kolego Neonixos666 ja mam identyczne objawy. Jak auto dużej stoi to się robi twardy hamulec i świeci kontrolka ręcznego, ale jak tylko zapalę samochód to zaraz wszystko wraca do normy.
Ciekawy przypadek....przerabiałem dużo aut z ABS, starszych i nowszych od bj i nigdzie tak się nie działo...
DiTD 99 Twardy pedał hamulca – opis problemu + rozwiązanie
1, 2
W układzie podcisnienia jest cos takiego jak akumulator podcisnienia (plastikowa grucha), dzieki ktorej nawet przy zgaszonym silniku jest podcisnienie na kilkukrotne normalne uzycie hamulca.
Jak cisnienie w ukladzie podcisnienia sie wyrowna do atmosferycznego pedal robi sie twardy.
U Ciebie Mateusz wyglada na nieszczelnosc w tym układzie, a jak zapalasz silnika pompa podcisnienia zaczyna ssac i wszystko wraca do normy. Sprawdz szczelnosc przewodów, a po przewodach znajdziesz tzw. akumulator podcisnienia, ktorego szczelnosc tez nalezaloby sprawdzic.
Jak cisnienie w ukladzie podcisnienia sie wyrowna do atmosferycznego pedal robi sie twardy.
U Ciebie Mateusz wyglada na nieszczelnosc w tym układzie, a jak zapalasz silnika pompa podcisnienia zaczyna ssac i wszystko wraca do normy. Sprawdz szczelnosc przewodów, a po przewodach znajdziesz tzw. akumulator podcisnienia, ktorego szczelnosc tez nalezaloby sprawdzic.
Ostatnio edytowano 16 wrz 2011, 21:04 przez Steve, łącznie edytowano 1 raz
kolego z bosha mi dobrali zamiennik. 2 lata gwarancji wiec spokojnie. U mnie po prostu padło uszczelnienie i całkiem wytarty też był. Nie mam pojęcia dlaczego był tak zniszczony...Do regeneracji się już nie nadawał...
- Od: 30 sty 2011, 15:34
- Posty: 69
- Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
- Auto: Mazda 323f DiTD
dla ciekawostki powiem, że w DiTD serwo i vacuum w BJ, GF, GW są takie same (dzięki Riki za sprawdzenie w epecu) mimo różnych wielkości tarcz, mas pojazdów itp...
w GW zadbane hamulce spisują się świetnie. objaw zapalania kontrolki ręcznego (słabe ciśnienie w puszce serwo) oraz twardnienia pedału hamulca pojawiał się po ok 10-12 energicznych wciśnięciach.
szczerze mówiąc myślałem, że będzie na tych elementach różnica w wielkości czy wydajności.
w GW zadbane hamulce spisują się świetnie. objaw zapalania kontrolki ręcznego (słabe ciśnienie w puszce serwo) oraz twardnienia pedału hamulca pojawiał się po ok 10-12 energicznych wciśnięciach.
szczerze mówiąc myślałem, że będzie na tych elementach różnica w wielkości czy wydajności.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość