Silnik przerywa
Może mu przeszło po tych zabiegach. Oby już nie było problemów.
Mam taki sam problem. Od kiedy temperatura spadła poniżej 5 stopni, gdy moja mazda jest zimna to bardzo przerywa. Ponad 1,5tyś obrotów silnik tak przerywa, że samochód się nie rozpędza i już przy 60km/h muszę wrzucać 5-ty bieg. Jak przejadę 5-10 km i silnik się rozgrzeje to wszystko jest w porządku.
Wymieniłem filtr paliwa( nie był szczególnie zabrudzony), i mechanik wyczyścił mi jakieś sitko obok pompy wtryskowej. Gdy to nie pomogło stwierdził, że trzeba wymienić pompę wtryskową. Byłem na komputerze ale nie pokazało żadnych błędów, jedyne co stwierdził mechanik to że "czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym" działa tylko w 20% a powinien chociaż w 60%. Tankuje zwykłą ropę na orlenie albo statoilu, ale w tamtą zimę nie było problemu. Nie dymi na czarno, nie świecą się żadne kontrolki, odpala bez problemu nawet na minusowej temperaturze. Mam zamiar wyczyścić egr, kupić preparat do czyszczenia kolektora ssącego, ale nie wiem czy to pomoże.
Nie chcę od razu wydawać tyle pieniędzy na wymianę pompy, dlatego szukam innej przyczyny. Jakieś pomysły ?
Wymieniłem filtr paliwa( nie był szczególnie zabrudzony), i mechanik wyczyścił mi jakieś sitko obok pompy wtryskowej. Gdy to nie pomogło stwierdził, że trzeba wymienić pompę wtryskową. Byłem na komputerze ale nie pokazało żadnych błędów, jedyne co stwierdził mechanik to że "czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym" działa tylko w 20% a powinien chociaż w 60%. Tankuje zwykłą ropę na orlenie albo statoilu, ale w tamtą zimę nie było problemu. Nie dymi na czarno, nie świecą się żadne kontrolki, odpala bez problemu nawet na minusowej temperaturze. Mam zamiar wyczyścić egr, kupić preparat do czyszczenia kolektora ssącego, ale nie wiem czy to pomoże.
Nie chcę od razu wydawać tyle pieniędzy na wymianę pompy, dlatego szukam innej przyczyny. Jakieś pomysły ?
- Od: 12 cze 2011, 16:22
- Posty: 5
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2002r.
Problem rozwiązany. Oddałem samochód do serwisu diesla, na ul.bacieczki w Białystoku. Mechanik powiedział że za sprawdzenie pompy 300zł, i że prawie na pewno będzie do wymiany zawór ponieważ ciekło spod pompy(ok 700zł). Następnego dnia odebrałem samochód, okazało się że tylko jakieś uszczelki na zaworze i na pompie i zapłaciłem 150zł a samochód już nie przerywa i bardzo dobrze jeździ
.
- Od: 12 cze 2011, 16:22
- Posty: 5
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2002r.
RogiPierogi napisał(a): okazało się że tylko jakieś uszczelki na zaworze i na pompie
zapewne uszczelka przy przestawiaczu konta.
kierownik napisał(a):a na TCV nie jest przypadkiem tylko oring?
nie chodzi mi o TCV tylko o element który opisał w ostatnim odcinku Tadziol jest to tłok zamknięty z obu stron który przestawia roki na pompie.
hey! wszyscy mówią o czyszczeniu styków przekaznika B5B4 a ja mam obok niego przekaznik w zielonej obudowie opisany jako NF-02 Denso. czy ktoś wie za co on odpowiada??
Mam jeszcze jedno pytanie czy posiada ktoś schemat połączeń elektrycznych?? chciałbym posprawdzać przejścia na kablach i ewentualną rezystancję połączeń... wciąż mi szarpie... już trzecią zimę z kolei tyle że wcześniej szarpało pod koniec zimy a w tym roku już od listopada... mam wewnetrzne przeczucie że to jakaś "pierdoła" tylko jak ją qfa znalezc bez papierów...
I jeszcze jedno mi sie przypomniało... po przejechaniu kilku km. oba te przekazniki nagrzewaja sie do temp ok 50 stopni (na dotyk) czy to normalne?? czy może poczyszczeniu styków papierkiem wodnym poprzez ich nierówności wzrosła rezystancja??
Mam jeszcze jedno pytanie czy posiada ktoś schemat połączeń elektrycznych?? chciałbym posprawdzać przejścia na kablach i ewentualną rezystancję połączeń... wciąż mi szarpie... już trzecią zimę z kolei tyle że wcześniej szarpało pod koniec zimy a w tym roku już od listopada... mam wewnetrzne przeczucie że to jakaś "pierdoła" tylko jak ją qfa znalezc bez papierów...
I jeszcze jedno mi sie przypomniało... po przejechaniu kilku km. oba te przekazniki nagrzewaja sie do temp ok 50 stopni (na dotyk) czy to normalne?? czy może poczyszczeniu styków papierkiem wodnym poprzez ich nierówności wzrosła rezystancja??

mechanicy to tez ludzie
- Od: 31 sie 2011, 21:40
- Posty: 45
- Skąd: Opoczno
- Auto: Mazda 323F DITD RF2A
a filtr paliwa wymieniony
?
Filtr paliwa wymieniam zawsze razem z wymianą oleju, ostatnio 3mies. temu, od tego czasy tylko verva
przekaźniki czyste, (chyba wszystkie w sumie wyczyściłem bo całą skrzynkę porozbierałem) zawory na pompie"opukane" młoteczkiem
szarpanka od 1500 obr. wiec od rozpoczęcia bujania się turbo. 
przekaźniki czyste, (chyba wszystkie w sumie wyczyściłem bo całą skrzynkę porozbierałem) zawory na pompie"opukane" młoteczkiem

mechanicy to tez ludzie
- Od: 31 sie 2011, 21:40
- Posty: 45
- Skąd: Opoczno
- Auto: Mazda 323F DITD RF2A
jakieś błędy? jaki dym przy szarpaniu? na postoju też tak szarpie? pompa sucha od spodu?
gallu82 napisał(a): czy lejący wtrysk może być przyczyną szarpanki??
a lałeś coś na wtryski? na postoju też szarpie?
gallu82 napisał(a):lałem i xeramica i stp. na postoju też szarpie jak się doda gazu powyżej 1500obr.
dziwne że niema czarnego dymu przy tym bo ON nie spala się całkowicie przy takich wtryskach.
Jeśli środki nie pomagają to znaczy że jest źle...
Witam wszystkich:)
Wiem, że ten temat już i tak za długo jest wałkowany i wszystkim zbrzydł. Ja od paru dni borykam się z tym problemem. Zacząłem oczywiście od filtra, zapowietrzanie odrzucam, ponieważ odpala bardzo dobrze, przerywanie w zakresie 1500 – 2200 obr/min to jedyny objaw. Kontaktowałem się z kilkoma mechanikami i tak:
jeden, (spec. diesel) chciał pompą kręcić tzn pchnąć ją w stronę silnika.
drugi, (szanowany warsztat z autoryzacją DENSO) sprawiają wrażenie łakomych na kasę i nie bardzo ich obchodzi moje zdanie i objawy, tylko kosztowna diagnostyka, a wolałbym pierw podziałać sam zanim kasę wydam.
trzeci, najbardziej konkretny (pracowal w serwisie mazdy, w czasach gdy nasze 626 były w obiegu) mówi, że diagnostyka w tym samochodzie praktycznie nie istnieje, nie licząc drogich diagnostyk na stole probierczym. Jest on zdania, że to zawory na pompie. Chciałbym sam je zdiagnozować więc stąd moja prośba: czy ktoś mógłby podsumować informacje na temat TCV i SPV:
-od czego są
-jak się do nich dobrać
-jak je zdiagnozować
dużo się o nich wspomina na forum, ale trudno o konkrety
Dziękuje z góry za pomoc. Pozdrawiam:)
Wiem, że ten temat już i tak za długo jest wałkowany i wszystkim zbrzydł. Ja od paru dni borykam się z tym problemem. Zacząłem oczywiście od filtra, zapowietrzanie odrzucam, ponieważ odpala bardzo dobrze, przerywanie w zakresie 1500 – 2200 obr/min to jedyny objaw. Kontaktowałem się z kilkoma mechanikami i tak:
jeden, (spec. diesel) chciał pompą kręcić tzn pchnąć ją w stronę silnika.

drugi, (szanowany warsztat z autoryzacją DENSO) sprawiają wrażenie łakomych na kasę i nie bardzo ich obchodzi moje zdanie i objawy, tylko kosztowna diagnostyka, a wolałbym pierw podziałać sam zanim kasę wydam.
trzeci, najbardziej konkretny (pracowal w serwisie mazdy, w czasach gdy nasze 626 były w obiegu) mówi, że diagnostyka w tym samochodzie praktycznie nie istnieje, nie licząc drogich diagnostyk na stole probierczym. Jest on zdania, że to zawory na pompie. Chciałbym sam je zdiagnozować więc stąd moja prośba: czy ktoś mógłby podsumować informacje na temat TCV i SPV:
-od czego są
-jak się do nich dobrać
-jak je zdiagnozować
dużo się o nich wspomina na forum, ale trudno o konkrety
Dziękuje z góry za pomoc. Pozdrawiam:)
- Od: 11 maja 2011, 22:48
- Posty: 9
- Skąd: Lisewo Malborskie
- Auto: Mazda 626 GW
DiTD RF4F
Hmm... o tych zaworach chyba jest juz prawie wszystko na tym forum tyle że w róznych wątkach... co już zrobiłeś oprucz wymiany filtra?? lałeś cos na czyszczenie układu paliwowego??? pompa nie cieknie??? czysciłeś przekażniki??? sprawdzałeś przewody, połączenia i wtyki?? zawory jeśli nie są uszkodzone elektrycznie i nie ciekną to raczej ciężko je bedzie zdiagnozować...
mechanicy to tez ludzie
- Od: 31 sie 2011, 21:40
- Posty: 45
- Skąd: Opoczno
- Auto: Mazda 323F DITD RF2A
dawidjakub napisał(a):informacje na temat TCV i SPV:
-od czego są
-jak się do nich dobrać
-jak je zdiagnozować
dużo się o nich wspomina na forum, ale trudno o konkrety
Dziękuje z góry za pomoc. Pozdrawiam:)
wszystko jest na forum, a najnowsza produkcja Tadziola o pompie wtryskowej wyjaśnia wszystko od A do Z w tej kwestii. Przeczytaj to będziesz wiedział wszystko.
Tylko w tym zakresie dochodzi do przerywania? są jakieś błędy?
gdy dodam gazu bardziej zdecydowanie, mniej przerywa, albo i wcale, nie wkrecam go wyzej, poniewaz jak jest zimny. Najbardziej przerywa 1900 – jechac sie nie da, zaczyna szarpac delikatnie od 1500 a powyzej 2100 jest ok, dzieki za zwrócenie uwagi na produkcje Tadziola
gallu82 – przekazniki sa ok, pompa raczej sucha, ale się jeszcze przyjrzę, a nie lałem nic jeszcze do czyszczenia
gallu82 – przekazniki sa ok, pompa raczej sucha, ale się jeszcze przyjrzę, a nie lałem nic jeszcze do czyszczenia
- Od: 11 maja 2011, 22:48
- Posty: 9
- Skąd: Lisewo Malborskie
- Auto: Mazda 626 GW
DiTD RF4F
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości