Zalecane rozmiary felg i opon do Premacy
Obliczanie średnicy koła i zmiany wskazań prędkościomierza
szerokość opony w mm x profil opony x 2 + średnica osadzenia w calach x 25,4 = wynik w mm
czyli dla opony 195/55 R15
195 x 0,55 x 2 + 15 x 25,4 = 595,5
dla opony 185/65 R14
185 x 0,65 x 2 + 14 x 25,4 = 596,1
Czyli wskazania licznika zmienią się o 0,1%
szerokość opony w mm x profil opony x 2 + średnica osadzenia w calach x 25,4 = wynik w mm
czyli dla opony 195/55 R15
195 x 0,55 x 2 + 15 x 25,4 = 595,5
dla opony 185/65 R14
185 x 0,65 x 2 + 14 x 25,4 = 596,1
Czyli wskazania licznika zmienią się o 0,1%
coper napisał(a):witam
ja właśnie założyłem do swojej Premaski zimówki o rozmiarze 185/65/15 i to jest zamiennik do moich letnich 195/55/15. jeździ się dobrze i nic nie trze – pozdrawiam
Witam
Rowniez mam zalozone opony zimowe w rozmiarze 185/65 R15 ( Uniroyal MS 66 – bardzo dobre zimowe opony w rozsadnej cenie ) na oryginalnych alumach mazdy. Opony o nic nie obcieraja – co prawda wedlug mnie to maksymalny rozmiar jaki wchodzi do Premacy ( podobno wchodzi 195/65 R 15 ale wydaje mi sie ze tylne opony beda obcieraly o podstawe amortyzatora. Musze przyznac, ze jazda jest bardzo komfortowa, samochod jest troszeczke wyzszy ale w zimie to akurat jest raczej na plus. Na lato na te same felgi ( 6 x 15 ET 50 – oryginal mazdy ) ostanio mialem zalozone opony 195/60 R 15 ( Fulda Carat Attiro – tych opon raczej nie polecam ) jezdzi sie o wiele bardziej komfortowo niz na 195/55 R 15 ( wiadomo jakie mamy drogi ). Jak to przy rozmiarze 195 i waskim rozstawie osi czasami troche ciagnie kierownice w koleinach. Zastanawiam sie nad zmiana na lato na rozmiar 185/60 R 15 ( Nokian H ) powinno byc bardziej komfortowo pod wzgledem sciagania. Jezeli chodzi o bezpieczenstwo to w porownaniu z profilem 55 a 60 czy nawet 65 to przy samochodzie jakim jest Premacy wedlug mnie nie ma wiekszego znaczenia bo i tak to nie jest samochod sportowy i sportowo Premacy sie nie jezdzi ( dla mnie liczy sie bardziej komfort ).
pozdrawiam
- Od: 25 lis 2008, 19:23
- Posty: 8
- Skąd: Warszawa
- Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03'
komo napisał(a):a ja mam inne pytanie, czy srubami od felg aluminiowych mozna przykrecic felgi stalowe?
Nie wiem czy można słyszałem że lepiej mieć inne ale ja właśnie używam te same do obu. Profil śruby powinien pasować do gniazda otworu i tyle.
Ja mam co prawda temat na razie zamknięty, bo stalówki już zdjęte ale podzielę sie z Wami jak to wygladało u mnie. Po zmianie kół letnich (orginał alu 15x6JJ, opona 195/55R15) na stalowe (opona185/65R14) na pierwszym zakręcie sie przestraszyłem, że nie dokreciłem kół z tyłu. Fakt, ze w zakret wszedłem dosć ostro. Natychmiast sprawdziłem dokręcenie, klucz z nastawą 170Nm wykluczył mój błąd. Może ciśnienie? Domopowałem, trochę pomogło ale nie do końca. Przy ostrzejszym wchodzeniu w zakret coś tarło, pozostała wiec spokojna jazda. Wizyta u diagnosty nie pomogła, męczyłem sie tak całą zimę, w końcu ktoregos marcowego dnia wziąłem na test kumatego kunpla, i robiłem kółka dookoła niego. Diagnoza była taka, że auto nie przeszło testu łosia. Według niego przy mocnym przechyle auta opona sie odrywa od asfaltu i hałasuje, dodatkowo pomaga jej w tym wąski rozmiar 65.
Koła zmieniłem, na razie mam spokój ale po zdjeciu opon z tamtych ukazała sie taka etykieta:
CDT31 YF
14x5,5J
PCD 5H/114.3, ET 45mm, hubhole 67mm, CAR MODEL NEW MAZDA 626GF
jak myslicie, liczba 5,5 zamiast 5 i J zamiast 1/2JJ miały wpływ?
Koła zmieniłem, na razie mam spokój ale po zdjeciu opon z tamtych ukazała sie taka etykieta:
CDT31 YF
14x5,5J
PCD 5H/114.3, ET 45mm, hubhole 67mm, CAR MODEL NEW MAZDA 626GF
jak myslicie, liczba 5,5 zamiast 5 i J zamiast 1/2JJ miały wpływ?
- Od: 6 lut 2009, 00:44
- Posty: 58
- Skąd: Elbląg
- Auto: Premacy 2,0D '01 101KM
Na lato na te same felgi ( 6 x 15 ET 50 – oryginal mazdy ) ostanio mialem zalozone opony 195/60 R 15
Z pewną dozą nieśmiałości założyłem dzisiaj do swojej Premacy taki profil.
Opona letnia Fulda Progresso 195/60/R15, felga alu oryginalna – i na razie nic nie trze.
Odległość od sprężyny z przodu dosyć spora ale z tyłu ...hmm...symboliczna.
Nic nie trze, bo chyba byłoby słychać, poza tym nie ma żadnych śladów na oponie ani na sprężynie.
Kupiłem większy profil ze względu na fatalny stan dróg w mojej mieścinie i trochę się obawiam czy nie będę żałował oryginalnego profilu 55.
Pożyjemy, zobaczymy...

- Od: 29 paź 2008, 16:30
- Posty: 98
- Skąd: Zakopane
- Auto: Premacy 2.0 DiTD `02
wac_ns pytasz co znaczy, że się odrywa. Nie wiem. Hałas był taki jakby gdzieś cos tarło. Inni też tutaj o tym pisali. Tarcie o podstawę amorka nie wchodziło w rachubę bo odległość mimo wszystko zbyt duża. Łożysko wykluczył diagnosta. Sam podejrzewałem opony, tym bardziej, ze kończa swój żywot. Hałas dochodził z tyłu tylko przy ostrzejszym wchodzeniu w zakręt. Koleś o którym pisałem, preferujący niemieckie samochody, podsumował to tak: "no bo kupiłeś se jakiegoś japońskiego egzotyka, jest wysoki i się mocno przechyla na zakręcie..."
A ja i tak ją lubię
A ja i tak ją lubię
- Od: 6 lut 2009, 00:44
- Posty: 58
- Skąd: Elbląg
- Auto: Premacy 2,0D '01 101KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość