Koszt regeneracji pompy wtryskowej Denso V5
Nie wiem czy nie za póżno sie wcinam w temat kupna Mazdy z silnikiem GF.Ale jak masz inną możliwość to kup co innego a nawet starszego byle nie Mazda!!!!!!!!!Ja dałem się w to wciągnąć a miałem parę już ,,Japońców''i myślałem że też dobrze robie ale myliłem się,zresztą chcesz Mazdę to musisz mieć gruby portfel.To jest NIEWYPAł! zemsta żółTKóW!siada w niej wszystko i kosztuje drogo a pseudo fachowców od naprawy omijaj.Serwisy biorą drogo a jest bardzo awaryjna.silniki nie przystosowane do naszych WSPANIAłYCH paliw,system komputerowy ubogi i brak programow nie wszystkie czytelne,w sumie nie pchaj sie w to.Pozdrawiam
- Od: 5 sie 2007, 22:53
- Posty: 40
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 626 2.0DiTD 2000r.
Leszek1 napisał(a):Nie wiem czy nie za póżno sie wcinam w temat kupna Mazdy z silnikiem GF.Ale jak masz inną możliwość to kup co innego a nawet starszego byle nie Mazda!!!Ja dałem się w to wciągnąć a miałem parę już ,,Japońców''i myślałem że też dobrze robie ale myliłem się,zresztą chcesz Mazdę to musisz mieć gruby portfel.To jest NIEWYPAł! zemsta żółTKóW!siada w niej wszystko i kosztuje drogo a pseudo fachowców od naprawy omijaj.Serwisy biorą drogo a jest bardzo awaryjna.silniki nie przystosowane do naszych WSPANIAłYCH paliw,system komputerowy ubogi i brak programow nie wszystkie czytelne,w sumie nie pchaj sie w to.Pozdrawiam
Kiedyś jakiś klubowicz miał w podpisie "dzieciom neostrady mówimy stanowczo NIE!" w pełni popieram tę akcję...
Nie ma czegoś takiego jak
nie ma silnika GFLeszek1 napisał(a):temat kupna Mazdy z silnikiem GF
Napisałbyś człowieku uczciwie, że dałeś sobie wcisnąć kit, sprzedany z ukrytymi wadami, składany czy o bardzo niezwykłej przeszłości.Leszek1 napisał(a):Ja dałem się w to wciągnąć
To, że TY osobiście masz problemy nie znaczy, że wszyscy będą je mieli. Trochę kultury i myślenia się należy – także (a może zwłaszcza) – na publicznym forum. Napisałbyś chociaż w sposób wyważony, że osobiście trafiłeś na wysoce wyeksploatowane egzemplarze zamiast pisać ogólne bzdury. Idąc takim torem myślenia można dojść do wniosku, że skoro u Ciebie nie działały np. ABS'y to że we wszystkich mazdach nie działają.
Zanim napiszesz jeszcze raz coś równie nierozsądnego co to powyżej – dobrze się zastanów. Ucz się rozróżniać opinię i własne wnioski i wydawania obowiązujących wyroków.
Moją mazdę "seriwsowałem" i sam naprawiałem u mechanika 50m od mojego domu. Widuję przy okazji ogromne ilości innych aut, innych marek. Sam mechanik chodzi teraz od jakiegoś pół roku i zastanawia się nad kupieniem właśnie mazdy – wie jak wygląda od środka, wie jak wygląda w eksploatacji, zna jej awaryjność, usterkowość zna jej zalety i wady. Jego opinia byłaby miarodajna, bo mazdy w jego warsztacie nie są rzadkością...
Proszę mieć to na uwadze na przyszłość.
A jakbyś miał wątpliwości dlaczego tak piszę i ile mogę powiedzieć na ten temat – przestudiuj sobie moje posty, historię mojej mazdy (i nie tylko) i wtedy możemy rozmawiać dalej.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Sory że to tak zabrzmiało jak bym krytykował Mazdę ale jak tyle mnie nerwów i kasy kosztowała to chciałem przestrzec innych zwłaszcza że na tych stronach dowiaduje się o wadach tego egzemplarz ze najgłośniejsza jednostka napędowa,najczulsza pompa wtryskowa na NASZE paliwa a przecierz nie mamy wpływu na jakość paliw i są jakie są,awaryjność doładowań i wielu innych rzeczy to chciałem koledze doradzić by może naprawdę się zastanowił.Ja w swoją już tyle włożyłem że myślę iż inne auto byłoby mniej awaryjne i mniej kosztowne naprawy.Mam to co mam i trudno ale będę chciał to sprzedać bo osobiście zawiodłem się na tej marce i pomyślę o innym Japończyku.Myślę że każdy kupujący chciałby jeżdzić a nie po kupnie czy jakimś czasie szukać warsztatu i zostawiać tam kasę.Pozdrawiam kupujących i życzę im samych udanych transakcji i zadowolenia z kupna.
- Od: 5 sie 2007, 22:53
- Posty: 40
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 626 2.0DiTD 2000r.
Pompa denso V5 znajduje się nie tylko w mazdach ale również w pierwszych toyotach D4-D (1999-2001) oraz w niektórych silnikach Isuzu (montowanych przez GM np. w oplach). Awaryjność jest podobna. Jesteśmy przeczuleni.
W przypadku toyoty padały dodatkowo same wtryski
Awaryjność doładowań wynika z przebiegów a nie z awaryjności – jakiś czas temu pokazywałem mazdę premacy prawie dwuletnią, o przebiegu ok. 300kkm, którą po czasie kupił jakiś handlarz i przejeżdżając przez granicę madzia straciła 250kkm z licznika. Jak myślisz – czy następca będzie zadowolony nie wiedząc, że ma 3/4 zawieszenia do wymiany??
Ostatnio miałem okazję "czyścić" dolot w mondeo 2002, z przebiegiem ok 100kkm. Zarost na kolektorze był tak kosmiczny, że to co było w mojej madzi można nazwać tylko pyłkiem.
Problem z mazdami nie jest z powodu tego, że są mazdami ale wynika z gigantycznych przebiegów, które osiągają na zachodzie. Do kraju ściągane są sztuki najtańsze, czyli te, które na coś cierpią. Jesteś tego ofiarą...
Niemcy kupują mazdy jak mają zamiar robić duuuuże przebiegi. Mało które samochody wytrzymują (w tej półce cenowej) takie dystanse. Niemcy mają o wiele wyższe zaufanie do mazdy niż do własnych marek – spójrz na ranking.
PS. a wiele osób tutaj wypowiadających się źle sami trafili na podobne problemy – choćby yesfan, który miał mazdę z przerobioną skrzynią biegów...
W przypadku toyoty padały dodatkowo same wtryski
Awaryjność doładowań wynika z przebiegów a nie z awaryjności – jakiś czas temu pokazywałem mazdę premacy prawie dwuletnią, o przebiegu ok. 300kkm, którą po czasie kupił jakiś handlarz i przejeżdżając przez granicę madzia straciła 250kkm z licznika. Jak myślisz – czy następca będzie zadowolony nie wiedząc, że ma 3/4 zawieszenia do wymiany??
Ostatnio miałem okazję "czyścić" dolot w mondeo 2002, z przebiegiem ok 100kkm. Zarost na kolektorze był tak kosmiczny, że to co było w mojej madzi można nazwać tylko pyłkiem.
Problem z mazdami nie jest z powodu tego, że są mazdami ale wynika z gigantycznych przebiegów, które osiągają na zachodzie. Do kraju ściągane są sztuki najtańsze, czyli te, które na coś cierpią. Jesteś tego ofiarą...
Niemcy kupują mazdy jak mają zamiar robić duuuuże przebiegi. Mało które samochody wytrzymują (w tej półce cenowej) takie dystanse. Niemcy mają o wiele wyższe zaufanie do mazdy niż do własnych marek – spójrz na ranking.
PS. a wiele osób tutaj wypowiadających się źle sami trafili na podobne problemy – choćby yesfan, który miał mazdę z przerobioną skrzynią biegów...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ja akurat z awaryjnością większych problemów nie miałem. Problem w tym, że GF/GW to nie jest dobra mazda o czym świadczy wiele problemów zwłasza z dieslem (rozrząd, wałki, vaacum pompa, zawór itd.) oraz bardzo niska pozycjia w rankingu TUV.
Druga rzecz – ze względu na nieobecność mazdy w Polsce użytkowanie tych samochodów czasami jest kłopotliwe (mała wiedza mechaników, brak dokumentacji, wysokie ceny części, mała liczba ASO i ich poziom).
Dlatego nikomu nie polecam GF/GW DITD, za te pieniądze można kupić lepszy samochód.
Druga rzecz – ze względu na nieobecność mazdy w Polsce użytkowanie tych samochodów czasami jest kłopotliwe (mała wiedza mechaników, brak dokumentacji, wysokie ceny części, mała liczba ASO i ich poziom).
Dlatego nikomu nie polecam GF/GW DITD, za te pieniądze można kupić lepszy samochód.
DiTD
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT>
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT>
- Od: 1 sie 2006, 08:24
- Posty: 77
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.
Leszek1 napisał(a):w swoją już tyle włożyłem że myślę iż inne auto byłoby mniej awaryjne i mniej kosztowne naprawy
no to miałeś pecha
Tymczasem dla mnie madzia to najlepszy i najoszczędniejszy wóz jaki miałem, a miałem ich uuuu... szmelcvageny różnej maści i salonowe koreany. swoją kupiłem w chwilowym braku kasy pół roku temu i nakręciłem 26kkm koszty to: na starcie wymieniłem rozrząd, filtry i większość płynów, za radą doświadczonych moderatorów – tu ukłony – wydrukowałem fotorelacje i dałem madzie popieścić mechanikowi z którym współpracuję już prawie 20 lat. Potem eksploatacja zgodna z manualem razem nazbierało się 2843 zł czyli nieco ponad 1zł/km i spada + paliwo.
Efekt śmigam, aż miło ostro najeździłem się już dawno temu teraz jeżdżę raczej spokojnie co nie znaczy, że wolno. O apetycie pisałem już nie raz leje tylko VPowera ewentualnie Verwe- jak dla mnie suprer autko za naprawdę niedużą kasę przy zakupie. Właściwości jezdne z mojego doświadczenia o wiele lepsze i przyjemniejsze!!! niż w pasku czy mondeo
To, że na forum większość postów jest o kłopotach z tymi autami to norma, bo po to chyba to forum istnieje, na innych forach jest podobnie.
A tak w ogóle ciekawi mnie jakie są proporcje tych dramatycznych sytuacji w stosunku do wszystkich DiTD w kraju.
W moim odczuciu jedyna wada modelu GF/GW to hałas!!!!
kgb100 czasami bywam w GD więc możemy się umówić.
- Od: 27 mar 2007, 06:09
- Posty: 75
- Auto: było DiTD '00 jest HDi '07
Zapytaj bananmin'a albo Janusza jn422 – jak u nich z hałasem....k.el napisał(a):W moim odczuciu jedyna wada modelu GF/GW to hałas!
Wracając do tematu – koszt regeneracji pompy wtryskowej JEST wysoki i nie jest prosto to zrobić (półtorej firmy zna się na tej pompie w PL). Ale przy okazji powiedzieć trzeba że realna awaryjność jest taka sama jak w przypadku toyoty D4-D z lat 1999-2001 (czyli NISKA).
Konkretną różnicą jest to, że jednak toyoty były "miejscowe" a mazdy DiTD WYŁĄCZNIE sprowadzone (głównie te najtańsze – czytaj z felerem) oraz, że na forum
k.el napisał(a):większość postów jest o kłopotach z tymi autami to norma, bo po to chyba to forum istnieje, na innych forach jest podobnie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ja w koncu po dwoch miesiacach poszukiwan (problemy z paleniem na cieplo i ostatnio nawet na zimno) zrobilem pompe w firmie http://www.hoffman.auto.pl w Rzeszowie. Jeszcze nie odebralem samochodu ale powiedzieli ze byly nieszczelnosci wewnatrz i pompa nie trzymala cisnienia paliwa. Podobno mam zaplacic do 1000 PLN. Napisze wiecej jak odbiore samochod.
Poza tym jest jeszcze serwis Denso w Bielsku http://www.alwi.pl ale podobno sa dosc drodzy (czyli moze byc cenowo jak w MABI) wiec nie oddawalem do nich tylko szukalem az znalazlem Hoffman'a.
Poza tym jest jeszcze serwis Denso w Bielsku http://www.alwi.pl ale podobno sa dosc drodzy (czyli moze byc cenowo jak w MABI) wiec nie oddawalem do nich tylko szukalem az znalazlem Hoffman'a.
- Od: 29 mar 2007, 23:12
- Posty: 11
- Auto: 626 DiTD '98 liftback
A ja otarlem sie o Mabi
to znaczy Jaksa "pozdrawiam i polecam" u niego stoi moje maleństwo więc nie mam sie czym martwić
. Autko przestalo palic na zimnym silniku Koszt naprawy w Mabi 3000zł targedia, wymienili zawor SPV czujniki i uszczelki w pompie.
- Od: 16 wrz 2007, 19:42
- Posty: 50
- Skąd: Łochów
- Auto: M6 2.0 mzr-cd 121KM 03r. oraz MB W203 05 1.8K. M3 1.6pb 09,1.6dx2 07/09 2.0MZR-CD 09 , W163 400cdi 02, V50 2.0D 05.
Issues napisał(a):wymienili zawor SPV czujniki i uszczelki w pompie.
czyli wszystko oprócz obudowy zresztą jak zwykle. Gdy czytam o nich to nabieram przekonania, że oni też nie bardzo wiedzą co w tych pompach siada i z zasady wymieniają co się da i chyba dlatego
Issues napisał(a):Koszt naprawy w Mabi 3000zł
- Od: 27 mar 2007, 06:09
- Posty: 75
- Auto: było DiTD '00 jest HDi '07
k.el napisał(a):czyli wszystko oprócz obudowy zresztą jak zwykle.
Hmmm... W pompie jeszcze masz kilka drogich elementów do wymiany, czyli:
-korpus z tłokiem przestawiacza kąta wtrysku
-pompka
-wałek
-tarcza krzywkowa
-głowica
-zawór przestawiacza kąta wtrysku (TCV)
Suma tych elementów to około 4500-500PLN
Jak widać wszystkiego nie opłaca się wymieniać
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
tomekrvf może faktycznie zapędziłem się w uogólnieniach. Jeśli czujesz sie urażony to przepraszam. W każdym razie cieszą wieści o warsztatach w Rzeszowie, Płocku, Bielsku czy Piotrkowie bo konkurencja jest w tej materii jak najbardziej pożądana. Póki co ciesze się z użytkowania DiTD
- Od: 27 mar 2007, 06:09
- Posty: 75
- Auto: było DiTD '00 jest HDi '07
Jesli ktos szuka "starego diesla" z doładowaniem to polceam 323BA 1,7TD- silnik dlugowieczny i nieskopmlikowany (podobo jeden z najbardziej udanych, czasu w ktorym powstawal), na szrotach od groma pomp po 500 pln jak i kompletnych silnikow po ok 2000zł.
Wada oczywista – wiek i ponure wnetrze jak na moj gust, za to spokojne spanie i tankowanie.
Pozdrawiam gorolskim łokrzykiem hej!
Pozdrawiam gorolskim łokrzykiem hej!
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe 
- Od: 13 sie 2006, 21:28
- Posty: 35
- Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
- Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI
mam pytanie chce zlecic załatwienie takiej pompy w angli na szrocie koleś załatwi czesci do japońców jak okreslić jaka to pompa ? ma jakiś numer ? czy szukać rocznikowo? i czy moze byc np od 626 lub 323 ? bo mam premacy z 2000 r koszty coprawda niewielkie ale nie chce ich kolekcjonować
Tanz Der Teufel
- Od: 29 cze 2005, 16:39
- Posty: 101
- Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
- Auto: premacy 2.0 ditd 2000r.
badolog napisał(a):jak okreslić jaka to pompa ?
Najprościej patrząc na model silnika – czy to jest RF2 czy RF3/4. Modele Nowsze RF3/4 mają pompę, komputer i sterowanie inne (klapki na kolektorze dolotowym, inne sterowanie EGR'em itp.). Jak rozpoznać silniki jest opisane w poradniku.
Pompa "stara" nie nadaje się do "nowego" silnika, chyba, że tomcio (tomekrvf) powie coś innego, bo on grzebał w tych pompach pół życia...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Issues napisał(a):prosciej odkręć korek wlewu oleju do silnika i zajrzyj do otworu numer powinien być wybity w srodku
Korek zawsze można zmienić
Pod deklem zaworowym zawsze masz oznaczenia... i tam będzie napisany właśnie model silnika.
Pozdrawiam
no i chyba [tiiit] nadszedł ten dzień wczoraj na ciepłym silniku kręciłem ze 20 minut i nic ,na zimnym zapala od 1 obrotu ,dopiero po 20 minutach jak sie wychłodził przy otwartej masce to zapalił .teraz mam pytanie czy te objawy wskazuja na awarie pompy paliwa ? czy mam ją wykrecic i wysyłać do regeneracji ? bobyłem w 2 centrach dieslowskich i oni nie wiedzą co jest
Tanz Der Teufel
- Od: 29 cze 2005, 16:39
- Posty: 101
- Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
- Auto: premacy 2.0 ditd 2000r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość