Jak zakodować pilota zamka centralnego?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Marek 161BD081 » 2 wrz 2011, 07:15

theboost napisał(a):Czy to oznaka, że pilot umarł?

Całkiem możliwe, że tak jest.
Albo ... pilot nie jest od tego modelu autka :(
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez theboost » 3 wrz 2011, 01:02

Pilot to naldec 41240-501-40a. Dla pewności sprawdzę jeszcze numery na centralce.
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 11:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

Postprzez Marek 161BD081 » 3 wrz 2011, 07:06

theboost napisał(a):Pilot to naldec 41240-501-40a. Dla pewności sprawdzę jeszcze numery na centralce.

Wygląda na to, że masz właściwy nr seryjny pilota.
Szkoda, że te piloty nie mają żadnej diodki sygnalizacyjnej aby było wiadomo, że pracuje :(
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez sand » 4 paź 2011, 22:10

Witam,
mam problem jak w temacie wątku. Po kolei:
1. wymieniłem baterię i zastosowałem metody opisane przez marcili i przez kwiatu5.. i nic :(
centralka "odbija" czekając na sygnał z pilota, ale dwukrotne wciśnięcie przycisku pilota nie powoduje żadnej reakcji.
2. przeglądając forum wielokrotnie natykałem się na info, że pilot może nie być od tego modelu, więc "rozebrałem" pilota... numer na płytce to G8D-320A-A więc zgodnie z informacjami z forum to pilot od Premacy...
3. znalazłem jeszcze jedną metodę w poscie kolegi afgan 1974
1.otworzyc drzwi kierowcy(reszta drzwi zamknieta)i tak zostawic;
2.wlozyc kluczyk do stacyjki i przekrecic 3 razy na zaplon i z powrotem bez wyjecia kluczyka
3.nacisnac 3 razy czujnik wlaczenia i wylaczenia swiatel wewnatrz auta, znajdujacy sie na dole progu od strony drzwi kierowcy
4.w tym momencie centralny zamek zadziala zamykajac i otwierajac wszystkie zamki
5.na koniec nalezy wcisnac w pilocie otworz(LOCK) i zamknij (UNLOCK) i wszystko bedzie gite o ile bedziemy mieli sprawny pilocik..w moim przypadku mialem takie szczescie:)

.. i teraz pytanie... tylko błagam wybaczcie, jeśli wyda się śmieszne: co to jest
czujnik wlaczenia i wylaczenia swiatel wewnatrz auta, znajdujacy sie na dole progu od strony drzwi kierowcy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2010, 11:27
Posty: 8
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 gen. III GJ kombi
2.0 KAT 165 KM
Hiroshima 2013

Postprzez Marek 161BD081 » 5 paź 2011, 06:52

Obawiam się, że nie jest to pilot od Twojego modelu autka :(
Nie powinien tam u Ciebie być symbol pilota G8D-322A-A ?
Poczytaj tutaj:LINK

sand napisał(a):... i teraz pytanie... tylko błagam wybaczcie, jeśli wyda się śmieszne: co to jest

czujnik wlaczenia i wylaczenia swiatel wewnatrz auta, znajdujacy sie na dole progu od strony drzwi kierowcy

To jest ten "cycek", który po otwarciu drzwi przestaje być podparty i zaświeca Ci oświetlenie wewnątrz auta.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez sand » 5 paź 2011, 11:20

Dzięki za podpowiedź :)
spróbuję najpierw z
"cyckiem", który po otwarciu drzwi przestaje być podparty i zaświeca Ci oświetlenie wewnątrz auta

Jeśli to nie pomoże to... faktycznie będzie to wina pilota, choć fast driveer w zamieścił fotę płytki o takim właśnie numerze pisząc, że to od 323 i 626, a Enduro
G8D-322A-A ten jest na 100% do Premacy
Póki nie sprawdzę będę się łudził...
Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienie gdzie jest ten "cycek" :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2010, 11:27
Posty: 8
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 gen. III GJ kombi
2.0 KAT 165 KM
Hiroshima 2013

