Twarda praca zimnego ditd

Postprzez puding » 14 gru 2013, 11:26

ok <spoko> sprawdzę dzisiaj trochę chory jestem i nie dałem rady grzac tej pompy ale myślę że jutro albo pojutrze sprawdzę patent Tadziola i myślę że będzie wszystko już jasne. ps, a czy da się jakoś sprawdzić ten kąt czy jest dobrze czy żle ustawiony. tak z czystej ciekawości <nauka>
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez Neonixos666 » 14 gru 2013, 12:40

kątem wtrysku steruje zawór TCV przez sygnał z kompa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez puding » 14 gru 2013, 16:31

a skąd komputer ma te sygnały bo czujnik temp. cieczy i paliwa mam dobre sprawdzałem ohmy i dobrze. tylko ze ona też wiecej pali to może rzeczywiście ten zawór spv <płacze> bardzo drogi dlatego na razie wszyskie mysli odsuwam od niego.
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez Neonixos666 » 14 gru 2013, 17:02

komputer steruje kątem wtrysku na podstawie danych z czujnika położenia wału, czujnika położenia wałka w pompie wtryskowej, pedału przyśpieszenia i chyba temp. cieczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez puding » 14 gru 2013, 19:56

no nie wiem wydaję mi sie że pompa technicznie zbudowana jest tak że ma krzywki co sterują poczatkiem wtrysku nie wiem czy dobrze pisze tak uwazam.a to ze wiecej pali i spaliny śmierdza to chyba to to co Tadziol pisze. jutro to sprawdze <nauka> a tak na marginesie. po co ten czujnik połozenia wału w ditd?
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez Neonixos666 » 14 gru 2013, 23:48

a niby jak komputer ma wiedzieć o ile jest wtrysk przyśpieszony/opóźniony? oba czujniki ,,współpracują" ze sobą a komputer porównuje sobie odczyty.

Pompa sterowana jest całkowicie elektronicznie, zawór TCV reguluje kąt wtrysku SPV decyduje ile wtrysk ma trwać a wszystkim steruje komp na podstawie mapy korygowanej przez czujniki.

Bardzo dobrze Tadziol opisał budowę i zasadę działania pompy Denso w jednym z tematów.

Czy są jakiś błędy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez puding » 15 gru 2013, 14:23

tak były ale skasowane dwa z mojej winy bo ściągałem wtyczki na uruchomionym silniku <glupek2> P0110 czujnik dolotu powietrza i P0180 czujnik temp. paliwa a dwa inne to nawet gościu co diagnozował nie wiedział co to otóż P1189 coś z prędkością pompy i P 1110 przerwa lub zwarcie oraz cały czas mu coś pokazywało temperaturę -40 stopni ale wciskał mi kit że tak ma być. Kolejny spec co to mu tata z ameryki tester przysłał. no i co Ty na to? bo ja już z madzią do żadnego mechanika nie pojadę bo to sami wymieniacze tylko.
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez tadziol » 15 gru 2013, 17:45

puding napisał(a):P1189 coś z prędkością pompy

dość kluczowe znaczenie ma ten błąd,bowiem sygnał prędkości/położenia wałka pompy to podstawa aby wysterować SPV.w razie jego braku silnik nie zapala.przerywanie tego sygnału to też przerywanie silnika.
żeby nie zamącić za dużo zaczynamy od podgrzania SPV. zrobiłeś tak ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 15 gru 2013, 19:04

czy zła praca zaworu SPV może powodować twardą pracę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez puding » 15 gru 2013, 22:29

tak zrobiłem i nic to specjalnie nie dało. jesli ten spv dawkuję paliwo to jest to dobry trop bo jak przy normalnej jezdzie paliła 5,6 to teraz jest 6,5 i ten zapach spalin taki dziwny gryzący nawet na rozgrzanym silniku. dodam że nigdy nie kopciła na czarno czy biało i nie kopci żadnego dymka. może jest jakaś mechaniczna usterka tego spv zacina się czy co? jakaś rysa? da się to wogóle rozebrać i sprawdzić czy tam jest ok wszystko? czy zła praca zaworu SPV może powodować twardą pracę? powiem Ci że nie wiem ale wydaje mi się że tak ten zapach spalin jakby pluła ropą przez wydech to chlastanie silnika nawet po nagrzaniu wszystko to prowadzi do tego spv. ale czy na stówe <co?>

Dopisano 15 gru 2013, 21:38:

no własnie już gdzieś to słyszałem wysterować pompę po wymianie paska wysterować spv po wymianie na inny co to wogóle znaczy i czy ktoś na mojej pipiduwie bedzie w stanie to zrobić bo aż sie boje.
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez tadziol » 15 gru 2013, 23:11

tadziol napisał(a):zaczynamy od podgrzania SPV.

puding napisał(a):tak zrobiłem i nic to specjalnie nie dało


więc SPV zostawiamy w spokoju.

puding napisał(a):wsiowe mechaniki mi mówiły ze rozrząd o zęba przestawiony

i niewykluczone,że miały rację.sprawdziłeś ten rozrząd,ale tak na 100% ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez puding » 16 gru 2013, 18:02

no własnie że nie :( gościu mi wymienił pasek przed tamtą zimą i po samej wymianie strasznie przerywała. myślałem że to b4b5 czyściłem go wszystkie kostki jakie tylko sa pod machą i w kabinie pryskałem sprayem na laczenie i konserwację i nic nie dawało w końcu się uspokoiło to przerywanie i tak jest do dzisiaj. czy jest możliwe że pompa w jakiś sposób dostroiła sie do żle ustawionego rozrządu? a jeszcze jedno o czym nie pisałem kupiłem ją w fr. od chłopa z podwórka przebieg 170000 autentyczny jako samochód z uszkodzonym silnikiem. gościu silnie wystraszony bo nie odpala. też po niedawnej wymianie rozrządu. psiknęli my plakiem we filter i zapaliła i tak dojechałem do polski hurrra mam madzie. zaprowadziłem do goscia co robi pompy postała przez noc na drugi dzień facet dzwoni w południe że zrobiona jeszcze filter on wymianił skasował 300 za usterkę ale nie powiedział co robił że one tak mają wszystkie niby. dodam że kostka na czujniku jest i temp. pokazuje. a może już wtedy zaczęły się moje problemy?
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez Neonixos666 » 16 gru 2013, 18:43

puding napisał(a):po samej wymianie strasznie przerywała.

Koniecznie sprawdź ustawienie rozrządu, szczególnie na pompie
puding napisał(a):dodam że kostka na czujniku jest i temp. pokazuje

Kostka na czujniku jest po to by zafałszować temperaturę przy starcie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez puding » 16 gru 2013, 19:01

Kostka na czujniku jest po to by zafałszować temperaturę przy starcie. <co?> nie rozumiem już teraz. czujnik jest dobry na stówę. sprawdzałem ohmy według tabeli i jest dobrze inny też zakładałem i jest git u mnie jest dwupinowy tak że to co komp widzi to i ja na desce. no chyba ...ze w kompie mi ten gość od pomp grzebał ale dla mnie to już wyższa matematyka.
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez Neonixos666 » 16 gru 2013, 19:49

czujnik jest jak najbardziej sprawny, a gościu niczym nie grzebał w kompie bo nie miał czym. Ma to na chwilę zafałszować że jest zimniej niż w rzeczywistości by zwiększyć dawkę paliwa i auto ładnie odpalało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez puding » 16 gru 2013, 19:56

no ale jak czujnik jest dobry. komputer dobry . to co mi tam chwilowo te dawkę fałszuję? a może w fr jak rozrząd wymieniali to odkręcali koło rozrządu na wale np. wymienić simering i nie dokręcili i sie przestawia i chodzi jak chce. bo tu was zaskoczę pompy wody nie dokrecili i w pewnym momencie zaczęło ciec ale oczywiscie nie rozkręcałem silnika na czynniki pierwsza tylko dokręciłem pompe i hula do dzisiaj. musze tem rozrząd sprawdzić jeszcze ale tak na stówe <spoko>
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez Neonixos666 » 16 gru 2013, 20:41

Jak by koło chodziło jak chciało to byś miał sieczkę pod deklem, poza tym masz kliny i zakładasz koła pasowe tylko w jednym właściwym położeniu, jak byś nie dokręcił koła to śruba by się odkręciła dalej, koło przesunęło a pasek spadł. Sprawdź położenia kół pasowych według znaków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez puding » 17 gru 2013, 19:00

no wszystko pięknie tylko jak przyjdzie lato to co? znowu przastawię rozrząd? już pisałem że na ciepłym dobrze chodzi,no w miarę a co z tym P1189 ta prędkosć wałka pompy jesli ma to coś wspólnego z ustawieniem rozrządu to się zgadzam że może jest coś żle ustawione. a na razie to doszedłem do wniosku że w mojej mażdzie jest letnie i zimowe ustawienie rozrządu <glupek2>

Dopisano 17 gru 2013, 18:16:

znalazłem coś takiego na pewnej stronie może to to? Zatarty przestawiacz kąta wtrysku – zanieczyszczone paliwo mechanicznie i chemicznie, często opiłki które powstały w wyniku tarcia elementów przy zbyt „suchym” paliwie – objawy: głośna praca, ciężki rozruch silnika, nierówna praca, tryb awaryjny. a w tej pompie to chyba jest coś takiego. jak sądzicie może być to? da sie sprawdzić na aucie czy trza pompę wyciągnąć?
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez Neonixos666 » 17 gru 2013, 23:28

dlaczego wymyślasz miejsca usterek nie sprawdzając po kolei? tak to nie dojdziesz do niczego, sprawdź czy dobrze ustawiony jest rozrząd i tyle nie wymyślaj 10 miejsc bo trzeba w jakiś logiczny sposób to sprawdzać wszystko, szczególnie że po wymianie rozrządu były kłopoty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Puszek79 » 18 gru 2013, 05:38

Myślę że dobrze ci Neo radzi sprawdz ten rozrząd a potem po sznurku do kłębka nie ma co szukać sobie problemów jak nie sprawdzisz rozrządu <oczko>
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2013, 00:05
Posty: 212 (1/7)
Skąd: Krzeczów
Auto: Mazda 323f 2.0 Diesel Tdvi. 2000.90KM RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy