nagły brak mocy...zamarzła ropa ?

Postprzez variator » 21 gru 2009, 17:35

Prem(J)aca uwazaj na paliwo z tarnobrzeskiego Statolia. Mialem identyczny problem w tamtym roku. PO tankowaniu na Statoilu mazda zamarzla. Pomogla wymiana filtra. Teraz tankuje tylko na Shellu i dolewam Skyda do paliwa i zero porblemów z odpalaniem.
Pozdrowienia
SG
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 17:51
Posty: 65
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Saab 9-3 SS 1.8t Arc Hirsch Performance 195KM '04

Postprzez krzych » 21 gru 2009, 17:37

Statoil ma bardzo rozne paliwo neistety
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez rafaellozo » 22 gru 2009, 00:06

U mnie taki przypadek był w czwartek: kilka godzin na mrozie, 1,5km przejechane, galaretka :), lawetka (tak koło 24 oj było zimno :( ) i garaż. A wszystko przez to, że skusiłem się na VERVE w Lublinie przy Olimpie i to był błąd. Po ciepłej nocy w garażu nalałem ultimate z BP i do tej pory hula. Oczywiście dzwoniłem na stację, kierownik zarzekał się że paliwo jest zimowe i że mogę składać reklamację. Ale to walka z wiatrakami..... Morał z tego taki: nigdy więcej SYFU z ORLENU
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lip 2009, 12:39
Posty: 19
Skąd: Puławy
Auto: Mazda 6, 2,0 D, 2004r., 136 kucyków, kombiaczek

Postprzez wolfik » 22 gru 2009, 07:56

Yapa napisał(a):BP reklamuję że ultimate wystarczy do -30 st.


I chyba to prawda. Tankowałem Ultimate chyba 3 albo nawet 4 tygodnie temu gdy jeszcze nie zanosiło się nawet na temperaturę zbliżoną do 0 a co dopiero gdy było -15 i na tym paliwie jeżdżę do dzisiaj.
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 13:40
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 90KM '00

Postprzez krzych » 22 gru 2009, 10:57

wolfik napisał(a):
Yapa napisał(a):BP reklamuję że ultimate wystarczy do -30 st.


I chyba to prawda. Tankowałem Ultimate chyba 3 albo nawet 4 tygodnie temu gdy jeszcze nie zanosiło się nawet na temperaturę zbliżoną do 0 a co dopiero gdy było -15 i na tym paliwie jeżdżę do dzisiaj.


Diesel extra z shella nie jest gorszy, a znacznie tanszy
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Prem(J)aca » 23 gru 2009, 13:18

Variator
Chyba juz nie zatankuje u tych dziadów.
Fakt jednak jest taki, że po wymianie filtra , było jeszcze -15 w nocy a filter został zalany ok 0,5 litra ropki z Bliskiej (naprzeciwko targowicy). Nic nie zamarzło.
Teraz zalałem na Shell-u + depresator K2.
Swoją drogą gdzie tankujesz w okolicach TBG??
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 11:52
Posty: 29
Auto: Premacy 2002 2.0 DiTD

Postprzez variator » 23 gru 2009, 13:23

Prem(J)aca napisał(a):Swoją drogą gdzie tankujesz w okolicach TBG??

Po wydarzeniach z tamtego roku tankuje tylko i wyłacznie na Shelu w Tarnobrzegu, zwykłego diesla nie V-Power i na razie zero problemów.
Pozdrowienia
SG
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 17:51
Posty: 65
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Saab 9-3 SS 1.8t Arc Hirsch Performance 195KM '04

Postprzez Prem(J)aca » 23 gru 2009, 14:20

variator napisał(a):
Prem(J)aca napisał(a):Swoją drogą gdzie tankujesz w okolicach TBG??

Po wydarzeniach z tamtego roku tankuje tylko i wyłacznie na Shelu w Tarnobrzegu, zwykłego diesla nie V-Power i na razie zero problemów.


Lejesz jakiś depresator?
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 11:52
Posty: 29
Auto: Premacy 2002 2.0 DiTD

Postprzez variator » 23 gru 2009, 19:32

Tak jak pisalem wczesniej dolewam DIESEL SKYDD po pełnym tankowaniu ale nie zawsze. Ostatnio dolałem przed spodziewanymi mrozami. SYDD dostepny jest w hurtowni olejów na przeciwko Kauflanda.
Pozdrowienia
SG
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 17:51
Posty: 65
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Saab 9-3 SS 1.8t Arc Hirsch Performance 195KM '04

Postprzez rubi » 23 gru 2009, 23:00

Madzia zagrała po wymianie filtra i paliwa, ale to nie koniec problemów. Przez króciec doprowadzający do filtra paliwo odessałem cały zalegajacy ON, nie wiedziałem jak inaczej spuścic, żadnego korka ze spodu nie znalazłem , wymieniłem filtr i autko zapaliło, pojechałem potestować jak sie sprawuje ale nadal nie ma takiej mocy jak była, wydaje mi sie ze tam gdzie powinna dawać ciąg turbina to jej nie słychać. Nawet jak podciagne obroty do 3500 na 3 biegu (oczywiscie juz na ciepłym motorze) to wchodzac na 4 bieg to jest taki dołek w mocy, wczesniej tak nie było, najdziwniejsze ze ten ubytek mocy stal przez jedna noc co auto stało na mrozie. Troche pojeździłem sportowo, na wyższych obrotach z szybka zmiana biegów, miałem nadzieje ze sie przeczyści dolot może, nie wiele to dało. Dymu za sobą nie widziałem, zrobilem jedynie taki test że stojąc dociągłem moze do 4500 -5000 obrotow, dymu nie było ale na podjeździe zostąla czarna plama z oleju lub ropy.Sprawdziłem również odkręcając korek wlewu oleju na ciepłym silniku, dymu nie ma ale troche chlapie olejem, czy to podkladki pod zaworami puszczają? Jeszcze nie regulowałem zaworów , planowałem wymiane rozrządu i reg zaworów na styczeń , pewnie musze to pospieszyć. Poza tym nie zauważyłem jakiejś zmiany w pracy silnika, żadnych nowych dźwieków. Sprawdziłem jeszcze poziom oleju po i nie jestem pewny ale mam wrżenie ze przybyło go. Byłbym wdzieczny za opinie..serwis jak najszybciej ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2008, 19:46
Posty: 16
Skąd: Siewierz/Rybnik
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Postprzez tomcat » 18 sty 2010, 12:16

[quote="mike82"]Wymieniłem filtr knechta na bosha. Na razie śmiga jak trzeba. Wczoraj auto stało z 8h na -15 odpalił bez problemu i normalnie śmigał. Może knecht robi za dobre filtry na nasze "zimowe" paliwko :). Od środy cieplej ma być :P. Pozdro[/quote]

Witam,

Prośba o info jakiej marki filtry mieli pozostali uzytkownicy o których wystapił ten problem?
Tez mam Knechta i zarowno zeszłej zimy jak i tej problem wystapil.
Jak mroz trzyma po spadku ponizej -10C problem nie ustepuje.
Po odwilizy ustepuje.
tomcat
 

Postprzez freshbratek » 18 sty 2010, 13:10

a jak wasze mazdy po tych całych perypetiach kręcą i odpalaja??
moja od jakiegoś czasu wymaga dłuższego kręcenia – zastanawiam sie dlaczego ;/
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez radekko » 18 sty 2010, 14:29

Moze aku siada? Sprawdz, jesli masz panasonica (oryginal) to juz jego godzina wybija. U mnie po wymianie filtra i zalaniu dodatkow jak reka odjal. Aku wymienialem latem (padl oryginalny panasonic w Norwegii, tanio nie bylo).
Rada nr 2, na mrozie conajmniej 2 razy nagrzej swiece zarowe zanim zapalisz silnik (raz przekrecesz, czekasz az kontrolka swiec zgasnie i znow cofasz kluczyk i wlaczasz i czekasz az znow zgasnie). Powinno byc lepiej.
Ostatnio edytowano 18 sty 2010, 20:55 przez radekko, łącznie edytowano 1 raz
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez rubi » 18 sty 2010, 15:43

hmm, u mnie napewno aku juz nie jest najmocniejsze – to jedyny bład jaki wskazuje komputer w serwisie, ale nie wiązalbym tego z mocą samochodu..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2008, 19:46
Posty: 16
Skąd: Siewierz/Rybnik
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Postprzez wojtek85 » 18 sty 2010, 16:51

wolfik napisał(a):
Yapa napisał(a):BP reklamuję że ultimate wystarczy do -30 st.


I chyba to prawda. Tankowałem Ultimate chyba 3 albo nawet 4 tygodnie temu gdy jeszcze nie zanosiło się nawet na temperaturę zbliżoną do 0 a co dopiero gdy było -15 i na tym paliwie jeżdżę do dzisiaj.


ja leje zwykłego ON z bp i bez problemu odpalał i potem jechał przy -25stopniach bez dolewania zadnych preparatów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 23:59
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1,6 CiTD 2005r

Postprzez radekko » 18 sty 2010, 20:54

Moja odpowiedz byla raczej do freshbratek, on nie raportuje spadku mocy, tylko dluzsze krecenie. W zasadzie nasze mazdy (DITD) jak juz odpala, nie potrzebuja aku prawie wcale. W odroznieniu do benzynowych braci.
Do Wojtek85, jak raz staniesz na srodku drogi z powodu kaszy w baku (sporo ponizej -10), juz zawsze bedziesz dolewal czegos do baku. Taki tik nerwowy.
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez freshbratek » 19 sty 2010, 00:06

radekko
aku ma prawie 2 lata, nie sprawdzałem go czy juz go szlak trafia bo chyba za wczesnnie.
zreszta rozrusznik kręci żwawo, grzanie świec nic nie daje i po nocy muszę kręcić dłuuuuużej. Kiedyś tak nie było. Na ciepłym silnik pali jak dawniej czyli od półobrotu :)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Riki » 19 sty 2010, 01:47

Jak macie słabe baterie to nie grzejcie świec. Zapalajcie jak benzyne (sprawny silnik zapali). Świeczki pobierają duuużo prądu. We wtrysku pośrednim przy słabszej pompie ale przy dobrej świecy motor zapali. U nas na odwrót tj. w bezpośrednim wtrysku ważniejsza jest sama pompa niż świece...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tomcat » 19 sty 2010, 10:07

[quote="freshbratek"]a jak wasze mazdy po tych całych perypetiach kręcą i odpalaja??
moja od jakiegoś czasu wymaga dłuższego kręcenia – zastanawiam sie dlaczego ;/[/quote]

Mam dokładnie to samo. Bez wcisniecia gazu nie daje rady odpalic. Byc moze aku przez te problemy sie rozładował?
Czy problem który mamy dotyczy tylko diesla mazd? Nie znalazłem nic w necie co by dotkneło innych marek.
tomcat
 

Postprzez endless » 23 sty 2010, 09:44

Dzisiejszy mróz znowu załatwił moją madzie. Mam pytanie a propos filtra paliwa, wychodzą z niego 2 kable które są podłączone do kostki, czy to są kable od jakiegoś podgrzewacza? Prosze mnie oświecić czy tak wogóle mogłoby być cos takiego? A jeśli jest to czemu nie działa i filtr znowu zamarzną? (prawdopodobnie bo paliwko chyba już jest klasa). Czy jeśli ten podgrzewacz jest to wybiło jakis bezpiecznik i dlatego nie działa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 08:55
Posty: 99
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy