Problemy ze sprzęgłem

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Neonixos666 » 14 lis 2011, 20:09

Sprzęgło się ślizga- do wymiany tarcza.

a tak z ciekawości, jakie olej zalany jest do silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 14 lis 2011, 20:14

Napisałbym – sprzęgło się ślizga, do wymiany kpl. no chyba, że ktoś lubi robić dwa razy ;)

Neonixos666 napisał(a):a tak z ciekawości, jakie olej zalany jest do silnika?

Ma to jakiś związek? :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 14 lis 2011, 20:25

Riki napisał(a):Ma to jakiś związek? :)


u mnie też się ślizgało, parę wymian oleju na Mobil (z castrola) obecnie nie ślizga się nic. Dziwne ale prawdziwe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 14 lis 2011, 20:30

Riki napisał(a):Napisałbym – sprzęgło się ślizga, do wymiany kpl. no chyba, że ktoś lubi robić dwa razy ;)

słyszałem, że dociski w tych autach długo wytrzymują, ale mogę się mylić.
nie jest czasem tak, że można zmierzyć zużycie docisku – oczywiście po wyciągnięciu i określić czy nadaje się do wymiany?
swoją drogą zmieniłbym tarczę i łożysko jeśli nie cały komplet – tak czy siak trzeba skrzynię wytargać i jeśli sam sobie tego nie zrobisz, to chyba lepiej komplet zmienić niż jak to pisał Riki – robić dwa razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 14 lis 2011, 20:33

też słyszałem o mocnym docisku no ale na pewno pewniej jest założyć komplet <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kozlok » 14 lis 2011, 20:37

Panowie, ale według mnie gdyby to było sprzęgło to obroty rosłyby jak szalone, a samochód by nie przyspieszał. a on cały czas przyspiesza a jak przekroczy 2800 obrotów to dostaje jeszcze większego "kopa" i obroty rosną już normalnie. I co mnie dziwi taka sytuacja dzieje się tylko na 4 biegu. Na niższych mogę dać pedał do dechy i wszystko gra. Olej w silniku mam Mobil Super 2000 10W-40. I to tylko na gorącym silniku, po dłuższej jezdzie. Bo gdy silnik jest normalnie ciepły to nie ma takiego zjawiska o auto kopa dostaje od 2000 obrotów.
Początkujący
 
Od: 12 lis 2011, 15:07
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 2.0 TDVI 101KM

Postprzez kierownik » 14 lis 2011, 20:39

kolego – na 90 % to zużyta tarcza się ślizga. czasem się spotkałem, że do tarczy dostawał się olej i stąd efekt ślizgania (przy okazji smrodu) ale to nie w tym silniku...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Kozlok » 14 lis 2011, 20:41

Nie no jak bym wyciagał skrzynie to już napewno wymiana kompletu, samo wyciągnięcie i założenie skrzyni to podobno ładny koszt. Oriętuje się ktoś może mniej wiecej ile taka impreza kosztuje? Cena kompletu sprzęgła + robocizna mechanika?
Początkujący
 
Od: 12 lis 2011, 15:07
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 2.0 TDVI 101KM

Postprzez kierownik » 14 lis 2011, 20:43

trochę roboty jest, ale znowu bez przesady ;) nie takie rzeczy się robiło <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Riki » 15 lis 2011, 01:29

Kierownik by ogarnąl :P ;)

Może puszcza tez i uszczelniacz na walku, nie wiadomo... u siebie go wymienilem, wraz z lozyskiem aby byl spokoj i to samo zalecam dalej choć w moim przypadku bylo sucho.

Sprzegla są, od ręki jak cos. Zapraszam na biuro@mazdaparts.pl
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kierownik » 15 lis 2011, 22:34

Riki napisał(a):Może puszcza tez i uszczelniacz na walku, nie wiadomo

uszczelniacz na wałku jakby puszczał, to i tak olej powinien się zlać przez tą boczną blachę na skrzyni – tą od strony miski – tam jest taki rowek i olej się nie powinien zbierać i tarczy zaolejać, ale wszystko jest możliwe ;)

Riki napisał(a): u siebie go wymienilem, wraz z lozyskiem aby byl spokoj i to samo zalecam dalej choć w moim przypadku bylo sucho.

nie zaszkodzi, choć zazwyczaj staram się nie ruszać (podkreślam – staram się... ;) ) jak coś dobrze działa

Riki napisał(a):Kierownik by ogarnąl

no jak nie jak tak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez szymgreg81 » 24 gru 2011, 01:56

Mam luźne sprzęgło więc zawiozłem autko do warsztatu i tam wyliczyli komplet sprzęgła+robocizna 1140zł. Czy w/g was to dobra cena?
Początkujący
 
Od: 27 sie 2008, 13:07
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F TDI '99r BJ

Postprzez frud » 24 gru 2011, 08:53

Jak dla mnie troche drogo bo kpl porzadny to max 500 pln, robocizna ok 300 pln
ale warsztat warsztatowi nie rowny...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez kierownik » 24 gru 2011, 15:19

komplet porządny = ori, a to nie równa się 500 zł ;)
zależy kolego czy Ci na ori częściach będą robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez frud » 24 gru 2011, 15:30

jakis czas temu uwazam ze wymieniłem na porzadne :P EXEDY, łożyska chyba KOYO... moze to rakieta nie jest ale w zupelnosci wystarczy.. a bylo to jakies 85 tys km temu...
to tak samo jakby mowic ze warsztat porzadny to tylko ASO.. "wielka kupa" prawda <dupa>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez kierownik » 25 gru 2011, 02:28

frud napisał(a):to tak samo jakby mowic ze warsztat porzadny to tylko ASO.. "wielka kupa" prawda <dupa>

to daj zamiennik na rozrząd i pogadamy ;)
uważam, że pewne rzeczy warto dać ori, na innych można oszczędzać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Riki » 25 gru 2011, 03:10

frud napisał(a):bo kpl porzadny to max 500 pl


OEM (Exedy) trochę więcej kosztuje i generalnie tylko taki zalecam – jest to oryginał.... ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kierownik » 25 gru 2011, 12:47

Riki napisał(a):OEM (Exedy) trochę więcej kosztuje i generalnie tylko taki zalecam – jest to oryginał.... ;)

tak miałem właśnie pytać czy tam nie idzie fabrycznie exeda ;)
tylko cena mi się nie zgadzała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez 121 » 6 lut 2012, 16:12

Wymiana sprzęgła w serwisie to koszt 500zł robocizna i komplet orginał 1000 zł ja tak zrobiłem i jest ok, mi też się ślizgało jak zmieniałem biegi przy 2500or/min .pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:58
Posty: 70
Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001

Postprzez laminator » 14 lut 2012, 20:43

Witam w sobote pojechalem do znajomego zeby wymienic obudowe filtr na podgrzewacz.Po wyjechaniu zauwazylem ze sprzeglo jest miękkie konsultacja z mechanikiem i madzia uziemiona.Zamowilem reperaturka pompy sprzegla,wysprzeglik Sanyco i plynu do ukladu hamulcowego.I modlic sie zeby bylo dobrze i nic nie wyskoczylo
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 21:32
Posty: 147
Auto: mazda 323f 2.0 TDVI sydney

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy