Przykręcenie głowicy

Postprzez Wiking1904 » 21 sie 2010, 07:14

Witam

Bardzo prosze osoby doświadczone o podanie siły jakiej trzeba użyć do dokręcenia uszczelki pod głowicą w silniku RF2A. Oczywiści chodzi o dokręcanie kluczem dynanometrycznym :)
Bardzo byłbym wdzięczny o jak najszybszą odpowiedź.
Aha i jeszcze pytanie z innej beczki czy układ chłodzenia, smarowania, paliwa trzeba odpowietrzać po motażu rozbebeszonego silnika?
Jak tak proszę o podanie sposobu odpowietrzania


Pozdrawiam i dziękuję za sugestie
Ostatnio edytowano 22 maja 2013, 19:30 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: bold
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2010, 06:40
Posty: 6
Skąd: Sochaczew
Auto: Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez optinet » 21 sie 2010, 10:44

Obrazek

Co było powodem zrzucania głowicy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 19:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Postprzez Yard » 21 sie 2010, 17:45

Skąd to masz? To jest do Premacy?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez optinet » 21 sie 2010, 21:09

Ogólnie dostępny Workshop Manual Mazda 626 z silnikiem RFT 66KW/74KW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 19:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Postprzez Yard » 21 sie 2010, 21:21

A już myślałem ....
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez optinet » 21 sie 2010, 22:39

No niestety tak dobrze jeszcze nie ma ale ciągle szukamy i znajdziemy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 19:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Postprzez Wiking1904 » 21 sie 2010, 23:07

powód był prosty pęk pasek rozrzadu. Dobrze ze tylko dźwigienki popekały. Proszę o podpowieċ jak sie odpowietrz układ chłodzenia i jaki płynem zalewacie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2010, 06:40
Posty: 6
Skąd: Sochaczew
Auto: Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez Yard » 21 sie 2010, 23:15

Popatrzyłem u mnie na stronę i tam jest żeby dokręcić głowicę z siłą 29Nm, a potem dwa razy o 95 stopni.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez optinet » 21 sie 2010, 23:18

To dokładnie tak samo jak na rysunku :). Zalej układ napelnij wyrównawczy i samo się odpowietrzy :).
Ostatnio edytowano 21 sie 2010, 23:30 przez optinet, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 19:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Postprzez Yard » 21 sie 2010, 23:21

Na rysunku są bardziej ludzcy. Dają 15 stopni tolerancji.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Wiking1904 » 23 sie 2010, 23:50

a wiec juz wszystko wiem przykrecenie głowicy wygląda nastęłująco:
1.doktecamy sruby siłą 15 Nm
2.dokrecamy siłą 29 Nm
3. Przekrecamy jeszcze srube o 90-105 stopni
4. Powtarzamy czyność numer 3
Dzięki za wszystkie sugestie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2010, 06:40
Posty: 6
Skąd: Sochaczew
Auto: Premacy 2.0 DITD 2003

Postprzez rekib1 » 15 maja 2013, 16:22

Witam. Zmieniałem uszczelkę pod głowicą. Głowicę dokręcałem zgodnie z danymi w manualu (kolejnośc i siła) pożyczonym kluczem dynamometrycznym. Śruby pomierzyłem w normie. Nie udało się dokręcać zgodnie z instrukcją bo jak śruby dostały opór to nie dało się ich obrócić jeszcze o 90 stopni bo klucz pykał na ustawionej sile. Po odpaleniu okazało się spaliny dostają się do płynu chłodniczego. Dokręciłem śruby głowicy zwykłym kluczem o 90 stopni i na razie pomogło. Na postoju węże układy chłodzenia nie twardnieją i nie ma spalin w płynie. Czy ktoś ma jakieś rady w w dokręcaniu głowicy?
Początkujący
 
Od: 9 sie 2012, 11:40
Posty: 5
Auto: mazda 626 GF (97') 2.0 115 km pb+lpg

Postprzez Andi_79 » 15 maja 2013, 19:55

Witaj
Ja też zmieniałem uszczelkę pod głowicą tylko w Premacy.
Zrobiłem jak w manualu.
Najpierw wszystkie wg kolejności i momentu kluczem dynamometrycznym.
Następnie z powodu braku zwykłego klucza klucz dynamometryczny skręciłem na max czyli 135Nm i kręciłem raz 90 st wszystkie wg kolejności i ponownie wszystkie po 90st.
Przy drugim dokręcaniu na dwóch śrubach też klucz już przeskoczył więc wziąłem zwykły i rurę.
Morał z tego taki moment dokręcenia śrub w Premacy to ok 135Mn w kilku etapach.
U mnie jak na razie nic się nie dzieje więc wygląda na to że ok.
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez rekib1 » 16 maja 2013, 10:52

Dzięki za rady. Zadziwia mnie twój moment dokręcenia 135 Nm. W moim manualu jest 17,2 -22 Nm. Dziś dokręciłem o 90 stopni oczywiście dużo większą siła niż w instrukcji. Dalej przedmuchuje. Zastanawiam się czy poluzować śruby i jeszcze raz precyzyjnie dokręcać. Ale po tych momentach z instrukcji to chyba można zapomnieć. Jak nie pomoże to chyba znowu muszę zmieniać uszczelkę <nie> . Trochę tracę nadzieje czy sobie sam poradzę <płacze> .
Początkujący
 
Od: 9 sie 2012, 11:40
Posty: 5
Auto: mazda 626 GF (97') 2.0 115 km pb+lpg

Postprzez Andi_79 » 16 maja 2013, 22:13

Jak przepaliłeś uszczelkę to nie ma co dokręcać. <płacze>
Siłę z jaką dokręca się głowicę to jak pisałeś ok 17÷22 Nm. Ale to jest tylko pierwszy etap dokręcania.
Następnie dokręcasz o ok 90° kątowych co zwiększa moment dokręcenia bo są coraz większe opory ruchu. Trzeci etap dokręcania o kolejne 90° kątowych wywołuje kolejne opory co powoduje zwiększenie momentu.
Ja to dokręcenie robiłem kluczem dynamometrycznym ustawionym na maksa czyli 135Nm i jak pisałem na dwóch śrubach moment był na tyle duży że klucz "zadziałał".
Moment który piszą w instrukcji jest właściwy oraz kolejne etapy dokręcania i tylko tak należy dokręcać głowicę. <ok>
Jak pisałem wcześniej jak przedmuchało uszczelkę to najprawdopodobniej ją wypaliło i nie ma co dalej dokręcać. <nie> Jeżeli dalej tak będziesz jeździł to wypalisz płaszczyznę w głowicy która przylega do uszczelki i bloku. <nie> Żeby to dobrze zrobić polecam planowanie głowicy bo za parę tysięcy kilometrów przedmuch może wrócić. Płaszczyzna głowicy musi być płaska. <spoko>
Jak potrzebujesz jakichś rad to zadzwoń tel. jest w moich danych jako GG.
<czytaj>
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy