Kiedy wymienić świece? Jakie świece są najlepsze?
Byłem u nich. Zostawiłem auto na cały dzień i próbowali ale ponoć dobrze za każdym razem odpalał i nic nie zrobili. Mowili, że mają jakieś podejrzenia (zawór pcv czy jakoś tak) ale to za mało by go wymieniać, bo szkoda kasy jak sie okaże, ze to nie to. Jak problem bedzie się częściej powtarzał mam przyjechać.
... problem w tym, że jednego dnia odpala kiepsko prawie za kazdym razem, innego odpala bez zarzutu
... problem w tym, że jednego dnia odpala kiepsko prawie za kazdym razem, innego odpala bez zarzutu
Hejka,
"Linisko" dzieki za info, tak może być. Jak pisałem wcześniej pozostaje nam liczyć na to że nasza benzynka nie zapaprze nam wtrysków do tego stopnia iż stworzy się problem....
"uciu" no to miałeś farta jak to w takim wypadku bywa. Jak trzeba to się nic nie dzieje a przyszedł drugi dzień i lipa. Ehh
Może przyjdzie dzień że komus sie uda zlokalizować przyczynę....
Pozdro
"Linisko" dzieki za info, tak może być. Jak pisałem wcześniej pozostaje nam liczyć na to że nasza benzynka nie zapaprze nam wtrysków do tego stopnia iż stworzy się problem....
"uciu" no to miałeś farta jak to w takim wypadku bywa. Jak trzeba to się nic nie dzieje a przyszedł drugi dzień i lipa. Ehh

Pozdro
http://fordforum.pl/showthread.php?t=50009
skoro 2.0 w mazdzie to praktycznie to samo co w fordzie – wiec moze problemy z odpalaniem związane są z klapkami, o rórych jest powyższy wątek na forum forda?
Musze go doczytac do konca i moze przyjrze się mojemu kolektorowi:–)
Porownywałem kolektory z madzi na allegro i są identyczne jak te przedstawione na forum forda.
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-mazda-6-i1555607834.html
Tutaj widać, że ktoś już te blaszki wyciągną:
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-mazda-6-i1555607834.html
... dziś na 6 odpalen tylko 1 było od strzału....reszta za 2 razem:–/
skoro 2.0 w mazdzie to praktycznie to samo co w fordzie – wiec moze problemy z odpalaniem związane są z klapkami, o rórych jest powyższy wątek na forum forda?
Musze go doczytac do konca i moze przyjrze się mojemu kolektorowi:–)
Porownywałem kolektory z madzi na allegro i są identyczne jak te przedstawione na forum forda.

Tutaj widać, że ktoś już te blaszki wyciągną:

... dziś na 6 odpalen tylko 1 było od strzału....reszta za 2 razem:–/
xenon90 napisał(a):a spróbuj tą metodą opisaną na forum forda...po zgaszeniu auta wciśnij pedał gazu...to podobno te klapki robią złą robotę...warto spróbować...
czytałem, czytałem (w sumie cały wątek już) i mam tak zamiar jutro popróbować:–)
A co do klapek, to u mnie ich nie słychać (dzwiek z mondeo można na youtoubie usłyszeć) ale ponoć za odpalanie też odpowiadają. Być może w mazdzie już poprawili konstrukcje tego kolektora (wiekszość wpisów na forum forda dotyczy modelu do 2004, choć nie wszystkie).
Na razie dalej studiuję ich forum:–)
Panowie,
jakie nowe świece powinno się zastosować, w katalogu mam taki symbol: L30318110. Mam silnik 2.0. Fabrycznie zakładają Denso czy NGK i czy muszą być irydowe. Coś długo mi ciągnie przy zapalaniu, może się zużyły, a i zamontowałem inst. gazową, ale problem pojawił się dopiero po ok. 4 tys. km od jej zainstalowania.
Oczekuje natychmiastowej odpowiedzi, ale tylko od fachowców, bo subiektywnych doradców jest całe multum i potem człowiek nie wie, co ma rzeczywiście kupić. Proszę też ew. o podanie linku do jakiegoś sklepiku wysyłkowego. Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich użytkowników rdzewiejących Mazd.
jakie nowe świece powinno się zastosować, w katalogu mam taki symbol: L30318110. Mam silnik 2.0. Fabrycznie zakładają Denso czy NGK i czy muszą być irydowe. Coś długo mi ciągnie przy zapalaniu, może się zużyły, a i zamontowałem inst. gazową, ale problem pojawił się dopiero po ok. 4 tys. km od jej zainstalowania.
Oczekuje natychmiastowej odpowiedzi, ale tylko od fachowców, bo subiektywnych doradców jest całe multum i potem człowiek nie wie, co ma rzeczywiście kupić. Proszę też ew. o podanie linku do jakiegoś sklepiku wysyłkowego. Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich użytkowników rdzewiejących Mazd.
- Od: 3 lip 2008, 16:33
- Posty: 49
- Auto: M5 2005
Józef napisał(a):Do momentu, gdy nie będzie chciał odpalać "od strzału".
miałem nowe świece, wymienione w salonie zaraz po zakupie i dalej nie odpał [color=#400000][i](raz odpala od strzału a raz za drugim razem – pomaga wciśnięcie gazu po zgaszeniu silnika – wiecej znajdziesz tu lub w dziale z 3ki- 2.0 benzyna tak ma i nie zalezy to od świec...
Witam kolegów,
Ja mam również ten sam problem. Świece wymienione (bez poprawy), obecnie instalacja gazowa STAG 300
Rozwiązuję go w następujący sposób:
– po przekręceniu stacyjki czekam, aż zgasną podświetlenia (TCS/DSC, ABS, wspomaganie kierownicy, AirBag)
– uruchamiam silnik i jeśli nie zaskoczy odrazu to wciskam lekko pedał gazu i wtedy łapie (szczególnie jest to pomocne zimą – obecnie ).
Natomiast przetestuję opcję " po wyłączeniu silnika wcisnąć pedał gazu".
Pozdrawiam
Ja mam również ten sam problem. Świece wymienione (bez poprawy), obecnie instalacja gazowa STAG 300
Rozwiązuję go w następujący sposób:
– po przekręceniu stacyjki czekam, aż zgasną podświetlenia (TCS/DSC, ABS, wspomaganie kierownicy, AirBag)
– uruchamiam silnik i jeśli nie zaskoczy odrazu to wciskam lekko pedał gazu i wtedy łapie (szczególnie jest to pomocne zimą – obecnie ).
Natomiast przetestuję opcję " po wyłączeniu silnika wcisnąć pedał gazu".
Pozdrawiam
Witam wszystkich. Mam takie małe pytanie. Swoją mazdę mam od miesiąca więc jeszcze specjalnie pod maskę nie zaglądałem. Muszę wymienić świece i tak się zastanawiam czy jest z tym dużo pracy. Jeśli mógłby mi ktoś napisać czy trudno jest się dostać do świeć oraz czy są jakieś problemy ze zdjęciem obudowy silnika. Jeszcze takie jedno pytanie. Jak kupowałem świece to pytałem się też o przewody i facet mi powiedział że przewodów w tej maździe nie ma???!!! Mówił coś o samych cewkach.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 27 gru 2014, 12:50
- Posty: 3
- Auto: Mazda 5
2,0 benz
2007r.
Witam,
Jestem przed zmiana świec w mojej mazdzie I mam opcje na świece NGK TR55IX w bardzo dobrej cenie.
Jedyny problem to to że rekomendowane świece do mojej mazdy powinny mieć odstep od elektrod 1.2-1.35mm a te mają 1.5mm
Czy jest to czynnik dyskwalifikujący te świece czy nie jest to duży problem. Dodam że w katalogu ngk polskim i angielskim do mazdy 5 podają tylko swiece TR5AI-13 natomiast w ngk USA podaja wlasnie te ktore chce kupić jak pasujący zamiennik więc się troszke zgubiłem.
Prosze więc o pomoc w rozstrzygnięciu problemu.
Dzięki
Jestem przed zmiana świec w mojej mazdzie I mam opcje na świece NGK TR55IX w bardzo dobrej cenie.
Jedyny problem to to że rekomendowane świece do mojej mazdy powinny mieć odstep od elektrod 1.2-1.35mm a te mają 1.5mm
Czy jest to czynnik dyskwalifikujący te świece czy nie jest to duży problem. Dodam że w katalogu ngk polskim i angielskim do mazdy 5 podają tylko swiece TR5AI-13 natomiast w ngk USA podaja wlasnie te ktore chce kupić jak pasujący zamiennik więc się troszke zgubiłem.
Prosze więc o pomoc w rozstrzygnięciu problemu.
Dzięki
- Od: 12 maja 2015, 21:56
- Posty: 4
- Auto: Mazda 5 2.0 (CR19) silnik (LFF7) 2006r.
Rozumiem tylko czy będzie to duży problem jeżeli zamontuję swiece z odrobinę większą szczeliną? Tak jak pisałem zalecane 1.2-1.35mm a ja mam świece ze szczeliną 1.5mm ktore chciałem zamontować.
Można czy nie można?
Można czy nie można?
- Od: 12 maja 2015, 21:56
- Posty: 4
- Auto: Mazda 5 2.0 (CR19) silnik (LFF7) 2006r.
Klucz jaki potrzebujesz to nasadka 16 typowa do świec z gumką w środku,aby przy wkładaniu świeca nie wpadła(można niechcący podgiąć elektrodę). Do dokręcania świec proponuję użyć klucza dynamometrycznego.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość