Ubytki oleju

Postprzez krzysiek_DTR » 18 wrz 2014, 21:07

czah666 napisał(a):Nie do końca się zgadzam z tymi wywodami olejowymi- znam przypadki gdy autko po zalaniu półsyntetykiem zaczęło pić więcej a po powrocie do zalecanego syntetyka się ustabilizowało.
Teoria o tym aby przy większym przebiegu stosować coraz gorszy olej jest powiedziałbym lekko przestarzała... to nie Syrena żeby się miała rozszczelnić...bez urazy dla królowej szos ;)

Ja mam nalatane już ponad 170tyś i dalej jest syntetyk – pije mi jakieś 0,25 na 1000km


Doktoratu w tym temacie nie robiłem więc nie będę udawał znawcy, u niejednego mechanika się z tą opinią spotkałem i sam mechanik z dosyć długim stażem polecił mi zalać półsyntetyk więc tak zrobiłem. Zresztą szczerze, w przypadku tak dużego pożerania oleju nie bardzo chce mi się wierzyć, ze typ oleju miał jakikolwiek wpływ na to co się aktualnie dzieje z silnikiem, ponad 2l na 1000km to jest jakaś katastrofa i poważna usterka a nie jakieś drobne różnice spowodowane źle dobranym olejem. Tak czy inaczej Jestem już umówiony na badanie i leczenie mojej "piątki" ale kolejka do dobrego znachora dosyć długa więc opowiem jak się historia zakończyła dopiero za jakieś 2 – 3 tygodnie, może się przyda potomnym. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 15 lip 2014, 14:39
Posty: 13
Auto: Mazda 5, 2005, 1.8 Pb

Postprzez brencik » 18 wrz 2014, 22:05

krzysiek_DTR napisał(a):olej mineralny jest najbardziej "gęsty" i zostawia najgrubszą warstwę smarującą ale ma za to dosyć słabe właściwości smarne, pełen syntetyk za to jest "rzadki" i zostawia cieńką warstwę filmu olejowego za to o wiele lepszych właściwościach i co ważne bardzo dobrych właściwościach MYJĄCYCH.

Tu "zabłysnąłeś" na całego.
No comments.
Ja zalalem syntetyk po mineralu (bo pił mineral) i teraz syntetyka nie pije (opel corsa).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez krzysiek_DTR » 18 wrz 2014, 22:18

brencik napisał(a):Tu "zabłysnąłeś" na całego.
No comments.
Ja zalalem syntetyk po mineralu (bo pił mineral) i teraz syntetyka nie pije (opel corsa).


Nie no widzę, że na tym forum dominuje tendencja do przeczenia ogólnie przyjętym normom i cudownego uzdrawiania silników poprzez zalanie ich olejem syntetycznym :) Tak więc nie będę już się na tym forum udzielał i narażał na śmieszność przez "zabłyśnięcie". Lecz na koniec odniosę się do tego linka, w którym tacy jak ja analfabeci motoryzacyjni wypowiadają się na temat olejów silnikowych:

http://moto.pl/MotoPL/1,111276,6044891, ... zenia.html

W szczególności polecam ten fragment:

"Wymieniając lub uzupełniając olej w silniku należy zatem pamiętać o jednej, bardzo ważnej zasadzie: jeśli nie jesteśmy pewni, na czym jeździł nasz samochód wcześniej, nigdy nie należy wymieniać oleju mineralnego na syntetyczny. Olej syntetyczny można zastąpić półsyntetycznym lub mineralnym, a półsyntetyczny – mineralnym. "

wraz z obszernym wyjaśnieniem. Ale co ludzie piszący takie artykuły mogą wiedzieć? Głupcy! Syntetyk rules! Bo Corsa przeca chodzi pięknie i to przecież dowód niezbity jest ;) Ehh, myślałem, że takie rzeczy to tylko na onecie ale jednak nie.. To ja już jednak pozostanę przy mechanikach, których znam.
Początkujący
 
Od: 15 lip 2014, 14:39
Posty: 13
Auto: Mazda 5, 2005, 1.8 Pb

Postprzez Yard » 18 wrz 2014, 22:43

Należy jednak pamiętać, że nigdy nie warto zmieniać oleju z syntetycznego na półsyntetyczny, bo to nic nie pomoże, a zaszkodzi, za to czasem warto zmienić lepkość oleju, np. z 5W-30 na 5W-40. Trzeba jednak wiedzieć, czy silnik może być smarowany olejem o podwyższonej lepkości. Jeśli nie możecie tego sprawdzić, zdajcie się na pomoc doświadczonego mechanika. Czasem takiej zmiany warto dokonać, zanim silnik się zużyje. Właściciel auta niekoniecznie ma interes w tym, by jego auto spełniało normę Euro 4. Ma jednak interes, aby silnik się nie psuł...