Postprzez dark_james » 7 paź 2011, 22:32

witam

ta metoda z drobną poprawką działa na 100%

1.otworzyc drzwi kierowcy(reszta drzwi zamknieta)i tak zostawic;
2. wcisnąć skobel zamknięcia drzwi – powinno go odbić
3.wlozyc kluczyk do stacyjki i przekrecic 3 razy na zaplon i z powrotem bez wyjecia kluczyka
4.nacisnac 3 razy czujnik wlaczenia i wylaczenia swiatel wewnatrz auta, znajdujacy sie na dole progu od strony drzwi kierowcy lub 3-krotnie zamknąć i otworzyć drzwi
5.w tym momencie centralny zamek zadziala zamykajac i otwierajac wszystkie zamki
6.na koniec nalezy wcisnac w pilocie otworz(LOCK) i zamknij (UNLOCK) i wszystko bedzie gite o ile bedziemy mieli sprawny pilocik..

dzięki nie sparowanym kluczykom ściąłem cenę przy zakupie :]
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2011, 22:15
Posty: 36
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Premacy 1.8 2002 101KM benzyna

Postprzez sand » 24 paź 2011, 20:12

Niestety nic nie wyszło :(
Marek 161BD081miał rację
nie jest to pilot od Twojego modelu autka :(

pilocik był i jest sprawny (choć przy okazji poczyniłem liczne spostrzeżenie odnośnie stanu naładowania "świeżo" kupionych baterii... w sumie trzy ;P ), ale skończyło się na wizycie w Maździe.. 15 minut i 170 PLN i <spoko> Ponoć teraz już nie będzie nigdy problemów... ano pożyjemy zobaczymy.
Dzięki za wszystkie wyjaśnienia i podpowiedzi.

P.S. G8D-320A-A jest od 626.. teraz to pewniak na 100% hahaha
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2010, 11:27
Posty: 8
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 gen. III GJ kombi
2.0 KAT 165 KM
Hiroshima 2013

Postprzez zbyszeksw » 29 mar 2012, 15:28

Potwierdzam, u mnie bateria się rozładowała, wymieniłem ja , ale pilot zamka centralnego nie działał ( otwieranie zamka centralnego z kluczyka) Zastosowałem proponowane przez was kodowanie i wszystko działa ok, wielkie dzieki
Początkujący
 
Od: 26 lip 2011, 07:03
Posty: 7

Postprzez kkamyk » 18 kwi 2012, 19:15

Witam wszystkich serdecznie.
Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość. Niemniej jednak zanim postanowiłem zwrócić się do Was o pomoc zapoznałem się z tym wątkiem (i innymi podobnymi). Mój problem wygląda następująco: niedawno kupiłem Mazdę Premacy 1.8 74kW z roku 2001. Wraz z autem były dwa kluczyki z immo oraz jeden fabryczny i działający pilot. Po zapoznaniu się (tutaj) z możłiwościami dopisania drugiego pilota postanowiłem się tym trochę zająć. Zdobyłem identycznego z wyglądu pilota, wymieniłem baterię i podjąłem wiele prób przypisania. Bez problemu wszedłem w tryb CZ jednak centralka "nie widzi" tego pilota. Wogóle nie reaguje. Myśląc, że może popełniam bład w procedurze dla treningu zakodowałem ponownie mój stary pilot – operacja przebiegła bez problemu. Sprawdziłem również w zakładzie elektronicznym tego kupionego pilota – pięknie emituje fale radiowe, jest sprawny. Nie wiem czemu nie chce się dopisać do auta. Dla pewności rozebrałem obydwa piloty i potwierdziłem, że obydwa są "niemal" jednakowe. Postaram się dodać zdjęcia to ocenicie sami. Wychodzi na to, że mój "nowy" pilot jest nie tylko w pełni sprawny ale i kompatybiny, procedurę przypisania znam i mam ją przetrenowaną. Nie wiem co może być przyczyną moich problemów. Jestem ciekaw czy centralka "może być zapchana" bo ma dopisane np. trzy piloty? Może trzeba jakoś ją zresetować i obydwa piloty spróbować przypisać od nowa??? Może to w czymś pomoże: mój VIN: JMZCP19F201155313. Auto pochodzi z rynku niemieckiego a zakupiony drugi pilot od "anglika" – może tu jest jakiś problem...Pomocy...

ps. niestety nie umiem dodawać zdjęć a więc opiszę: kod na płytce elektronicznej działającego pilota "G8D-320A-A 9/10" a na płytce kupionego "G8D-320A-A 4/10" – piloty identyczne z wyglądu, dwuprzyciskowe (szary i czarny).

Przepraszam za tak długą wypowiedź. Pozdrawiam forumowiczów.
Mazda Premacy 1.8 LPG 74kW 2001 r.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 00:38
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Mazda Premacy 1.8 + LPG 74 kW 2001 r.

Postprzez kkamyk » 11 maja 2012, 08:51

Witam ponownie. Troszkę zagłębiłem się w temat i z tego co wyczytałem na rosyjskim forum:

http://mikrob.ru/viewtopic.php?f=63&t=17028&start=60

wynika, że piloty Omron G8d-320A-A miały dwa systemy kodowania (dwa rodzaje) – decydowało oznaczenie końcowe na płytce. I tak jedne oznaczone były wyróżnikami od 1/10 do 5/10 a drugie wyróżnikami od 6/10 do 9/10. A więc jeśli mój działający pilot ma oznaczenie 9/10 to muszę jako drugi dokupić z oznaczeniem od 6/10 do 9/10. Pozostłe nie będą działać.
Tak więc mam do sprzedaży lub zamiany pilot G8D-320A-A 4/10. Mam też na zbyciu Visteon Model No. 41601.
Pozdrawiam
Mazda Premacy 1.8 LPG 74kW 2001 r.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 00:38
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Mazda Premacy 1.8 + LPG 74 kW 2001 r.

Postprzez kkamyk » 22 maja 2012, 16:45

<płacze> ... ręce mi opadają... Udało mi się zakupić dokłądnie taki pilot jak mój działąjący: OMRON G8D-320A-A 9/10. Sprawdziłem, identyczne oznaczenie płytki elektronicznej, działa, taka sama częstotliwość 433 MHz. Nie mogę go przypisać żadnymi znanymi mi metodami. Auto pięknie przypisuje mojego starego pilota a nowego "nie widzi". Już nie wiem co mogę zrobić. Czy da się jakoś zresetować centralkę od tego pilota, wykasować całą jej pamięć i wprowadzić nowe piloty? Może po prostu jest "zapchana" bo np. ktoś wcześniej przypisywał już piloty i ma zapełnione trzy pozycje. Czy odłączenie klemy minusowej może coś tu pomóc? Pomocy ... :(
Mazda Premacy 1.8 LPG 74kW 2001 r.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 00:38
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Mazda Premacy 1.8 + LPG 74 kW 2001 r.

Postprzez Marek 161BD081 » 22 maja 2012, 19:17

kkamyk napisał(a):Udało mi się zakupić dokłądnie taki pilot jak mój działąjący

Hmmm – może on nie jest dokładnie taki sam albo po prostu nie jest sprawny?

kkamyk napisał(a):Czy da się jakoś zresetować centralkę od tego pilota, wykasować całą jej pamięć i wprowadzić nowe piloty? Może po prostu jest "zapchana" bo np. ktoś wcześniej przypisywał już piloty i ma zapełnione trzy pozycje. Czy odłączenie klemy minusowej może coś tu pomóc?

Centralka zapamiętuje tylko te piloty, które zaprogramujesz jej podczas programowania.
Jeśli mając nowego (i działającego!) pilota procedurę programowania ograniczysz tylko do tego jednego to stary pilot przestanie reagować.
Ja juz tak miałem, zę zaprogramowałem zadowolony nowego pilota i stary .... przestał działać!
W procedurze pisze wyraźnie, że trzeba mieć razem wszystkie piloty podczas programowania.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kkamyk » 22 maja 2012, 21:38

Oznaczenie płytki elektronicznej decyduje o tym, czy piloty są takie same – to oznaczenie jest identyczne. I uważam, że choćby "bebechy" były różne wizualnie a płtyki oznaczenie miały jednakowe to powinny być kompatybilne z tą samą centralką. Skaner wykazuje pracę obydwu pilotów na tej same częstotliwości. A więc są sprawne. Nie wiem już co mogę zrobić ... <płacze>
Mazda Premacy 1.8 LPG 74kW 2001 r.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 00:38
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Mazda Premacy 1.8 + LPG 74 kW 2001 r.

Postprzez Marek 161BD081 » 22 maja 2012, 22:44

Nie ma nawet delikatnej różnicy w częstotliwości pracy obu pilotów?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kkamyk » 22 maja 2012, 23:30

Raczej nie ma różnicy ale jutro spróbuję sprawdzić na bardziej precyzyjnym sprzęcie. Może coś dostroję trymerem. Już tylko tego mogę się czepić. Dam znać o wynikach. Macie jakieś inne pomysły?
Mazda Premacy 1.8 LPG 74kW 2001 r.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 00:38
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Mazda Premacy 1.8 + LPG 74 kW 2001 r.

Postprzez Marek 161BD081 » 23 maja 2012, 07:18

kkamyk napisał(a):Macie jakieś inne pomysły?

Poza doregulowaniem częstotliwości trymerem niestety nie mam innych pomysłów.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kkamyk » 23 maja 2012, 08:49

Częstotliwość ta sama – 433,920 MHz. Tylko przychylny "palec boży" może mi pomóc. Jadę na pielgrzymkę...w tej intencji.
Mazda Premacy 1.8 LPG 74kW 2001 r.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 00:38
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Mazda Premacy 1.8 + LPG 74 kW 2001 r.

Postprzez kkamyk » 23 maja 2012, 16:23

Na precyzyjnym skanerze w warsztacie elektronicznym zmierzyłem dokładnie częstotliwość – jest identyczna na obu pilotach, dokłądnie 434,2 MHz, tak więc nic nie dostrajałem, nowy pilot wciąż nie działa. Załatwiłem dziś dodatkowo dwa inne sprawne piloty G8D-320A-A ale żaden z nich nie chciał działać z moją centralką. Zaczynam mieć wątpliwości co do jej sprawności – może współpracuje ona z jakichś powodów tylko z jednym pilotem i nie pozwala na przypisanie innych. Testowałem już chyba z pięć sztuk i żaden nie zadziałał, a przcież 5 pilotów nie mogło być uszkodzonych. <glupek2>
Mazda Premacy 1.8 LPG 74kW 2001 r.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 00:38
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Mazda Premacy 1.8 + LPG 74 kW 2001 r.

Postprzez kkamyk » 28 maja 2012, 07:44

Modlitwy nie pomagają...Czy Waszym zdaniem te dwa piloty mogą być różne? Oznaczenie to samo, model ten sam. Częstotliwość ta sama, a kodowanie nie wiem. Coś nie działa. Wprawdzie część "bebechów" jest inna, np: układ scalony ale przecież oznaczenie modelowe jest takie samo. Co o tym sądzicie? Czy jeżeli obydwa piloty są w pełni sprawne to waszym zdaniem powinny współpracować z tą samą centralką???
Załączniki
1.jpg
2.jpg
Mazda Premacy 1.8 LPG 74kW 2001 r.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 00:38
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Mazda Premacy 1.8 + LPG 74 kW 2001 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy