Rozbudowa Poradnika silników Diesla

to ja tu z ogólnym opisem dolegliwość jednostek diesla tych doładowanych jak i nie..
i będzie on raczej w wielu przypadkach aktualny, szczególnie w okresach zimowych!
zapraszam do lektury->
Przyczyn wyraźnego obniżenia jakości pracy silnika, przy jednoczesnym stwierdzeniu dobrego stanu technicznego silnika może absolutnie być kilka. Najważniejsze z nich, to zużycie zespołów precyzyjnych pompy wtryskowej, niewłaściwa regulacja pompy wtryskowej lub regulatora prędkości obrotowej, zły kąt wyprzedzenia tłoczenia, zużycie lub uszkodzenie wtryskow lub niedostateczna ilość paliwa podawana przez pompe. O ile sprawdzenie i ustawienie pompy wtryskowej wymaga doświadczenia, nie polecam zatem jechać do pierwszego z brzegu mechanika, o tyle dwa ostatnie punkty jesteśmy w stanie zaobserwować sami. W przypadku uszkodzenia wtryskow, paliwo nie będzie do cylindra wprowadzane jako rozpylona mgiełka, ale zostanie wtryśnięte. W efekcie nie nastąpi jego dokładne spalenie, silnik będzie miał mniejszą moc, a wydobywające się z rury wydechowej spaliny będą miały czarny kolor.
W przypadku doprowadzenia niedostatecznej ilości paliwa do wtryskiwaczy, będziemy mieli zaś efekt normalnej pracy na biegu jałowym i pod niewielkim obciążeniem, ale brak przyspieszenia podczas gwałtownego naciśnięcia na pedał przyspieszenia. Zazwyczaj zjawisko takie jest spowodowane zabrudzeniem filtra paliwa, wyeksplatowaną pompą wtryskową lub zapowietrzeniem układu paliwowego.
O ile sami możemy zdiagnozować niewłaściwą pracę wtryskiwaczy, czy niedostateczną ilość paliwa dopływającego do filtra, to jedynym elementem, który samodzielnie możemy w dieslu naprawić, jest właśnie poprawa zasilania pompy wtryskowej w paliwo. Oczywiście nie chodzi o sprawdzenie wydajności pompy zasilającej (gdyż także ją musi sprawdzić mechanik), ale o wymianę filtra paliwa. Idea oczyszczania paliwa ma na celu wyeliminowanie nieczystości z paliwa doprowadzanego do wtryskiwaczy. Ponieważ wtrysk będący najbardziej precyzyjną częścią systemu ma otworki o średnicy ok. 200 µm jakiekolwiek zabrudzenia paliwa przepływające przez te otwory rozkalibrują je, przez co wtryskiwacz zostanie zniszczony. Zapobiec temu ma właśnie filtr paliwa. Jest on zbudowany z wielu kanalików, którymi przepływa paliwo i ewentualne brudy osadzają się na ich ściankach. W ten sposób średnica kanalików stale się zmniejsza i w pewnym momencie wiele z nich nie przepuszcza paliwa. Tym samym w chwili gdy potrzebujemy mało paliwa (bieg jałowy, lub minimalne obciążenie) silnik pracuje normalnie, ale gdy dodamy gazu, do silnika wtryśnięta musi być duża dawka paliwa i niestety przez filtr nie popłynie tyle paliwa ile potrzeba.
Aby tego uniknąć należy co pewien czas wymieniać filtr paliwa na nowy. Jest to szczególnie ważne w zimie gdyż niedogodnością diesla jest zamarzanie paliwa. Polega ono na wytrącaniu się z oleju napędowego parafiny, która osadza się w kanalikach filtra paliwa, blokując przepływ. Aby tego uniknąć należy stosować olej napędowy o obniżonej temperaturze zamarzania (tzw. zimowy) i specjalne dodatki uszlachetniające do paliwa.
Ważnym środkiem zapobiegawczym jest jednak wymiana przed zimą filtra paliwa. Jak wspomniano kanaliki podczas eksploatacji ulegają zabrudzeniu, a ich średnica zmniejsza się i wykrystalizowane kryształki parafiny mogą zaczopować zabrudzony filtr. Tym samym będziemy mieli możliwość aby silnik pracował na wolnych obrotach, ale przy dodaniu gazu zacznie się dusić.
i dlatego polecam zainwestowć parę złotych i wymienić filtr paliwa jeszcze przed mrozami.
kwestia czyszczenia sitka znajdującego się w zbiorniku proponuje zaplanować w okresie letnim.
Enduro
i będzie on raczej w wielu przypadkach aktualny, szczególnie w okresach zimowych!
zapraszam do lektury->
Przyczyn wyraźnego obniżenia jakości pracy silnika, przy jednoczesnym stwierdzeniu dobrego stanu technicznego silnika może absolutnie być kilka. Najważniejsze z nich, to zużycie zespołów precyzyjnych pompy wtryskowej, niewłaściwa regulacja pompy wtryskowej lub regulatora prędkości obrotowej, zły kąt wyprzedzenia tłoczenia, zużycie lub uszkodzenie wtryskow lub niedostateczna ilość paliwa podawana przez pompe. O ile sprawdzenie i ustawienie pompy wtryskowej wymaga doświadczenia, nie polecam zatem jechać do pierwszego z brzegu mechanika, o tyle dwa ostatnie punkty jesteśmy w stanie zaobserwować sami. W przypadku uszkodzenia wtryskow, paliwo nie będzie do cylindra wprowadzane jako rozpylona mgiełka, ale zostanie wtryśnięte. W efekcie nie nastąpi jego dokładne spalenie, silnik będzie miał mniejszą moc, a wydobywające się z rury wydechowej spaliny będą miały czarny kolor.
W przypadku doprowadzenia niedostatecznej ilości paliwa do wtryskiwaczy, będziemy mieli zaś efekt normalnej pracy na biegu jałowym i pod niewielkim obciążeniem, ale brak przyspieszenia podczas gwałtownego naciśnięcia na pedał przyspieszenia. Zazwyczaj zjawisko takie jest spowodowane zabrudzeniem filtra paliwa, wyeksplatowaną pompą wtryskową lub zapowietrzeniem układu paliwowego.
O ile sami możemy zdiagnozować niewłaściwą pracę wtryskiwaczy, czy niedostateczną ilość paliwa dopływającego do filtra, to jedynym elementem, który samodzielnie możemy w dieslu naprawić, jest właśnie poprawa zasilania pompy wtryskowej w paliwo. Oczywiście nie chodzi o sprawdzenie wydajności pompy zasilającej (gdyż także ją musi sprawdzić mechanik), ale o wymianę filtra paliwa. Idea oczyszczania paliwa ma na celu wyeliminowanie nieczystości z paliwa doprowadzanego do wtryskiwaczy. Ponieważ wtrysk będący najbardziej precyzyjną częścią systemu ma otworki o średnicy ok. 200 µm jakiekolwiek zabrudzenia paliwa przepływające przez te otwory rozkalibrują je, przez co wtryskiwacz zostanie zniszczony. Zapobiec temu ma właśnie filtr paliwa. Jest on zbudowany z wielu kanalików, którymi przepływa paliwo i ewentualne brudy osadzają się na ich ściankach. W ten sposób średnica kanalików stale się zmniejsza i w pewnym momencie wiele z nich nie przepuszcza paliwa. Tym samym w chwili gdy potrzebujemy mało paliwa (bieg jałowy, lub minimalne obciążenie) silnik pracuje normalnie, ale gdy dodamy gazu, do silnika wtryśnięta musi być duża dawka paliwa i niestety przez filtr nie popłynie tyle paliwa ile potrzeba.
Aby tego uniknąć należy co pewien czas wymieniać filtr paliwa na nowy. Jest to szczególnie ważne w zimie gdyż niedogodnością diesla jest zamarzanie paliwa. Polega ono na wytrącaniu się z oleju napędowego parafiny, która osadza się w kanalikach filtra paliwa, blokując przepływ. Aby tego uniknąć należy stosować olej napędowy o obniżonej temperaturze zamarzania (tzw. zimowy) i specjalne dodatki uszlachetniające do paliwa.
Ważnym środkiem zapobiegawczym jest jednak wymiana przed zimą filtra paliwa. Jak wspomniano kanaliki podczas eksploatacji ulegają zabrudzeniu, a ich średnica zmniejsza się i wykrystalizowane kryształki parafiny mogą zaczopować zabrudzony filtr. Tym samym będziemy mieli możliwość aby silnik pracował na wolnych obrotach, ale przy dodaniu gazu zacznie się dusić.
i dlatego polecam zainwestowć parę złotych i wymienić filtr paliwa jeszcze przed mrozami.
kwestia czyszczenia sitka znajdującego się w zbiorniku proponuje zaplanować w okresie letnim.
Enduro