Stuki w przednim zawieszeniu.
Witam,
Od pewnego czasu zastanawiam się na pewnym niepokojącym mnie dźwiękiem. Podczas gdy, mocno, krótkim ruchem telepnę kierownicą, wydobywa się stuk... Robię to kilka razy, dynamicznie – dźwięk się nasila aż czuć jak bym uderzał mocno jakimś narzędziem, Jak by maglownica
Zaniepokoiło mnie też, że po zimie moje przednie koła były rozbieżne, nie trzymały odpowiednich parametrów. Zauważyłem to mocno po opoonach zimowych, które nadają się do wyrzucenia. Panowie, co mogę z tym fantem dalej robić? Mieliście do czynienia z podobnym problemem?
Pozdrawiam
Od pewnego czasu zastanawiam się na pewnym niepokojącym mnie dźwiękiem. Podczas gdy, mocno, krótkim ruchem telepnę kierownicą, wydobywa się stuk... Robię to kilka razy, dynamicznie – dźwięk się nasila aż czuć jak bym uderzał mocno jakimś narzędziem, Jak by maglownica
Pozdrawiam
I ja mam takie stuki , w czasie jazdy tego nie słychać . Przy przeglądzie mechanik stwierdził że to maglownica. Trzeba się będzie temu kiedyś bliżej przyjrzeć . Sworznie w porządku , tuleje nowe , łączniki stabilizatora nowe , końcówki drążków też ok. Pozostaje maglownica.
- Od: 3 lip 2011, 19:14
- Posty: 74
- Skąd: Gorlice
- Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km
U mnie ostatnio słychać z przodu i czuć na kierownicy takie jakby ocieranie/przeskakiwanie jakby guma ocierała , co dziwne najbardziej słychać to podczas postoju jak lekko kręcę w lewo i w prawo . Jak jadę prosto i robię mikro ruchy kierownica to tez słychać , i lekko czuć na kierownicy, bardzo wkurzające uczucie.
Jakiś tydzień temu tego nie miałem, zauważyłem, że czym cieplej tym gorzej.
Co może być?
Jakiś tydzień temu tego nie miałem, zauważyłem, że czym cieplej tym gorzej.
Co może być?
- Od: 23 maja 2013, 11:36
- Posty: 40
- Auto: Mazda 6 GY 2003r. 1.8 Kombik
Tigra
Matiz
Witam Kolegów.
U mnie tez ostatnio cos zaczęło stukac w przednim lewym kole.
Waliło jak by sie cos urwało ale tylko przy wolnej jezdzie i na małych nierównościach.
Poczytałem, popatrzyłem i okasało się że odkręcił się jeden drążek od amortyzatora..jedna mała srubeczka ..powstał lus i sobie pukało.
Po dokreceniu cisza.
U mnie tez ostatnio cos zaczęło stukac w przednim lewym kole.
Waliło jak by sie cos urwało ale tylko przy wolnej jezdzie i na małych nierównościach.
Poczytałem, popatrzyłem i okasało się że odkręcił się jeden drążek od amortyzatora..jedna mała srubeczka ..powstał lus i sobie pukało.
Po dokreceniu cisza.
- Od: 23 sie 2013, 11:53
- Posty: 13
- Skąd: Łódź
- Auto: Premacy 1.8 BP+LPG 2001r
Witam. Odkopuję temat ponieważ nie znalazłem rozwiązania stukania mojego zawieszenia.
Wymieniłem parami łączniki stabilizatorów, gumy na stabilizatorze, wszystkie gumy wahacza, drążki kierownicze, górne mocowania amortyzatorów wraz z łożyskami.
Co jeszcze mam wymienić żeby nie stukało? Podczas skręcania w lewo lub prawo oczywiście dość ostro, slychac jakby ktoś młotkiem stuknął w podwozie gdzieś w okolicach kół.
Czego nie wiem: wymieniłem opony z 195/55R15 na 185/60R15 czy to powód? I nie mam pojęcia gdzie mają być gumy(ograniczniki) na stabilizatorze. Może się on obijać o wahacz przy dużym odchyleniu. Zauważyłem też że guma/zawieszenie silnika od strony rozrządu jest naderwana z góry. Choc drgania silnika nie przechodzą na kierownicę czy deskę rozdzielczą... co dalej... mam ochote sprzedac ten samochód z powodu tych problemów choć nie ukrywam że włożyłem w niego jeszcze raz tyle co za niego dałem i nie bardzo mi się to opłaca.
Mazda premacy 2002 1.8
Miał ktoś już taki problem?
Wymieniłem parami łączniki stabilizatorów, gumy na stabilizatorze, wszystkie gumy wahacza, drążki kierownicze, górne mocowania amortyzatorów wraz z łożyskami.
Co jeszcze mam wymienić żeby nie stukało? Podczas skręcania w lewo lub prawo oczywiście dość ostro, slychac jakby ktoś młotkiem stuknął w podwozie gdzieś w okolicach kół.
Czego nie wiem: wymieniłem opony z 195/55R15 na 185/60R15 czy to powód? I nie mam pojęcia gdzie mają być gumy(ograniczniki) na stabilizatorze. Może się on obijać o wahacz przy dużym odchyleniu. Zauważyłem też że guma/zawieszenie silnika od strony rozrządu jest naderwana z góry. Choc drgania silnika nie przechodzą na kierownicę czy deskę rozdzielczą... co dalej... mam ochote sprzedac ten samochód z powodu tych problemów choć nie ukrywam że włożyłem w niego jeszcze raz tyle co za niego dałem i nie bardzo mi się to opłaca.
Mazda premacy 2002 1.8
Miał ktoś już taki problem?
-
daniello001
Podczas skręcania w lewo lub prawo oczywiście dość ostro, slychac jakby ktoś młotkiem stuknął w podwozie gdzieś w okolicach kół.
A dokładniej? opisz dokładniej
Myślę tu o przegubie napędowym
Proponuje wymienic zewnetrzne przeguby. Wlasnie jestem po takim zabiegu. Na pierwszy rzut oka tzn zamontowane na aucie, nie widac bylo problemu, a wygladaly strasznie... w jednym nawet nie bylo juz smarowania a metal od temperatury tarcia sie rozhartowal ... teraz cisza i spokoj 
Wysłane z mojego GT-N8010 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-N8010 przy użyciu Tapatalka
- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1303 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
Daniello a stuka też na lekkich nierównościach?
Wysłane z mojego NEXT
Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Yard napisał(a):Przy przegubie nie ma pojedynczego stuknięcia tylko są stałe podczas szybkiej jeździe przy skręconej kierownicy. Zwłaszcza przy ruszaniu ze skręconą kierownicą.
zawsze pro forma mozna zsunac gumy i sprawdzic jak sprawa sie ma

- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1303 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
U mnie stukanie tez sie pojawilo. Wjazda na kanal – dokladne sprawdzenie wszystkich czesci i sie okazalo ze maglownica.
Koszt regeneracji samej maglownicy to kolo 500zl z demontazem i montazem 800 zl.
Troche boli
Wysłane z mojego GT-I9505
Koszt regeneracji samej maglownicy to kolo 500zl z demontazem i montazem 800 zl.
Troche boli
Wysłane z mojego GT-I9505
Przepraszam wszystkich że dopiero teraz odpisuję.
Więc... Rozwiązałem problem.
Rozkręciłem całe zawieszenie. Przy okazji znalazłem fuszerkę zrobioną przez mechaników. Już nigdy nie oddam mojej Premacy mechanikowi. Wolę sam wszystko naprawiać i robić to 2 razy dłużej i drożej ale porządnie.
Pod obejmą gumy stabilizatora wsadził połowę podkładki, bo śruba nie chciała się chyba dokręcić do końca... (zepsuł gwint?) ale ja wyciągnąłem podkładkę i dokręciłem tak jak powinno być. Zawaliłem bo mogłem zrobić zdjęcie i wszyscy byśmy się pośmiali
To dalej nie było to...
Sprawdziłem wszystkie gumy zawieszenia silnika. Od strony rozrządu była trochę zerwana. Wymieniłem sam wkład za 130zł. Błoga cisza
nareszcie z uśmiechem na twarzy prowadzę swój samochód ale... Po tej naprawie przy skręcie czuć przegub przyspieszając przy skręcaniu w prawo. A swoją drogą to jeszcze chyba mam coś z dociskiem sprzęgła bo nie potrafię tym samochodem płynnie ruszać i zmieniać biegi. Ale to już zostawmy na inny temat 
Dziękuję wszystkim za porady i podpowiedzi.
PS. Co do łączników stabilizatora to kupiłem firmy Ramech tak jak pisaliście bo metalowe, tyle że ukręciłem śrubę przykręcając go kolejny raz. Zamówiłem w osiedlowym sklepie TRW. Może droższe o parę złotych, ale też są metalowe i wydaje mi się że stop gwintu jest twardszy przez co tego z TRW nie udało mi się ukręcić
Więc... Rozwiązałem problem.
Rozkręciłem całe zawieszenie. Przy okazji znalazłem fuszerkę zrobioną przez mechaników. Już nigdy nie oddam mojej Premacy mechanikowi. Wolę sam wszystko naprawiać i robić to 2 razy dłużej i drożej ale porządnie.
Pod obejmą gumy stabilizatora wsadził połowę podkładki, bo śruba nie chciała się chyba dokręcić do końca... (zepsuł gwint?) ale ja wyciągnąłem podkładkę i dokręciłem tak jak powinno być. Zawaliłem bo mogłem zrobić zdjęcie i wszyscy byśmy się pośmiali

Sprawdziłem wszystkie gumy zawieszenia silnika. Od strony rozrządu była trochę zerwana. Wymieniłem sam wkład za 130zł. Błoga cisza
Dziękuję wszystkim za porady i podpowiedzi.
PS. Co do łączników stabilizatora to kupiłem firmy Ramech tak jak pisaliście bo metalowe, tyle że ukręciłem śrubę przykręcając go kolejny raz. Zamówiłem w osiedlowym sklepie TRW. Może droższe o parę złotych, ale też są metalowe i wydaje mi się że stop gwintu jest twardszy przez co tego z TRW nie udało mi się ukręcić
-
daniello001
Witam mam taki problem, chodzi o "stukanie " z przodu, tylko nie moge zlokalizować miejsca, napewno nie są to gumy na drążkach bo je wymienilem:) ,myślałem że jes to lewy przegub ale wydaje mi sie on dobry, stuki jak by dochodziły gdzieś w miejscu drażka kierownicy? czy to możliwe ze to maglownica?lub coś w tym stylu? i drugie pytanko lub bardziej prośba czy ktoś z was ma schemat tylniego zawieszenia bo ze starości i przerdzewienia poszło mi mocowanie amortyzatora tylniego prawego i mam zamiar to wymienic już zamówiłem mocowanie ale przydał by sie jakis schemacik 
Ostatnio edytowano 2 lip 2014, 20:52 przez Yard, łącznie edytowano 2 razy
Powód: literówka
Powód: literówka
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość