bieg haczy przy zmianie – czy jest na to rada?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez krystof » 24 mar 2009, 10:37

Witajcie,

w świeżo (hmm, w sumie w grudniu to było) kupionej MPV od początku brzydko haczy w skrzyni przy zmianie z 2. na 3.
Czy to groźny objaw, z którym trzeba coś zrobić?
Czy jest (w miarę prosty) sposób, by siętego haczenia pozbyć?

Pozdrowienia, Krystof
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez Iktorn92 » 24 mar 2009, 14:50

Na początek moze wymień olej w skrzyni? :)
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez krystof » 24 mar 2009, 16:47

olej w skrzyni nie powodowałby haczenia tylko z 2. na 3., jak sądzę, a dawałby dodatkowe objawy przy pozostałych położeniach? K.
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez Iktorn92 » 24 mar 2009, 19:56

krystof napisał(a):olej w skrzyni nie powodowałby haczenia tylko z 2. na 3., jak sądzę, a dawałby dodatkowe objawy przy pozostałych położeniach? K.



Wydaje mi się że to jednak olej, daje on rozne objawy ciezko jest jednoznacznie stwierdzic. Ja bym wymienial koszt nie wielki a myślę ze pomoże ;)
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez Waluś » 24 mar 2009, 22:25

–>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez krystof » 25 mar 2009, 09:55

Wydaje mi się że to jednak olej, daje on rozne objawy ciezko jest jednoznacznie stwierdzic. Ja bym wymienial koszt nie wielki a myślę ze pomoże

hmm, no to nie pozostaje mi nic innego, jak sprawdzić, kiedy był wymieniany no i wymienić ...

dzięki i pozdrov, K.
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez Blondas » 22 kwi 2009, 13:05

haczy, i nie tylko w MPV, ale i w 6 wielu na to się skarży, niejeden próbował coś zrobić i z tego co wiem, to nikomu się nie udało. Wszyscy z tym jeżdżą bez konsekwencji. U mnie też przy zmianie z 1 na 2 haczy, szczególnie przy niskiej temperaturze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 14:51
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MPV, 2004, 2.0 MZR-CD

Postprzez krystof » 27 kwi 2009, 09:13

no właśnie (niskie temperatury) teraz ustało – czyli – naprawiło się ;) w ciepełku od razu inaczej, pzdr, K.
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez say » 27 kwi 2009, 09:24

Skoro niskie temp. tak wplywaja ja zmiane biegow, wskazywaloby to na olej. Moze jest nalany o niewlasciwej gestosci (jesli byl zmieniany przez poprzedniego wlasciciela).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez krystof » 27 kwi 2009, 12:23

nie nie – jest nowy, dobry syntetyk, 5W40
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez say » 27 kwi 2009, 14:04

To olej silnikowy a ja pytam o ten w skrzyni biegow, zapewne powinien byc 75w90 a jak ktos zalal 80w90, gdy jest zimno sa problemy z biegami.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez krystof » 27 kwi 2009, 16:22

aha, to muszę sprawdzić – nie pamiętam, kiedy jest wymiana oleju w skrzyni ... zdaje się, że coś koło 100 tyś – ale auto było robione w maździe, więc powinoo być okej
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez slygawrys » 12 maja 2009, 11:41

Mam również podobny problem z przełączeniem z 1 na 2 i trochę ciężko chodzą wszystkie biegi. Czy to Może być wina oleju? Czy coś innego? Jak się wymienia w Premacy? Czy jest jakiś korek spustowy a z góry wlew?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 11:41
Posty: 27 (0/2)
Skąd: GARWOLIN
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD 2003r

Postprzez say » 12 maja 2009, 12:02

Korek spustowy i korek kontrolno-wlewowy (tak naprawde to sruby, klucz 23). Wymiana oleju jest banalna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Piotr MPV » 13 maja 2009, 07:48

w mojej MPV (co prawda poprzedniej generacji) wymiana oleju w skrzyni wg książki auta co 80 000 km – olej GL4 75W90, i oczywiście sprawdzenie właściwego poziomu oleju nawet jeśli był niedawno wymieniany – poprzedni właściciele często robią różne rzeczy, a później człowiek może zgłupieć (u mnie olej w skrzyni był bardzo gęsty, chociaż czysty, przypuszczam, że poprzednik wlał coś innego niż to co powinien – mam nadzieję, że nie GL5 albo silnikowy, przy wymianie wlałem wg książki GL4 75W90 i przy obciążeniu, tj. przenoszeniu napędu teraz wyje nieco i trochę nie wiem co z tym zrobić – to tak na marginesie)
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2008, 11:37
Posty: 23
Skąd: Olsztyn
Auto: MPV '96 – 2,5 TD

Postprzez Steve » 23 maja 2009, 17:21

W Premacy rdzewieje element łączący drążek z cięgnęm biegnącym do skrzyni no i wtedy biegi hacza. Moze w MPV jest podobnie – sproboj wejsc pod auto, rozebrać, rozkręcic, wyczyścić, dobrać nową śrubę, starą do kosza i złożyć z powrotem .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy