DiTD 99 Twardy pedał hamulca – opis problemu + rozwiązanie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mateusz26 » 13 wrz 2011, 20:17

kolego Neonixos666 ja mam identyczne objawy. Jak auto dużej stoi to się robi twardy hamulec i świeci kontrolka ręcznego, ale jak tylko zapalę samochód to zaraz wszystko wraca do normy.
Ciekawy przypadek....przerabiałem dużo aut z ABS, starszych i nowszych od bj i nigdzie tak się nie działo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 15:34
Posty: 69
Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
Auto: Mazda 323f DiTD

Postprzez Steve » 14 wrz 2011, 15:35

W układzie podcisnienia jest cos takiego jak akumulator podcisnienia (plastikowa grucha), dzieki ktorej nawet przy zgaszonym silniku jest podcisnienie na kilkukrotne normalne uzycie hamulca.
Jak cisnienie w ukladzie podcisnienia sie wyrowna do atmosferycznego pedal robi sie twardy.
U Ciebie Mateusz wyglada na nieszczelnosc w tym układzie, a jak zapalasz silnika pompa podcisnienia zaczyna ssac i wszystko wraca do normy. Sprawdz szczelnosc przewodów, a po przewodach znajdziesz tzw. akumulator podcisnienia, ktorego szczelnosc tez nalezaloby sprawdzic.
Ostatnio edytowano 16 wrz 2011, 21:04 przez Steve, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Riki » 16 wrz 2011, 18:28

Dokładnie – robiłem kiedyś próby i kiedy to nie działa, efekt jest taki jak opisuje kolega powyzej.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez mateusz26 » 16 wrz 2011, 21:13

panowie poprzeglądam to po weekendzie. Powiedzcie grozi czymś jazda w takim stanie i jaki może być koszt naprawy takiej nieszczelności?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 15:34
Posty: 69
Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
Auto: Mazda 323f DiTD

Postprzez mateusz26 » 23 wrz 2011, 17:05

koledzy u mnie okazało się, że przepuszczał wysprzęglik( czy jak kto woli siłownik sprzęgła) wymiana plus płyn hamulcowy i robota 150 zł :D
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 15:34
Posty: 69
Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
Auto: Mazda 323f DiTD

Postprzez frud » 23 wrz 2011, 18:22

masz ten oryginalny ?? wsadziles zamiennik, jakiej firmy ?? uszczelnienie puszczalo czy tłok/cylinder byl wytarty ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez mateusz26 » 23 wrz 2011, 20:58

kolego z bosha mi dobrali zamiennik. 2 lata gwarancji wiec spokojnie. U mnie po prostu padło uszczelnienie i całkiem wytarty też był. Nie mam pojęcia dlaczego był tak zniszczony...Do regeneracji się już nie nadawał...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 15:34
Posty: 69
Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
Auto: Mazda 323f DiTD

Postprzez kierownik » 14 lis 2011, 00:00

dla ciekawostki powiem, że w DiTD serwo i vacuum w BJ, GF, GW są takie same (dzięki Riki za sprawdzenie w epecu) mimo różnych wielkości tarcz, mas pojazdów itp...
w GW zadbane hamulce spisują się świetnie. objaw zapalania kontrolki ręcznego (słabe ciśnienie w puszce serwo) oraz twardnienia pedału hamulca pojawiał się po ok 10-12 energicznych wciśnięciach.
szczerze mówiąc myślałem, że będzie na tych elementach różnica w wielkości czy wydajności.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Riki » 14 lis 2011, 00:19

kierownik napisał(a):(dzięki Riki za sprawdzenie w epecu) mimo różnych wielkości tarcz, mas pojazdów itp...


Spoko ale poprawiam się – w BJ/CP jest inne serwo.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy