Drżący drążek dźwigni biegów premacy 1,8

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez WojtekFF » 1 kwi 2013, 22:25

Witam,
Planuje zakup Premacy, oglądałem dwa egzemplarze, jeden 2002, drugi 2003, oba 1,8 101PS, jeden około 120 tys przebiegu, drugi około 140 tys (książka i kwitki z niemieckich przeglądów TUV niby potwierdzają przebieg).
W obu egzeplarzach podczas przyspieszenia i hamowania silnikiem wyczuwa się wyraźne drżenie i ruchy lewarka zmiany biegów. Kojarzy mi się to z polonezem, ale w aucie tej klasy to raczej niedpouszczalne. Sam jeżdżę corolla i mam ponad 300 tys przebiegu i drążek ani drgnie nawet przy dynamicznej jeździe. Zauwazyliscie takie zachowania w Waszych mazdach? Czy to "normalne" czy to sygnał jakiejś usterki i czy to poważna sprawa? Jaki może byc koszt usunięcia?
Czy w ogóle silnik 1,8 to dobry wybór w tym modelu, nie za mały? Od razu mówię, ze diesla nie chcę.
WojtekFF
 

Postprzez say » 2 kwi 2013, 09:35

Jeśli sterowanie skrzynią nie jest linkowe tylko tradycyjne ("prętowe" – takie jak np. w DITD) to taniec biegałki jest rzeczą normalną przy tego typu rozwiązaniu.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez WojtekFF » 2 kwi 2013, 18:57

Dzięki, sęk w tym, ze nie wiem jakie jest sterowanie skrzyni w 1.8 – mam nadzieje, ze ktoś z forumowiczow wie i to zweryfikuje. Dziś dzwonilem do serwisu mazdy i tam powiedzieli, ze to nie jest "uroda" tego modelu, więc pewnie jakaś usterka – pytanie jaka. Może ktoś z właścicieli 1,8 ma pojęcie?
WojtekFF
 

Postprzez say » 2 kwi 2013, 20:12

Urok nie oznacza usterki. Wiele innych marek też ma sterowanie "nielinkowe" i biegałka tańczy.

Tapnięte z N7000
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez 4fly » 2 kwi 2013, 21:09

google wie! wystarczy go zapytać! :)

Obrazek

Obrazek

wg mnie
albo masz wyrobioną gumę (z 2 fot)
albo wpływ moga mieć na to pozrywane poduszki silnika, przez co wibracje przenoszą sie mocno na drążek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 17:58
Posty: 187
Skąd: Poznań
Auto: Toyota GT86

Postprzez kolo_00 » 14 kwi 2013, 15:56

Na bank guma mialem to samo, ale dla peewności podniec lewarek ręką lapiąć za galke podczas tego przyśpieszenia o ktorym pisales i bedzie wiadomo na 100 % czy to guma lewarka. Jezeli nie bedzie pukac stukac i grzechotac to oznacza ze to guma lewarka. Ja pierwsze objawy mialem po 120 tys km.

Najlepszym rozwiązaniem bedzie jak wsadzić między srube a gume kawalem starej uszczelki bo to w stuka metal o metal i w tej gumie zapewne zrobila sie dziura dlatego tak grzechocze.
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy