Głośny świst turbiny ... Premacy DITD

Postprzez slygawrys » 20 maja 2009, 11:57

Witajcie. Czy to jest normalne że gdy włącza się turbina przy ok. 1800 obr/min . słychać głośny świst powietrza? Mazda Premacy 2,0 DITD 2003r czy no jest normalne czy może coś się dzieje z turbiną? Kolega ma identyczną madzie i u niego nie słychać tego odgłosu. ?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 11:41
Posty: 27 (0/2)
Skąd: GARWOLIN
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD 2003r

Postprzez say » 20 maja 2009, 13:14

Mowiac krotko...dzieje sie z turbina, dziala prawidlowo :P... a koledze mozesz zaczac wspolczuc :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Yard » 20 maja 2009, 20:33

Turbina się nie włącza. Cały czas się kręci jeśli tylko powstają spaliny, które chcą wydostać się na zewnątrz i cały czas ją słychać. Raz ciszej raz głośniej.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez TOMEK1973 » 28 maja 2009, 23:58

No właśnie u mnie też raczej nic nie słychać?! Była sprawdzana przez fachowca od japońców przy okazji hamulców i nic mi nie powiedział o turbinie. Mam 2.0 TD z 2001(rejestracja), a produkcja z końca 2000.Zwykły diesel. Przebieg 150 tys. raczej wydaje się być realny (udokumentowany niemieckimi TUV-ami oraz kupiłem od prywatnego na bayerach) Chociaż tu nigdy nic nie wiadomo. Liczę też, że może mieć 250 tys.

Proszę o opinie kogoś kto zna się na turbinach. Czy to jest dobrze jak u mnie nie "gwiżdże"?? bo przyspiesza raczej normalnie!
TOMEK1973
 

Postprzez say » 29 maja 2009, 09:21

Raczej normalnie?! Zrob prosty test, opisywany juz wielokrotnie na forum:
% bieg, 80 km/h gaz w podloge i stoper start......120 km/h stoper stop. Daj znac jakie bedziesz mial czasy. Droga oczywiscie w miare rowna (jedz sam).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez tulu33 » 1 cze 2009, 23:35

Jechałem tą MAZDĄ co świszczy coś jest nie tak gdy załancza się turbina słychac świst a mocy brak.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 23:26
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Huta Czechy,Trąbki,Garwolin
Auto: Mazda Premacy ditd 2002,MAZDA 5 1,8 2008

Postprzez say » 2 cze 2009, 09:13

Co wskazywaloby na nieszczelnosc w ukladzie dolotowym.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez otiks » 2 cze 2009, 10:07

Na początek poproszę o poprawę tematu, zapoznanie się z regulaminem oraz z poradnikiem dla diesla w dziale diesel.
Tak jak napisał say najprawdopodobniej nieszczelność w układzie dolotowym, dodam od siebie że najprędzej nieszczelność będzie miedzy turbina a IC.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez TOMEK1973 » 9 cze 2009, 00:46

say napisał(a):Raczej normalnie?! Zrob prosty test, opisywany juz wielokrotnie na forum:
% bieg, 80 km/h gaz w podloge i stoper start......120 km/h stoper stop. Daj znac jakie bedziesz mial czasy. Droga oczywiscie w miare rowna (jedz sam).


Miałem okazje w weekend ją przetestować w zakresie 80-120 na V biegu i wyniki są następujące:
jeżeli przyspieszam dajmy na to od 70/75 i biorę 80km niejako z "rozbiegu" – to jest 15.3sek.
Jak pomiar zaczynam od wciśnięcia pedału w podłogę przy 80 to = 16 sek +/– 0.3 sek. Powtarzałem kilkanaście razy i ni chu chu... nie wychodziło mniej.:(
Stoper miałem niestety w komórce, ale myślę, że nie powinno być chyba znaczącej różnicy.

Dodam także, że mam najprawdopodobniej wersję PREMACY 90KM, a nie 101. Ma to znaczenie? Chyba powinno!

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=20

Pytanie do "SAY" lub KOGOŚ w temacie:

Warto coś grzebać i martwić się, czy zostawić jak jest ?? ?? ??
TOMEK1973
 

Postprzez say » 9 cze 2009, 02:29

TOMEK1973, wyniki wskazuja ewidentnie na
TOMEK1973 napisał(a):zostawić jak jest

bo jest dobrze, w moim przekonaniu. Mozesz ewentualnie pokusic sie o wyczyszczenie dolotu...
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez TOMEK1973 » 9 cze 2009, 23:35

Dzięki SAY!
TOMEK1973
 

Postprzez jocco » 15 cze 2009, 09:53

Włącze się do dyskusji, mianowicie zrobiłem tak jak powyżej i moja Premacy 2.0 DITD ma również 15 sek od 80 do 120. Natomiast niepokoi mnie brak jakiegokolwiek dzwięku tej turbiny przy przekroczeniu 1800 obr. Więc ten test nie jest poprawny skoro przyśpiesza dobrze a dzwieku turbiny brak :/ Jak to trzeba rozumieć? Pozdrawiam
Mazda Premacy 1999 r, 2.0 DITD przebieg 240 tys km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:03
Posty: 138 (0/1)
Auto: Mazda Premacy1999r, DITD Exclusive

Postprzez jocco » 24 cze 2009, 12:33

Więc jak sądzicie jest taka możliwość, że nie słychać włączającej się turbiny przy 1800 obrotów i jednocześnie wszystko jest dobrze (przyśpieszenie, ekonomiczne spalanie 4.5 litra max, pełna dynamika).
Pozdrawiam
Mazda Premacy 1999 r, 2.0 DITD przebieg 240 tys km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:03
Posty: 138 (0/1)
Auto: Mazda Premacy1999r, DITD Exclusive

Postprzez Yard » 24 cze 2009, 18:10

Dookoła turbiny do za dużo legend się narobiło i ludzie za bardzo się przejmują.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez jocco » 25 cze 2009, 07:44

Czyli lepiej nie wnikać... :)
Mazda Premacy 1999 r, 2.0 DITD przebieg 240 tys km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:03
Posty: 138 (0/1)
Auto: Mazda Premacy1999r, DITD Exclusive

Postprzez Yard » 25 cze 2009, 11:40

Jak człowiek wsiada do nowego samochodu to co chwilę coś jest nie tak, ponieważ w poprzednim było inaczej. Natomiast jeśli się już jeździ i wówczas stwierdzi się, że coś jest inaczej niż było to trzeba się zastanowić czy jadę tak jak zawsze, czy zatankowałem tam gdzie zawsze, czy inne ... są jak zawsze. Jeśli odpowiedzi są twierdzące to wtedy do książek i oczywiście na forum. ;)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez tulu33 » 16 lip 2009, 22:28

Witam mam pytanko czy uszkodzony czujnik położenia wału może mieć wpływ na działanie turbiny
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 23:26
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Huta Czechy,Trąbki,Garwolin
Auto: Mazda Premacy ditd 2002,MAZDA 5 1,8 2008

Postprzez steven » 25 lip 2009, 12:39

turbiny? – nie do końca
ogólnie pracy całego silnika? – tak, jak najbardziej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez slygawrys » 29 lip 2009, 21:29

A czy czujnik położenia wału może komplikować przy pracy silnika? Głośniejsza praca (twarda praca) silnika po wymianie czujnika położenia wału i wymianie rozrządu.
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 11:41
Posty: 27 (0/2)
Skąd: GARWOLIN
Auto: Mazda Premacy 2.0 DITD 2003r

Postprzez ejdiaj » 8 maja 2012, 00:06

Witajcie,
Podłącze się do tematu: mój przypadek jest taki, że turbo zawsze było słychać od ok 1800rpm a od kilku dni co któreś odpalenie nie słychać świstu turbiny, samochód jest przymulony, nie kopci nie dymi i kręci się powyżej 3000rpm ale tak jak napisałem wcześniej nie ma "całej mocy" i przyśpieszenia. Gdzie i czego szukać ?? Zapomniałem jeszcze dodać, że odczuwalny jest wzrost spalania o ok 0,5-1 l/100km

Premacy 2002 rok 2.0 DiTD 101KM, przebieg 212 kkm a w realu pewnie więcej...

Okazało się jedna że w momencie gdy dławi silnik z wydechu pojawia się biały dym... co robić??


Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2007, 11:41
Posty: 301
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: 2006-2008 BA '96 (Z5 88 KM)
2008-2010 BG '99 (RF2A 90 KM)
2010-nadal CP '02 (RF3F 101 KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy