do 5km to można jeszcze długo jechać.
Być może jest to związane ze wskaźnikiem paliwa.
-wskaźnik kiedy tankuję do pełna długo pokazuje max. Potem szybko spada. Kiedy pokazuje połowę to wtedy najmniej się myli. Po przekroczeniu połowy dalej szybko spada i osiąga moment, kiedy zapala się rezerwa. Jak zapali się rezerwa przejeżdżam niecałą stówkę po czym tankuję i okazuje się, że jeszcze stówkę bym prawie przejechał.
Straszne stresujące. Jak miałem Omegę, to wskaźnik na zegarach był jak szwajcarski zegarek.
Czym może to być spowodowane?
therman
 

Postprzez dobrzyn22 » 3 mar 2014, 07:18

therman napisał(a):jeśli chodzi o komputer to kiedy auto spali mi na trasie 7l, to komp potrafi pokazać średnie 9,5l

zerknij do wątku o ukrytych opcjach komputera – tam masz możliwość przestawienia spalania w zakresie +-15 % (co 5%)

therman napisał(a):wskaźnik kiedy tankuję do pełna długo pokazuje max. Potem szybko spada. Kiedy pokazuje połowę to wtedy najmniej się myli. Po przekroczeniu połowy dalej szybko spada


to jest normalne w M6 – wynika to m.in. z kształtu baku paliwa
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6