Relingi dachowe

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez radziomil » 2 sty 2011, 19:34

Witam serdecznie wszystkich użytkowników piątki. Od niedawna jestem właścicielem właśnie tej mazdy z przełomu 2006 i 2007 z silnikiem 2,3, która przypłynęła z Kanady.
Oprócz oczywiście wielu pytań, na które znalazłem odpowiedzi na forum, mam jeszcze więcej, ale może później. Na razie podstawowe, mnie nurtujące:
1.Jaka najlepsza instalacja LPG do tego silnika – albo na co (jakie parametry) powinienem zwrócić uwagę
przy jej wyborze – każdy "gazownik" może specjalizować się w innej więc jakie parametry?
2. Czy przy tych rocznikach mogę już zapomnieć o relingach dachowych? Szczerze mówiąc, po
zamontowaniu LPG i 6 osobach, dach jest jedynym bagażnikiem a tu zaskoczenie – wcześniejsze i
późniejsze roczniki miały.
3. Jaki do tego typu optymalny akumulator?

P.s Szczerze polecam przed zakupem zza oceanu pojazdu skorzystać z Carfaxu – ja dałem się namówić i szczerze mówiąc oprócz tego, że zdecydowałem się na zakup, to zostało mi jeszcze dużo pieniędzy i śpię spokojniej w nocy (czego nie mogę powiedzieć w przypadku gdy kupowałem auto w Niemczech.

Na razie jestem na etapie szukania zimowych opon z felgami
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 21:34
Posty: 5

Postprzez wogo » 3 sty 2011, 22:39

ad1. ja jeżdże na Pb ( około 10tys rocznie ) i uważam że gaz jak już to w kuchni ( chociaż sam mam na prąd <oczko> )
ad2. wersje na rynek północnoamerykański nie miały relingów w standardzie , możesz dokupić takowe albo dedykowane bagażniki dachowe ( to jest chyba tańsze rozwiązanie )
ad3. akumulator standardowo montowany nie sprawia mi żadnych problemów w zimie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 maja 2010, 11:57
Posty: 13
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA CX5 (2012) 2.0 BENZYNA SKY PASSION

Postprzez radziomil » 3 sty 2011, 23:05

Dzięki "wogo".
A propo gazu – podobno z tym silnikiem pali "straszne" ilości benzyny a ja robię rocznie około 20 tys.
Szukałem na allegro relingów i nic nie znalazłem – chodzi mi właśnie o takie (tak to sobie wyobrażam) relingi, które montuję w otwory dachowe zabezpieczone aktualnie zaślepkami (niby istnieją, ale są podejrzanie malutkie i za nic nie chcą się otworzyć). Takie systemy widziałem w innych samochodach. – Ciekawe czemu w najnowszych wersjach mazdy 5 wrócili do stałych relingów?
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji właśnie o takich relingach do mojej mazdy.
Moje pytanie o akumulator spowodowane jest tym, iż kupiłem ją z jakimś podejrzanym 45 amperowym czymś, co chyba jednak jest za małe na silnik 2,3.
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 21:34
Posty: 5

Postprzez pseeast » 25 sty 2011, 12:09

I. Przy 20 tys. rocznie instalacja gazowa nie ma uzasadnienia ekonomicznego.
(Spalanie benzyna 11 l miasto – przy obecnych korkach, 7 l trasa).
II. Bagażnik Thule (stopa do mazdy nie pamiętam symbolu) – 750 zł aluminium
lub
oryginalny bagażnik symbol CC29-V4-701 cena 793 zł aluminium.
Początkujący
 
Od: 28 maja 2009, 11:10
Posty: 18
Skąd: Radom

Postprzez uciu » 25 sty 2011, 22:49

pseeast napisał(a):I. Przy 20 tys. rocznie instalacja gazowa nie ma uzasadnienia ekonomicznego.
(Spalanie benzyna 11 l miasto – przy obecnych korkach, 7 l trasa


przy 20tyś km ta instalacja się zwróci po roku...
liczmy średnio 10l = 47zł za benzyne lub 26 za gaz
po 20tyś masz 9400 za benzyne lub 5200 za gaz

różnica 4200
odlicz od tego droszy przegląd (powiedzmy 100) i koszt instalacji (około 3000)
a zostanie jeszcze około tysiąca na benzyne, na której auto bedzie zapalac:–)

a różnicy w zachowaniu auta nie ma:)
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez xlord » 26 sty 2011, 13:16

Kolego,
pamiętaj, że przy LPG musisz częściej dodatkowo robić przeglądy.
Obrazek zoom-zoom i brum-brum do celu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 15:41
Posty: 197 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Chevrolet Rezzo 1.6 16V SX Comfort

Postprzez xenon90 » 26 sty 2011, 16:53

Ja wiem że to nie ten dział ale widzę tu że kolega lord jest wielkim znawcą lpg...to może napiszesz co to za dodatkowe przeglady,jak często i ile kosztują???a nie tylko parę pustych słów...
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2009, 09:43
Posty: 111
Skąd: Lublin
Auto: mazda 5 2.0 benzyna

Postprzez xlord » 27 sty 2011, 09:19

Nigdy nie jeździłem na LPG, więc szczegółów nie podam.
Moja wiedza bazuje na informacjach z pism motoryzacyjnych i TVN Tur. Wszędzie spotkałem się z informacjami, że przy montażu LPG przeglądy trzeba robić co 10 tys. km.
Obrazek zoom-zoom i brum-brum do celu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 15:41
Posty: 197 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Chevrolet Rezzo 1.6 16V SX Comfort

Postprzez Jurgen » 27 sty 2011, 10:58

Koledzy! Jak stać na zakup Mazdy 5 to myślę, że na benzynę także!!! Więc nie ma nad czym debatować!
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 22:09
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5, 2,0 benzyna

Postprzez say » 27 sty 2011, 11:05

Proszę o poprawienie nazwy tematu, bo o relingach praktycznie niewiele można przeczytać :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Neonixos666 » 27 sty 2011, 11:53

Raz na rok wymienić filtr gazu i dalej śmigać. Ważnym punktem jest samo ustawienie gazu bo to może decydować o tym czy instalacja nie będzie zabójcza dla silnika. Dobra instalacja + dobry gazownik i będzie dobrze <spoko> a koszty prędzej czy później zwrócą się na pewno.

Tylko do podziemnych parkingów nie wpuszczają :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy

cron