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/o ... brac/02v0d

Zmiana bez sensu
Częste są pomysły zmiany oleju z syntetycznego na półsyntetyczny (i jednocześnie z lepkości np. 5W-40 na 10W-40) tylko z powodu wieku i przebiegu samochodu. Tego rodzaju zmiana jest bez sensu, nawet gdyby silnik wykazywał już ślady zużycia! Wystarczy uświadomić sobie, że oleje 5W-40 i 10W-40 różnią się od siebie (pod względem lepkości) tylko odpornością na niskie temperatury: 10W-40 podczas odpalania silnika po mroźnej nocy chroni jednostkę znacznie gorzej niż olej o lepkości 5W-40.

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/c ... jaki/33sj2

Też napisali i co teraz? Który znawca lepszy? Ten z Wyborczej czy ten z Auto Świat?

Jeszcze jeden fragment z twojej Wyborczej
W starszych pojazdach, szczególnie gdy licznik przebiegu pokazuje więcej niż ok. 100.000 kilometrów, zaleca się używanie oleju mineralnego (np. 15W-50).
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez marcin255 » 18 wrz 2014, 22:59

W starszych pojazdach, szczególnie gdy licznik przebiegu pokazuje więcej niż ok. 100.000 kilometrów, zaleca się używanie oleju mineralnego (np. 15W-50)

Dobre :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez brencik » 18 wrz 2014, 23:19

Tak było ale w Polonezach i zukach.

No oczywiście że ten z wybiórczej mądrzejszy <lol>

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez alan07.07 » 21 wrz 2014, 08:30

Witam ja już znam przyczynę ubytku oleju w mojej madzi .Na 100% to pierścienie olejowe ,były tak zapieczone że nawet się nie obracały .O koszcie naprawy poinformuje was jak już wszystko będzie gotowe.Pozdrawiam. :)
Początkujący
 
Od: 10 sie 2014, 19:15
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda5 1.8 2005

Postprzez Yard » 21 wrz 2014, 08:41

alan07.07 napisał(a):Mechanik wyklucza pierścienie
To ten robił?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez alan07.07 » 21 wrz 2014, 09:37

Mechanik który wykluczał pierścienie to był taki przypadkowy ,a ja mam mechanika sprawdzonego który uzdrowił nie jedno moje auto .
Początkujący
 
Od: 10 sie 2014, 19:15
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda5 1.8 2005

Postprzez arturg_ar » 22 wrz 2014, 07:08

Życzymy powodzenia w naprawie... i niecierpliwie czekamy na relacje!!!

Trzymam KCIUKI <oczko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 09:17
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: Madzia 5, 2.0 Pb, 2006r.

Postprzez tomasek77 » 23 wrz 2014, 20:56

No to czeka mnie rozbiórka silnika ,kolejny 1 tys km i 1 l oleju.
Niestety do pomysłu zalania pierścieni naftą i wymiany tylko górnej uszczelki podchodzę dość sceptycznie , dlatego w poniedziałek jadę do toyota-wroc.pl .
Z tego co policzyłem we własnym zakresie ,wymiana uszczelniaczy, uszczelek,pierścieni tłokowych,do tego przy okazji chcę zrobić rozrząd i sprzęgło co wyniesie mnie około 3500 tys.
No niestety ale trzeba zainwestować,mam w planach trochę jeszcze pojeździć :).
Dam znać w poniedziałek co wyjdzie.

Alan.07.07 a u Ciebie ile wyszło ? I co zostało wymienione?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2014, 21:03
Posty: 70 (2/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 (2005) 1.8

Postprzez brencik » 23 wrz 2014, 21:15

tomasek77 napisał(a): toyota-wroc.pl

Akurat w Toyocie dobrze znaja temat, połowa Corolli miała taka naprawe robiona po przymusowym uzywaniu olejów Castrol...
tomasek77 napisał(a):co wyniesie mnie około 3500 tys.

Łomatko!
3,5mln to sporo jak na taka naprawe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez alan07.07 » 24 wrz 2014, 00:14

Witam na dzień dzisiejszy wymieniono
pierścienie
uszczelniacze
świece
głowica (do regeneracji u szlifierza )
uszczelka głowicy
nowe szpilki
koszt naprawy robocizna+części 2400pln
Powiem tak- to że madzie biorą olej to jest tylko wina złej konstrukcji pierścienia olejowego, jak zobaczyłem te pierścienie to byłem bardzo zaskoczony że pierścień może być tak zapieczony.Problem mojej madzi zapoczątkował się 0,3oleju na 1000km po roku madzia żłopała już 2l oleju na 1000km i pojawił się czarny dym oraz osmolony wydech jak ( diesel ). Mechanik który naprawia mi auto na 99% postawił że to pierścienie (ten typ tak ma) bo nie jedną mazdę już w swoim życiu naprawiał .Bardzo ważne aby w porę zdążyć z naprawą bo możemy uszkodzić gładzie cylindrowe a wtedy koszt znacznie większy.I jeszcze jedna rada nie kupujcie drugiego silnika bo możecie mieć dwa silniczki do naprawy, znam taki przypadek dlatego postanowiłem swój naprawić bo wiem co mam .Pozdrawiam. papa
Początkujący
 
Od: 10 sie 2014, 19:15
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda5 1.8 2005

Postprzez tomasek77 » 24 wrz 2014, 22:29

Alan07.07

Moje wyliczenia to na podstawie cen z allegro i inter-cars.

Też naprawiałeś w toyota-wroc.pl ? No też bym chciał zapłacić tylko 2500 no ale zobaczymy jak rozbiorą.

Trzeci mechanik też mi powiedział ,ze to na bank pierścienie ,pytanie co wyjdzie jeszcze .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2014, 21:03
Posty: 70 (2/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 (2005) 1.8

Postprzez brencik » 24 wrz 2014, 22:49

tomasek77 napisał(a): to na bank pierścienie ,pytanie co wyjdzie jeszcze .

Jak juz silnik rozebrany to wypada reszte przy okazji tez ogarnac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez alan07.07 » 25 wrz 2014, 07:40

Dokładnie tak jak kolega napisał <spoko> jak już rozebrałeś to zrób porządnie ,radzę skupić się na głowicy .Ja podałem cenę 2400 nie pisałem szczegółów takich jak oleje, filtry,płyn chłodniczy,regulacja przepustnicy .W tej kasie jest wszystko na tip-top .Rozrząd nie ruszałem bo jest bezobsługowy (nie zawsze)ale w moim przypadku stan idealny.Mój koszt naprawy podbiła głowica sam szlifierz skasował 600 stówek ale coś za coś, teraz jestem pewny że jest ok.Dzisiaj odbieram madzie od mechanika a w niedziele trasa Munchen . <jupi> A i jeszcze jedno nie naprawiałem w toyota-wroc.pl bo mieszkam w ok Częsochowy .
Początkujący
 
Od: 10 sie 2014, 19:15
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda5 1.8 2005

Postprzez arturg_ar » 25 wrz 2014, 07:55

No to powodzenia na trasie... a i oczywiście nie zapomnij napisać po podróży czy naprawa się udała i czy już jest wszystko ok. papa

Ja tez szykuje też się do naprawy. Mój mechanik robił już te silniki kilka razy, podkreślał właśnie ze w początkach produkcji tego silnika używano "słabych" pierścieni. Efekt jest taki, że jak o auto się nie dba, szoruje je po "autobanach" to one wtedy tego nie wytrzymują. Za same "dobre" pierścienie, które montuje mechanik do tych silników i daje gwarancje na nie, będę musiał zapłacić około 900zł. <płacze>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 09:17
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: Madzia 5, 2.0 Pb, 2006r.

Postprzez alan07.07 » 25 wrz 2014, 14:13

Witam odebrałem dziś madzie i jestem w szoku auto stało się płynne ,silniejsze i cichsze no pozbyłem się tzw.klapek w kolektorze bo już miałem dosyć trzepotania silnikiem przy odpalaniu .Mechanik doradził ,wymontował no i pomogło rewelacja <jupi> .Jak polatam trochę po autostradach do dam znać jak się sprawuje papa
Początkujący
 
Od: 10 sie 2014, 19:15
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda5 1.8 2005

Postprzez tomasek77 » 25 wrz 2014, 21:17

Gratuluje :)

Mam nadzieje,że moja madzia po naprawie również będzie tak ładnie śmigać:)

Szerokiej drogi w weekend.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2014, 21:03
Posty: 70 (2/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 (2005) 1.8

Postprzez alan07.07 » 29 wrz 2014, 15:54

Witam obiecałem że napiszę jak dojadę to piszę .Przejechałem madzią 986km trasa polska -niemcy i jestem zadowolony madzia nie spaliła grama oleju ,na trasie była mocna i zrywna a więc mechanik trafił w 10-kę. Jestem bardzo szczęśliwy a będę jeszcze bardziej jak zrobię 50.000km i dalej nic nie będzie brać wtedy powiem udało się . <jupi> jeśli macie jakieś pytania to chętnie odpowiem i pomogę .Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 10 sie 2014, 19:15
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda5 1.8 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy