Wyrywanie kierownicy na nierównościach

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dorkon » 30 maja 2012, 16:50

Witam. Przy przeglądzie mechanik stwierdził że konieczna jest wymiana amortyzatorów z przodu oraz łączników stabilizatorów i od tego momentu zaczął się problem z "wyrywaniem" kierownicy przy najechaniu na nierówność np studzienkę. Początkowo kierownica odbijała zawsze w prawo teraz po 5 ustawieniach zbieżności , wymianie tulejek wahaczy , drążka kierownicy, próbie zamian kół tył – przód i lewe – prawe ,reklamacji amortyzatora (1 się zacinał) kupnie nowych opon, ponownej geometrii kół zmieniło się tylko to, że teraz kierownicę odbija raz w lewo raz w prawo. Przy niewielkiej prędkości jest to tylko irytujące ale podczas jazdy po autostradzie powyżej 100 km/h robi się niebezpiecznie bo ciągłe korygowanie odbijania np na koleinach czy łączeniach fragmentów drogi sprawia że auto pływa po drodze i zachowuje się nieprzewidywalnie . Czy ktoś spotkał się już z takim problemem? Odwiedziłem już 5 mechaników z czego jednego w Niemczech i problem nie zniknął za to zniknęło mi już dużo pieniędzy oddanych mechanikom. Proszę o pomoc
dorkon
 

Postprzez adrian205 » 30 maja 2012, 19:03

Może ktoś na szybko składał autko po poważniejszym dzwonku... :( Długo jeździsz tym autem?
adrian205
 

Postprzez dorkon » 30 maja 2012, 19:15

Jeżdżę mazdą już 5 lat i do wymiany amortyzatorów 0 problemów, żadnych dzwonów czy awarii nie miałem. Wszystko zmieniło się 2 mieś temu po przeglądzie. Mechanicy kolejno się poddają , mówią że coś na rzeczy jest bo po podniesieniu samochodu przestawia się zbieżność kół , potem znowu ją ustawiają jest ok, podnoszą i znowu się przestawia ale nie wiedzą co jest powodem.
dorkon
 

Postprzez Wojtek » 30 maja 2012, 19:24

dorkon napisał(a):ciągłe korygowanie odbijania np na koleinach czy łączeniach fragmentów drogi sprawia że auto pływa po drodze i zachowuje się nieprzewidywalnie .

ewidentnie gdzies masz nieskasowane luzy... nie jest to zjawisko normalne...
proponuje jeszcze raz wrocic do porzadnych pomiarow i sprawdzenia zawieszenia, maglownicy, a w szczegolnosci wszystkie laczniki i sworznie...

ps. moze uzupelnicie koledzy swoje profile uzytkownika?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Mr.Jabu » 30 maja 2012, 20:43

dorkon napisał(a):Witam. Przy przeglądzie mechanik stwierdził że konieczna jest wymiana amortyzatorów z przodu oraz łączników stabilizatorów i od tego momentu zaczął się problem z "wyrywaniem" kierownicy przy najechaniu na nierówność np studzienkę.


Być może założyłeś niewłaściwe łączniki stabilizatorów. Występują zdaje się dwie długości..
Dokładnie sprawdziłbym wszystko to co zostało wymienione. Być może któraś z wymienionych części jest poprostu nie od tego modelu.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 22:36
Posty: 40
Skąd: Kleryków
Auto: Premacy 2001 DiTD 74Kw

Postprzez Wojtek » 30 maja 2012, 20:52

Mr.Jabu napisał(a):Być może założyłeś niewłaściwe łączniki stabilizatorów

moze tu tkwi problem?

Mr.Jabu napisał(a):Dokładnie sprawdziłbym wszystko to co zostało wymienione.

popieram... z ksiazka w reku...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dorkon » 30 maja 2012, 21:06

Spróbuję sprawdzić te łączniki. Dam znać jaki efekt. Dzięki
dorkon
 

Postprzez jeracky » 20 wrz 2013, 10:41

Odgrzeję trochę temat.
Dorkon czy udało ci się usunąć usterkę? Mam takie same objawy na nierównościach.Rwie kierownicę na nierównościach. wymienione łączniki, gumy na wahaczach i maglownica (pukała mocno).
Po wszystkim zrobiona geometria.
Przed zmianami kierownica nie wyrywała tak z ręki.Na wprost jedzie super.
Prośba o pomoc
jeracky
 

Postprzez Yard » 20 wrz 2013, 11:27

Weź pod uwagę że zlikwidowałeś luzy, które wybierały niekontrolowane ruchy kół i teraz przenosi się to na kierownicę.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez ZeroCool_m1 » 4 mar 2014, 18:44

Czy udało się rozwiązać problemy? U mnie niestety podobnie, kierownica ucieka w lewo lub w prawo, zachowuje się nieprzewidywalnie.

W tej chwili wymieniłem już amortyzatory wraz ze sprężynami z przodu, tuleje na wahaczach, kilka dni temu maglownice i drążki kierownicze. Dwa razy ustawiana była zbieżność i geometria....jak na razie bez zmian a pomysły się już kończą. Ktoś pomoże?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez Yard » 4 mar 2014, 18:55

Gumy mocujące kolumnę kierownicy sprawdziłeś?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez bartek2105 » 17 maja 2014, 20:29

witam, tez mam to samo co koledzy, wymienione drążki kierownicze z końcówkami i wahacze, czekam na fundusze zeby wymienic maglownice stabilizatory i amorki z przodu. nikt nie rozwiazal tego problemu? koledzy zauwazyliscie moze u siebie czy jak kopniecie w kolo to kierownica wam drgnie?(na zgaszonym silniku oczywiscie:) czy przy zużytej maglownicy powinny byc stuki? u mnie stukaja tylko stabilizatory(slychac ze dobiego od kół) Błagam o pomoc i dziekuje za odpowiedz
Początkujący
 
Od: 6 sty 2014, 22:45
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 D 2002rok 121 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy