piszczący pasek

Postprzez jekr » 1 lip 2013, 20:15

Witam.
Od jakiegoś czasu po uruchomieniu silnika (przeważnie rano gdy jest zimny) zaczął dochodzić wyraźnie słyszalny pisk. Po podniesieniu maski okazało się , że to z okolicy rolki napinacza. Po polaniu rolki wodą piszczenie ustąpiło ale za chwilę znowu wróciło. Nie wiem czy to pasek czy rolka. Logicznie myśląc polanie wodą nie powinno mieć wpływu na funkcjonowanie rolki bo łożysko jest zamknięte , pozostaje zatem pasek i pytanie dlaczego? Może rolka napinacza nie jest idealnie w osi z pozostałymi co powoduje ten pisk. Czy ktoś spotkał się z takim problemem?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 19:52
Posty: 56 (0/1)
Skąd: Brzeg
Auto: mazda 5 2.0 CD DPF EXKLUSIVE 143 KM

Postprzez Yard » 2 lip 2013, 23:55

Naciągnij pasek. Jeśli nie pomoże zmień pasek. Doraźnie pomaga posypanie talkiem.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Andre2828 » 3 lip 2013, 08:01

Yard » wczoraj napisał
"Naciągnij pasek. ..."
Pasek ma napinacz-jak go naciągnąć ???????????????
Sprawdź napinacz(łożyska) i czy czasami się nie roznitował-wtedy pasek trze o obudowę napinacza i piszczy.Odkręć napinacz -ośkę da się zaklepać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 11:27
Posty: 43
Skąd: Bieszczady
Auto: była niestety M5 jest mitsubishi Grandis 2.4

Postprzez Yard » 3 lip 2013, 09:22

Nie napisał, że chodzi o rozrząd. :|
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Andre2828 » 6 lip 2013, 23:46

przez Yard » 3 lip 2013, 09:22
Nie napisał, że chodzi o rozrząd. :|

Chodzi raczej o pasek alternatora(który też ma napinacz <czytaj> ),nie wiem jak można rozrząd polewać wodą?
przez jekr » 1 lip 2013, 20:15
...Nie wiem czy to pasek czy rolka. Logicznie myśląc polanie wodą nie powinno mieć wpływu na funkcjonowanie rolki bo łożysko jest zamknięte , pozostaje zatem pasek i pytanie dlaczego?zatem pasek i pytanie dlaczego?....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 11:27
Posty: 43
Skąd: Bieszczady
Auto: była niestety M5 jest mitsubishi Grandis 2.4

Postprzez jekr » 9 lip 2013, 22:29

Dokładnie , chodzi o pasek wielorowkowy , ten , który napędza alternator. Kupiłem samą rolkę – 120 zł. (cały napinacz – 720 zł. ) ale teraz jakoś ucichło. Być może to zasługa wysokiej temperatury jaką ostatnio mamy. Jeśli znowu zacznie piszczeć to spróbuję potraktować go zgodnie z poradą talkiem a jak to nie pomoże to już tylko wymiana , a tak nawiasem zapytam czy dużo jest zachodu aby samemu wymienić pasek i rolkę?
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 19:52
Posty: 56 (0/1)
Skąd: Brzeg
Auto: mazda 5 2.0 CD DPF EXKLUSIVE 143 KM

Postprzez Andre2828 » 10 lip 2013, 00:25

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 11:27
Posty: 43
Skąd: Bieszczady
Auto: była niestety M5 jest mitsubishi Grandis 2.4

Postprzez jekr » 10 lip 2013, 22:35

Śliczne dzięki! Rzeczywiście instruktaż wzorcowy <spoko>
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 19:52
Posty: 56 (0/1)
Skąd: Brzeg
Auto: mazda 5 2.0 CD DPF EXKLUSIVE 143 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy