Problemy ze sprzęgłem
Sprzęgło się ślizga- do wymiany tarcza.
a tak z ciekawości, jakie olej zalany jest do silnika?
a tak z ciekawości, jakie olej zalany jest do silnika?
Riki napisał(a):Ma to jakiś związek?
u mnie też się ślizgało, parę wymian oleju na Mobil (z castrola) obecnie nie ślizga się nic. Dziwne ale prawdziwe.
Riki napisał(a):Napisałbym – sprzęgło się ślizga, do wymiany kpl. no chyba, że ktoś lubi robić dwa razy![]()
słyszałem, że dociski w tych autach długo wytrzymują, ale mogę się mylić.
nie jest czasem tak, że można zmierzyć zużycie docisku – oczywiście po wyciągnięciu i określić czy nadaje się do wymiany?
swoją drogą zmieniłbym tarczę i łożysko jeśli nie cały komplet – tak czy siak trzeba skrzynię wytargać i jeśli sam sobie tego nie zrobisz, to chyba lepiej komplet zmienić niż jak to pisał Riki – robić dwa razy
też słyszałem o mocnym docisku no ale na pewno pewniej jest założyć komplet ![spoko <spoko>](./images/smilies/spoko.gif)
![spoko <spoko>](./images/smilies/spoko.gif)
Panowie, ale według mnie gdyby to było sprzęgło to obroty rosłyby jak szalone, a samochód by nie przyspieszał. a on cały czas przyspiesza a jak przekroczy 2800 obrotów to dostaje jeszcze większego "kopa" i obroty rosną już normalnie. I co mnie dziwi taka sytuacja dzieje się tylko na 4 biegu. Na niższych mogę dać pedał do dechy i wszystko gra. Olej w silniku mam Mobil Super 2000 10W-40. I to tylko na gorącym silniku, po dłuższej jezdzie. Bo gdy silnik jest normalnie ciepły to nie ma takiego zjawiska o auto kopa dostaje od 2000 obrotów.
- Od: 12 lis 2011, 15:07
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F 2.0 TDVI 101KM
kolego – na 90 % to zużyta tarcza się ślizga. czasem się spotkałem, że do tarczy dostawał się olej i stąd efekt ślizgania (przy okazji smrodu) ale to nie w tym silniku...
Nie no jak bym wyciagał skrzynie to już napewno wymiana kompletu, samo wyciągnięcie i założenie skrzyni to podobno ładny koszt. Oriętuje się ktoś może mniej wiecej ile taka impreza kosztuje? Cena kompletu sprzęgła + robocizna mechanika?
- Od: 12 lis 2011, 15:07
- Posty: 13
- Auto: Mazda 323F 2.0 TDVI 101KM
Kierownik by ogarnąl
Może puszcza tez i uszczelniacz na walku, nie wiadomo... u siebie go wymienilem, wraz z lozyskiem aby byl spokoj i to samo zalecam dalej choć w moim przypadku bylo sucho.
Sprzegla są, od ręki jak cos. Zapraszam na biuro@mazdaparts.pl
Może puszcza tez i uszczelniacz na walku, nie wiadomo... u siebie go wymienilem, wraz z lozyskiem aby byl spokoj i to samo zalecam dalej choć w moim przypadku bylo sucho.
Sprzegla są, od ręki jak cos. Zapraszam na biuro@mazdaparts.pl
Riki napisał(a):Może puszcza tez i uszczelniacz na walku, nie wiadomo
uszczelniacz na wałku jakby puszczał, to i tak olej powinien się zlać przez tą boczną blachę na skrzyni – tą od strony miski – tam jest taki rowek i olej się nie powinien zbierać i tarczy zaolejać, ale wszystko jest możliwe
Riki napisał(a): u siebie go wymienilem, wraz z lozyskiem aby byl spokoj i to samo zalecam dalej choć w moim przypadku bylo sucho.
nie zaszkodzi, choć zazwyczaj staram się nie ruszać (podkreślam – staram się...
Riki napisał(a):Kierownik by ogarnąl
no jak nie jak tak
Mam luźne sprzęgło więc zawiozłem autko do warsztatu i tam wyliczyli komplet sprzęgła+robocizna 1140zł. Czy w/g was to dobra cena?
- Od: 27 sie 2008, 13:07
- Posty: 13
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F TDI '99r BJ
jakis czas temu uwazam ze wymieniłem na porzadne
EXEDY, łożyska chyba KOYO... moze to rakieta nie jest ale w zupelnosci wystarczy.. a bylo to jakies 85 tys km temu...
to tak samo jakby mowic ze warsztat porzadny to tylko ASO.. "wielka kupa" prawda![dupa <dupa>](./images/smilies/dupa.gif)
to tak samo jakby mowic ze warsztat porzadny to tylko ASO.. "wielka kupa" prawda
![dupa <dupa>](./images/smilies/dupa.gif)
- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
frud napisał(a):to tak samo jakby mowic ze warsztat porzadny to tylko ASO.. "wielka kupa" prawda
to daj zamiennik na rozrząd i pogadamy
uważam, że pewne rzeczy warto dać ori, na innych można oszczędzać
Riki napisał(a):OEM (Exedy) trochę więcej kosztuje i generalnie tylko taki zalecam – jest to oryginał....
tak miałem właśnie pytać czy tam nie idzie fabrycznie exeda
tylko cena mi się nie zgadzała
Witam w sobote pojechalem do znajomego zeby wymienic obudowe filtr na podgrzewacz.Po wyjechaniu zauwazylem ze sprzeglo jest miękkie konsultacja z mechanikiem i madzia uziemiona.Zamowilem reperaturka pompy sprzegla,wysprzeglik Sanyco i plynu do ukladu hamulcowego.I modlic sie zeby bylo dobrze i nic nie wyskoczylo
- Od: 19 mar 2011, 21:32
- Posty: 147
- Auto: mazda 323f 2.0 TDVI sydney
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości